Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde in m'n kelderkastje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    ik zou ze ook even laten gaan, misschien dat klein klontje aarde verplaatsen zo het plantje minder moeite moet doen om recht te komen

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Niet nodig zo te zien
      Geduld.....

    #47
    BA473471-9A46-4CF2-8EAF-77B6E1FE912F.jpeg Yup, she did it!

    zorgenkindje doet gewoon wat van haar verwacht wordt. Was toch een beetje ongerust.

    Morgen of overmorgen, meer licht er op.

    coco nog telkens een extra liter Coco want dat zakte erg in.
    Last edited by kelderkastje; 15 December 2019, 15:47.

    Comment


      #48
      42E356F3-013C-4745-B099-8AD192F2A9AB.jpeg Oei, juist gelezen op plagron.com dat je Coco beter niet met supermix gebruikt. Ach, experiment. Dood zullen ze niet gaan lijkt me.

      Krijgen nu 176 watt 150 g-bars en 26 secret jardin groeiled. The sun is shining. In m’n kelderkastje toch.

      krijgen nu water met bacterial op ph 6.

      Nieuw is een watersproeiertje met een druppel vita race, af en toe daar wat van.

      Van die led’s krijgt mijn foto strepen.
      Last edited by kelderkastje; 16 December 2019, 15:54.

      Comment


        #49
        Goeie morgen, plens water langs boven en onder. Douche met 1:1000 vita race. Mijn kamerplanten krijgen nu ook voor het eerst bladvoeding. Vrouw valt op dat de kamerplanten plots meer aandacht krijgen.

        1BEA863A-E4D2-4868-B79E-01B6F04BEC1A.jpeg Nakomertje TD in grond, doet haar best om bij te benen.

        FEC52C41-D3A5-4060-80F9-01CB2AA28908.jpeg Grond CC
        0EBDDDA1-1B8A-4004-BD89-5D0B409B966F.jpeg Coco CC 806E3863-5105-4E9A-B7A1-0A850426F2AE.jpeg Coco TD
        Last edited by kelderkastje; 17 December 2019, 06:50.

        Comment


          #50
          "Vrouw valt op dat de kamerplanten plots meer aandacht krijgen"

          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Die vita race (op jouw aanraden?) die moet telkens op ... want blijkbaar explodeert dat anders na 48 uur.
            En weggooien is zonde. Dus spuit ik al het blad binnen bereik onder.

            Heb ook alle kamerplanten Potas en Kieseriet gegeven. En dat valt dan inderdaad op al die plotse liefde.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Idem!! Toch zonde he? In mijn kamerplanten gaan er goed op!

          #51
          Langs de randen water geven.
          Zeker niet natspuiten omdat het
          blad de vocht op kan nemen wat de
          functie is van de wortels, die moeten
          ondergronds gaan groeien...............
          Prettige dag!
          Last edited by Ipie; 17 December 2019, 13:24.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ai, ik las dat dat spuiten geen kwaad kan .... dus best eventjes mee wachten. Gaan we proberen.

          #52
          0802D528-98F9-4B0F-8D91-FE5C70BDB90E.jpeg En het groeit. Gestaag, maar het gaat vooruit. Tot nu toe weinig verschil tussen coco en potgrond. Coco zakt meer in.

          Comment


            #53
            C2ECD140-CEE6-4878-BA06-E601B0F402A6.jpeg
            geen vliegbeestjes (tot nu toe) da’s fijn.
            305F1BE2-515C-46B6-8457-C7AB41DE7116.jpeg
            en het nakomertje (rechts voor) doet haar best om bij te benen.

            Nog steeds erg blij met mijn oogst, smaak wordt beter. Wel verschillende smaakjes per plant, maar het lijkt ook wel dat de lagere toppen ook een verschil hebben qua smaak en geur. Dat had ik zo niet verwacht. Lijkt me sterk dat dit komt van bijv. De ijswatergift, zal eerder van de fenotypen afhangen lijkt me. Of de hoeveelheid licht die ze konden pakken.
            Last edited by kelderkastje; 19 December 2019, 22:41.

            Comment


              #54
              Zie dat jij dezelfde tijdschakelaar gebruikt als die ik eerder had. Er zijn er bij mij 2 vastgebrand waardoor de lamp bleef branden, met led lampen.

              Heb ze vervangen voor een Davin met relais.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Je moet even kijken wat ze aan piekspanning kunnen hebben, die Legrand is volgens mij 2A. Had een digitale van 3A maar ook die is stuk gegaan.

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Mhhh, je zou daar nochtans een kilowatt mee kunnen schakelen, maar piekspaningen zijn idd. rare beestjes begrijp ik. ik wil er denk ik wel eentje op het schap hebben liggen voor noodgevallen. Ik geef geen geld meer uit aan wiet, heb nu dus wat extra zakgeld voor dat soort dingetjes ...

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment

              #55
              Dat denken wel meer kwekers ; het is Legrand dan is het goed. Maar die kleintjes zijn net zo goed als die van de Gamma.

              Mercedes is leuk, maar zo’n A modelletje blijft kut.

              Voor zo’n laag wattage heb je geen davin nodig maar een leuk stevig klokkie van de doehetzelf moet kunnen.
              Daar heb je ook verschillende kwaliteit in natuurlijk.
              Heb er weleens een topic over gemaakt hier.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Da's waar, al is die AMG versie (een keer meegereden als passagier) behoorlijk bruut en meer fun als m'n Golf II GTI destijds (eerste en laatste auto die ik in de prak reed), de normale A als huurauto gehad en ook die rijdt toch vinniger als mijn eigen erg verstandige, zuinige, zero-prestige maar wel erg comfortabele familie hybride japanner.

                Ik ga binnenkort investeren in een nieuwe schakelklok.

              #56
              32F2BA53-2295-4A69-A98F-3656F7F5B7BE.jpeg A26E1552-02FD-4FCB-887E-EF374E76C6C2.jpeg Coco TD

              En het groeit. Internode 1, met het kweekschema van no mercy moet je internodes tellen.
              Last edited by kelderkastje; 19 December 2019, 22:37.

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                60 op 60 is soms wat krap ... toch zeker 15 seconden.

              #57
              Goedemorgen! C8D342ED-A047-426C-9713-34337BEAD069.jpeg 2182B2E0-5499-4E9D-8F8A-B319197C5A27.jpeg Colorado Cookies op grond.

              Water langs boven en beneden, nu ook al wat silic boost bij het water gedaan, had geen invloed op ph of ec. 1 ml
              op 10 liter water. Ik maak altijd een 10 liter emmer klaar. Bacterial 24 u rust en afzuren naar ph 6.
              Last edited by kelderkastje; 20 December 2019, 21:35.

              Comment


                #58
                78EB0B31-FF38-4E04-A081-FFA2DCFF9D51.jpeg 3799A919-8AB5-4A25-863B-505E4DB0F99B.jpeg Overal nog twee handjes substraat bij, wat water. Genoeg aandacht voor vandaag. 23 graden, briesje en 56 %.
                Last edited by kelderkastje; 21 December 2019, 16:57.

                Comment


                  #59
                  Mooi te lezen dat mensen zo letten op ph waardes. Ik kweek altijd zonder en nooit probs mee gehad. Het water haal ik uit de regenton rn laat het op kamer temp komen voordat ik het aan de planten geef.

                  bij jonge plantjes denk ik de grond rondom af met reflecterend plastic om verdroging van de aarde te voorkomen. Als ze groter zijn verwijder ik het.

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Regenwater is dan ook een stuk zuurder dan gewoon kraanwater. In de natuur krijgen ze ook regenwater.

                    Er zijn ook mensen die kraanwater gebruiken en niet aanzuren maar toch goede resultaten behalen. De voeding maakt het water natuurlijk ook al zuurder.

                  #60
                  Als de regenton leeg is pak ik ook kraanwater dat ik 1st 24 uur laat staan. Dan gaat de voeding er door

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    PH en EC is me aangeraden door mensen waar ik van uit ga dat ze beter weten waar het over gaat. Dus daarom doe ik dat. Bij mijn water (veel kalk) heb ik ook een erg hoge EC.
                Bezig...
                X