Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde in m'n kelderkastje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Tweede emmer klaargezet het cocoduo elk een half theelepeltje kieseriet en kali gegeven en wat begoten. We zullen het zien.

    De hele bende nog gezamenlijk gespijsd. Binnenkort moeten de coco's en de aardlingen apart gevoederd worden. Beetje gedoe.
    Heb geleerd uit dit kweekje dat twee substraten in gedoe uitmondt. Maar gedoe gaat ook.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En daarom zet ik geen verschillende soorten meer op hydro!!

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Zou echt nog is een verslag van je hydro kweek willen zien @ Rreppellsteeltjam

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ervaring opdoen ... tot nu toe alleszins geen drama's. Maar op mijn huidige schaal was dit wel mijn laatste experiment met 2 substraten.

    #92
    De coloradococo met haar tekorten bovenaan, groeit wel nog steeds het snelst, kijken of kieseriet en kali helpt. Afwachten.

    20200109_081541.jpg

    En het clubje tezamen. Nog even wachten en dan zal ik er toch een paar moeten verhogen. 20200108_071907.jpg

    Attached Files

    Comment


      #93
      Eerste pruikjes bij coloradococo
      20200110_081439.jpg
      Ondanks het gebrek aan iets.

      En de groepsfoto:
      20200110_080808.jpg

      20200110_080853.jpg
      Onderste deurtje enkel nog om te wateren en te dieven. Het groeit nog allemaal.

      Beetje bizar wel dat de TD op aarde harder gaat als haar cocozusje.
      20200110_183810.jpgFoto na de vita douche.

      Luchtvochtigheid is wat hoger nu, temperatuur schommelt rond de 20 graden.
      Last edited by kelderkastje; 10 January 2020, 18:13.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Gaan mooi

      #94
      Goeiemorgen!
      20200111_104738.jpg Ze zijn jarig vandaag, 1 maand oud! Hieperdepiep.

      20200111_104129.jpg
      Krijgen een lekker weertje voorgeschoteld, een dagje zonder wind.
      20200111_104156.jpg
      Vandaag een verhoogje gaan zoeken ergens. Ik denk dat twee six-packs moeten volstaan.
      Attached Files

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik ga de mijne ook wat hoger zetten, straks even naar de A C Tion voor wat afwasteiltjes..

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Of diepvries bakjes/opbergboxen.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Gamel (aluminium eetbak uit het leger) gevonden. Ik moet er nog ergens een hebben. Ideaal.

      #95
      Gaat goed hier!

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #96
        Een nieuwe zondag. Stabiel weertje. Licht briesje.
        Twee emmers, EC 1,4 voor de coco aanhouden. Voor de aarde nu 1,55.

        Lamp verhoogd, coloradococo stond 5cm van de lamp.

        De cocoTD verhoogd. Geen probleem. Staat voor links,
        20200112_133036.jpg

        Bij de aarde colorado (rechtsachter) is dat praktisch gedoe. Mijn eigen schuld, doordat alles iets te knus staat kan ik niets manoeuvreren aan de achterkant.
        20200112_132956.jpg

        Hopen dat ze haar strekspurtje nog trekt. Heeft wel het mooiste diepgroene blad van het hele kransje.

        20200112_133103.jpg

        Tot binnenkort.
        Attached Files
        Last edited by kelderkastje; 12 January 2020, 14:29.

        Comment


          #97
          Mooi groen is nooit mis. Lamp weer wat moeten verhogen. Volgend weekend maar eens overschakelen naar bloeivoeding
          20200113_072031.jpg
          Coloradococo kampt nog steeds in haar eentje met hetzelfde tekort ...
          20200113_072454.jpg Maar blijft topjes maken.

          En het weer is ook weer lekker.
          20200113_072725.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Schijnt dat cocos cal/mag niet vrijgeeft aan de wortels.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            De andeŕe cocodame toont niet zo'n gebreken. Ik zal nog wat kieseriet meegeven in een paar dagen.

          #98

          Food morning in de kelder.

          Als de cocoTD zo door gaat mag ze misschien weer lager gaan staan.
          20200114_072554.jpgVanavond de lamp weer een paar klikjes hoger voor de coloradococo en de aardTD.

          De aardTD doet goed haar best topjesgewijs.
          20200114_072605.jpg
          Laat maar komen, van deze verwacht ik veel.

          Afwachten tot aan de meet.
          Ik lees dat veel mensen AFjes moeilijk vinden omdat er in de groeifase niets mag fout gaan zogezegd Ik heb daar dan tot nu toe geluk mee gehad zeker?

          Vind het wel OK gaan allemaal weer. Heb nog een nieuw kannetje nodig, ik moet nu twee keer wachten tot de CO2 is opgelost vanwege andere voedingsemmer voor coco en aarde.
          Last edited by kelderkastje; 14 January 2020, 06:48.

          Comment


            #99
            Vanavond de coco dames nog wat kali en kieseriet gevoerd, de achterste die gebrek toont een theelepel van elk, de voorste telkens de helft.

            M'n Plagron pakketje (aanbieding op hun website) is er ook intussen, voeding voor de volgende ronde is al in huis nu. Moest ik een gids voor bestellen. Die is intussen overbodig, veel bevestiging gekregen. Beetje hilarisch want over cannabis wordt geen woord gerept, enkel tomaatjes als voorbeeld. Die moet je blijkbaar ook spoelen voor de oogst.

            Licht geconstipeerde growguide voor cannabis die er niet voor uit wil komen dat het daar wel over gaat. Maar ik snap het wel, daar mag je leraar, ouder, politieagent je mee betrappen, niets aan de hand. Ook mijn kids begrepen de link met mijn volkstuintje waar ik meststof voor nodig heb. In de keuken liggen 20 zakjes zaadgoed klaar om ook te ontkiemen binnenkort alweer. Pastinaakzaad heeft tot 20 dagen om te kiemen nodig. Ben me wat aan het inlezen in knollen momenteel.

            Kwam bij mij wel toe in een neutrale verpakking! Met 250ml (terra) groei- en 500 ml bloeivoeding, balpen en 6 van die naamkaartsteekplastieklabeltjes voor je plantjes.

            20200114_195421.jpg
            Last edited by kelderkastje; 14 January 2020, 20:36.

            Comment


            • exmember47012
              exmember47012 commented
              Editing a comment
              Het is ook geen boekje specifiek voor cannabis. Onze plantvoeding wordt voor heel veel gewassen gebruikt. Microgreens, tomaten, pepers, paprika's, aronskelken, orchidee-soorten en ga zo maar door. Op internet worden wij veel in verband gebracht met cannabis, maar wij zijn er niet enkel en alleen voor deze doelgroep. Ik ben het met je eens dat dit boekje voor de cannabiskweker wat minder relevant is, over de algemene informatie over kweken in zijn geheel na.. Ik hoop toch dat je er veel plezier van hebt! Wij hebben er namelijk wel ons best op gedaan. En het is ook echt een startersgids, voor mensen die geen ervaring hebben. Wanneer je op dit forum hebt zal je veel informatie wel al kennen haha.

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Er is niks mis mee, leuke gids, had graag mee gebrainstormed.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Tijd voor een tweede druk, ik heb wel een paar foutjes gevonden in het boek

            De cocoTD (linksvoor) mag weer lager. Die is bijgebeend.
            20200115_081102.jpg De aardCC ziet er uit alsof ze ook nog een groeischeut gaat krijgen. 20200115_081115.jpg
            Vanmorgen ook nog eens een vita-douche gekregen. Vanaf vrijdag overgaan naar half groei en half bloeivoeding.
            Last edited by kelderkastje; 15 January 2020, 09:54.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik zou vanaf nu geen douches meer geven. De toppen zijn al begonnen te ontwikkelen. Zodra er pistels zijn spuit ik met niks meer, ik wil niks op mijn toppen hebben. Ook al geeft men aan dat de stofjes allang verdampt verbruikt of wat dan ook zijn

              4 tot 5 douches krijgen mijn dames altijd, daarna staan ze in bloei

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Merci, gaan we doen.

            Stabiel weertje in de kelder, het weerbericht zegt dat er weer nachtvorst zou komen in de buitenwereld.

            20200116_081805.jpg Allemaal lekker vertakt, beetje opgeruimd al, dit was de liggende plant van eerder.

            20200116_082426.jpg De cocoTD weer verlaagd, ze is mee.

            20200116_082433.jpg
            De aardcolorado is ook druk bezig met haar inhaalbeweging, al vrees ik er momenteel een beetje voor, wel nog steeds het mooiste bladgroen vind ik.

            Het ruikt ook al aardig als de deur opengaat.
            20200116_081021.jpg
            Veel plezier allemaal.

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Ja he? Ik ben alweer een beetje in oogstmodus, al moet ik nog een week of zes geduld oefenen.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Nou al in oogst modus?

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Als ik topjes zie krijg ik het moeilijk. Schaartje schoongemaakt. Drie Weckpotten schoongemaakt. Groeivoeding opgeborgen. Met AFjes heb je ook maar weinig nodig.

              EC en PH opnieuw gecallibreerd Komt goed.

              Zoals vorige keer vier keer een centrale hoofdtop met een krans van topjes er rond.

              Zelfs de triestige coloradococo maakt mooi toppen aan.

            Ochtendgloren op -1.
            20200117_072312.jpg
            Laatste keer groeivoeding, morgen verandering van spijs.

            AardTD trekt nog bij. Tekort van coloradococo blijft.

            Comment


              Zaterdag! Nu ook 24 watt bloei ipv groeilicht extra!
              20200118_100653.jpg
              Foto's zijn beter met het groeilicht...
              20200118_100729.jpg De aardcoloradi doet nog steeds haar best achteraan.

              20200118_100803.jpg
              Last edited by kelderkastje; 18 January 2020, 09:43.

              Comment


              • Jamzieman
                Jamzieman commented
                Editing a comment
                ik denk eerder teveel, je blad krult helemaal om word,verkleurd snel of blokkade

              Jee.. Die coloradococo ziet er belabberd uit
              Wat zijn de temperaturen in je kast?

              Comment


              Die coloradococo is dat volledig coco je medium ?
              wat voor voeding krijgt die ?

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Ja coco met een handje perliet, no mercy voedingslijn, en de coco heeft extra kali en kieseriet gekregen.
            Bezig...
            X