Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W scrog white widow (eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hey! Ziet er goed uit. Batmix is voorbemest voor 6 weken. Aangezien jij de terra voeding hebt, hoef je dus pas 6 weken na het plaatsen in de Batmix met voeding te beginnen. (Dit is een richtlijn, dus als je plant echt heel hard gaat zal je iets eerder moeten beginnen bijvoorbeeld. Maar dat zie je vanzelf..)

    Comment


    • Mitham
      Mitham commented
      Editing a comment
      Voor voeding: duidelijk
      Maar hoe zit het met de andere supplementen (wortelstimulant bvb) ?

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Wortelstimulant is ook een vorm van voeding, dit zou ik ook niet meegeven.

    #17
    Hey Growers,

    Ik was eigenlijk van plan nog een paar dagen te wachten met overpotten maar deze morgen stond ze er maar sip bij, ondersta bladeren hingen wat en zagen er krullend uit.
    Dan maar direct de handen in de aarde gestoken om mijn smart pot te vullen met batmix.
    Op advies van exmember47012 (waarvoor dank ! ) eerst de batmix "geflushed" : basicly in de gootsteen zetten & met water bespuiten tot de pot onderaan water doorliet.

    De wortelbasis ziet er goed gevormd uit, ik denk dat ik er goed aan gedaan heb niet enkele dagen te wachten.
    Ze heeft terug wat ruimte nu, benieuwd hoe snel ze vooruit gaat gaan & of ze goed gaat reageren op de batmix.

    20191217_194955.jpg
    20191217_195019.jpg
    20191217_195530.jpg

    Comment


      #18
      geen zorgen maken ze zie er goed uit, die batmix vinden ze wel lekker ,enkel voorzichtig zijn met voeding want batmix bevat er al veel

      Comment


        #19
        Ik ben benieuwd, een goed begin is het halve werk! En geen dank.. daar ben ik voor.

        Comment


          #20
          Hey Growers,

          Het gaat lekker in de tent, voorlopig merk ik nog geen slechte reactie op de voeding rijke batmix.
          Integendeel, de bladeren zien er gezond groen uit en de volgende node komt er al weer aan.
          Als ik goed tel heb ik ondertussen 5 nodes & komt nummer 6 er aan. Ze staat al enkele dagen in haar nieuwe pot dus ik vermoed dat het moment komt om te toppen.

          Waar ik nog een beetje moeite mee heb & weinig info over vind is wanneer juist te toppen.
          Ik bedoel daarmee niet op welke node(dat zijn de topics waar ik altijd op uit kom) maar hoe groot de nieuwe node moet zijn vooraleer je hem mag toppen & of je best snachts, in de "ochtend" of op het midden van de dag de top eraf knipt.
          Op de laatste foto staan enkele cirkels wat volgens mij de nodes zijn & waar ik de 6de node moet afsnijden.
          Ik denk dat het belangrijk is de 2 spruitjes in de oksel van de nieuwe node te laten staan.
          Hopelijk is de foto duidelijk genoeg

          Zoals ze er nu bij staat kan ik de 6de node tussen de bladeren afsnijden(langs boven zit node 5 te veel in de weg).
          Alle advies welkom

          20191222_134025.jpg
          20191222_134031.jpg
          20191222_134044-marked.jpg

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Je kan ze ook 2 of 3 nodes terug toppen. Hoeveel maakt niet zoveel uit, dat bepaal jezelf. Zolang je, zoals je zegt, de nieuwe vertakkingen die je wilt behouden, maar laat zitten.

            Wanneer? Gebaseerd op een brainfart Dat ze energie halen uit het licht, ze met het licht aan mogelijk 'sneller' herstellen. Dan zou ik dus zeggen als het licht net aan is. Maar denk dat het allemaal weinig uitmaakt..

          #21
          Hey Growers,

          We gaan weer goed vooruit. Ze heeft zich prima herstelt van het toppen maar de nieuwe nodes die uit de "topping restant" begonnen te komen zagen er precies niet goed uit.
          Ik kreeg wat schrik dat ik in plaats van toppen gefimmed heb.
          Het zekere voor het onzekere genomen (en wat extra stress aan de plant ) & dan toch maar iets korter getopped.
          Na het toppen lijkt het wel dat er eigenlijk geen probleem was & ik dus voor niets heb bijgetopped.

          Maakt niet uit, komt wel goed

          Hieronder de eerste foto enkele dagen na het toppen.
          Daaronder de foto vlak na 2de topping(heb de aftakking gewoon iets korter gepakt).
          Op men hand zie je wat ik eraf gesneden heb bij topping nummer 2.
          & Tenslotte nog eens overzichtje van hoe ze er nu bij staat
          20191227_011617.jpg
          20191227_011931.jpg
          20191227_011901.jpg
          20191227_011647.jpg

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Als mijn top-poging zou resulteren in een gefimde plant zou ik juist hartstikke blij zijn

          • Mitham
            Mitham commented
            Editing a comment
            Ge leest zo veel meningen da ik het op den duur nie meet weet
            Ik had ergens gelezen dat voor te scroggen ge zeker nie wou fimmen,no clue why not

          #22
          Ik heb bij mijn planten ook eentje gefimmed, gewoon om te proberen.
          doe ik niet meer bij een scrog. Wellicht is het interessant als je ze daarna lekker kan laten groeien, maar bij mij resulteerde het in een enorme klomp groen, waar ik in het net niets mee kon.

          Comment


            #23
            Hey Growers,

            Met de feestdagen iets minder geupdate maar ons plantje hebben we uiteraard de volle aandacht gegeven
            Ik ben trouwens niet 100% tevreden van de foto's die ik neem,foto's nemen met de lamp uit komt de kleur zeker ten goede maar ik weet niet of ik op 1 of andere manier een duidelijkere foto van de hele plant kan nemen.
            Ik pak nu altijd een top view & een diagonale view. Moest iemand tips hebben om haar beter op foto vast te leggen : laat maar van je horen !
            Maar goed, on with the show !
            5 dagen geleden zag ze er zo uit :
            20191229_090432.jpg
            20191229_090406.jpg

            en ondertussen reiken haar bladeren al over de rand van de pot.
            Zo ziet ze er vandaag uit :
            20200103_155518.jpg 20200103_155512.jpg

            We zitten ondertussen bijna aan 30 cm hoogte , tijd voor het scrog net te plaatsen dus !
            De vroege volgers van dit topic weten mss nog dat ik aan het kijken was om omheiningdraad in de lucht te laten hangen met koorden.
            Kostprijs in de gamma van zo een rol draad was echter 25 euro dus ik dacht : dat kan beter & goedkoper !
            Ergens op dit forum(sorry voor de poster, ik weet niet meer wie ) had iemand het idee om met pvc buizen & wat hoeken een soort kader te maken, enkele gaatjes erin, touwtjes erdoor & hupa we hebben goedkoop een scrognet zefl gebouwd !

            Ik dus naar de gamma om al het nodige materiaal, en enkele uren later heb ik een mooi & stevig scrognet dat met pootjes op de grond staat(vond dat prettiger dan weer iets op te hangen).
            Kleine voetnoot die ik er wel wil bij vermelden : de kostprijs van de constructie is 32 euro & de tijd die ik erin gestoken heb was niet weinig
            Maar ik heb me geamuseerd(het is ten slotte ook een hobby) & heb het volgende scrognet kunnen fabriceren:
            20200103_155942.jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik ben benieuwd wat de kuren van dit rekje gaan worden!

            #24
            Hey Growers,

            We zijn weer een week verder & ze groeit rustig verder.
            Ik probeer elke dag eens te passeren om eventuele bladeren door het net te begeleiden(no clue of het nodig is ,waarschijnlijk plooien ze er na enkel dagen vanzelf wel over maar alle hulp die ik haar kan geven krijgt ze )

            Weer aardig wat volume bij gegroeid :
            20200114_203523.jpg

            ik merk wel dat onder het net de bladeren wat slapper hangen, waarschijnlijk door het weinige licht dat hier door komt.
            Ik zou de bladeren nu al kunnen afsnijden denk ik maar ik ga voor low stress, enkel takjes ombuigen. Het weghalen van kleine nodes & overbodige bladeren ga ik pas mee beginnen in de bloeifase.

            20200114_203533.jpg

            de 2 hoofdtakken steken genoeg uit om ze om te buigen, klein stress momentje : het voelt wat raar om de tak zo ver te buigen maar heb niks horen krakken & alles ziet er(in mijn leken oog) goed uit.
            20200114_203823.jpg 20200114_203828.jpg

            Benieuwd hoe ze hier op gaat reageren, ik hou jullie op de hoogte !

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gewoon terug onder het net drukken, naar de zijkanten.

            • Matthies
              Matthies commented
              Editing a comment
              Wat Rreppel zegt, zei hij ook tegen mij. Gewoon onder het net blijven trekken. Werkt veel makkelijker als binden op het net.
              Ik was eigenwijs en hij had gelijk

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Na een tijdje groeit er zoveel, dan moet je wel op het gaas binden.

            #25
            Hey Growers,

            Weer 2 weken gepasseerd & ze doet het heel goed.
            Ik begin enkele bladpuntjes te zien die aan het verkleuren zijn, ben daarom een week vroeger gestart met voeding( terra grow(1ml/l, enzymn(0.5ml/l) & power roots(0.5ml/l)).
            Hopelijk bevalt het haar !

            Onderaan hangen wat bladeren die er meer bruin dan groen uit zien, zouden jullie die weg snijden of gewoon laten?
            Het echte dieven ga ik doen vlak voor ik ze op 12/12 zet. (en daarna waarschijnlijk nog eens ? not sure)

            20200128_180305.jpg 20200128_180246.jpg 20200128_180312.jpg

            Comment


              #26

              Comment


                #27
                Hey Growers,

                Ze lijkt goed te reageren op de voeding, tis moeilijk te zeggen (zodra een blad verkleurd is blijft het verkleurd) maar ik zie voorlopig geen verkleuringen op de nieuwe bladeren.
                Ik zit ondertussen op 4ml grow voeding ,1ml enzym & 1ml power roots (per liter).
                Geef haar nog steeds elke dag 500Ml, is lastig in te schatten of dit te veel of te weinig is. De bladeren hangen niet naar beneden maar misschien heeft ze meer dorst?
                Om zeker te zijn ga ik ergens volgende week(als ik zeker ben dat de voeding dosis geen overkill is) een paar dagen wat extra geven & kijken of ze daar beter of slechter van wordt.

                Ben overgeschakeld van ombuigen onder het net naar vastmaken aan het net met een ziptie. Voelt iets zachter voor de plant & lijkt hetzelfde effect te hebben.
                Ik maak me wel lichtjes zorgen of ik dit tempo van vastmaken vol ga houden, het centrum is al aardig bezaaid met topjes & de plaatsen om ze naar toe te buigen zijn precies schaarser & schaarser.
                Mogelijk het effect van vrij laat & slechts 1 keer te toppen.
                Ik overweeg om ze nu in bloei te zetten voor het helemaal uit de hand loopt.

                Maar genoeg gezever, zo ziet ze er vandaag uit :
                20200204_190045.jpg
                20200204_190053.jpg

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Je bladunten geven aan dat je iets minder voeding mag geven.

                • Mitham
                  Mitham commented
                  Editing a comment
                  Thanks voor de tip!
                  Hoe zie je eigenlijk het verschil tussen te veel & te weinig? Na het overpotten in de batmix had ik de eerste 5-6 weken geen verkleuringen.
                  Toen ik verkleuringen zag opkomen ging ik er vanuit dat er te weinig van de batmix voeding over was & dat het tijd was te starten met Plagron Grow voeding.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Groen blad= goed, en verkleuring in punt is begin overvoeding!

                #28
                Planten herstellen veel sneller en beter van water tekort.
                Als je op een vaste tijd elke dag een halve liter geeft, dan merk je vanzelf wanneer dat te weinig wordt, dan gaan de bladeren hangen.
                Als je de grens gaat opzoeken komen ze misschien te nat te staan, en dat geeft vaak schade die niet herstelt.

                Misschien iets om rekening mee te houden ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Mitham
                  Mitham commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor je tip QnQ !
                  Het zet wel 1 aan het ander dat ik dacht te begrijpen over voeding op zen kop.
                  Ik dacht dat een plant zowel water als voeding nodig had(beetje zoals mensen eten & drinken).
                  Stoppen met water te geven maakt dat ik perfect kan weten hoeveel water ze drinkt. Maar om te weten hoeveel voeding ze eet kan ik me enkel baseren op de blad kleur & puntjes.
                  Of zie ik dit fout & is het voor de plant hetzelfde als ik dubbel water geef met halve voeding dan half water met dubbele voeding in?

                  Ik geef al een tijd lang min of meer dezelfde hoeveelheid water zonder enige voeding behalve de batmix aarde waar ze in staat.
                  Enkele weken terug zag ik licht groene bladpuntjes, wat als ik het goed begrijp te veel of te weinig voeding kan betekenen.
                  Ik ben dan voeding in het water gaan steken & ben nu niet meer zeker of :
                  -alles goed is & de plant perfect happy is => niks doen mitham, verkleurde blaadjes blijven nu eenmaal verkleurd!
                  -de plant te weinig voeding heeft => meer voeding in het water steken of meer water geven?
                  -de plant te weinig voeding heeft => minder voeding in het water steken of minder water geven?
                  -de plant te nat staat => minder water geven
                  -de plant te droog staat => meer water geven

                  Vrij zeker dat ze niet te weinig voeding heeft & dat ze niet te droog staat(de dosis voeding is pas verhoogd & droog zie je duidelijk aan de bladeren)

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Voila zo simpel is het
                  Bij voeding gaat het om de dosering.
                  Ik gebruik daar een Colafles voor, de dosering blijft altijd (bijvoorbeeld) 3ml/L
                  Dus als ik een 2L Colafles gebruik moet ik er 6ml in doen, en als ik een 0.5L flesje gebruik, dan doe ik er 1.5ml in.
                  Om ongeveer te weten hoeveel erin moet kun je vinden op een kweekschema, op de site van het merk van de voeding.
                  Zo'n schema is een leidraad, dus "ongeveer".
                  Als er in het schema 5ml/L staat en de bladpuntjes verbranden dan moet je dat zelf aanpassen naar 3ml ofzo.
                  Je moet dus inderdaad naar de plant blijven kijken en niet zozeer naar de etiketten.

                #29
                Heb de laatste 2 keer 250ml gegeven(de helft van normaal) en ze lijkt dit ook best ok te vinden.
                Heb wat detail foto's erbij gezet, de verkleuringen waren er al & zijn (voor zover ik kan zien) de laatste dagen stabiel gebleven.
                Ben vorig weekend weg geweest en heb ze dan extra water geven, ik denk ong een liter ofzo, toen de lamp nog maar enkele uren uit was.
                Ik dacht : dan heeft ze zeker genoeg voor het weekend. Might have not been the smartest move ..
                Haar bladeren stonden niet slap toen ik terug kwam maar waren wel wat meer verkleurd.
                Dit weekend weer weg en ga ze deze keer 500ml geven, hopelijk staat ze niet te droog als ik terug kom.
                20200207_091717.jpg 20200207_091753.jpg 20200207_091630.jpg 20200207_091554.jpg 20200207_091658.jpg 20200207_091853.jpg 20200207_091934.jpg 20200207_091901.jpg 20200207_091934.jpg 20200207_091803.jpg 20200207_091813.jpg
                Attached Files

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Hallo Mitham,
                  Ik ben ff je verslag na aan het lezen, vandaar de late reactie op deze post

                  "Ben vorig weekend weg geweest en heb ze dan extra water geven, ik denk ong een liter ofzo, toen de lamp nog maar enkele uren uit was"

                  Lees ik nu dat je tijdens de donkerperiode de tent hebt geopend?? NOOIT doen!!

                  Of begrijp ik het verkeerd?

                #30
                Ziet er goed uit man ik schuif een stoeltje erbij

                Comment


                • SmokeHaze
                  SmokeHaze commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad, Ik schuif ook aan!!
              Bezig...
              X