Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W scrog white widow (eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hey Growers,

    Ik probeer het verschil tussen een Kalium tekort & stikstof tekort te zien maar ze lijken precies vrij hard op mekaar in de eerste stadia.
    Blij dat ik op jullie deskundigheid kan rekenen
    Als ik teruggraaf in het verleden lijkt het me dat het probleem eind januari is begonnen. Tervoren deed de batmix het heel goed.
    Op 28 januari , na 5 weken in batmix ben ik beginnen bijvoeden toen ze er zo uit zag :
    28-jan.jpg

    Ondanks het bijvoeden zag ze er een week later op 7 februari zo uit :
    7-feb.jpg
    En weer een week later op 14 februari werd het dit :

    14-feb.jpg

    De week nadien heb ik voor de bloei fase een goede trim actie gedaan, al het bruine was ff weg maar de vergeling blijft terug komen.
    Dit was 21 februari :
    21-feb.jpg

    En een dikke week later op 2 maart werd het dit :
    20200302_210613.jpg

    Langs boven zijn foto's moeilijk in de juiste kleur te krijgen(zeker met die HPS lamp erop ..)
    Maar volgende afwijking komt her & der voor : afwisselende groen & lichtgroen op het blad:
    20200303_183415.jpg

    & tenslotte nog een overview van hoe de tent er langs boven uit ziet :
    20200302_210537.jpg
    Attached Files

    Comment


      #47
      Ik kan er niks van maken man.
      Met hps licht, zonder hps licht, alles door elkaar.
      Als je serieus een probleem probeert te laten zien moet dat zonder HPS licht.

      K en N tekorten lijken niet op elkaar.
      Ik kan je deze pagina aanraden, erg uitgebreide probleemomschrijvingen en oplossingen.
      Wel in het Engels.

      Dus je gaf eerst een te lage pH en nu ga je een te hoge pH geven ?
      Waarom geef je niet gewoon 6.3 ofzo ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Mitham
        Mitham commented
        Editing a comment
        Hey QnQ, ik vreesde er al voor dat de fotos niet duidelijk genoeg gingen zijn. Op de hps foto's zijn er amper kleuren te zien maar de lamp brand meestal als ik thuis kom dus fotos nemen zonder licht is lastig(trekken jullie gewoon ff de stekker uit om foto's te nemen?)

        Als ik je link volg kom ik uit op een N tekort ,de onderste bladeren worden geel en sterven af. Ik ga nog een paar dagen proberen plagron zijn advies op te volgen met zuiver water te geven,betert het niet dan zoek ik verder richting N tekort.

        Mogelijk zat mijn ph ook wat te laag,ik wou nu binnen de marge blijven en rond 6.8 ph geven,ik dacht dat de ph tussen 6 en 7 moest zitten voor grond. 6.3 kan ook maar ik dacht het probleem sneller te fixen door iets hoger te geven.

      #48
      Wij maken foto's een paar minuten voor of na de lichtperiode, zo verstoren we de nachtrust het minst.

      De pH waardes die jij gebruikte zijn voor hydrokweek, je gebruikt minerale voeding, dus misschien heb je een fles " hydro" voeding waar die waardes op staan.

      Anders zou ik niet weten waar die lage waardes vandaan komen.

      Je hebt een hele tijd veel te laag in je pH gezeten, dus als je ineens met 1.3 verhoogd naar 6.8, dan komen er een heleboel voedingsstoffen vrij, die door de pH van 5.5 " geblokkeerd" waren.

      ​​​​​De ideale pH van de grond zelf is 6.5.
      daar moet je omheen balanceren.

      Groot heeft om de week een andere pH.
      6.2 of 6.8!

      Comment


      • Mitham
        Mitham commented
        Editing a comment
        De lage ph waardes gaan een brainfart geweest zijn. Was een tijd wel goed tussen 6 & 7 gebleven, not sure wanneer ik de ph lager ben gaan zetten.

        Als ik het goed begrijp gaat het geven van zuiver water met de juiste ph dus mogelijk leiden tot verbrande puntjes. Ik ga het in het oog houden, op zich lijkt het me niet slecht dat er wat voeding vrij komt,de bladeren mogen gerust wat donkerder zijn.

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        De verschillende voedingsstoffen worden bij verschillende ph waardes opgenomen. Het kan dus inderdaad dat opgehoopte voedingsstoffen door de verkeerde ph, bij de juiste ph ineens vrijkomen en voor verbrande puntjes zorgen. Ik kweek zelf op cocos. Zit ik met mijn ph te hoog, wordt fosfor slecht opgenomen, zit ik te laag wordt calcium en magnesium slecht opgenomen

      #49
      Hey Growers,

      Heb de nacht met een uur verschoven,ik hoop dat alle foto's vanaf nu zonder hps aan zijn.
      Gisteren terug begonnen met voeding, voorlopig nog enkel groei voeding,ik verwacht dat ik bijna in bloei ben. Dan start ik rustig aan met bloei voeding.

      Geen idee of het probleem nu opgelost is, bladeren die geel zijn blijven jammer genoeg geel dus ik kan enkel inschatten of ze achteruit gaat of niet.

      20200307_173832.jpg 20200307_173842.jpg 20200307_173847.jpg 20200307_173937.jpg 20200307_173905.jpg

      Comment


        #50
        Die droge blaadjes mag je er af hallen , dan zit toch geen leven meer in !!

        Dan moet je daar niet meer op zitten zien !!

        Alle dagen een foto'ke nemen uit de zelfde positie dan zie je de vooruitgang , kwestie van vergelen !!

        Voor de rest ziet het er wel mooi uit en dat met ene plant !!

        Doe zo voort !
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Mitham
          Mitham commented
          Editing a comment
          Thanks Remco!

        #51
        Korte update met duidelijke kleur fotos.
        nog 1 keer gewone groei voeding,vanaf morgen gaat er denk ik beetje bloei bij zitten,ik ga de juiste hoeveelheden nog es dubbel checken.

        Straks de tip van Remco opvolgen en de volledig bruine bladeren weghalen

        20200308_165942.jpg 20200308_165959.jpg 20200308_170054.jpg 20200308_170038.jpg
        ​​​

        Comment


          #52
          Mitham
          hoeveel voeding in ml
          en hoeveel water krijgt je plant ?
          ik heb gemerkt dat als ik de hoeveelheden noteer in mijn verslag de growers hier wat beter kunnen inschatten waar de vergeling aan ligt

          bij mij is de vergeling gestopt dankzij de hulp / raad van de mensen hier

          Comment


            #53
            Hey Growers,

            9 maart, dag 100

            Voeding (per dag) :
            • 450Ml Water
            • 2.5 Ml terra grow
            • 0.5 Ml enzymn
            • 0.5 Ml power roots
            Vandaag nog een (laatste?) keer groei voeding gegeven.
            Ik ben vooral aan het focussen op de vergeelde bladeren onderaan de plant & het lijkt momenteel stabiel. Ik probeer elke dag een deftige kleuren foto te nemem om zeker te zijn.
            Vol gaat het net niet geraken maar voor een eerste kweek met maar 1 plant ziet het er toch al behoorlijk uit.
            Ik zit sinds dag 80 op 12/12, het lijkt me dat ik nu de 2de week bloei ga beginnen.

            exmember47012: is dit het moment om volledig over te schakelen van Terra grow naar Terra bloom?
            Soms zie ik mensen wachten tot na week 2 van de bloei(omdat dan alle groei eruit is)
            Soms zie ik mensen de 2 mixen(bvb 2.5 grow & 2.5 bloom).
            Je advies is altijd welkom!

            20200309_172139.jpg 20200309_172100.jpg 20200309_172055.jpg 20200309_172050.jpg
            Attached Files
            Last edited by Mitham; 9 March 2020, 18:19.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Onder het net word blad altijd geel en valt af, dit komt door lichttekort, kan je niks aan doen.

            #54
            Rreppellsteeltjam Boven het net zie je toch ook meer dan genoeg bladeren die aan het vergelen zijn grote fan leaves die verkleuren wil je niet
            hebben toch??

            ook de puntjes lijken te vergelen van wat ik zie op de foto
            de meer ervaren kwekers zullen wel weten wat er mis gaat

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Lijkt op overvoeding, maar als je pH niet in orde is kan het ook blokkade zijn.

            #55
            Wow da’s een mooie verzameling van probleempjes
            Ik zie ph schommelingen, mg tekort, k tekort, teveel water. (tekorten of blokkades natuurlijk)
            Als ik zie dat je op dag 100 pas aan de helft van het schema zit en als ik zie hoe groot de plant is ten opzichte van de pot dan denk ik dat ze eerder tekort krijgen dan teveel.
            Ondanks de batmix.
            Als je met een N tekort naar bloeivoeding overgaat zal dat niet snel oplossen.
            Er zit wel meer K in bloeivoeding.
            Wat mij betreft zie ik een hoop tekorten en je dosering ondersteunt dat.
            Maar ik blijf het toch vreemd vinden.
            Batmix zou juist dit soort problemen moeten opvangen.

            Moet zeggen dat het op de nieuwe fotos wel meevalt. Maar het is niet 100%
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #56
              QnQ zijn eerste zin eindigt nogal op een anticlimax
              Wat een mooie verzameling ... toppen? Aftakkingen? Potentiele oogst? Nee nee : probleempjes

              Nu moet ik je wel gelijk geven dat ik denk dat er afgelopen maand het een en ander mis gelopen is.
              • Ik heb zoiezo te veel water gegeven
              • op een bepaald moment gaat mijn ph waarde ook veel te laag hebben gelegen
              Het teveel water was maar even(ging op weekend & dacht er goed aan te doen 3x zo veel water te geven ..).
              De Ph waarde gaat toch enkele weken te laag hebben gestaan.
              Ondertussen zijn denk ik wel beide problemen opgelost :maar gele bladeren blijven jammer genoeg geel.

              Voor de duidelijkheid : ik geef 2.5ml grow voeding in 450ml water, de aanbevolen dosis is 5ml/L dus ik zou volledig op schema moeten zitten(ik geef deze hoeveelheid trouwens al een tijdje).
              Aangezien de gele bladeren mij het grootste probleem lijken zal ik nog een 3tal dagen grow voeding geven & blijven opvolgen of ze stabiel blijft.

              Bedankt trouwens aan allen om mee te denken!

              Comment


              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Net even je verslag aan het doornemen, ziet er goed uit ik kweek ook met plagron en ik zit op het einde van de kweek maar op 2,5 ML/liter water dus denk dat je probleem overvoeding is. Bij mijn eerste kweekjes had ik dit ook. Ik had gelezen dat men best de helft nam en dat deed ik dus ook, 2,5ml/L van het begin al...nu start ik aan 1m/l, terwijl op de fles 5 staat, en bouw voorzichtig op.

              #57
              Een paar dingen die me als eerste te binnen schieten bij het zien van de foto's...

              Overvoeding, om welke reden dan ook.

              Ik vind het medium op elke foto erg droog, hou je ze niet te droog?.

              Comment


                #58
                De fotos neem ik altijd vlak voor de voeding dus de grond is op zen droogst.
                ​​​​​​
                Als ik andere verslagen lees is 450ml/dag inderdaad niet zo veel maar elke keer als ik water geef zien de bladeren er ok uit qua stand.
                Als ik nog minder water geef merk ik dat de bladeren wat meer beginnen hangen.

                Een plantje zetten en wat water geven... Klinkt simpeler als het is

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  In de groei niet te nat, in de bloei niet te droog.
                  Beter elke dag een halve liter, dan een hele per twee dagen.

                #59
                Tja ik vind het ook moelijk hoor dat water geven
                als ze nog niet onder het net staan kun je makkelijk eens aan de pot tillen

                maar in mijn tent met 15 l potten zuipen ze al een halve l per dag per pot
                en die planten zijn heel wat kleiner als die van jou

                kijk even wat de rest er nog over te zeggen heeft
                maar te weinig water is ook niet goed

                Comment


                  #60
                  Hey growers,

                  Vandaag was ik er op tijd bij dus : deftige kleuren fotos!
                  Ik begin steeds een beter gevoel te krijgen met de vergeling. Er zijn een paar bladeren langs onder die ik dagelijks in het oog hou en ze blijven stabiel. Daarvoor viel elk blad dat geel was na een week af.

                  QnQ had me een tijd terug aangeraden om de ondergrens van waterbehoefte op te zoeken eerder als de boven grens.
                  Te weinig water is op een dag terug in orde maar te veel water geeft denk ik langdurige schade aan de wortels.
                  Geen idee of de regels in de bloei anders zijn of of elke dag iets te weinig water geven ook erg is.
                  Zouden jullie de hoeveelheid opdrijven?
                  En zoja naar hoeveel? Elke dag 100ml meer tot ik merk dat de bladeren zwaar beginnen worden?

                  20200311_175142.jpg 20200311_175208.jpg 20200311_175156.jpg 20200311_175201.jpg

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    In de bloei niet te droog.

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Ik, maar pin me er niet op vast, zou ook de watergift iets verhogen en kijken hoe ze reageren.
                Bezig...
                X