Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W scrog white widow (eerste kweek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hey Growers,

    Op advies van QnQ ben ik de ondergrens van haar waterbehoefte aan het opzoeken eerder dan de bovengrens.
    Deze foto's zijn 1.5uur voor het licht aangaat. Haar bladeren hangen niet echt slap maar ik merk wel dat de onderste bladeren stilletjes aan wat geeler worden.
    Ik denk dat het mogelijk volledig normaal is, het net groeit toe dus de onderste bladeren gaan stilletjes aan moeten afsterven aangezien ze geen licht meer krijgen.
    Langs de andere kant kan ik ook te weinig voeding of water aan het geven zijn & is ze heeeel langzaam aan het sterven.
    Zo ziet ze er onder haar rok uit :
    20200214_153125.jpg
    20200214_153119.jpg

    Langs boven zit ik nog steeds met de keuze om haar in bloei te zetten of nog langer te wachten.
    Ik ben niet zeker dat ik het net ga vol krijgen als ik nu in bloei ga maar sommige toppen zitten wel erg dicht bij mekaar
    Heb ergens gelezen dat toppen te dicht kan leiden tot toprot, hopelijk is mijn 1ne fan genoeg om dit tegen te gaan.
    20200214_153208.jpg

    En laatste dillema waar ik nog een antwoord op moet zoeken: moet ik nu wel of niet de hoogte van mijn kweektent gebruiken?
    Er is nog plaats zat((1m ofzo) in de hoogte. Hou ik ze bewust laag & gaat het enkel over de breedte of wil ik mss sneller stoppen met ombuigen zodat ze de lucht in kan gaan?(Hogere toppen, dikkere toppen?)
    20200214_153300.jpg 20200211_180743.jpg

    En nog enkele : 20200214_153041.jpg

    20200214_153213.jpg 20200214_153201.jpg 20200214_153213.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Blaadjes komt door geen licht en de takken moet je meer spreidden onder het net!
      gewoon terugduwen of eronder trekken.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ziet er erg goed uit!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ben ik weer

      "Deze foto's zijn 1.5uur voor het licht aangaat"

      Lees ik nu weer dat je tijdens de donkere periode de tent geopend hebt??

      !!!!

    #32
    Na wat research & paint fun : wat er volgens mij beter had gekunnen bij men scrog start is het voortrainen van mijn plant voor ze aan het net was.

    Boven de lijn is hoe volgens mij de ideale start van een scrog is. Je topped je plant vrij laag & trained de 2 zijtakken naar beneden.
    Op die manier gaan de 4 "hoofdnoden" van de plant elk naar een hoek van je net. Vanuit die hoek gaan ze dan weer verder vertakken tot je net vol is.

    Onder de lijn is hoe het bij mij gelopen is. Vrij laat getopped & de zijtakken niet naar beneden getrained. Hierdoor is ze vrij centraal aan het net gekomen.
    De opvullen van mijn net is dus moeilijk gelijk te houden & zal in het midden veel meer toppen bevatten als de zijkanten van het net.
    Hieronder het super duidelijke schema, hopelijk snapt een andere beginner het & maakt hij 1 fout minder als mij
    Analyse.png
    Attached Files

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Waarom laten witte potjes licht door?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Blauwe, groene, rood maakt niet uit zolang ze maar
      niet doorzichtig zijn, zeker geen doorzichtige potten
      daar heb je 100% gelijk in...

    #33


    IMG_3775.jpeg
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #34
      Hey Growers,

      Dag 80

      3 dagen geleden heb ik ze een eerste knipbeurt gegeven.
      Daarna heeft ze 2 dagen rust gekregen om te zien of alles goed was & ze staat nu op 12/12 :

      bloei, here we come !

      Het net is nog niet helemaal vol , afwachten wat de komende weken gaan doen.
      Ik denk dat ze nog 4? weken gaat doorgroeien, 2 voor we echt in de bloei zitten & 2 voor de strek eruit is.
      Hopelijk krijg ik het centrum onder controle, zou ik op een bepaald moment overwegen om toppen te knippen of ben ik dan echt dwaas bezig?
      Heb wat schrik voor rottende toppen omdat ze tegen mekaar zouden komen.

      Het voelt als een lang voortraject, ik ging ervan uit dat het groeien & oogsten een maand of 3 in beslag ging nemen. Niet dus

      Als ik tel op 10 weken bloei & 2 weken voor de bloei start kom ik op 84 dagen, wat dus nog eens 3 maand zou zijn.
      En dan lees ik dat de meeste problemen in de bloei fase gebeuren, hopelijk blijf ik daarvan gespaard!


      20200218_173053.jpg
      20200218_173057.jpg
      Attached Files

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        3 maanden gaat maar dan moet je AFjes hebben.

        Maar het ziet er wel mooi uit vind ik.

        Advies kan ik in deze niet mee dienen. Geef me nog een ronde of 20.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met stekken van een top 44 of speedy chile haal je drie maand wel.

      #35
      Hey Growers,

      Weinig nieuws te melden maar hier enkele foto's met lamp uit.
      Zie nog geen enkel teken van bloei maar daarvoor is het natuurlijk nog te vroeg.
      Ze lijkt nog even veel te drinken & krijgt ook nog dezelfde voeding als voorheen.

      20200221_090522.jpg
      20200221_090601.jpg
      20200221_090544.jpg 20200221_090629.jpg
      Attached Files

      Comment


        #36
        Ziet er goed uit man

        Comment


          #37
          Hey Growers,

          So far so good, op weg naar bloei & ze groei rustig verder.
          Onderaan worden de bladeren wel bruiner & bruiner maar zo lang het niet te ver naar boven kruipt probeer ik er niks mee te doen.
          Elke paar dagen spendeer ik wat tijd om de takken om te buigen / vast te binden met straps.
          Combinatie van straps & onder het net duwen voelt nog steeds goed.

          Sorry van de overbelichte foto's maar ik heb schrik om de tent open te doen in de "nacht".
          20200229_200904.jpg
          20200229_200900.jpg
          20200225_192951.jpg 20200225_193021.jpg
          Attached Files

          Comment


            #38
            Effe kijken wat de rest hier zegt over die verkleuring
            maar bij me vorige kweek begon het zo en stond er tegen einde bloei geen blad meer op je planten moeten toch nog wel een week of 8 ertegen kunnen denk ik ?

            Comment


              #39
              Ze gaat inderdaad nog 10 weken verder moeten, dat gaat niet lukken zonder bladeren
              Was je vorige kweek dan volledig mislukt of ben je erachter gekomen wat er mis was?

              Comment


                #40
                Dit is een stikstoftekort.
                Welke voeding geef je precies ?
                Hoeveel ?
                Hoe vaak ?
                Als je die vragen beantwoord kan exmember47012 je waarschijnlijk goed advies geven om dit enigszins af te remmen.

                Van boven ziet de plant er wel uit alsof ze toe is aan de bloei.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Dit ook gelezen? "Alle aangegeven doseringen zijn indicatief en afhankelijk van de conditie van de plant"

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ok, die dosering lijkt me niet te hoog, gezien de tijd dat ze al in deze aarde staat moet je er vanuit gaan dat die zelf weinig buffer meer heeft.
                  Je geeft die 3L per dag, of verdeel je dat over meerdere dagen ?

                  Al het blad dat ook maar iets van dit heeft zal absoluut verder vergelen-verbruinen en afvallen.
                  Het gaat erom dat het niet naar boven uitbreid en blad pakt dat nu nog helemaal groen is.
                  Zolang dat niet gebeurd denk ik niet dat je veel moet (kunt) aanpassen.

                • Mitham
                  Mitham commented
                  Editing a comment
                  de 3liter verspreid ik over een week ofzo, elke dag 350-450Ml

                #41
                exmember47012 : wat denk jij van de vergeelde bladeren?
                Ik moet zeggen dat de bladeren er vrij licht groen uit zien, mogelijk groeit ze traag maar is lastig in te schatten voor een eerste kweek.
                Na wa bladprobeem opzoek werk zou dit kunnen wijzen op een stikstof(N) tekort.

                Terra grow zou voldoende stikstof moeten bevatten en de laatste keer had ik al enkele verbrande puntjes dus meer voeding lijkt me precies niet aan de orde.

                Ik lees op de website van plagron dat ik de terra grow ook als bladvoeding kan gebruiken.
                Hoe werkt dit juist? Uitdunnen met water en half uurtje voor de lamp aan gaat de plant benevelen met de vloeistof?

                Of best niks doen en ziet het er ok uit voor jou?

                Comment


                  #42
                  Ik ben er de vorige ronde zelf niet uitgeraakt
                  vandaar dat ik nou een kweekverslagje gemaakt heb om bij problemen hier wat raad te vragen

                  en eerst er achter komen wat het probleem is en dan pas wat veranderen anders maak je het meschien enkel erger

                  Comment


                  • Mitham
                    Mitham commented
                    Editing a comment
                    Je hebt volledig gelijk,eerst uitzoeken wat het probleem is. ze heeft nog genoeg bladeren als buffer.

                    Wel moeilijk om niets te doen als je weet dat ze iets nodig heeft

                  #43
                  voeding schema kopie.jpeg
                  πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                  ​
                  πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                  ​

                  Comment


                    #44
                    Hm. Je had ze overgepot in Batmix, correct? Ik denk eerlijk gezegd dat het iets te veel stikstof is. Dit blokkeert Kalium, en dat is wat je nu een beetje ziet.

                    Als je ze hebt overgepot in de batmix, had je de eerste 6 weken niet hoeven voeden. Hierna kon je beginnen met Terra voeding, of in week 4 alga voeding.

                    Als de plant niet in batmix staat moet je het even laten weten, dan speur ik even verder.. maar volgens mij is het een kleine K blokkade.

                    Comment


                    • Mitham
                      Mitham commented
                      Editing a comment
                      Ze staan inderdaad al lang in de batmix,ik ben pas beginnen bij voeden toen er tekorten zichtbaar werden maar dat zal ongeveer rond week 6 geweest zijn.
                      De vorige emmer had een iets te lage ph waarde van ongeveer 5. Normaal laat ik de ph tussen 5.5 en 6 schommelen.

                      Maken jullie elke keer voeding voor 1 dag dan? Lijkt me veel werk met het afzuren en de 3 extra's die erin moeten. Ik laat ook altijd de emmer kraantjes water een dag luchten om de chloor eruit te halen.

                      In het geval dat het met deze info toch een Kalium blokkade is : hoe los ik dit best op?

                    • exmember47012
                      exmember47012 commented
                      Editing a comment
                      Hmm..Dat maakt het iets lastiger. Ik zou in dit geval een voedingsbeurt of 2 overslaan, even enkel water. Hierna weer beginnen met voeding. Stikstof zal veelal in de vorm van nitraten in je bodem zitten, deze vloeien makkelijker je substraat uit. Dus na 2 mooie watergeefbeurten zou de bodem weer in orde moeten zijn. Oude bladeren zullen niet meer mooi worden en verergeren, maar nieuw blad moet onaangetast blijven. Erg kan de blokkade nooit zijn.

                      Meeste kwekers zuren inderdaad elke watergeefbeurt aan, maar zolang je water schoon blijft en niet te lang stilstaat is er geen probleem hoor. Verder maakt het voor chloor niet meer uit, dat zit niet meer in het Nederlands kraanwater.

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Op aarde moet de pH tussen 6.2 en 6.8 zijn!

                      Als je een vat aanmaakt, doe je eerst de voeding erin en daarna de pH aanpassen.
                      Na 24 uur zal die weer flink opgelopen zijn, dus weer aanpassen, hierna zal die redelijk stabiel blijven.

                      Dit werkt alleen bij minerale voeding.

                      In een vat/bak heb je een circulatiepomp nodig, anders slaat alles op de wanden, word de zuurstof veel minder en de pH veel hoger!
                      Als je dat niet controleert, verkloot je je plantje!!

                      Aquarium pompje van 50 liter is voldoende, gewoon in het vat en 24 uur laten draaien.

                      Bio voeding moet elke dag vers aangemaakt worden.
                      Chloor zit in Nederland niet in het kraanwater.
                      We laten het wel op kamertemperatuur komen.
                      Biovoedingwater hoeft meestal niet aangezuurd te worden.

                      Geef water met de juiste pH en geen voeding!
                      Vanwege de blokkade is er nog genoeg in de pot.
                      Kijken hoe het plantje reageerd de komende dagen, op grond duurt dat even.

                    #45
                    Aight even korte update, ik probeer vanavond meer in detail te gaan met foto's.
                    zoiezo al bedankt aan iedereen om mee te denken met dit probleem.

                    Gisteren heb mijn voeding "emmer" leeg gemaakt en ben ik beginnen voeden met zuiver water.

                    Goed punt van Rreppellsteeltjam is dat ik mijn ph al langere tijd iets te laag aan het zetten was. Ik ga nu mikken om tussen de 6.5 en 6.8 te zitten, mogelijk heeft dit ook de blockage in de hand gewerkt.

                    Straks nog wat foto's opzoeken over planten met K tekort, op die manier leren we van onze fouten en maken we er volgende keer geen/andere ​​​​​​​

                    Comment

                    Bezig...
                    X