Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QB 480w 7x Amnesia Haze 3x Northern Light Autoflowers Eerste ronde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Pak de potten eens vast om te wegen. Dan heb je een idee van het water dat er in zit. Maar zolang het groen is en groeit dan leeft het!

    Comment


      #17
      Kelderkastje z'n tip even opvolgen. Ik denk dat de potten erg licht aan zullen voelen, klopt dat? En loopt het water vrijwel direct uit de pot als je water geeft? Ik zie namelijk water in de opvangbakken staan..

      Als dat twee keer een ja is, is de potgrond waarschijnlijk te ver uitgedroogd waardoor het moeilijk water kan opnemen. Het helpt dan om een uitvloeier te gebruiken om de oppervlaktespanning van het water te verlagen. Zo kan de potgrond wat makkelijker water absorberen.

      Als 'uitvloeier' kan je bijvoorbeeld een druppeltje zeepsop aan het water toevoegen.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #18
        Tnx voor jullie advies, voor mijn gevoel zijn de potten niet echt licht. Water stond even in de lekbak omdat ik van onder wat water heb gegeven.

        Maar dat water in de lekbak is altijd vrij snel alweer in de aarde getrokken. Doe een beetje een combi, wat water in de lekbak en wat boven bij de plant, maar het loopt nooit door de aarde direct de lekbak in.

        Comment


          #19
          Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Hmm lastig te zeggen dan. De potgrond komt los van de potrand, wat een teken is dat de potgrond is ingeklonken / uitgedroogd

            Kan je eens een pot op de weegschaal zetten? Misschien voelt de pot "niet echt licht"
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Greenery
              Greenery commented
              Editing a comment
              Beste kroket, heb alle potten even gewogen en zitten allemaal tussen de 6.5 - 7.0 kg.

              Al even geen water gegeven zodat ik bij volgende waterbeurt een druppel afwasmiddel erbij kan doen. Zal straks ook nog even wat foto’s maken hoe de plantjes er nu bij staan.

              Is tussen de 6.5 en 7.0 kg goed voor 18liter potten?

              Blad voelt redelijk hard aan btw

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              De enige potten die ik zelf heb gewogen waren veel zwaarder, maar dat was met een dikke laag scherp zand bovenop. Niet vergelijkbaar dus, omdat scherp zand zwaar is.

              Maar zal een theoretisch antwoord proberen te geven (en hoop dat iemand anders uit praktijkervaring een antwoord kan geven of mij corrigeert)

              - Een 50 liter zak light mix weegt volgens verschillende webshops 17-18 kilo (dus we houden even 17,5kg aan).
              - Nieuwe potgrond inwateren doe je met ongeveer 10% van het volume (dus 1 liter water per 10 liter grond).
              - 50 liter potgrond zou dan ongeveer 5 liter water nodig hebben.
              - 1 liter water is 1kg, dus; 17,5 + 5 = 22,5kg.
              - 50 liter potgrond is genoeg voor 2,78 potten van 18 liter.
              - Dus 22,5kg / 2,78 potten = 8,09kg per pot
              - Daar moet nog het gewicht van de pot en plant bovenop, laten we zeggen 0,41kg om een mooi afgerond getal te krijgen

              Theoretisch zou ik dus verwachten dat je potten ongeveer 8,5kg mogen wegen

              Maar.... Ik bedoel niet dat je nu ineens 2 liter water in je potten moeten gooien. Doe het in kleine stapjes, verdeel het indien mogelijk over de dag, en het belangrijkste; kijk hoe de plant erop reageert..

            #21
            Dag 22

            Advies opgevolgd en dames extra water gegeven, gewicht van de potten nu rond de 9kg.

            Water blijft in de pot en gaat niet direct lekbak in.

            AE581B83-7159-4333-8209-B3F41CFFE4CC.jpeg F22E16EA-0101-4379-AA74-A78FFA070FCE.jpeg Kleine Dame is later geplant omdat de eerste niet op kwam, dus zie wel of het wat wordt.

            Dames groeien goed, maar puntjes van het blad nog wel wat naar beneden. Beginnen wel al lekker te ruiken, terwijl afzuiger vol open staat.

            D4B9182D-BCA9-4157-9769-66FE870C0697.jpeg
            30780ED0-BFF5-4AD0-B1BC-E07B2EBB1DEB.jpeg

            Comment


            • Greenery
              Greenery commented
              Editing a comment
              Geef trouwens nog geen voeding, vanaf wanneer zal ik ze wat gaan geven?

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ik bedoelde dus niet dat de volle 2 liter er perse volledig in moest
              Maar dit van de plantjes af te laten hangen. Dus bijvoorbeeld 500ml in de ochtend, 200ml in de middag. Als ze dan in de avond happy zijn stoppen, nog niet happy 200ml erbij, enzovoorts.

              De grond is in ieder geval nat zat nu, waarschijnlijk te. Ik zie bijvoorbeeld ook dat je potten niet tot de rand zijn gevuld, dus 18 liter per pot gaat ook niet op..

              Maar goed, het zit er nu al in.. Denk dat ze voorlopig geen water meer nodig hebben. Hou ze maar even in de gaten, als de blaadjes vier omhoog staan hebben de dames het naar hun zin. Weeg de potten dan nog eens, dan weet je waar je ongeveer op had moeten zitten.. Er vanuit gaande dat de overige omstandigheden in orde zijn.
              Last edited by kroket; 13 December 2019, 21:58.

            #22
            Ga er ook maar voor zitten
            Succes!
            Ad usum proprium!

            Comment


              #23
              Dag 26

              Na de grote waterbeurt even paar dagen niks gegeven. Zojuist weer wat water en voeding gegeven.

              1x northern light nog erg klein maar zie wel wat hij gaat doen


              415C3ACC-A56D-4526-A653-EA7E6CD6AD39.jpeg A1392FBC-4F2A-449C-A154-24EC51815A9A.jpeg

              Wil bij de volgende ronde een tensio meter gaan gebruiken om zo wat beter te kunnen uitlezen wanneer ze water nodig hebben.

              Moet ik wat blad weghalen zodat de toppen meer licht krijgen?

              25C70948-78E8-4D58-89B2-E40005E3F98D.jpeg



              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Moet ik wat blad weghalen zodat de toppen meer licht krijgen?
                Nee. Een netje is beter of boor wat gaatje in de hoeken vd pot en gebruik binddraad bv.

                Beetje voeding zou geen kwaad doen.

              #24
              47A7D5F1-3AE2-48FB-B201-2369D5C22287.jpeg
              Dag 34

              Planten groeien goed en er komen al wat toppen aan. Boven in de plant wel wat geler dan beneden en puntjes blad nog steeds wat te slap.



              Wat Terra Bloom besteld zodat ze ook wat bloei voeding gaan krijgen.


              Comment


                #25
                hoe is het afgelopen onder de leds?

                Comment

                Bezig...
                X