Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blue Widow Dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blue Widow Dinafem

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Voorbereiding voor de nieuwe ronde gaat alweer beginnen. Terwijl de 5 Big Kush nu in de bloei staan ga ik een volledig kweekverslag bijhouden van de ronde die erna komt. Gekozen heb ik voor Blue Widow van Dinafem. Dit is een 50/50 hybride ontstaan uit een kruising tussen Blueberry en White Widow. Met een door Dinafem opgegeven bloeitijd van 50-55 dagen. Met wat ik tot nu toe geleerd heb van mn Big Kush(ook 50/50 hybride) kweek hoop ik deze weer wat beter te volbrengen.
    Gaandeweg heb ik het wel over de verlichting, voeding en wat al niet meer.

    20191208_203247.jpg 20191208_202823.jpg
    20191208_203155.jpg

    #2
    planten die handel
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Succes!

      Comment


      • Hybride
        Hybride commented
        Editing a comment
        Dankjewel!

      #4
      Ben benieuwd hoe het je deze ronde vergaat, succes!
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Hybride
        Hybride commented
        Editing a comment
        Doe mn best

      #5
      Ola,

      Dit is het leuke van een verse ronde. Er is om de paar dagen wel wat te melden.
      20191210_095932.jpg
      36 uur nadat ze zijn opgehangen in de kast zijn alle zaadjes ontkiemt en vind ik het tijd om ze in de grond te stoppen.
      20191210_103450.jpg
      Zaai en stekgrond van de intratuin. Deed het de vorige keer prima en had ik toch nog staan.
      20191210_100459.jpg Daar staan ze. Bovenste laag iets bevochtigd. Nu afwachten tot ze boven de grond komen kijken.

      Dat was het weer voor nu.

      Comment


        #6
        Mooi, deze ziet er goed uit op de foto's.
        Weekje of 8 bloei zie ik daar, dus dat klopt wel ongeveer.

        Goeie start. Onder welke lamp staan ze nu ?
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Hybride
          Hybride commented
          Editing a comment

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Da’s waar. Maar zag er wel lekker uit ... vooruitblikken en wegdromen is wel fijn soms. Heb de laatste dagen ook veel gezien naar wat mijn zaadjes zouden kunnen gaan doen.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ah ok ja daar staan ze prima onder.
          Wel dicht erop houden 5-10cm max.
          Niks mis met koude tl

        #7
        Goedemiddag,

        Tijd voor een kleine update.

        Vandaag zijn ze er dan alle 5. Het wachten was op het laatste zaadje, maar het zijn nu echt zaailingen geworden.
        20191213_152031.jpg
        Wat zijn ze nog klein, schattig en fragiel. Voorlopig 2x per dag een klein beetje water om de bovenste laag niet te ver uit te laten drogen.
        20191213_152038.jpg 20191213_152043.jpg 20191213_152047.jpg 20191213_152051.jpg 20191213_152055.jpg

        Voor nu is het rustig achteroverleunen

        Fijn weekend!!

        Comment


          #8
          Update!!

          Ola,
          Zondagavond afscheid genomen van 1 zaailing(3). Zag er 's ochtends al niet zo best uit. Donker van kleur en niet verder omhoog gekomen. Tot de avond gegeven maar zag er levenloos uit. Nieuwsgierig als ik ben toch ff gekeken onder de grond. Worteltje was in het omhulsel gegroeid, wat vaag is aangezien ze wel goed ontkiemd zijn. Swah, en door met 4. Wat toch mijn uiteindelijke doel was. 20191218_142224.jpg
          Deze dametjes zien er goed uit.
          20191218_142211.jpgDe temperatuur is een constante 19 graden. Onder de lamp is het ongetwijfeld iets warmer, maar niet drastisch. Luchtvochtigheid is best afhankelijk van het weer buiten en wel ok. Rond de 45 %en 53%. Nog steeds elke dag de grond wat bevochtigen om de bovenste grondlaag niet te ver uit te laten drogen. Potjes zijn niet veel lichter geworden sinds begin van de week. Dus veel water hebben ze nog niet nodig.


          Tot de volgende update...
          Last edited by Hybride; 19 December 2019, 07:54.

          Comment


            #9
            Ze zien er idd goed uit de ladies succes verder
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


              #10
              Ola mede growers,

              Een klein weekje verder dus een update tijdens deze kerstdagen.

              Kleintjes worden langzaam groot en ze beginnen al op echte planten te lijken.
              20191225_100710.jpg 20191225_100724.jpg De lieve schattige plantjes krijgen nog steeds geen voeding en alleen geaclimatiseerd water. Ze doen het prima en in dit tempo zal ik wel met 1 tot 2 weken gaan overpotten in 3 liter potten om ze verder te laten groeien tot ze op vakantie gaan naar het warme HPS tentje.

              Verder niks te liegen dus fijne dagen allemaal. .

              Comment


                #11
                Drie liter is weinig hoor.........

                Comment


                • Hybride
                  Hybride commented
                  Editing a comment
                  3 liter is zat om de wortels verder te laten groeien tot ze naar de tent gaan en in 56liters gezet worden.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Ooo, dat heb ik over het hoofd gezien denk ik......

                • Hybride
                  Hybride commented
                  Editing a comment
                  Stond in ieder geval niet dat ik ze ging afbloeien in 3 liters. Bonzai stealth kweekje wordt t dan
                  Ik had wat duidelijker kunnen zijn..

                #12
                Geweldig nieuwjaar allemaal,

                Mogen de toppen voor een ieder groot en vooral ook lekker worden in 2020

                Na niet zoveel spannende dagen van af en toe een beetje water merkte ik dat de kleine plantjes toch wat sneller weer in de droge aarde stonden. Gisteren even naar de lokale shop en All-in zakje gehaald. Eigen merk, want ondanks dat ze Plagron zouden verkopen hebben ze dat eigenlijk nooit. Of maar 1 soort... Dus deze dan maar en moet eigenlijk zeggen niet verkeerd spul. Lekker luchtig en vers. Niet geheel onbelangrijk, laatste kweek geen beestjes in deze grond. Geen garantie maar wel een fijne gedachte.

                Vanmorgen was het dan zover. Van 8x8cm potjes mogen de kleintjes verder gaan groeien in 3 liter potten. Zelfde licht alleen gaat ook de 2de tl aan omdat 4 potten onder 1 gewoon weg niet gaat.
                20200103_101409.jpg 20200103_101720.jpg 20200103_102206.jpg 20200103_102526.jpg

                Ze zijn nu tussen de 7,5 cm en 10 cm groot en met de 4de node bezig. Als je die met dat 1ste gekartelde blad meetelt. Deze ga ik later verwijderen, maar voor nu lekker laten zitten. Zit mij best.
                20200103_101500.jpg 20200103_102617.jpg 20200103_102250.jpg 20200103_101827.jpg
                Zo te zien had ik niet veel langer moeten wachten. Hier en daar zie je de wortels al een klein beetje verkleuren naar geel/ bruin. Voor de rest prima wortelstelsel om verder te groeien.
                20200103_110714.jpg 20200103_110709.jpg
                Daar staan ze dan. Zeker tot eind januari moeten ze hierin verblijven. Eerder is het warme tentje nog niet leeg. Big Kush doet het prima daar en die mogen nog wel even. Begin februari denk ik dus ergens over naar de tent in 56 liter smart pots.

                Ben er nog niet uit of ik ga scroggen of niet met deze plantjes. Sowieso gaan ze binnenkort naar de kapper. Node 5 of 6 of 7 Geen idee nog. Ik heb gelukkig nog even de tijd. Kan ik mooi nog bij andere kweekverslagen over dit soortje lezen.

                En dan de voeding. Ga ik dat doen nu al. Mmmmm, ja.. Gewoon omdat ik het toch heb en deze keer niet met RQS tabs of wat dan ook. Niet zo goed bevallen bij de Big Kush. Dus voor meer controle. Nu een liter kraanwater, 24 uur laten staan. Zelfde temperatuur als de ruimte waarin de planten verblijven. 19/20 graden constant. 3,5 ml canna start NPK waarde 1-1-2. PH 6,3. Voorgeschreven hoeveelheid door de fabrikant is 4-7ml per liter. Er zit voor een aantal weken voeding in de grond dus eigenlijk zouden ze het niet nodig hebben. Zie ik vervormde groei of iets door te veel voeding zal ik direct stoppen, maar volgens mij kunnen ze best wat hebben. Water ga ik niet in 1 keer geven nu, maar verdeeld over 2/3 dagen over 4 planten. Grond was zoals verse grond hoort te zijn en ik wil er ook geen moeras van maken. Heel fijn voor beestjes, maar niet voor plantjes

                Over 2 dagen eens kijken hoe het ze vergaat in de nieuwe potjes. Nu eerst en , want na zo'n verhuizing heb ik wel wat verdient.

                Groene groeten
                Attached Files

                Comment


                  #13
                  Die zien er mooi doorgeworteld uit mooi aan het groeien ik volg lijkt me lekker soortje
                  The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                  5 lekkere grieten onder de zon

                  Comment


                  • Hybride
                    Hybride commented
                    Editing a comment
                    Welkom en schuif lekker aan Jamzieman. Het leek mij idd ook een lekker soortje. Heb al over het stammetje gevreven om te kijken of ik iets van de geur kon waarnemen en het rook naar een lichte fruitthee. Ben dus erg benieuwd wat het gaat worden.

                  #14
                  Hallo Hybride!



                  Ik kom af en toe meekijken. Zelf ben ik geen fan van Widows, welke kleur dan ook. Blue is wel nieuw voor mij.
                  Om een of andere reden gaan Sativadiva's en Weduwen niet samen met Takketoelli!
                  Altijd een beetje jaloers

                  Succes!!
                  "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                  "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                  "Ajeto" - Buurman en Buurman

                  Comment


                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    sativa langer laten staan easy,toch hybride

                  • Hybride
                    Hybride commented
                    Editing a comment
                    Inderdaad Jamzieman. Sativa's langer laten staan, maar of daar de kous mee af is betwijfel ik. Qua voeding zit je denk ik dan ook in een ander ritme. Misschien denk ik wel te moeilijk. Blue widow wordt mijn 3de kweekje dus ik ben nu echt nog zoveel aan het leren. Heb m'n handen vol aan 1 soortje.

                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    4 de ronde sativa ronde leer je weer wat bij

                  #15
                  Hallo JDers,

                  Daar zijn we weer met een kleine update. Een week na het overpotten en ze groeien lekker door. Alle 4 zijn ze bij de kapper geweest en zijn allemaal na de 5de node getopt.
                  20200111_162843.jpg 20200111_162851.jpg 20200111_162926.jpg 20200111_162935.jpg 20200111_163041.jpg 20200111_163049.jpg 20200111_163113.jpg 20200111_163122.jpg
                  So far, so good.
                  Elke dag controleer ik het gewicht van de potjes, maar over het algemeen is het in de 2 dagen 250ml per plant. Dit zal binnenkort wel in hoeveelheid toenemen aangezien ze lekker doorgroeien. Ik geef om de waterbeurt en kleine dosis Canna Start en dat blijf ik deze week nog doen, daarna zal ik overgaan naar Canna Terra Vega en ook hier zal ik met een halve dosis van de voorgeschreven hoeveelheid beginnen en langzaam opvoeren.
                  Luchtvochtigheid is nog steeds lekker stabiel, tussen de 46 en 56%. Temp. 19,5c.

                  De zondag is weer van start en tijd voor een ochtend ritueel en.

                  Fijne dag allemaal

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Happy plants.

                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    Ze staan er inderdaad fier bij

                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Mooi zeg!
                Bezig...
                X