Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk (bijna) beginnen aan mijn eerste ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eindelijk (bijna) beginnen aan mijn eerste ronde!

    Korting op 420shop


    Na een lange stille periode van wachten op backorders kan ik eindelijk mededelen dat alle benodigdheden zijn toegekomen!
    Dit zal ook m'n eerste binnen kweekje zijn, vragen zullen hier nog wel gaande weg komen maar heb er helemaal zin in
    Nog even een korte opsomming :
    • Blumat Probeerset (5x Blumat + 5mtr slang
    • GHP Thermo-/ Hygrometer Basic
    • Plagron Lightmix GEEN perliet 50 Liter
    • Plagron Top Grow box Terra
    • Pot vierkant 25 ltr
    • Regelbare 125MM ventilator + PK2601 filter flat
    • Secret Jardin DR 120 3.0 Revision 120x120x200
    • Secret Jardin Monkey Fan 15cm - 16W (Clipfan
    • MARS TS 3000 INDOOR FULL SPECTRUM LED GROW LIGHT
    • Schakelkast Davin DV-12K
    Als zaad hebben we gekozen voor : Girl Scout Cookies (Huismerk) 5 zaden van dutch-headshop.

    girl-scout-cookies-gefeminiseerd-zaden-huismerk-1-1.jpgUnderConstruct.jpg

    #2
    Zit aan een soortgelijke setup te denken.
    Ga deze zeker volgen!
    Heel veel succes!!

    Comment


      #3
      Mooi mooi, even alles in elkaar knutselen en je kan van start De Girl Scout Cookies Kush uit de coffeeshop is me altijd goed bevallen. Hopelijk heb jij binnenkort een wietje dat nog veel beter smaakt

      De tent zelf is toch al voorzien van passieve lichtdichte luchtinlaten die je naar behoeven kan openen?
      Succes alvast!
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Ben benieuwd voor de M TS 3000

        Succes

        Comment


          #5
          Veel succes.! Ik ga hem zeker volgen, ben benieuwd hoe het je vergaat.

          Waar komt je tentje te staan?

          Comment


            #6
            Tentje komt te staan in een lege slaapkamer (het ging initieel een bureau worden maar is een hel om daar internet binnen te krijgen, dus leek dit mij de 2de beste optie

            Comment


              #7
              Dubbel forum Q....

              Succes met je kweek!!

              Comment


                #8
                Succes met je kweek! Ik schuif aan en kijk mee!

                Comment


                  #9
                  Als je bijv. combiconnect slang gebruikt, dan kun je die in een inlaatgat steken van je tent, en buiten je tent kun je die in een cirkel leggen ofzo, dan komt er geen licht door binnen.
                  Waarschijnlijk zul je wel 2 of 3 inlaatgaten van de tent moeten gebruiken.
                  Even een middagje leeg testdraaien en je weet het he...
                  Succes, het begin ziet er goed uit.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Hoi allemaal...

                    Ik weet niet waar eerst beginnen..
                    ik heb een behoorlijk chaotische periode achter de rug wat betreft werk, nu we niet meer buiten mogen heb ik eindelijk de tijd gevonden om nog eens een update te maken.
                    Van de 5 zaadjes zijn er 4 door gekomen deze staan ondertussen in bloei, het zaadje dat niet goed is gekomen ligt een beetje aan mezelf.
                    het voor groeien ga ik volgende ronden anders doen, nu ben ik van ontkiemen rechtstreeks in de 25liter pot beland, volgende ronden ga ik nog een tussenstop maken in een plastic bekertje.

                    De problemen die ik heb ondervonden :
                    • Het blumat systeem heb ik niet werkende gekregen op de moment zelf, dit ga ik loop van de komende weken eens beter bekijken om dit de volgende ronden te kunnen gebruiken.
                    • luchtvochtigheid, hier heb ik behoorlijk wat problemen mee/gehad, voorlopig onder controle gekregen van de tent staan er nu 3 lucht inlaten open, afzuiging staat op een 50% en in de kamer staat een luchtontvochtiger, ook hier ga ik volgende ronde eerst een paar praktische aanpassingen aan doen, gelukkig is de kamer pikdonker
                    • lichtschema verkeerd ingeschat : zomeruur niet ingecalculeerd dus ik heb pas licht om 22u30 nu.
                    • Volgende ronde ga ik mijn groei periode iets langer doen, ik heb het idee deze te vroeg te hebben gestopt => al doende leert men of zo iets?..
                    • En als laatst : een zak potgrond extra bestellen! ik had alles uitgerekend en zou toekomen maar zak extra had beter geweest, kon ik alle potten tot boven vullen nu heb ik een spatie van een 2cm
                    Voor zover de tegenslagen

                    deze foto is genomen toen ze net wakker werden.

                    20200405_003749.jpg

                    Comment


                    • kelderkastje
                      kelderkastje commented
                      Editing a comment
                      Fris en fruitig.

                      En potgrond zakt altijd nog in ja.

                    #11
                    Ze staan er parmantig bij!
                    Eerste binnenkweek 2020
                    Buitenkweek 2020

                    Comment

                    Bezig...
                    X