Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe poging : Blue Cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Nieuwe ronde nieuwe poging : Blue Cheese

    Korting op 420shop
    Hier ben ik weer
    na een tijdje weg geweest te zijn hier op jd wegens drukte
    ben ik nu maar weer is terug komen piepen voor wat hulp
    ik heb 2 rondes binnen gedraaid in een tentje van 1x1x2m onder een hps van 600w
    beide keren rond de 120 g droog geoogst van 5 planten
    dus blijkbaar gaat er toch nog wat mis
    ik hoop deze ronde beter te gaan doen met
    wat raad van het forum komt da hopelijk wel goed

    deze ronde ga ik blue chees van Barney’s zetten ik twijfel nog tussen 5 stuks of 9
    ( advies word gewaardeerd )
    ik heb batmix van plagron om ze na een weekje voor groeien in lightmix in over te potten
    en een startbox van plagron
    zodat ik de zaailingen al wat wortelstimulator kon geven en indien nodig later groei en bloei voeding
    nu voor de nieuwe ronde heb ik een nieuwe spiegelkap gekocht ( oude spiegelde niet echt meer )
    En 2 tleds van 26 w om onder voor te groeien inplaats van gelijk onder de 600 w hps ook heb ik voor als de planten te groot worden om onder de leds te passen een groei hps gekocht
    verder heb ik 2 wanden van de tent met een soort zilveren ondervloer bekleed voor meer reflectie van het licht
    de achterzijde van de tent komt nog een spiegel tegen
    Tent is vandaag uitgewassen ik kijk nog even aan wat nou wijsheid is 5 stuks in een scrog of 9
    ik vermoed dat 5 wel voldoende is maar na de laatste oogsten heb ik de neiging om de hele tent vol te gooien
    Last edited by Haze smoker; 7 February 2020, 11:43.

    #2
    Hallo Haze smoker

    Na deze ronde Blue Cheese smoker..

    Kun je ff wat foto's maken?

    4 of 9 of 16 potten is het gemakkelijkst, dus 2x2, 3x3, 4x4...enz
    Met meer planten hoef je minder lang voor te groeien om het rek vol te krijgen, maar opbrengst zal zowat gelijk zijn. Ik zou gaan voor 9 met jouw ruimte

    Geen spiegels in de tent! Het ziet mooi uit en het lijkt alsof je dubbel zoveel in de tent hebt staan, maar volgens mij is dat niet ideaal voor de lichtverdeling. In mijn voorgroeikastje heb ik radiatorfolie

    Foto's!!!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #3
      Welke grote voorgroeipot heb je?
      en wat zijn je eindpotten?

      een week vind ik persoonlijk wel wat aan de korte kant....

      indd die spiegels achterwege laten ik weet niet wie je dat aangepraat heeft maar gewoon reflectiefolie gebruiken.

      Hoeveel planten is echt aan jezelf wij kunnen wel gaan roepen zoveel mogenlijk of dergelijke maar je moet zelf het beste bij voelen.

      je kan met 3 planten net zoveel opbrengst halen als met 6 alleen vergt het wat meer tijd en inzet....
      Persoonlijk zou ik voor 5x 18L gaan denk ik.

      Let wel echt op met voeding en batmix daar zit al meer dan voldoende voeding in voor de 1e 6 weken in.

      Verder goed naar de planten en grond kijken en natuurlijk wegen/meten is weten.

      Weeg je potten voor je water/voeding toevoegd,
      en meet je water/voeding voor het toevoegen.

      Succes


      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Foto’s kan altijd maar der is nog niet zoveel te zien

        ik ga in 2 l potjes zaaien
        en mijn eindpotten zijn 15 l potten
        en als het toch niet zo heel veel uithaald hoeveel planten ik erin gooi ga ik toch weer voor 5 stuks denk ik 2 aan de achterzijde 1 in de midden en 2 vooraan
        als ze de vorige ronde niet zo waren stil gevallen had dat net met 5 wel redelijk vol geraakt denk ik
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Lukt met 4 ook makkenlijk man maar ik zou pas gaan overpotten als de bladeren over de pot heen vallen (niet alleen puntje half blad ofzo)
          En verslag bijhouden dan kan iedereen bijspringen mocht er eventuele problemen komen

        #5
        Weske das waarom ik nog maar eens een kweekverslagje gestart ben
        kan de goede raad / tips zeker gebruiken
        in principe heb ik alles om in me eigen rookwaar te voorzien en toch mot ik er nog gaan halen in de shop das toch wel erg zuur

        die 1 week daar hang ik niet aan vast hoor
        ze mogen ook langer in die 2 l potten staan

        Tja ik denk dat ik nog geen fatsoenlijke
        planten in de tent heb gehad
        4 lijkt me wat weinig / langer te duren ? Voor het net vol raakt
        ik ga er zo een stuk of 4 a 5 zaden in een glaasje water flikkeren
        van blijven speculeren raakt de tent zeker zie vol

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ja een x extra toppen of fimmen is dan wel aangeraden alleen zit je al snel met 2 weken extra voorgroei

        #6
        Tja het mag wa tijd kosten das niet zo een ramp als er maar een mooie oogst op volgt
        heb de tent nu bijna een jaar aan gehad en maar een 220 g opbrengst
        das rookwaar voor een maand of 2
        en met de tleds scheelt het me toch wel wat uren stroom
        ik kan ze de eerste weken wel op 20/4 houden of 18/6 heb ik met de hps ook gedaan

        Comment


          #7
          veel geluk mr haze
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #8
            Net even de temperatuur nagekeken in de ruimte waar de tent staat 9 graden is wel erg koud en met de tleds gaat het niet warmer worden daar
            denk dat ik al maar een warmtemat bestel voor de 5 zaailingen
            dat geeft me nog even tijd om naar een betaalbare oplossing te zoeken voor als ze straks in de 15 l potten staan

            al begin ik na het lezen van wat kweekverslagen nou weer te twijfelen of ik geen 40 l potten wil gebruiken lols
            zo blijft een mens speculeren

            Comment


              #9
              Ik heb nog niet heel veel ervaring (ben net met de derde ronde bezig, 2e ronde feminized) maar ik heb al wel gezien dat als je een weekje meer geduld heb het verschil in afmetingen gigantisch is. Ik heb qua afmetingen denk ik een redelijk vergelijkbaar hok en daar heb ik er nu 4 in staan die eigenlijk al niet meer met goed fatsoen passen. Ik heb de plantjes 30 dagen na inzaaien omgezet naar 12/12. Had wat mij betreft best een weekje eerder gekund maar de meesten zijn van mening dat ik precies op tijd ben omgeschakeld (achteraf ben ik het daar mee een, ik heb nou eenmaal weinig geduld). 40 liter potten hebben zeker hun voordelen maar ook echt wel nadelen ondervind ik deze ronde. De luchtvochtigheid schiet door het plafond en er gaat veel water in. (ik zit nu op zo'n 7-8 liter per dag voor 4 planten). Temperatuur daarentegen is makkelijker controleerbaar (blijft veel langer op temperatuur) en de wortels hebben meer dan genoeg ruimte
              Lopend Verslag

              Comment


                #10
                Het wit van je tent reflecteerd beter dan radiatorfolie of laminaatisolatie

                succes met de volgende ronde

                Comment


                  #11
                  Verschillende soortjes? Dan kun je meer proeven en vergelijken.

                  En veel plezier ermee.

                  Comment


                    #12
                    Ik laat de 40l potten nog maar even voor buiten
                    en ga straks wel gewoon de 15 l potten aanhouden voor deze ronde
                    aangezien de temp wel erg laag is in de ruimte waar de tent staat heb ik vandaag maar even een groei kastje gemaakt
                    wat dan in de woonkamer komt te
                    staan daar is het altijd lekker warm ( heb een houtkachel branden in die ruimte
                    morgen de potten al eens vullen met lightmix en hopelijk ook zaaien als ze
                    ontkiemt zijn
                    Attached Files

                    Comment


                      #13
                      Nonsense tja met deze opstelling kan ik straks wel prima beoordelen of ze links en rechts van de deur meer licht krijgen ( waar de folie hangt ) of net minder
                      enne thanks
                      met dit verslag kan je toch af en toe even binnenwippen

                      Comment


                        #14
                        En we zijn vertrokken
                        ondanks dat de lokale growshop me allemaal verkeerde spullen heb gegeven
                        de hps bloei lamp blijkt een groei lamp
                        de 2 tneons die op de doos 6500 k hebben staat op de lamp zelf 6000k hopelijk groeien ze
                        ( ik ging voor tneons maar die waren voor een maand nie te leveren en tja ik wou verzendkosten besparen ) dus de 2 tleds van 26 w genomen die waren zelfde prijs als de tneons
                        dan bleek de lightmix gewone potgrond te Zijn met voeding voor 6 weken ( daar kwam ik achter tijdens vullen potten )
                        geen bon meegekregen en 5 buitelanders achter de toog daar zien ze me nooit meer terug
                        volgende keer gewoon weer bij Urban bestellen

                        any way het zelfbouw voorgroei hokje werkt prima lv zit nu met kommetje water erbij rond de 70 procent en de temp blijft stabiel op 27 g
                        alle zaadjes zijn geplant gisteren avond
                        in zaaigrond net nat genoeg dat er een druppel uitkomt als ik er op perste
                        nou is het wachten tot ze boven komen
                        ze staan nu op 20/4
                        met licht uit tussen 6 uur savonds en 10 dan is het lekker warm in de woonkamer

                        morgen ga ik al 5 potten batmix vullen en uitspoelen ( iemand die weet of dit echt nodig is ? )
                        en al in de tent plaatsen
                        tent dicht en dan af en toe eens kijken de volgende 2 weken of ik nog beestjes spot in de tent

                        Attached Files

                        Comment


                        • Nonsense
                          Nonsense commented
                          Editing a comment
                          In de gewone potgrond had je ook kunnen zaaien en als je het niet vertrouwd een handje zand erdoor en je heb stekgrond .
                          Je lampjes mogen nog wel iets dichter op de pot lijkt het , hang ze er maar 10 cm boven

                          groeten uit zeeland

                        #15
                        Had je een complete T-Neon set op het oog of zocht je alleen de lampjes ?
                        Als je alleen de lampen nodig hebt kun je beter de Philips pll met de 2G11 aansluiting nemen, die hebben een hogere output dan de Tneon bij hetzelfde wattage
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X