Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Bedankt weer Galletje EasyW QnQ !!
    Heb even snel wat forums afgezocht o.a reddit.
    Daar er achter gekomen dat ze 24 inch aanraden. Maar dat in werkelijkheid 18 inch (45cm) stukken beter werkt. Nu heb ik de lamp van 57 > 45cm vanaf de bovenste blaadjes gehangen en de lamp van 50% > 70% opgeschroefd. Geen idee waarom maar in diezelfde conversation werd dat ook aangeraden..
    We gaan het allemaal zien en beleven.

    Bedankt weer

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      De chef leest de rest van het forum meestal niet, daar issie te druk voor.
      Misschien kun je een topic aanmaken in de FAQ helpdesk ? -> https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...f-a-q-helpdesk
      En dan precies omschrijven hoe je dat doet, welke browser, wat je doet, waar op het forum en wat er gebeurt etc..

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ik gebruikte Safari. Gebruik nu Google Chrome, nu geen enkel probleem meer mee! Denk dat het aan Safari ligt..

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Zo'n mooie uitdrukking....
      Te druk!......
      Begin er dan niet aan.....

      Nog geen tijd om een mailtje te beantwoorden van 10 sec...
      Ja sorry hoor flikker de boel bij jou en we hebben wat!

    #17
    Goedenavond!

    Korte update

    Ze doen het nog steeds, heb ze ieder 50ML Spa gegeven met wat Coco a&b + rhizotonic. Lamp is inmiddels naar beneden en meer vermogen om het strekken te stoppen.
    Tempertauur en luchtvochtigheid lijken allemaal in orde, is een beetje gokken (zie foto’s ) We blijven gewoon lekker af en toe kijken, en zien wel hoe het verloopt!


    groetjes!
    Attached Files

    Comment


      #18

      Comment


        #19
        Oorspronkelijk geplaatst door Dutchy View Post
        Goedenavond!
        - afzuiger preventief op 20/30% laten draaien?
        Waarom staat deze niet altijd aan? Je planten kunnen altijd verse lucht gebruiken.
        Binnekort ga je het ook ruiken als de afzuiging niet constant aan staat.
        Fem#1 - 2020

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Pc fans staan 24/7 aan, maar afzuiger nu aan of uit? Ben t even kwijt nu

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aan.

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Thank! @Rreppellsteeltjam

        #20
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment

        #21
        Goedenavond!

        Kleine update de plantjes zijn nu 4 dagen oud.
        Aan de foto’s te zien gaat er iets niet helemaal goed, ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de lucht toevoer/afvoer? Hoop dat iemand hier dit kan verduidelijken
        De 3 linker planten blijven dus strekken, waarbij dit bij de rechter plantjes gestopt is bij het verlagen van de lamp.
        daarbij valt me ook op dat alle plantjes naar links om willen vallen, let op! Op de foto staan ze naar rechts gekanteld omdat ik ze 180gr gedraaid heb! Ik denk dat dit licht aan de luchtblazen? Of heb ik het helemaal mis?
        Hoop dat het iig niets ernstigs is. Sinds gisteravond draait wel de afzuiger op zo’n 25% op aanbevelen van de aardige mensjes hierboven!
        Ze krijgen nu elke dag 50ml water met Coco a&b + rhizotonic. Geen idee of dit teveel of te weinig is, maar ze groeien dus het zal wel goed wezen?!

        Groetjes en bedankt alvast!
        Attached Files

        Comment


        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Ziet er allemaal goed uit mooie originele set up ik kom wat vaker loeren.

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Thanks! altijd welkom

        #22
        Ja als er lucht uit die gaten komt moet je ze daar niet voor zetten.
        Dat kan ook dat kromme blad veroorzaken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Helemaal nooit? of alleen als ze zo klein zijn niet?
          Anders heb ik een probleem, want me uieindelijke (11L) potten zitten onder dat karton verzinkt in de bodem...
          een tafeltje neerzetten en de lampen de hoogte van het tafeltje omhoog lijk me een simpele oplossing?
          Of juist de bekertjes in de 11L verzinkte potten zetten?
          Die zijn nog leeg of komt er dan te weinig lucht langs?
          Last edited by Dutchy; 13 April 2020, 19:02.

        #23
        Er hoeft geen lucht langs. Een ventilator in de kweekkast is niet perse nodig

        Ja, hoe je dat oplost moet je zelf ff bekijken he...lijkt me niet zo'n probleem.
        Potjes hoger of lager zetten (en de lamphoogte daarop aanpassen) of iets voor die luchtgaten maken.
        Bij de DHZ hebben ze van die aluminium roosters in alle soorten en maten die je er eventueel voor kunt bouwen.

        (dit soort roosters bijvoorbeeld)
        Er zijn ook vierkante, die kun je linksom, rechtsom of op z'n kop erop zetten.
        Met een beetje fantasie is dat niet zo moeilijk op te lossen.


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Inmiddels hangen nu alle blaadjes kaas recht naar beneden. heb nu snel de afzuiger uitgezet.
          alleen de pc fans blazen nog, maar die blaast ruim boven de plantjes tussen de lamp en de plantjes door zeg maar.
          als ik die roosters erop zet in welke richting kan je ze dan het beste zetten, omhoog of juist naar beneden? want ik denk dat Ik er daar nog wel twee van heb liggen.
          Bedankt voor je hulp QnQ stress momentje sloeg al toe

        #24
        Heb het ff snel opgelost denk ik?!
        Morgen nog even zo’n roostertje erbij halen, dan zet ik dus contra (eentje omhoog, eentje naar beneden) hopen dat het dan helemaal opgelost is!
        Attached Files

        Comment


          #25
          Super creatief!! Wij hebben al eens hangende bladen gehad door overwateren in de eerste ronde.
          weet niet of je je bewaterskills al hebt kunnen vinden?
          Veel succes verder!

          Comment


          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment

          #26
          inderdaad denk even niks geven kan geen kwaad, de grond moet echt al droog zijn voor je nieuw geeft. Is een serieuze zoektocht in het begin. Zaailingen hebben echt niet veel water nodi, succes!

          Comment


          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Zal ook nog per soortje verschillen, en per moment op de dag. Vlak nadat het licht aan is staan de blaadjes van mijn Pineapple Chunck fier omhoog.
            Na het wateren of aan het einde van de dag hangen ze een beetje. Nu moet ik wel zeggen dat het binnenkweken een heel ander spelletje is als de buitenkweek.

            Buiten vergat ik soms helemaal water te geven en dan hing alles erbij.
            Dikke gieter er over en hoppa. De volgende dag was alles al weer een stuk beter!

            Plantje beetje geel? Koemestkorrels er bij en hatseflats.

            Binnen check ik ( nu nog als newby zijnde ) meerdere keren per dag en heb ik veel meer aandacht voor alle details rondom de kweek.
            Het feit dat het nu geld en moeite kost helpt ook wel bij de motivatie om een top oogst te realiseren denk ik.

            Ik ben benieuwd of dit ook zo blijft als ik straks weer een buitenkweek doe.

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Dat verschillende soorten en momenten op de dag er invloed op hebben denk ik ook ja, daarnaast teelt ook iedereen in verschillende mediums en potten. Daar is dus ook geen touw aan vast te knopen. Afgelopen jaar had ik er 5 buiten in een cement kuipen, die kregen 2 keer per week een klap water met pokon, dat was het. Soort weet ik niet, het waren onbekende stekken, het enige wat ik weet is dat ze in september nog niet oogst-klaar waren en ze al toprot hadden. Ze waren wel pimpel paars. Maar al met al absoluut geen goeie kwaliteit
            Vandaar ook dit projectje, maar we zijn allemaal zo begonnen denk ik? Alles een beetje aftasten en proberen. Des ondanks ga ik het dit jaar weer buiten proberen. Waaronder twee van deze kleintjes en 4 nieuwe zaadjes (worden wss autoflowers) om de toprot van vorig jaar voor te wezen. Jij al enig idee wat je buiten gaat zetten? De Purple punch van barneys farm of de early skunk van sensinseeds lijken mijn wel goed!

            Groetjes en succes met je plantjes

          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...13#post1490013

          #27
          Bekers/potten tillen!!!!

          Zwaar is geen water, heel licht ( bijna droog) is wel water.

          Comment


          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Ja, ik vind dat wel lastig.
            Maar ik ga het vanaf nu toch maar toepassen

          #28
          Goedendag allemaal!

          Kort vraagje, misschien heel dom.
          Gijsch Noemt hierboven, andere sites en forums ook.
          Wietplantjes houden van grond met %10 vocht.
          Nu heb ik van een kennis een vrije dure weegschaal gekregen, die op de mg nauwkeurig meet
          Heb dus nog zo’n bekertje gevuld met zaai een stekgrond.
          Aarde is kurkdroog en bekertje weegt 72 gram, heb vervolgens mijn zaailingen allemaal gewogen.
          Wegen allemaal rond de 85/92 gram.
          als ik dus 10% van 180ml neem kom ik op 18ml = 18 gram. Dus 90 gram is optimaal als ik alles goed begrijp?
          Heb gister geen water gegeven, vandaag sla ik dus ook over dat reden ze nog wel. De vraag is dus of ik dit bovenstaande goed begrijp? Plantjes staan nu 7 dagen, 2 van de plantjes komen al langzaam met hun worteltjes beneden door de gaatjes koekeloeren. Denk dat ik bij 10 dagen wel kan verpotten als ik dat zo zie.
          Temperatuur is met lampen aan rond de 26/27gr, lamp uit rond de 18,5/20gr. Lv blijft stabiel op 30% maar die hoog ik door middel van washandjes omhoog tot 40/45%. De blaadjes hangen nog wat naar beneden, wss door het toch te enthousiast water geven. Dat er maar iig 4 mooie overblijven die in de kast mogen blijven wonen, de twee mindere vliegen de tuin in. Dit was hem weer! Bedankt voor de hulp iedereen!
          Attached Files

          Comment


          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ph- groei is waarschijnlijk salpeterzuur, dat is stikstof!

            Ken je het verslag van waldpiek al, die zit ook op cocos!

            EC laag beginnen en langzaam opbouwen, op steenwol begin ik op 1.0.

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Zal vanavond even onder het genot van een kopje koffie Waldpieks verslag doorlezen.
            Kan ik gelijk even op onderzoek uit hoe dat precies zit met CalMag. Iedereen waarschuwt voor tekorten op Coco’s dus ik heb dat maar gelijk mee bestelt :p

          #29
          Rreppellsteeltjam
          Attached Files

          Comment


          #30
          Hey allemaal!

          Kort vraagje, had het ergens gelezen hier maar ben de screenshot kwijt :/
          Ik had voordat ik begon de koelkast schoongemaakt, nu ben ik daar geen ster in. Dat blijkt ook maar weer nu
          Zojuist schimmel gevonden op de wanden...
          Nu had ik hier dus ergens gelezen dat je goed kon schoonmaken met Dettol? (Foto)
          Ik ben van om de plantjes vanavond over te potten, dus ik dacht als ik ze er dan even uit haal kan ik gelijk de koelkast goed schoonmaken en direct in hun uiteindelijke pot neerzetten. Kan ik gelijk de plantjes er weer in zetten? Hou ze liever niet te lang eruit, mits het verstandig is om ze even een paar uurtjes niet in de net schoongemaakte dettol kast te zetten

          bedankt alvast!
          Attached Files

          Comment


          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bluelab is goed, , EC altijd laag beginnen en langzaam laten oplopen, ondertussen afwachten hoe het plantje reageerd, gele punten is overvoeding.

            Ehm, EC is dus inclusief ec waarde van water, jij moet hem dus met 0.7 naar 1.1 brengen, na overpotten altijd voorzichtig zijn.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bij jonkies willen de eerste blaadjes nog weleens naar beneden krullen!!
            Zolang er geen verkleuring optreed, rustig doorgaan.

            EN je bent begonnen op grond en gaat over naar cocos.....
        Bezig...
        X