Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goedenavond, hoop dat iedereen een fijn weekend heeft!

    Dag 24 :

    ze groeien gestaag door! EC houden we stabiel op 1,5/1,7 dit omdat ik soms iets warm water moet toevoegen. Had ergens gelezen dat dit niet goed is alleen water van 14gr is ook niet optimaal. Het warmer water heeft een EC van 0,7 vandaar dat we de EC 0,1/0,2 hoger houden. De PH probeer ik altijd op 5,7 te houden. Alleen begrijp ik 1 ding niet zo goed, ik zie hier iedereen scrog netten plaatsen rond week 2/3/4 op +/- 30cm hoogte. Ik zit inmiddels al over de 4 weken heen. Echter zijn mijn plantjes nog maar 17/18cm hoog? Ook zitten alle nodes heel erg dicht op elkaar. Geen idee of dit problemen kan geven? Zat te denken om de hoogte van de lampen omhoog te gooien, alleen ga ik dan wel hoger als de aangegeven hoogte van de fabrikant. Voor de rest gaat alles wel goed denk ik? Het ziet er in ieder geval wel mooi groen uit!

    Groetjes!
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Daarom climatiseren we het water, dag van tevoren effe emmer of jerrycan vullen en op temperatuur laten komen.

    #47
    Dag 30 :

    Heel erg druk gehad laatste tijd, maar hier weer een kleine update! Ben van plan vandaag het scrognet te gaan plaatsen. Dan nog zo’n 3/4 dagen laten groeien. Vanaf dan gaan we bloeien, hebben dan 5 weken groei gehad Scrognet had ik beter iets eerder kunnen plaatsen denk ik? Maar ik duw nu gewoon voorzichtig alles wat naar beneden. temp is nog steeds stabiel 26/28 aan, 18/21 uit. EC houden we nu op 1,6 en de PH op 5,7. Zag nu vandaag rare bruine vlekken op het blad van 1 van de plantjes. En een andere heeft lijkt wel verbrande bladeren (bovenste) heb dus de lamp toch maar wat omhoog gezet. De bruine vlekken zal ik me vanavond als ik wat tijd over heb in gaan verdiepen. Voor de rest heb ik (nog) geen klagen. Deze week is een wel een zwenk mini fan in gezet om het oerwoud een beetje heen en weer te slingeren

    Zit alleen af te vragen hoe ik dat met het net ga doen, de kast zit al praktisch vol maar dat gaan we meemaken..

    fijne zondag iedereen en vergeet moeders niet!
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      als het net halfvol is kan je naar 12/12

      Dus, jij zal binnenkort wat snoeiwerk mogen doen.

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ja bladeren en de kleinste onderste toppen wegsnijden bedoel je?

    #48
    Dag 32

    Scrognet is geplaatst, eerlijk gezegd heb ik er gemengde gevoelens bij Het was even kloten maar heb dit ervan kunnen maken. Ik heb geen idee of ik misschien dingen beter had kunnen doen. Maar voor alles een eerste keer, en dit zien we maar als een leerproces. Het hielp ook niet echt mee dat de linker planten 10cm hoger zijn als de rechtse... Ik heb toch ook twee handjes blad moeten wegknippen, omdat er anders echt geen spatje licht door heen kon dringen... we hopen maar op het beste

    Groetjes allemaal!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ja zo is dat, bedankt! Toch fijn dat ik het schijnbaar redelijk heb gedaan! Als er iemand een goeie scrog neergezet heeft ben jij dat wel! Wat een geweldige plant zeg

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Alle blad onder het gaas sterft af, als het boven het gaas blijft doorgroeien!!

      Ik adviseer om zoveel mogelijk door het gaas te trekken.
      Nu ziet het er uit als dat je gewoon dat hek er op hebt gekwakt.

      En maak ook een foto van onder het net, a.u.b..

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    #49
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een scrog is bovenop het net.
      Je trekt de takken erdoor en bind die horizontaal op het net tot de groei eruit is.
      Dat onder het net duwen is de n00b manier, of voor als de goeie manier niet lukt ofzo.
      Onder het gaas hou je ook bladeren, dat zijn de signaalbronnen voor als er tekorten zijn of andere problemen.
      Als alles kaal is onder het gaas komen de problemen meteen tussen je toppen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wat voor jou het beste werkt, dus.

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Last edited by Dutchy; 13 May 2020, 16:39.

    #50
    Voor op het gaas vastmaken, word dit vaak gebruikt IMG_20200513_180137.jpg
    De bovenste kan je een cooltube mee ophangen.

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ben er even mee bezig geweest, maar om ze op het net te vinden hangt het net te hoog. Maar ik kan hem niet verder naar beneden halen zonder schade toe te brengen aan de vertakkingen... dus ik het het nu zo gedaan en onder iets meer weg gesnoeid. Foto volgende post

    #51
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #52
      Ziet er goed vol uit! Volgende ronde kun je 'm wat eerder in de bloei gooien denk ik.
      Of wat minder planten zetten.
      Wel een mooi tenje(koelkastje) vol zo! Dat word vast een lekker rokertje!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En daarom trek ik dus alles eerst onder het net, Gijsch, het vastzetten op het gaas kan altijd nog.

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Klinkt nog steeds als veel werk, Rreppelsteeltjam. En werken in mijn vrije tijd heb ik een hekel aan.

      #53
      Dag 34
      Bloei dag 2

      Het lijkt allemaal wel redelijk goed te gaan?! Zie op een paar verbrande puntjes na niets zorgwekkends. Redelijk veel toppen van onder zijn toch wel mooi omhoog komen groeien! Zit alleen wel met een probleem, omdat ik elke dag 4L water gebruik, is nu de rhizotonic op. En ook met de booster ga ik het niet redden... dat is wel een nadeel op cocos als je elke dag water moet geven, gaat de voeding ook hard

      Groetjes!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment
        Geen rhizotonic? In het kweekschema staat dat ik het gehele cyclus moet gebruiken? Het is een wortelstimulator toch?

      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment
        Tweede dag sinds 12/12 bedoel ik Nederhigh

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Rhizotonic kunnen ze wel zonder. Zoals eerder gezegd.
        Ze bloeien nog niet. Bloeivoeding is pas nodig als er echt al mini-topjes van 1cm op staan.
        Tot die tijd groeivoeding.

      #54
      Dag 37
      Dag 5 op 12/12

      Kleine update, plantjes groeien lekker door. Of de scrog helemaal goed gelukt is heb ik me twijfels over. Maar goed dat mag de pret niet drukken De lv blijft nu schommelen tussen de 35/50% dus dat is op zich prima. Temperatuur is rond de 19/20 lamp uit en 24/27 lamp aan. Op advies van QNQ geen nieuwe rhizotonic bestelt, we maken deze kweek af zonder rhizotonic voor de rest valt er weinigs nieuws te melden. Het enige wat opvalt is erg veel blad, vooral boven
      op het net, maar ik denkt dat ik die lekker laat zitten
      dit was m weer, niet zo heel erg spannend, meer kan ik er niet van maken

      Groetjes!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #55
        Je fixt het gewoon, met je koelkast. Complimenten
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Hahaha, ja gaat goed tot nu toe! Bedankt <3

        #56
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Aanzuigen... dan moet het filter en afzuiger in de kast hangen toch? Ik begrijp ik je verkeerd? :p

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Filter in de tent, afzuiger aan het andere eind van de buis, dus waar de lucht word uitgeblazen.

        • Dutchy
          Dutchy commented
          Editing a comment
          Ik zit nu al in de knoop qua ruimte..
          zie volgende post

        #57
        Goedenavond!

        Mischien een hele domme vraag... maar de planten reizen de pan uit! Zit overal al te zoeken, overal word aangegeven 10/14 dagen na omschakeling stopt groei. Ik begin nu in de knoop te komen met de hoogte. De lamp moet (volgens mij) 18” (45cm) vrij blijven van de toppen. Ik heb ze net verhoogd van 18 naar 38 omdat ze in 1 dag 11cm de lucht in gegaan zijn. Schakeling staat 12/12, ik hou me aan het voeding schema. Ik kan Max nog 10cm omhoog, maar dan moet er een aantal dingen aangepast worden, dat word van het weekend dus. Is er een manier of iets wat ik kan doen om ze te laten stoppen met de lucht in groeien??! Of gewoon duimen en hopen dat ze niet tegen het plafond aan gaanoops:

        Bijgevoegde foto’s van gister en vandaag, let vooral even op de gleuf op de achterwand!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Nog een 2 e scrog maken ? Zo hoog wel nog niet gezien , maar misschien als laatste reddingsmiddel?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Precies dat, hoef je niet lopen te kloten.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of paar bladeren knakken, gaat ie daar energie in steken.

        #58
        Als het geen autoflowers zijn heb je ze dus te laat op 12/12 gezet.
        Precies de controle die je hebt met fotosyntheseplanten heb je niet helemaal goed gebruikt.
        Goeie leer voor de volgende keer he.
        Je kunt ze nu nog buigen of zelfs snoeien etc.
        Je moet wel iets doen want er komen nog toppen op ook dus er komt nog wel wat bij en die afstand tot de lamp moet je wel aanhouden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #59
          Even snel wat aangepast!
          Toch wel aardig wat ruimte gewonnen! Zit nu 45cm van de hoogste plant af, kan nog 5cm omhoog. Als het nou toch tekort blijkt gebruik ik jojo’s om het een beetje scheef te trekken. En dan moet het hopelijk goed komen. Volgende keer gaan we in ieder geval voor 3/4 weken groei Ipv 5 Zit me nu ook af te vragen of het niet verstandiger is om gewoon een lekkere kleine AF te gebruiken voor de volgende ronde
          Heb ook een aantal bladeren geknikt om de groei te stoppen (tip van vorige post, bedankt!) en nu duimen maar!

          Bedankt allemaal!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Net halfvol, 12/12!

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Yep; de planten bepalen, niet vadertje tijd...

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Jaa, zoals QnQ al zei, te laat omgeschakeld naar 12/12

          #60
          Kleine update!

          Helaas geen goed nieuws, heb de planten vorige week voor een tweede keer terug gebonden op het net. Probeer ze zoveel mogelijk op het net te houden, maar dat is nu geen doen meer... Twee toppen zijn daarbij helaas gebroken en kunnen als verloren beschouwt worden. Het terug binden is vandaag voor het laatst gedaan, is niet meer te doen vanaf nu. Mochten ze nu nog doorgroeien (17cm in 5 dagen) dan gaat de knipper erin en dan beginnen we overnieuw. Het heeft weinig zin dan nog denk ik?! Week 2 bloei en al zoveel mogelijk ellende met hoogte, had ik maar nooit 5 weken gegroeid
          Maarja, het is helaas niet anders! Mochten ze nu wonderbaarlijk stoppen met groeien dan knippen we de toppen terug en kijken we wel wat er nog van af gaat komen. Blijven ze ondanks dit alles nog groeien dan vliegen ze de groene bak in
          Ik zal morgen eventjes wat foto’s plaatsen, want 1 foto zegt meer als duizend woorden

          ondanks iedereen een fijne avond!

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Klopt, in de groei hoef je de lamp niet elke dag te verhogen.
            Daar druk je ze inderdaad een beetje mee.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Mijn logica is terug de overhand aan het krijgen , kben blij hopelijk heb je nog ruimte over om dit eens te proberen, dutchy? En hopelijk geen verbranding ervan ...

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Lamp heeft er tijdens de groei wel meerdere keren maar 30/25cm boven gehangen, totdat de bladeren bruin begonnen te worden. Eigelijk continue alleen de lamp omhoog gezet als de bladeren verbranding symptomen lieten zien. Nu heb ik hem weer op 45cm gehangen. En we kijken wel hoe het vanaf nu gaat lopen.
        Bezig...
        X