Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast Kweek! 1e kweek, 1e ronde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ahh je moet dus met het laagste EC nummer beginnen van het laatste kollometje, ik snap het nu
    van zaai/stek grond naar Cocos moest geen problemen opleveren, heb ik nog een topic over gestart. Inmiddels komen twee van de 4 plantjes langzaam omhoog met de blaadjes. Ik hou vanaf nu gewoon het laagste EC aan, mochten ze rare dingen doen kan ik het verhogen? Overvoeding is slechter als ondervoeding las ik net. Het lijkt er iid wel op dat het een stikstof overschot is als ik de foto’s vergelijk...

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Watertekort of water overschot, dit kan komen door het overpotten.

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ahh oke thanks!
      Op Coco’s kan je geen water overschot hebben toch?
      Bedankt voor je hulp btw!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    #32
    Haha jaa ze hebben denk ik in de bekertjes erg nat gestaan, dat van steenwolblokjes heb ik al genoteerd voor de volgende ronde! Ook heb ik nu een kwart van de aangegeven dosering cal/mag gegeven. EC 1,3 PH 5,8.
    Het is toch de bedoeling dat je elke dag water geeft totdat het er onder uit loopt? Ik lees ook allemaal verschillende dingen over waar neer en hoeveel calmag... Ik kom het vaakst tegen gehele cyclus 1/3/1/2 van de aangegeven dosering geven. Dus dat hou ik maar voorlopig aan dan

    Comment


      #33
      Kleine update, bijzonder weinig veranderd nog.
      De 4 mooiste staan uiteindelijk in hun 11L pot, Ik dacht dat ik aan 50L Coco’s wel genoeg zou hebben, niet dus. :p
      Plantjes groeien wel lekker door, blijven mooi groen. Echter blijven de blaadjes hangen, we gaan er maar van uit dat dit wel bijtrekt. Ze krijgen nu sinds ze op Coco’s staan elke dag water van EC 1,2/1,5 en PH 5,7/5,8 ongeveer 1,5L per pot. Bij die hoeveelheid loopt het er onder weer uit. De andere twee heb ik in 2,5L potjes gezet met zaai en stek grond. Die staan overdag lekker in het zonnetje en ‘s avonds gewoon binnen. Kijken of we daar nog wat van kunnen maken

      Groetjes!
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tsja, de warmte word dan misschien een probleem, zo niet dan zou ik in de bloei een lamp er bij hangen.

      • Dutchy
        Dutchy commented
        Editing a comment
        Gewoon nog een dezelfde, 135W v2 Rspec 3500k HLG? Of is iets met 2700k handiger?

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Overmorgen weer een slokje water? Niet te bang zijn, toen ik de dames heb overgepot hoefden ze minimaal een week geen water.

      #34
      Ik spiek mee!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #35
        Dag 22
        Ze doen het allemaal nog steeds goed, tenminste ze zien er niet beroerd uit naar mijn inziens. Kreeg toch wat tips om het aantal watt omhoog te krikken, dus we hebben 4x 6500k 18W lampen en 4x 3000k 18w lampen aangeschaft en gemonteerd. Dezelfde als in het kweekverslag van
        EasyW , Bedankt voor de link nog!
        dat brengt het totaal aantal wat nu op 207, hoger ga ik ook niet dit vind ik wel de max. Nu zit ik alleen met een lichtelijk temp probleempje, afzuiger staat inmiddels op 100% maar de temp loopt op tot 29/30 ( hiervoor 26/28) Maar het is nu natuurlijk nog niet zo heel erg warm buiten. Nu zat ik te denken om 1 van de twee inlaten weg te halen en daarvoor in de plaats een ventilatiebox erin te laten blazen. Ik heb nog een vrij knappe ventilatiebox in de loods liggen namelijk. Of de g-tools buisventilator 420m3/h vervangen voor een g tools 800m3/h. Kan dit of moet ik kijken naar hoeveel lucht erin en hoeveel lucht eruit? Wat zou de goedkoopste en snelste oplossing zijn voor mijn situatie. En dan nu niet zeggen de stekker van de 4 extra lampen eruit trekken Dat is wel snel en goedkoop maar niet de oplossing die ik zoek
        Overigens zijn alle tips of adviezen welkom!


        Groetjes Dutchie!

        ps : Het rode lint in een warmtelint, zag ik liggen bij de dumpstore nieuw in doos. Dacht die neem ik mee mocht het ooit nodig zijn voor in de koude winter. Het lint word 40 graden, dat moet dus geen problemen opleveren. Maar vooralsnog zitten we juist met een te warm probleem. Een koude lint was handiger geweest
        Attached Files
        Last edited by Dutchy; 23 April 2020, 21:19.

        Comment


          #36
          Mooie lampjes heb je daar bij je QB

          Weet je zeker dat die 420m3/h afzuig ook dat volume (ongeveer) naar binnen kan trekken door je inlaten nu die roosters er op zitten?

          Zo niet dan zul je de inlaat moeten vergroten / zo wel dan zou je een zwaardere afzuiger kunnen overwegen inderdaad al lijkt 420m3/h me ruim genoeg eigenlijk

          Voordeel van 800m3/h is dat 'ie op 60% zou kunnen draaien zodat 'ie lekker stil is en tijdelijk naar 100% (als de inlaten toereikend zijn) als het warmer wordt in de zomer.....

          Of je doet de stekker van de koelkast in het stopcontact......
          2e
          3e

          Comment


          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Heb je pc fans die daar krachtig genoeg voor zijn? Beide slangen zijn 2,5M lang met 3 bochten erin.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Vraagske er komt toch geen licht binnen via die roosters ??

          • Dutchy
            Dutchy commented
            Editing a comment
            Nee, achter de roosters zitten bij beide een 160mm 90gr bocht met 2,5 geen lichtdoorlatende slang.

          #37
          Berekeningen voor een passieve inlaat
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #38
            Hey!

            Even een lastig puntje, ik heb de G-tools buisventilator 400m3/h. Je zou dus ervan uit gaan dat deze ook 400m3/h afzuigt? Heb net eventjes van een kennis een airflow meter geleend, deze is vorige maand gekalibreerd hier heb ik nog naar gevraagd. Nu blijkt dus dat de werkelijke m3/h in de kast 212 m3/h is, ik vond dit bizar dat is bijna 50% minder. Ik heb nog zitten twijfelen of dit kon komen door de 90gr bocht die erop gemonteerd zit. Eindstand is dus geworden dan ik de hele situatie uit gedemonteerd heb. De airflow meter direct op de ventilator gezet, daaruit komt een ook totaal niet schappelijke 322m3/h. Is dit acceptabel bij dit soort producten, of raden jullie mij aan om met dit verhaal naar de verkopende partij te stappen? De hoge temperaturen die ik nu is de kast heb is misschien wel verleden tijd als ik die 78m3/h wel heb want dan word de werkelijk afgezogen lucht in de kast ook 78m3/h hoger neem ik aan?

            Ook een foto direct op de ventilator gezet alleen dan L/sec.
            Attached Files

            Comment


              #39
              En sommige mensen vinden dat ik zeur om futiliteiten als ik zeg dat een 90graden bocht zoveel capaciteit kost

              Als ik jou was zou ik de verkoper eens bellen maandag of dinsdag en gewoon overleggen met hem.
              Misschien is er een defect ofzo, hij is sowieso de enige die je echt verder kan helpen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Vroeger zat roy hier nog weleens op het forum, maar die heeft het te druk voor klantenbinding denk ik ?
                Yeah, ff bellen, ik neem aan dat er wel wat te regelen is.

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Poeh, eenderde verlies door een bocht is flink te noemen inderdaad

              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                kroket Ja, ik wist dat er veel verlies was door bochten, maar zoveel had ik ook niet verwacht. Heb ‘t net nog is nagevraagd. Degene van wie ik hem geleend heb gebruikt hem iedere dag voor afstellen van ventilatie’s in woningen. Hij zweert erbij dat de aangegeven cijfers 98% accuraat zijn.

              #40
              Vroeger zat roy hier nog weleens op het forum, maar die heeft het te druk voor klantenbinding denk ik ?
              Echt een K*T opmerking dit zeg. Je kent me blijkbaar niet.

              Dutchy, je hoeft niet tot maandag of dinsdag te wachten hoor. Ik ben in het weekeind ook gewoon bereikbaar.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Hoezo een k_topmerking?
                Ik merk op dat je al langere tijd niet meer aktief bent en als dat komt omdat de zaak goed loopt zie ik daar niks mis in.
                Voorheen was je aktiever met ondersteuning.

                Verder ken ik je niet nee.
                Ik ken niemand op dit forum persoonlijk.

                Mgoed ik weet dat ik bij sommige mensen geen goed kan doen, zo gaat dat.
                Je bent hier in ieder geval op af gekomen, daar ging het me om.

              #41
              Hoezo een k_topmerking?
              Ik merk op dat je al langere tijd niet meer aktief bent en als dat komt omdat de zaak goed loopt zie ik daar niks mis in.
              Voorheen was je aktiever met ondersteuning.
              Ik reageerde misschien wat te snel en te bot, mijn excuses. Ik wou dat ik meer tijd had om mensen te adviseren via dit forum. Puur omdat de mensen die hier zijn echte hobbyisten zijn en na mijn jarenlange ervaring de meest leuke en dankbare mensen. Helaas heb ik die tijd nu eenmaal op dit moment niet. Komt later wel weer

              Anyway even weer ontopic, Dutchy kan me gewoon mailen of bellen. Ik zou het wel ook even uit moeten zoeken omdat ik het nog niet eerder aan de hand heb gehad.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb hem gekocht bij Greensell. Niet bij No Mercy :p

                Of mis ik iets?

                Sterker nog, had nog nooit van No Mercy gehoord, net even gekeken maar knappe site en veel artikelen :o
                Last edited by Dutchy; 24 April 2020, 22:34.

              #42
              Bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb hem gekocht bij Greensell. Niet bij No Mercy :p

              Of mis ik iets?
              Nee je mist niets hoor. Ik ging er niet vanuit dat je het bij mij had gekocht. Ik vind het wel een lastige kwestie. zoals QnQ al aangaf dat je even contact opneemt met de verkopende partij.


              Sterker nog, had nog nooit van No Mercy gehoord
              oei dat is niet best
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ben ik ook wel benieuwd naar ja!

              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Helaas, word niet meer op gereageerd...
                Is iig het laatste wat ik bij Greensell gekocht heb.

              • Hobbyenmedical
                Hobbyenmedical commented
                Editing a comment
                Met alle respect maar greensell is een klotezaak, alleen al als je naar hun prijzen gaat kijken dan schrik je je kapot

              #43
              Goedemiddag,
              Tijd voor een nieuwe update

              Plantjes zijn nu 19 dagen oud, lijken allemaal goed te gaan. Plantjes rechts in de kast lopen wel een stuk achter. Denk dat dit door de inlaten komt. Rechts achter deed het beter als recht voor dus heb rechts voor ook het rooster omgedraaid zodat deze nu omhoog wijst. Hopen dat dit iets helpt. Lampen hangen 45cm boven de topjes van de plantjes. Lv schommelt tussen de 35/45. Temp lampen uit 18/19, temp lampen aan 26/27 ook wel redelijk. Ik ben van plan ze te gaan toppen, maar met de nodes tellen reken je dan ook de onderste mee? Waar neer kan ik het beste het scrog net plaatsen? Alvast bedankt weer en een fijne Koningsdag!

              Groetjes!

              Attached Files

              Comment


              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Ahh Oke, doe ik dat thanks!

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Gaan mooi zo te zien
                Heb je met de luchtroosters omgedraaid geen last van een lichtlek?

              • Dutchy
                Dutchy commented
                Editing a comment
                Achter de roosters zitten 90gr bochten met zwarte slang. Kan (lijkt me) nooit licht door laten.

              #44
              Update dag 22!

              Zojuist getopt, ik heb dit nog nooit van me leven gedaan en het voelde vreselijk om te doen
              Hopelijk heb ik ‘t ook goed gedaan, maar ik denk van wel.
              Er is weinig veranderd, EC hou ik stabiel op 1,5. De PH hou ik 5,5/5,7 en dat lijkt allemaal goed te gaan. Temp veranderd ook niet met lichten aan 26/29 en licht uit 18/20. Wat betreft de buisventilator, op een paar onzinnige vragen over welke kast en lampen van de verkoper reken ik nergens meer op. maar misschien heb ik ‘t mis, laten we ‘t hopen... Heb een mini zwenk ventilator en PH kalibreer vloeistoffen toch maar bij een andere verkoper gekocht gister hieronder een paar foto’s van de getopte plantjes, heb het zo scherp mogelijk proberen te krijgen, een van de drie heb ik een node naar beneden getopt omdat ik het helemaal verkeerd had gedaan...
              Attached Files
              Last edited by Dutchy; 30 April 2020, 18:36.

              Comment


                #45
                Goedenavond allen!

                Ik heb misschien een hele domme vraag... maar domme vragen zijn ook vragen
                Ik zit al hele avond het www af te speuren naar een antwoord, maar ik kom overal weer andere dingen tegen. Vandaar dat ik het hier is opgooi! Ik heb het idee dat mijn plantjes extreem veel blad hebben (of ik heb ‘t volledig mis) nu is er niks mis mee grote bladeren, maar nergens komt meer een spatje licht. Twee dagen terug zijn de plantjes getopt, alleen de twee mini topjes zitten verscholen onder de bladeren die er boven hangen. Nu dacht ik bladeren weg knippen probleem opgelost, echter lees ik heel veel dat je dat absoluut niet moet doen. Maar ik lees ook weer veel als ze echt het licht blokkeren gelijk weg knippen? “Ik zie door de bladeren de toppen niet meer”

                Wat kan ik nu het beste doen, weghalen of laten zitten?!
                Attached Files

                Comment


                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Dat ik degene moet zijn die hier op reageert....de grote knipper.
                  LAAT DIE BLADEREN ZITTEN! Je planten gaan groeien en zich strekken en dan krijgen al die topjes genoeg licht.
                  Ik heb ook geknipt en heb nog steeds spijt. De plant waar ik het minst aan heb gedaan staat er elke dag het beste bij, drinkt het meest en produceert de grootste toppen.
                  Als je 5 weken na het omzetten van de klok nog steeds blad in de weg hebt zitten, dan buig je het weg of knip je het.
                  Daarbij kun je nu moeilijk zeggen welk blad welke toppen blokkeert, want je hebt nog geen toppen
                  Jij hebt gewoon een dominante Indica strain en korte nodes. Had ik ook, werd ik ook zenuwachtig van. Is niet nodig.

                  Edit: Ik zit ff te kijken je soortje. 60% indica, dus dat klopt. Verwachtte hoogte: 150 cm Er staat de de komende weken heel wat te gebeuren!

                  Edit 2: Q maakte de vergelijking van een wietplant met een energiecentrale. De bladeren zijn de zonnepanelen. De plant heeft energie nodig om toppen te maken.
                  Wat gaat die energie opwekken als je de zonnepanelen weg haalt?
                  Last edited by Gijsch; 2 May 2020, 23:44.

                • Dutchy
                  Dutchy commented
                  Editing a comment
                  Dat van QnQ had ik dus ook gelezen, ik vind het sowieso een spannend verhaal op bladeren weg te gaan knippen. Alleen dit verduidelijkt een hoop! Ik laat de blaadjes lekker zitten. Ja de 150cm las ik ook, mochten ze echt 150 worden dan moet er nog heel erg wat gaan gebeuren. Zitten nu op dag 24 en zijn nu 16/20cm ga aankomende week het scrognet plaatsen, ik denk rond de 28/30cm hoogte. We gaan het allemaal zien en beleven! Bedankt voor je reactie

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  En door de wondjes maak je de plant vatbaarder voor ziektes zoals toprot.
              Bezig...
              X