Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Royal Medic in Bonanza G-Bars 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek Royal Medic in Bonanza G-Bars 100W

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik heb mij enkele weken geleden al voorgesteld op het introductieforum, en jullie ook al om enkele adviezen gevraagd, met deze nuttige reacties en na veel opzoekwerk ben ik intussen begonnen aan mijn kweekje.
    Eigenlijk is dit poging 2, de eerste poging heb ik na een 2-tal weken gestaakt nadat de plantjes niets meer deden, maar dus nu, met jullie wijze raad erbij, ben ik vol goeie moed opnieuw gestart

    Ik kweek in de volledig ingerichte Bonanza G-Bars met 2 x 50W LED, superhandige kast voor een onhandig meisje als ik

    Ik heb gekozen voor de Royal Medic, omdat zij voor ons heel aantrekkelijke eigenschappen combineert, ik moest sowieso een plant hebben met een 1:1 THC/CBD verhouding, en verder zou deze een mooie opbrengst geven, niet te moeilijk te kweken zijn voor de beginnende kweker, met een bloeitijd van ongeveer 9 weken.

    Zoals ik bij mijn introductie al vertelde kweek ik met een bijzonder doel, namelijk voor mijn 6-jarig dochtertje die al 3 jaar tegen hersenkanker vecht, en al even lang chemo moet ondergaan, ik geef haar sinds een 2-tal maanden de Bedrocan THC en CBD-olies, waar ze geweldig goed op reageert, maar geloof heel sterk in de kracht van de hele plant en wil dus graag zelf het hele proces van kweken en verwerken zelf controleren.

    De zaadjes heb ik meteen in de 10-liter Airpots ontkiemd, in voorgespoelde Batmix waar ik een kuil in gemaakt heb, gevuld met Canna Seedmix.
    Het moment dat de meisjes kwamen boven piepen heb ik hen meteen in de kast gezet, met de LEDS op een 20 cm. De eerste dagen strekten ze nogal hard en na een dag of 5 heb ik de lampen dan maar een beetje laten zakken, nu hangen ze op een 15-tal cm.

    Als voeding heb ik de 100% Natural Top Grow Box van Plagron erbij gehaald, maar die staat nog netjes in de kast, ik laat eerst de Batmix zijn werk doen de eerstvolgende weken.

    Ik laat de plantjes zoveel mogelijk gerust, en probeer hen niet te verstikken met mijn overweldigende liefde en enthousiasme, en houd mezelf in toom om hen niet teveel water te geven, om de 2-3 dagen een beetje, in de Airpots kunnen ze wel wat hebben, merk ik steeds.

    Elke keer als ik de kast opendoe ben ik verrast door hun schoonheid, en overweldigd door hun groei, en maak ik een vreugdedansje Ik ben natuurlijk een complete leek, dus ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden... Ik probeer niet teveel te focussen op hoe ze er nu zouden moeten uitzien, en ben gewoon blij met hoe het gaat.

    Ze staan nu 14 dagen in de kast, ik ga proberen om wekelijks een paar foto's te nemen, hierbij alvast de eerste van vandaag.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Gaat lekker. Succes!

    Comment


      #3
      Die staan er lekker bij hoor.
      Goed op weg!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Fijn dat je dochter er baat bij heeft. Sterkte met haar gezondheid..

        Je planten zien er goed uit joh. Ik kan me voorstellen dat je vreugde dansjes maakt. Ga zo door
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


          #5
          Mooie plantjes hoor! Lekker met rust (proberen te) laten!
          Eerste binnenkweek 2020
          Buitenkweek 2020

          Comment


            #6
            Goed bezig!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #7
              Hier zijn we weer, en eerst en vooral wil ik graag geweldig mooi nieuws met jullie delen!
              Mijn dochtertje heeft vorige week haar driemaandelijkse scan gehad, en gisteren hebben we hiervan de resultaten gekregen...

              Voor het eerst in 3 eindeloos lange jaren is haar tumor een beetje kleiner geworden!!! Dit resultaat had ik nooit durven dromen, na amper 2 maanden de olies te geven, en dat in een zeer minimale dosis die ik heel langzaam heb opgebouwd... om te zeggen dat ik omvergeblazen ben is dus een understatement van jewelste!

              Het eerste anderhalf jaar bleef de tumor tijdens de chemo steeds stabiel, maar na deze kuur is hij meteen opnieuw beginnen groeien, en intussen krijgt ze alweer 9 maanden een andere chemo en bleef de tumor nog steeds groeien. De laatste 3 maanden heeft ze ook 6 chemo's minder gekregen, doordat we een beetje uitstel hadden gekregen wegens het risico op besmetting met het Corona-virus.
              Dus met veel minder chemo, en nog maar een klein beetje olie dit geweldige resultaat bewijst wel dat de chemo dus nooit gewerkt heeft, en de olies meteen!

              Dit maakt natuurlijk mijn motivatie om onze plantjes goed te laten groeien en bloeien nog eens zo groot, en ik kijk ernaar uit om haar olies zelf te kunnen maken.

              Ik heb gisteren nog eens een paar foto's gemaakt, ik vond dat ze er een beetje droeviger uitzagen, misschien wordt het stilaan tijd om wat extraatjes te geven? Wortelstimulator? Bloeivoeding?

              De Airpots drogen wel heel snel uit, dus ik moet wel echt heel regelmatig water geven, en gisteren heb ik de potten voor het eerst water gegeven door ze in een grote emmer water te zetten, zodat de pot langs de zijkanten en onderkant water kon opnemen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              #8
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #9
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #10
                  Wauw wat een geweldig resultaat. Van harte.. eigenlijk wel te bizar voor woorden.. pharma dingen...

                  Zelf ben ik afgestapt van kweken met die airpots. Aarde droogde te snel uit en ik vind het geen fijne potten. Qua kleur ziet de plant er wel goed uit. Dat de bladeren hangen komt denk ik door te weinig of teveel water.

                  Ik ga je verslag volgen. Je schrijft op een leuke manier. Ik ging stuk van dat je zei dat je je planten niet moet verstikken met je overweldigende liefde .

                  Succes met je kweek
                  Mijn kweekverslagen:
                  https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                  https://tinyurl.com/y69gjs6g

                  Comment


                    #11
                    Hallo, doet me deugd om te horen dat de olie helpt, maakt de chemo kuren ook draaglijker denk ik dan ook. Met plezier volg ik je verslagje ook. Ze staan er mooi bij! Succes bij deze ronde!
                    Ganja always does the trick.

                    Comment


                      #12

                      Comment


                        #13
                        Attached Files

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          eh ?
                          Ik gebruik die potten niet dus ik weet er niet zoveel vanaf, maar ik vond dat een erg goeie opmerking UHF.
                          Of klopte die toch niet ?

                        • UrbanHerbFarmer
                          UrbanHerbFarmer commented
                          Editing a comment
                          Bij nadere inspectie klopt mijn opmerking niet. Sorry voor het ongemak. Succes met de kweedk

                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Sukkel!! en je kan je opmerking over binnenstebuiten potten, gerust laten staan hoor!!
                          Weet de rest ook waar het over gaat!

                        #14
                        Je weet zeker dat de aarde niet uitgedroogd is?
                        de bladeren hangen namelijk ook.

                        Ik vind het lastig te beoordelen via deze foto's en daarbij ben ik ook zeker geen expert. Deze site vind ik zelf handig;

                        https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures.







                        Mijn kweekverslagen:
                        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                        https://tinyurl.com/y69gjs6g

                        Comment


                        • Gijsch
                          Gijsch commented
                          Editing a comment
                          Ik ben ook geen expert, maar als ik naar de begin post kijk zie ik dat de dames inmiddels 5 weken staan.
                          Batmix is 5 a 6 weken voorgevoed, dus beginnen met voeden is sowieso geen verkeer plan.

                        • CannaMama
                          CannaMama commented
                          Editing a comment
                          Wauw bedankt voor deze supertip, zit ik uren en nachten door het bos de bomen te zoeken op het net, en staat het allemaal gewoon netjes en duidelijk op 1 pagina, geweldig dit! Wel een beetje ironisch dat ik mijn eerste kweek vernield heb met teveel van alles, en nu dus blijkbaar te weinig heb gedaan Bij de volgende gaan we dus voor die gulden middenweg haha, en ondertussen deze nog proberen recht te trekken...

                        #15
                        Hoe vaak heb je voeding gegeven en in welke concentratie ?
                        Zo te zien hebben ze wel even bij elke waterbeurt voeding nodig. Elke dag dus.
                        Misschien kun je ook een fotootje maken als het licht net uitspringt, met flits.
                        Door dat hps licht lijken ze altijd geler.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • Gijsch
                          Gijsch commented
                          Editing a comment
                          Bonanza G-Bars met 2 x 50W LED (Staat in de titel ook)

                        • CannaMama
                          CannaMama commented
                          Editing a comment
                          Ik had ze 2 opeenvolgende beurten voeding gegeven, 1ml /liter Power Roots en 2ml/liter Alga Grow, maar ik dacht dus dat ik teveel gedaan had en heb dan de 2 volgende beurten enkel water gegeven... Nu heb ik ze vanochtend opnieuw de voeding gegeven, en ook de Vita Race voor het eerst met de bladspuit gegeven, zoals hier ergens getipt werd... Ik hoop dat ze snel weer vrolijker worden. Die fototip ga ik ook eens testen, thanks
                      Bezig...
                      X