Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag: Af Amnesia + Af Northern lights

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweekverslag: Af Amnesia + Af Northern lights

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    Ik ben Chipster , ik ben begin 30 en woon in de omgeving van Rotterdam. Ik blow al sinds ik 16 was en ik zocht een manier om mijn eigen wiet te kweken. In het verleden heb ik weleens een wietplant in mijn tuin gehad maar dit blijft lastig met het weer in Nederland. Halverwege maart ben ik gestart met mijn 1e indoor wietkweek!

    Eerste de praktische zaken:

    Ik heb de volgende materialen:
    * Secret Jardin DR 120
    * G-Tools afzuiger
    * Prima Klima koolstof filter
    * Mars Hydro 2000

    Omdat ik niet goed wist waarmee ik moest beginnen heb ik 5 autoflowers (Northern light) gekocht.

    Bijgaand het verslag:

    Op dinsdag 17 maart heb ik de zaadjes ontkiemd in een bakje met water. Op zaterdag 21 maart heb ik de zaadjes in 5 verschillende (kleine) potjes gedaan (ik las later pas dat je ze beter direct in een grote pot kan doen). Ik heb de plantjes bijna 1,5 week in de (kleine) potjes laten staan en ze hierna verpot naar een 11 liter pot met gewone potgrond. Ook zijn ze verplaatst van de vensterbank naar mijn kweektent.

    De tent werd geleverd met een 600 watt HPS lamp, hierdoor kon ik helaas de temperatuur niet goed houden (vaak boven 30 graden). Hierdoor deden de plantjes het helaas niet zo goed in de eerste weken in tent en is er ook 1 overleden. Ik heb sinds 2 weken de mars Hydro 2000 en in die tijd zijn de plantjes weer een stuk beter gegroeid. Qua voeding gebruik ik momenteel Bionova autoblower supermix en rootbooster van hy-pro. Ze krijgen nu sinds dit weekend 500 ml per dag al lijkt dat iets te veel te zijn, hier ben ik nog een beetje mee aan het spelen.

    Mijn grootste probleem ligt momenteel bij het proces van zaadje tot goede plant. Ik wil hiervoor een klein groeilampje aanschaffen. Ik heb drie extra autoflowers gekocht (amnesia) en sinds vorige week staan ze ook in de kweektent. Helaas gaat het met hun niet zo goed. Ik kwam met het geweldige idee om ze in een te donkere kamer te zetten waardoor de plantjes heel erg gestrekt waren. Ik heb twee van de plantjes verder ingegraven. Nu twijfel ik of ik er geen afscheid van moet nemen. Wat is jullie advies? Daarnaast heb ik een plant waarbij de puntjes geel beginnen te worden. Komt dit door teveel voeding?

    Na deze kweek wil ik overgaan naar gefeminiseerde zaden.

    Ik weet zeker dat deze kweek niet een topopbrengst gaat geven maar dit is een goede manier om het te leren!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Hoi Chipster! Ziet er leuk uit allemaal. Ik volg.

            Je kunt trouwens in 1 post gewoon meerdere foto's kwijt. Check deze link ff daar legt Q alles haarfijn uit. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #7
              Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

              Ah het was al gezegd, voor de zekerheid nog maar een keer dan.
              Beetje lezen valt soms niet mee.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Bedankt, ik ga hiernaar kijken. Ik snapte al niet waarom ik er maar 1 foto per keer op kon zetten

                Comment


                  #9
                  Hi Chip

                  Ja 600 watt hps is idd wel wat veel voor die tent. En al helemaal voor een hobbykweker.

                  Er zit nog leven in de zaailing. Gewoon lamp op de goede hoogte en even geduldig afwachten, is mijn mening. Je andere planten zien er ook goed uit, je fixt het wel.
                  Mijn kweekverslagen:
                  https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                  https://tinyurl.com/y69gjs6g

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    600W is op 120x120 helemaal niet gek. Maar je moet wel een beste afzuiger hebben om de temperatuur op pijl te houden.
                    En dan niet afzuigen in dezelfde ruimte enzo .

                  #10
                  Succes, AFjes niet teveel stressen en dan Komt dat wel goed.

                  Die halve liter per plant is meer iets voor de laatste weken.

                  Comment


                    #11
                    Succes

                    Wat voor lichtschema hou je aan? Autoflowers mogen de hele ronde 20/4 of zelfs 24 uur licht hebben

                    Water langs de rand van de pot geven, niet de stam.

                    Gele blad puntjes kan op overvoeding duiden. De potgrond zelf is waarschijnlijk ook nog voorbemest. Dus dan heb je de eerste weken geen voeding nodig.

                    Verder zien ze er prima uit toch
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #12
                      Bedankt voor jullie reacties. Momenteel staat het licht op 18/6. Ik ga ze wel even wat minder water en voeding geven. Het gekke is wel dat er maar een plant is die gele puntjes krijgt, de rest ziet er gelukkig nog wel goed uit. Ik hou jullie op de hoogte!

                      Comment


                      • Gijsch
                        Gijsch commented
                        Editing a comment
                        Planten zijn rare apparaten. Ik gaf ze alle 5 hetzelfde en ze reageren allemaal anders.

                      • Nederhigh
                        Nederhigh commented
                        Editing a comment
                        Jup! Als je wilt dat ze echt hetzelfde zijn moet je met een moederplant gaan werken en stekjes maken.

                      #13

                      Comment


                      • Gijsch
                        Gijsch commented
                        Editing a comment
                        Ik heb mijn bouwperikelen gewoon in mijn kweekverslag verwerkt, maar als apart topic lijkt me dat de juiste plek.

                      #14
                      Hallo iedereen,

                      Bijgaand een update. Deze week zijn de plantjes weer flink gegroeid. 1 van de plantjes doet het alleen niet zo goed. Deze plant is kleiner en compacter dan de andere plantjes.
                      Alle vier de plantjes zijn Northern light. Het ziet er een beetje raar uit, weet iemand wat dit kan zijn?

                      Deze week heb ik minder water en voeding gegeven. 1 van de plantjes heeft meer gele bladeren gekregen maar ik hoop dat dit komende week minder word.

                      Daarnaast heb ik nog wat vragen:
                      - weet iemand waar actieve/passieve (actief = 0-10V, passief = weerstand Ohm) opnemers om EC en PH waarde continu te kunnen meten in het watervoorraadvat te verkrijgen zijn? Deze wil ik gaan gebruiken om de watervoorraad continu te kunnen meten en dit te loggen.
                      - Daarnaast zoek ik eenzelfde soort opnemer om de EC en PH waarde in potgrond bij de plant te meten.
                      ​​​​- Ook zoek ik een sensor om bodemvocht te kunnen meten en te loggen
                      Ik heb op google gekeken maar ik kan hier geen webshop voor vinden. Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

                      Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #15
                        Hallo iedereen,

                        Na een aantal weken bloeien twijfel ik enorm of mijn planten gereed zijn om te oogsten.
                        Wat denken jullie? Oogsten of nog even wachten.

                        Attached Files

                        Comment


                        • Gijsch
                          Gijsch commented
                          Editing a comment
                          Wachten. Nog wel een aantal weken als ik dit zo zie.
                      Bezig...
                      X