Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

200W lamp met een 90 x 90 cm tentje. White widow - eerste poging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Praktijk
    Datum activiteit grond temperatuur luchtvochtigheid afstand lamp volume lamp (10-100%) correctie volume/electra opmerking
    11-mei 9 zaadjes ontkiemen nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
    12-mei 9 zaadjes ontkiemen nvt nvt nvt nvt nvt nvt nvt
    13-mei ontkiemend vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 9 wortels zichtbaar, 2 klein. Alles overgepot in kartonnen bekers
    14-mei ontkiemend nat nvt nvt nvt nvt nvt nvt
    15-mei ontkiemend vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 8 lobblaadjes zijn zichtbaar (21:00)
    16-mei ontkiemd vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 1 nieuw zaadje geplant
    17-mei ontkiemd vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 8 staan buiten om strekken te voorkomen
    18-mei ontkiemd vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 1 bakje laten vallen
    19-mei ontkiemd vochtig nvt nvt nvt nvt nvt nvt
    20-mei ontkiemd vochtig nvt nvt nvt nvt nvt 1 zaadje nog niet ontkiemd

    Dit wordt dan het logboek. De stand nu (22:00) is dat de nakomeling net zijn hoofd laat zien. Die gaat dus ook wel goed. Maar wat daarmee te doen? De plant heeft 5 dagen achterstand. Vrijdag (datum dat nieuwe electracontract ingaat), gaan iig 8 plantjes naar de tent. Maakt het veel uit? 5 dagen?

    Comment


      #17
      Voor het uiteindelijke resultaat maakt het niet uit. Soms wordt een achterblijver de grootste boom.

      Later in je kweek kunnen er nieuw achterblijvers of voorlopers ontstaan.

      Allemaal geen probleem

      Maar geef ze wel allemaal persoonlijke aandacht.

      Bijvoorbeeld de achterblijver van nu zou ik op 1 van je beste spots in je tent zetten. En gaat hij dan alsnog niet strekken?

      Overzie en groei

      Comment


        #18
        Ja, die richting zat ik ook op te denken, eigenlijk 2 keuzes:
        1) plantje in het midden plaatsen en hopen op het beste, eventueel wat verhogen
        2) plantje nog een weekje op het balkon laten, zoveel lumen als mijn balkon krijgt, kan geen lamp tegenop.


        IMG20200521101724.jpg

        Eerste node wordt zichtbaar bij 8 plantjes. Wortels zullen inmiddels wel de buitenkant vd bekers hebben bereikt. Vanavond of morgenvroeg overpotten naar de 11 liter potten en in de tent.

        Comment


        • Sp4ceman
          Sp4ceman commented
          Editing a comment

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Verpotten en vanaf onder gaan water geven, denk het beste. Als de toplaag niet meer nat wordt, stopt het wel hoop ik.

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          WittiW ze kunnen ook langs onder binnendringen als het daar te vochtig is.
          steek wat regenwormen in de pot schijnt ook te helpen check kroket

        #19
        Twee dagen tot harde wind op het balkon, leidt tot kromme planten. Het gaat nog harder waaien, dus maar ff naar binnen met ze. Wel zoveel lopen stressen, dat ik ze nu nog niet over durf te potten. Planten zien er verder ontzettend happy uit, misschien lijken ze wat dronken.

        IMG20200523155442 (2).jpg

        Comment


          #20
          Om eea reden leek het een goed plan ze om 11pm te gaan verpotten. Veel potgrond in mijn keuken nu, denk dat het een slecht plan was. Vanaf morgen rond een uur of 10am gaan de dames naar nepzon.

          IMG20200523235213.jpg

          Wortel groter dan de stam, mooi zo.

          IMG20200524002752.jpg
          En in de pot!

          Comment


            #21
            Omdat ik er enigszins vanuit ging dat het bewolkt zou zij deze week (slechte weerman), dus alles naar de tent. Ik heb nog niet echt een idee wat de afstand van de lamp moet zijn en of ik aan de dimmer moet draaien, dat wil ik eigenlijk niet. Volle kracht vooruit!

            1) heb een ec en een ph meter gekocht. Milwaukee beide met ijkvloeistof.
            2) heb grow en blow van plagron gekocht, verwacht de grow niet veel te gebruiken (terra)
            3) heb citroen plagron ph verlager gekocht

            Extra kosten: 125


            IMG20200525120605.jpg

            IMG20200525185402.jpg

            IMG20200525185412.jpg

            IMG20200525213510.jpg

            Algemene indrukken. Met de lamp vol aan, is de temperatuur met de afzuiging die ik nu gebruik 3 graden hoger dan in de ruimte waar de tent staat. De afzuiging kan wel eens een probleem worden. De termo/hygro meter is goedkope meuk, reset zichzelf continue.

            De afzuiging en termometer zijn van progarden. Denk niet dat ik nog wat van die gasten wil. Maar was ook belachelijk goedkoop. Afzuiging wordt iig niet luider, geluid is ok.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Citroen is niet stabiel, als je direct geeft wil het wel maar niet bewaren dan.

              Ph- groei salpeterzuur is stabieler en is stikstof, dit kan voordelig zijn in de bloei.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Mja, nu dus al die ph-verlager gekocht, de citroen. Daarvoor gebruikte ik ook al citroen, maar dan die kleine in een netje per 5 van de ah.\

              Vandaag voor het eerst 3 liter afgezuurd tot rond 6PH.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Er is ook citroensap te koop, hoef je niets uit te persen.

            #22
            Ziet er goed uit,

            Ik heb een thermo/hygrometer van Mii, via bluetooth kan ik op mijn gsm zien hoeveel graden en LV in de tent is.

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Hahahaha, ga ik de hele dag kijken. Ik heb het batterijtje er nog eens goed ingedaan en het ding doet het voor nu. Of die echt betrouwbaar is, ik weet het niet. Ik houd maar +- 0,5C aan.

            • 420dude
              420dude commented
              Editing a comment
              Ja je moet wel binnen de 10 meter zijn anders kan je het niet zien als ik ga slapen, van uit mijn bed, kijk ik altijd nog is =)

            #23
            IMG20200527120652.jpg

            Oppo Reno Z neem je niet voor de camera . Denk dat ik mijn oude dslr maar eens afstof.

            Comment


              #24
              Aantal vliegjes begint toe te nemen :/

              Nog niet extreem, maar van 1 naar 5 per dag. Leer mij niets over exponetiele groei. Denk dat U allen onderhand wel expert bent.


              Plantjes groeien scheef richting de lamp, heb de hoeken van de 9x9 maar omgedraaid. Houdt ze weer een dagje bezig de dames, om de andere kant op te gaan kijken.
              IMG20200528224818.jpg

              Strekken valt me allezins mee. Uiteindelijk wil ik grond tot bijna aan de rand.
              IMG20200528224832.jpg

              Max temp was 26,6C met een LV van 59%. Ergens in de nacht. De maximale afzuiging gaat een probleem worden. Geen water vandaag, denk dat morgen ook niet nodig is.

              Comment


              • 420dude
                420dude commented
                Editing a comment
                Vliegjes als in varenrouwmug? Zeker iets tegen doen, ik had ook weer VRM deze keer, nematoden uitgezet en een strip gehangen en het probleem is opgelost nu maar mijn plantjes hebben er een achterstand door gehad.

              • WittiW
                WittiW commented
                Editing a comment
                Inderdaad, de vrm bedoel ik. Aantallen zijn weer afgenomen. Voorlopig probeer ik het te beperken tot weinig water geven. Hebben de planten ook nog niet nodig.

              #25
              Een echt 18/6 schema volg ik niet. Tent mag wat luchten voordat het licht aangaat over een uur of twee. Gisteren maar 2 mugjes gezien, vandaag nog geen 1. Het waait ook zo hard in de kamer en relatief lage lv.

              IMG20200530173208.jpg

              Inmiddels gaan we (de dames en ik...) met de meeste richting de vierde node (ik tel de onderste zelf niet echt mee). Zou ik dan nu al moeten gaan nadenken over toppen? Lijkt me wat vroeg.
              Last edited by WittiW; 30 May 2020, 17:14.

              Comment


                #26
                Waar zijn 4 node?

                Comment


                  #27
                  IMG20200531111438.jpg

                  4 nodes?

                  Comment


                    #28
                    Groeit lekker compact. Knoop die hierna ontstaat kan gechopt worden denk ik?

                    Comment


                      #29
                      Denk in dezelfde richting. Gaat wel sneller dan mijn schema dan.

                      Comment


                        #30
                        Alleen maar goed toch?

                        Comment

                        Bezig...
                        X