Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x RQS BubbleKush AF 2x RQS Royal Ak AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    TL: 2x RQS BubbleKush AF 2x RQS Royal Ak AF

    Korting op 420shop
    Dag dag mede hobbyisten.

    Zojuist begonnen met het ontkiemen van 2x Bubble Kush en 2 x Royal Ak allemaal AF en van het merk RQS.

    vorige keer heb ik de watten methode gebruikt maar omdat er toen een aantal niet ontkiemde heb ik bij de Criticals de koffiefilter gebruikt en dit werkte perfect !

    Worteltjes waren zon 2 centimeter lang en naar beneden gegroeid na zon 30 uur al.

    Nu doe ik het weer met koffiefilters en hang het op in een doos met een grip bag zodat het worteltje mooi naar beneden kan groeien.

    zodra ze ontkiemd zijn plant ik het worteltje naar beneden in zaaigrond van Terra en in een potje van 7x7x8 Hier wil ik ongeveer een week tot 2 weken in voor groeien.
    Daarna gaan ze in een 3.5 liter pot en daar wil ik ze eigenlijk ook in gaan houden zodat deze dames niet te groot worden.
    Ik weet dat er vaker op dit foruum gezegd is dat je AFjes direct in eind pot moet zetten maar ik wil beginnen met de zaaigrond van Terra en wel vrij vroeg overpotten naar de eindpot 3.5 Liter met de Terra prof aarde gemixt met de biotabs voedingen.

    Ik wil ze on ongeveer 30 dagen laten voor groeien in een tentje met een 110 Watt lamp erin met blauw spectrum
    Daarna gaan ze naar het balkon en geef er waarschijnlijk 1 a 2 weg aan vrienden omdat ik niet al te veel planten wil gaan hebben.
    ook wil ik namelijk gaan beginnen nadat ze naar buiten gaan met een nieuwe ronde te gaan voor kweken in dat kleine tentje om scroggen te gaan leren
    en deze dames gaan dan uiteindelijk naar de grote tent zodra deze klaar is
    Het verslag van het scroggen wil ik waarschijnlijk in dit verslag gaan verwerken omdat de autoflowers waarschijnlijk niet heel spannend gaan worden
    Inzicht van de spullen die gebruik zal nader duidelijker worden aan de hand van de fotos die gaan komen

    Start Ontkiem Bubble en ak 02-05-2020 10:00

    02-05-20 Start ontkiem.JPEG 02-05-20 start ontkiem 2.JPEG 02-05-20 start ontkiem 3.JPEG
    Last edited by GreenFuture; 2 May 2020, 19:30.

    #2
    Succes deze ronde!

    Als je voorkiemt en je ziet een heel klein wortelpuntje, kunnen de zaadjes al het potje in. (Ook zonder voorkiemen maar dat terzijde). Wanneer het worteltje al 2cm lang is, is de kans groter dat je het worteltje beschadigt.

    Eigenlijk moet het worteltje ook naar boven en niet naar beneden. De wortel maakt een bochtje onder de aarde om het zaadhulsje te verliezen. Maar met een wortel van 2cm is het inderdaad verstandiger het worteltje naar beneden te doen, zoals je hebt gedaan.

    Verder had je ook een kuiltje zaaigrond in je eindpot kunnen doen. Dan start je toch met zaaigrond, zonder dat je hoeft voor te groeien in kleine potjes
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      Verder had je ook een kuiltje zaaigrond in je eindpot kunnen doen. Dan start je toch met zaaigrond, zonder dat je hoeft voor te groeien in kleine potjes

      Thank voor de tip dit heb ik bij deze dus ook zojuist gedaan

    #3
    Potten heb ik klaar gemaak.
    Dit zijn 3.5 liter potten waar ik volledige cyclus in wil gaan draaien.

    Ik heb Terra Professional als aarde gebruikt.
    Dit heb ik gemixt met Silicum Flash en Startrex van Bio-Tabs en ook wat perliet toegevoegd.
    Potten aangevuld en een kuiltje gemaakt en dit vervolgens aan gevuld met Terra Zaaigrond wat gemixt is met mycoriza (thanks voor de tip @kroket)
    Alles goed ingewaterd en nu wachten tot de zaadjes hun worteltje gaan laten zien zodat ze geplant kunnen worden.


    grond mix.JPEG zaaigornd gemeng met myco.JPEG grond mix zzaigornd.JPEG Klaar gemaakte potten.JPEG
    Last edited by GreenFuture; 2 May 2020, 16:17.

    Comment


      #4
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Ik heb er alle vertrouwen in, Dat het helemaal goed gaat komen

        Ik wil ze ook graag klein houden.
        Ik ga ze denk 1 keer toppen zodat ik ze enige tijd in de voor groei tent kan houden

      #5
      Start Zaadjes gepland.

      Bij beide soorten is na 34 uur 1 zaadje mooi ontkiemd,
      Ook bij beide soorten is 1 zaadje nog niet ontkiemd.

      Alle 4 de zaadjes geplant.
      de ontkiemde zaadjes heb ik in pot (1) geplant Dus Bubble kush 1 en Royal AK 1.
      De rest spreek voor zich


      Nu afwachten op de geboorte van deze dames
      Wanneer de eerste blaadjes te zien zijn gaat de lamp aan op 24/0
      zoals je ziet kan de lamp niet veel hoger meer (20-30)cm, Daarom wil ik ze ook alle 4 gaan toppen en eventueel toch wat LST maar ben hier nogal huiverig mee aangezien de zaden van RQS zijn.



      03-05-20, 20;00uur.JPEG 03-05-20 start ontkiem.JPEG 03-05-20 Start ontkie,.JPEG

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Dus je bent 4 zaadjes gaan voorkiemen, 2 waren ontkiemt, maar je hebt ze alle 4 in de aarde gestoken? Waarom dan voorkiemen?

      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        als ik de andere 2 had willen door kiemen dan had ik ze waarschijnlijk vroeg in de ochtend voor ik naar me werk ging moeten planten en hier had ik niet zo veel zin in.
        Ik had verwacht dat ze alle 4 wel ontkiemd zouden zijn na zon 34 uur.
        Vorige keer met de koffiefilter methode ging het ook aardig rap en had toen na 36 uur al die 2 centimeter stengels

      #6
      Leven in de tent.

      Het heeft in totaal 5 dagen geduurd voordat alle 4 de dames zijn lob blaadjes is gaan laten zien.
      Maar eindelijk is het dan zover

      De Royal AK en Bubble Kush (2) lieten even op zich wachten de andere die snel ontkiemd waren waren zelfs naar 1.5 dag geboren.
      Deze hebben wel al meteen een paars tot bijna bruin stengeltje gekregen en ik denk/ weet wel zeker dat dit met te lage LV te maken had want die was een nachtje maar op 20% nadat ik de afzuig aan had gezet wat dus alle vocht uit de tent trekt voor nu de afzuig dus ook uit staan wel ga ik straks nog een ventilatortje installeren die niet direct op de planten waait zodat er toch wat lucht stroom is en ik wat sterkere stammen krijg.,
      Dat was die dan wel weer voor nu

      Ciau ciau

      07-05-20 Leven.jpeg

      Comment


        #7
        Hoi Greenfuture!

        Goed bezig. Ik ga je volgen.

        De Bubbel Kush die ik heb staan zijn geen afjes.

        We zullen onze plantjes dus niet goed kunnen vergelijken...

        Succes!

        Comment


        • GreenFuture
          GreenFuture commented
          Editing a comment
          Balen man..
          Wie weet krijg ik ook wel zon paarse plant net zoals bij jou vorige kweek :p

        • Sp4ceman
          Sp4ceman commented
          Editing a comment
          Haha ja, heb ook weer 2 nieuwe staan, ben benieuwd!

        #8
        Bijna start Vegatieve vase

        De dames gaan erg goed, ze groeien lekker alleen de Bubble Kush2 loopt een beetje achter.
        Afgelopen tijd alleen licht bewaterd en blad een beetje nat besproeid (zonder voeding)

        12-05-20 AFje.JPEG 12-05-20 AFjes.JPEG

        Comment


          #9
          Start Vegatieve fase
          Dag 1


          Dames groeien goed door.
          Heb een mooie constante klimaat 25-26 Graden en 60-70 LV
          Iedere dag lichtjes water gegeven PH (7,0)
          Lamp heb ik expres lekker dicht op laten hangen wel uiteraard die minimale 10% aangehouden,
          Nu heb ik mooie korte dames wat ik ook wilde


          16-05-20 Start Vega.JPEG 16-05-20 Start Vega 2.JPEG


          Comment


            #10
            Ziet er goed uit!

            Komen ze al buiten zo nu en dan?

            Ik heb 3 afjes die minder ver zijn maar staan al geregeld buiten.

            Comment


            • GreenFuture
              GreenFuture commented
              Editing a comment
              Nope,
              Zo lang ze in dit tentje passen wil ik ze erin houden.
              Het weer is ook nog niet echt super buiten

            • Sp4ceman
              Sp4ceman commented
              Editing a comment

            #11
            Dag 4

            Dames doen het nog steeds erg goed.
            Aangezien het komende tijd erg mooi weer wordt gaan de dames vanaf vandaag naar buiten.
            Er gaan er wel 2-3 naar een vriend van mij binnenkort aangezien ik niet meer dan 5 dames wil hebben, Een langere tijd mocht oom agent toch een keer langs komen.
            Zou toch wel echt komisch gewoon zijn mocht dat gebeuren en ze alles in beslag nemen, Dan ben ik dus altijd maar verplicht om dagelijks 10 tot 25 euro te spenderen waar uiteindelijk de (Broodkwekers) in een dure auto van rondrijd, Beetje of topic maargoed...
            Kijk ze is shinen

            19-05-20 Naar buiten.JPEG 19-05-20 naar buiten 2.JPEG

            Ik ga die maat vragen om het bij te houden doodmiddel van foto's zodat ik er nog steeds van kan leren ook kom ik daar weleens langs.
            Last edited by GreenFuture; 19 May 2020, 23:10.

            Comment


              #12
              Dag 10

              Inmiddels weer een aantal daagjes verder en tijd voor een kleine update voordat er een aantal naar een maat gaan..
              Dag 8 heb ik alle 4 de dames een lekker drankje gegeven
              licht bewaterd met orgatrex (2ml op 1 liter water Ph:6.8)
              rest van de dagen heb ik gewoon water gegeven ph 6,8


              Er zijn wat blad problemen ontstaan en ik ben er 99% van overtuigd waar dit vandaan komt,
              Er is in de buurt gebbqd, En de problemen ontstonden vrij snel nadat er gebbq was, Een dag later ofso,
              Vandaag wat Biotabs besteld op de 420shop en ben van plan 1 tab per potje te doen, Misschien driekwart van de tab.

              Voor een beginnende kweker zoals mij toch wel weer mooi om de verschillen te zien,
              Alle 4 de dames hebben sinds ze buiten staan flinke strek gekregen wat vrij logisch is omdat het lichtbron nu een stukje verder weg is.
              Vooral de bubble Kushes heeft zich f lekker flink uit lopen rekken terwijl beide Royal AK dit minder hebben gedaan.

              Dat was die wel weer, Nu vooral blijven duimen voor mooi weer,
              En af en toe beetje bij voeden.

              25-05-20 1.JPEG 25-05-20 2.JPEG 25-05-20 3.JPEG

              Comment

              Bezig...
              X