Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganja’s ik kweek nooit meer van de zomer kweek 2020. 3X Kera Premium Diesel onder COB LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Daar is het verslag dan eindelijk, en eindelijk mijn reactie Had gelijk heel wat te lezen, dus Die is nu bijna op, dus heb er ongeveer een half uur over gedaan

    Klopt, ik zou een blow-pauze inlassen, maar de batterijen van m'n afstandsbediening zijn leeg

    Garden HighPro clip ventilator in de krantenkoppen? Heb ik wat gemist?

    Mooi Hydro projectje ook. Ben benieuwd wat dat gaat worden Welke voeding gebruik je daarvoor?

    (Ik heb mijn lamzac weer neergezet.)
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Keihard gewoon. Ik wil je niet opstoken of zo, maar ik doe het toch

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Probleem is ook dat m'n eigen gekweekte wietje wel erg lekker is
      Gezien de situatie en toch willen roken van zijn eigen rookwaar Dan moet het wel goed wezen vandaar opschepper.

      En ik wilde zeggen dat jij, rreppell dat diy systeem vast wel leuk zou vinden aangezien ik nog steeds niet volledig ben overgegaan op hydro. En jij bent een hydro dude die andere ook graag bezig ziet met hydro.

      Ga niet opstoken ben zelf meer van het opsteken Gijsch hopla ga ik weer
      Last edited by ganjagast; 19 May 2020, 14:00.

    #17
    hey gannja

    ik ben er heb subscribe gedaan ga het morgen eens door lezen voel me niet zo goed vandaag

    succes bro
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Smokerr!! ouwe snelheidsduivel Leuk dat je komt meekijken!
      Ik weet het, doe rustig aan komt nog wel Beterschap en tot snel bro!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat moet niet te lang duren he?
      Beterschap

    #18
    Hiii Ganja,

    ik ben redelijk nieuw hier dus dit is voor mij het eerste kweekje wat ik van jou ga volgen.
    Maar gezien je super intro en de reacties van de mede-forumers zal ik ook een klapstoeltje en een mini fridge neerzeten...
    IK SUB! Veel succes

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, doet het.
      Bugs melden in de juiste forums aub

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ja, ik weet, excuseer.
      Maar in 18.10 niet, dat had je gezien?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Comments klappen in bij meer dan 3 of 4.
      Dan lees ik ze niet meer das allemaal extra klikken bovendien zijn het meestal geen comments meer op het 1e bericht.
      De originele poster blijft dan wel steeds notificaties krijgen.

      Ik denk niet dat het steeds meer gebeurt. Af en toe werkt het niet. Dat kan ook aan de browserinstellingen liggen.

    #19
    Ik schuif ook mijn stoeltje aan.
    Succes met de kweek !

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wordt het nieuwe nieuw jaar
      Brandblussers af laten gaan! Iedereen met zo'n fles in de hand, overal fire knockouts. Op een veld een enorm vuur en iedereen mag blussen

    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      bedankt voor de tips .
      ik vind die fire knock er toch ook wel bruut uit zien hoor...
      whahahahaha @Takketoellie nieuwe oud en niew en iedereen mag gaan blussen

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Op een veld een enorm vuur en iedereen mag blussen
      Iedereen in Scheveningen blij -en de eigenaar van FKO! Jij moet de gemeenteraad in Toelli !

      Het is zeker een mooi ontwerp GreenFuture toch wel wat leukers als een buisje aan de muur ghehe

    #20
    Aha, hier zit jij dus. Ik zoek me altijd suf voor ik iemand vind, maar ik heb je nu.
    Ik kom ook bij je aanschuiven. Dit is al het 2de indoor kweekje dat ik ga volgen dit jaar, het moet niet gekker worden. Maar je bent een toffe peer en ik ben erg benieuwd wat jij zoal doet om aan je voorraad wiet te komen. Ik moet zeggen, ik ben nu al onder de indruk

    Succes!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Heey Joop wees welkom! Leuk dat ik je mag verwelkomen op de tweede binnen verslag.
      Stond al te kijken, hoe, waarom en sinds wanneer hangt ie hier rond? Het moet niet gekker worden idd ghehe
      peren unite! Dank voor de complimenten!

    #21
    UPDATE#2
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei;
    dag 17

    Oi!


    Het was de bedoeling om de dames direct te verpotten naar hun eindbestemming gister (zondag) en dat zijn 6h/ L potten maar omdat ik de potgrond wat klonterig vond aanvoelen heb ik besloten om een zak perliet aan te schaffen om zo de grond een stuk luchtiger te krijgen. Heb ook eerst veel grove stukken eruit moeten vissen en vd hergebruikte aarde nog wat grove stukken en lange wortelharen. Vanmiddag gedaan.

    perliet-potgrond-lightmix.jpg

    Luchtig grond vinden de wortels wel zo fijn en ook is de kans dat het klontert vele malen kleiner zo. Een zak van 10L kost nog geen 4 euro. Top dat Plagron aan de kleine hobby telers denkt. Een zak van 50L was me teveel geweest.
    Nu heb ik ze verpot naar 3L potten waar ze nog max een weekje in zullen staan. Het is namelijk de bedoeling dat ze aankomende maandag al op 12/12 staan.

    Er zat/zit wat vervorming in het eerste blad van het plantje links en ook die van rechts en dat komt eerder doordat de grond net iets te zwaar bemest is en had verder niks met de temperaturen te maken zoals ik eerder dacht, want die zijn op orde verder rlv mag wel iets lager wezen voor een betere wortel ontwikkeling.

    COLLAGE3.jpg

    Vandaag
    030_copy.jpg

    Zoals je kan zien op de foto zitten de nodes zeer dicht op elkaar, iets te dicht als dat ik wilde maar het kan uiteindelijk voordelig wezen aangezien het sativa dominante plantjes zijn en die strekken nogal, zo heb je dus al minder kans dat je straks met hoogte problemen zit zoals te dicht op de lamp etc (?)
    Ojaa de keuze is gemaakt mbt voeding. Het gaat weer long flowering wezen..

    Watergiften;

    14-05-2020
    Elk 100ml water pH6.0
    EC 0,60
    TDS niet gemeten

    17-05-2020 Verpot!
    Elk 200ml water pH6.2 met silicium en 0,1ml/L Cal/Mag
    EC 0,58
    TDS niet gemeten


    Afstand plant <--> CFL lamp: 10cm

    Variac voor afzuiging en inlaat: NVT

    Temperaturen gemiddeld;
    Nacht 19.8 / Dag 24.9

    Luchtvochtigheid gemiddeld:
    Nacht 61% / Dag 60%


    Het water van de DIY dwc vat ook weer vervangen, doe dat nu om de dag ipv elke dag.
    2.2gr/ 2.8 L powder feeding hybrid voeding + silicium, calmag en Co2

    Gaat wel erg hard anders met voeding en ten tweede was het blijkbaar nog net iets teveel van het goede. Beetje donker blad en zit lichte klauw vorming in. Stikstof overschotje.
    Verder groeit ze mooi verder. De scheuten waar het licht goed doorkomt ontwikkelen zich goed wat er onder zit minder maar dat is logische want er komt weinig licht onder. De wortel groeit rap en komen veel wortel haren bij

    COLLAGE-DWC.jpg

    Ik ga weer afscheid nemen van jullie. jump and wave!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hmm zal indien nodig de dosis verhogen naar 0,2ml/L
      Ja daar kom ik morgen nog op terug Zal nog scherpe foto's, close ups proberen te maken ervan.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Volgende setup, 2 potten, 2 slangetjes en 1 circulatiepomp!
      En misschien een kraantje.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      wie weet wel
      Eerst nog wat weigh gain inslaan, die zijn dan weer duurder als normale emmers

    #22
    Ik snap de titel van je verslag inmiddels wel. Met het mooie weer vandaag tikte ik de 30 graden bijna aan in mijn kweekkamertje.
    Dat belooft nog wat!
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam Ik heb er wel een liggen alleen niet in gebruik die ligt ergens stof te happen op zolder

      ganjagast ik had altijd het idee als er lucht verplaatst word dat de motor gekoeld word en dat dat voldoende is , en geen invloed zou hebben op de levensduur .

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      ik had altijd het idee als er lucht verplaatst word dat de motor gekoeld word en dat dat voldoende is
      Daar heb je wellicht een punt, Zolang ze goed gekoeld blijven zal het minder vlug moeten slijten.
      Heb 100V geprobeerd en het kon makkelijk. De motor werd niet warm vd afzuiger en geen brom geluid of dergelijke. Wel ging de variac een beetje zoemen leek wel.. Die moet ook vervangen worden na bijna 3 jaar constant te gebruiken.
      Last edited by ganjagast; 25 May 2020, 11:59. Reden: 100V ipv 110V

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      mijn afzuiging al 10j oud geef wel een brom geluid ....zal eens aan vervaning moeten denken want begint veel te brommen

    #23
    UPDATE#3
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei; dag 20


    Goedenavond allemaal even een snelle pit stop

    Heb zojuist de plantjes verplaatst naar de DR60 waar ze nog even verder zullen groeien onder de cob ledjes. Ze hebben nu behoefte aan meer ruimte want ze zaten elkaar in de weg als en het verdampen gaat moeilijker dan. Denk dat ik zondag omschakel naar 12/12 regime mits de planten morgen verpot kunnen worden. Anders schakel ik maandag of dinsdag pas om.

    Je zou het niet snel opmerken aangezien de nieuwe set bladen niet echt vervormd zijn of dat ze vreemde kleuren vertonen, nee pas zodra je naar de wortels kijkt dan zie je dat je een probleem heb. Vandaag helaas dus wat rot ontdekt bij de wortels van mijn diy hydro projectje.
    Waterstofperoxide zou kunnen helpen op aanraden van rreppell en wat ik nog verder kan doen is nog wat kleine gaatje boren boven in de pot voor meer zuurstof? Zuurstofsteentje en luchtpomp is uitgesloten -een vd redenen is omdat ik het vermoeden heb dat het een mannetje is.. daar ga ik verder geen energie in stoppen.

    rot.jpg

    Verder heb ik de overige drie vandaag wat water meegeven. (Foto was nog van voor het verplaatsen naar de DR60)

    034_copy.jpg

    Watergiften;

    21-05-2020
    Elk 125ml water pH6.0
    EC 0,57
    TDS niet gemeten

    Afstand plant <--> COB LED:COB gedimd op Variac voor afzuiging en inlaat: 150V /alleen inlaat op dit moment

    Temperaturen gemiddeld; nog geen indicatie dr60
    Nacht xxx / Dag xxx

    Luchtvochtigheid gemiddeld: nog geen indicatie dr60
    Nacht xxx% / Dag xxx%


    En dan nog een budshot van de SSH om deze update mee af te sluiten.

    dt_IMG_0727_01_JD.jpg

    Foto is gemaakt, nu gaat de topje de grinder in

    Ad usum proprium!

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Mooie budshots in dit topic

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dank voor de compliment Ess

    #24
    Hi, heb je ook gevonden, benieuwd naar hydro ook , subbed!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dan krijg je ook wel algvorming te zien, bij teveel licht, daar helpt waterstof ook tegen.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Weer wat geleerd.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tjek!

    #25
    Good luck ganjagast maar dat geluk heb je niet nodig tis de kennis dat het em doet.
    Ik kom zeker geregeld langs cheers. Die ssh ziet er verukkelijk uit.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hey Jamzieman! Wees welkom man
      Ik heb even moeten wachten totdat ik mijn manier had gevonden wat het beste werkt voor mij, dat is blijkbaar mineraal kweken en het kan daardoor alleen maar beter worden. fingers crossed geluk kan ik dus altijd wel gebruiken.
      De ssh poseert er aardig bij zo, lekker wietje ook denk me 2e favoriete wietje die ik zelf heb gekweekt.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Thanks man klopt wat je zegt ieder zoekt zen eigen weg ik ben goed opweg met aarde bio nu,maar sta zeker toe voor in de toekomst nog vanalles te proberen.
      Gek hoe het soms loopt 3 jaar geleden nog niet aan gedacht van met planten bezig te zijn en nu kweek ik men eigen groente,volop bloemen en planten binnen en buiten.
      Keeps me calm haha

    #26
    Die plantjes en hun wortels zien er uitstekend uit. Mijn critical s - op jouw aanraden - (4x) gaan trouwens ook erg goed. Lekker geurtje ook, heel veel Citrus. Heel veel succes met jouw kweekje!!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Hey Netel! Goed om te horen man Gelukkig begint het weer om te slaan en als de zon volop blijft schijnen belooft het flinke toppen. Daar zijn die criticals ook bekend om.

    #27
    UPDATE#4
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei; dag 2
    3

    Yow!
    Heb de dames gisteravond weer verpot, staan nu in hun eindpotten en kan deels volgens schema omschakelen. Ivm enige stress die de dames hebben ervaren schakel ik dinsdag om ipv morgen. Verder even niks bijzonders te vermelden.

    COLLAGE4.jpg

    Op de foto lijken ze geler dan dat ze in werkelijkheid zijn. 3500K ipv 6400K eh
    Geen witbalans toegepast. Zal dat de volgende keren wel doen.


    Watergiften;
    22-05-2020
    Elk 50ml water om de toplaag vochtig te houden zodat het niet uitelkaar valt bij het verpotten.
    pH 6.3
    EC 0,60
    TDS niet gemeten


    23-05-2020 Verpot!
    Elk 500ml water + Powder Feeding Grow 0,5gr/L + Silicium + CalMag 0,2ml/L
    pH 6.2
    EC 1,1
    TDS



    Afstand plant <--> COB LED: 35

    Temperaturen gemiddeld;
    Nacht 21,1/ Dag 27,1

    Luchtvochtigheid gemiddeld:
    Nacht 58%/ Dag 52%


    Als eerst, het geslacht. Ik denk zelf dat het een mannetje is maar kan het ook fout hebben. Wat denken jullie?
    030_copy.jpg
    031_copy.jpg


    Hoe zit het met de wortels nu? Nou, niet zozeer beter maar ook zeker niet minder op geworden. Het lijkt erop dat de waterstofperoxide zijn werk doet. Kwa alg en muffe lucht is het minder geworden als twee dagen terug en in het water zat wat dode wortel delen dus die niet meer goed waren lijken afgestoten te worden? Het breid niet verder uit.
    Verder oogt de plant nu vitaler en de zij-nerven in het blad krijgen de kleur die ze horen te hebben. Mooi groen ipv geel.


    Dankzij het meedenken van Toelli ben ik toch maar even gaan tjekken. tjikkedietjek. Al was ik er zeker van dat de diy pot dik genoeg was heb ik toch even met een endoscope vd action in de pot kunnen kijken om te zien of er licht doorkomt en ja dat was toch wel beetje het geval, dus heb een plastic zak om de pot gedaan zojuist, dat bleek voldoende te zijn.

    COLLAGE-HYDRO3.jpg

    Tot later
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Stuifmeel opvangen!!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Die rreppell kan gedachte lezen ik zweer het je ik ben me daar nu wat over aan het inlezen.
      Moet niet te lang duren met de pollen want als de drie dames al bloeiverschijnselen hebben straks dan neem ik liever geen risico's

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kijk even bij qnq hoe die dat altijd doet, iets met tak afsnijden en in een glas water doen, en voor het raam enzo.

    #28
    Naast de luchtgitaartjes nog een mooi budshot. Jullie worden verwend hoor!

    ssh2.jpg
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Sowee vet joh. Luchtgitaartjes? Chiks on bass hoor hierzo. Niks lucht

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wel live met jurkje hoop ik? @Ess
      Dan heb je mij al half ingepakt... met telecaster helemaal

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Helaas. Squier precision bass (black boddy) met een skinny en zwart suede Vans sk8 zijn favoriet hierzo.

    #29
    Gewoon weg ermee of op zn minst weg van de andere planten
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Met een mooi woord, in quarantaine er mee.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Hahaha perfect Ess

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Staat al afgezonderd man, ofwel in quarantaine
      Maar staat idd wel in dezelfde kamer en als er pollen zijn terwijl de andere dames gaan bloeien dan moet ie er zeker uit. geen risicos

    #30
    UPDATE#5
    Ontkiemen; 72 uur
    Groei;
    24 dagen
    12/12: dag 9 vd 18


    Hallo beste mensen!
    Ben een beetje laat met updaten..
    telaat.jpg


    Wat is er gebeurd sinds de laatste update.
    Ik heb op 26-05-2020 de klok omgezet naar een 12/12 regime dus nu is het wachten totdat de bloei echt begint. Ik geef ze 18 dagen aangezien ze de laatste keer ook na een dag of 18 echt aan het bloeien waren. De strek was er toen vrijwel helemaal uit. Kan natuurlijk langer duren en misschien zelfs korter als dat. Afwachten.

    De dames zijn kwa hoogte niet zo heel verschillend van elkaar. Dame #2 groet vd drie wel het meest in de breedte en dame #1 meer in hoogte. Dan blijft #3 over en die heeft een beetje van beide. Persoonlijk ook de mooiste plant imo.
    Wat mij trouwens opvalt is dat ze wat minder groot zijn als ‘normaal’. Vergeleken met vorige kweekjes. Tussen potten zou volgens mij de oorzaak hiervan wezen(?) Ik had verder al besloten niet te toppen en ook geen lst mits het toch nog nodig blijkt. Had ik moeten aangeven bij mijn vorige update ..

    Watergiften waren tot nu toe gelijk maar dat gaat vanaf heden veranderen aangezien ze nu niet allemaal evenveel behoefte hebben aan water en voeding.

    COLLAGE-UP5.jpg
    Ze ruiken nou al behoorlijk! Kenmerkend voor Diesel soorten.

    Geen foto’s meer van mijn hydro plantje, het was dus (toch) een mannetje en daar ga ik verder geen energie in steken..
    Ik was aan het twijfelen omdat ik dacht ovaal vormen te zien, dat was later niet zo en net als wat Q aangaf, het waren teveel van om nog te twijfelen. Zo leren we verder.

    Even tussendoor..

    dt_IMG_0803_01_copy.jpg

    Watergiften;
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    27-05-2020
    Elk 360ml water + Silicium + CalMag 0,2ml/L
    pH 6.2
    EC 0,64
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    29-05-2020
    Elk 350ml water + Powder Feeding Grow 0,5gr/L + Silicium
    pH 6.2
    EC 1,47
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    30-05-2020
    Elk 400ml water + Silicium + CalMag 0,3ml/L
    pH 6.4
    EC ?
    TDS ?

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    01-06-2020
    Elk 400ml water + Powder Feeding Grow 0,6gr/L + Silicium + CalMag 0,2ml/L
    pH 6.1
    EC 1,49
    TDS ?

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    02-06-2020
    Elk 400ml water + Silicium
    pH 6.3
    EC 0,63
    TDS

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    03-06-2020
    Elk 500ml water + Powder Feeding Grow 0,7gr/L + Silicium + CalMag 0,3ml/L
    pH 6.2
    EC 1,55
    TDS ?

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Variac2 voor afzuiging: 115V

    Temperaturen gemiddeld;
    Nacht 22,6/ Dag 27,9

    Luchtvochtigheid gemiddeld:
    Nacht 57%/ Dag 53%

    Kwam nog een foto tegen vd wortel groei van SSH. Mooie kluit al zeg ik het zelf. Voller/meer als dat wil je toch niet hebben in 11L potten..
    dt_sshwortels1_copy.jpg


    En dan even iets anders weer. Bij flinke fietstochten heb ik altijd me camera mee om mooie kiekjes mee te maken. Dat was zondag ook zeker weer gelukt. Lekker in het zonnetje gelegen en vlak voordat ik weer vertrok de foto genomen. Retouched met DarkTable;
    dt_IMG_0791_02_copy.jpg


    Tot de volgende maar weer!
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Hahaha die handtekening idd. Geniaal, ja dan zal je wel door de mand vallen ja.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
Bezig...
X