Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bio ronde 2x MoneyMaker (SH) en 2 Sweeth Tooth (BF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Bio ronde 2x MoneyMaker (SH) en 2 Sweeth Tooth (BF)

    Korting op 420shop
    Welkom bij mijn 1e bioronde

    Setup:

    1x1x1.80 DIY Kweekkast
    Viparspectrum 600 lamp (295 uit de muur)
    550M2 filter en softbox met SMScom reductie
    4 regelbare computerfans voor de circulatie
    e.e.a. aan verwarming hetgeen deze ronde niet van toepassing zal zijn.

    IMG_20200120_223404.jpg

    Voor de voeding vertrouw ik deze ronde op Biobizz:

    IMG_20200407_152113.jpg

    Het substraat is een lightmix die me werd aangeraden door de plaatselijke growshop.
    Luchtig grondje, lijkt verder weinig mis mee. 1 week voorbemest.

    De dames gaan van 0.7 liter naar 3 liter naar 25 liter.

    De grond heb ik verrijkt met:
    Kweekpakket.jpg

    En dan de hoofdrolspeelsters:

    2E2.jpg
    De vorige keer 1 soort, dit keer 2.

    Lichtschema: 18/6 (Van 12.00 tot 18.00 donker i.v.m. de warmte)

    9-05-2020
    Gepoot in de babykamer onder Tneon 55 watt groei (ongeveer 10 cm afstand tot de lamp)

    IMG_20200509_144305.jpg

    13-05-2020
    Liftoff

    IMG_20200513_161216.jpg IMG_20200513_161209.jpg

    18-05
    Lichte strek, lamp verplaatst naar 5 cm
    IMG_20200518_131912.jpg

    26-05-2020
    Nieuwe schoentjes voor de dames. Van 0.7 naar 3 liter. Afstand tot de lamp nog steeds ongeveer 5 tot 10 cm.

    IMG_20200526_222619.jpg IMG_20200526_222637.jpg IMG_20200526_222631.jpg

    1-6-2020
    Ondanks dat het 2 soorten zijn lijken de plantjes precies op elkaar en gaan ze gelijk op.
    Beiden indica dominante hybrides

    IMG_20200601_224354.jpg IMG_20200601_224402.jpg

    1 van de dames laat wat tekorten zien (bruine vlekjes) Ik heb voor de zekerheid maar BioBizz Calmag bijbesteld maar ik verwacht dat dit komt omdat het even duurt voordat al mijn bio additieven hun werk gaan doen. Geen stress dus, maar wel voorzichtig.

    IMG_20200601_224421.jpg image_363885.jpg

    De 25 liter potten staan al bijna een week te broeien onder plastic in de garage, voorbewerkt met mijn moestuinpakket (Schimmels etc)
    Komende week ga ik mijn kweekhok aanpassen voor de zomer (grotere inlaatgaten en wat herstelwerk aan de kast zelf)
    Als de kluit het toelaat kunnen ze dan over naar de grote kweekkast en 25 liter potten.

    Dat is het voor nu!
    Last edited by Gijsch; 1 June 2020, 22:54.
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    #2
    Dat ziet er goed uit Gijsch!
    Ik kweek op dezelfde manier, met ongeveer dezelfde materialen, dus dat lijkt me een recept voor succes
    Je kunt ze al nevelen met een lichte (0.5-1ml/L) fishmixoplossing eventueel.

    Heb je een speciale reden voor de 'tussenpot' van 3L ?
    Ze kunnen eventueel wel een weekje langer in de kleine potjes, en daar vandaan meteen naar de grote.
    Maar als je kast nog niet helemaal klaar is ofzo snap ik die tussenstap wel.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      De grote kweekkast was nog in gebruik als droogkast en daarna moest (moet) ik nog eea aanpassen. De verwachting was dat dit zo'n 3 weken zou gaan duren, vandaar de "tussenpot" inderdaad. Het nevelen heb ik gisteren idd voor het eerst gedaan......meteen de dames buiten even meepakt! Lekker stinkuh!

    #3
    Mooie start! Heb hier m'n eerste rondes ook met Biobizz gedaan, maar omdat deze amper af te zuren zijn zonder het bodemleven kapot te maken, en het water hier veel te hard is, was dat hier nooit geen succes. De oogstjes waren qua smaak wel heel lekker, maar had wel telkens tekorten.

    Je hebt wel heel goede soortjes gekozen! Die Moneymaker heb ik overlaatst geproefd en was ik heel erg verbaasd van de kwaliteit. En die Sweet Tooth is ook een van m'n favorieten.

    De laatste foto ziet er me eigenlijk geen tekort uit, daarvoor is het ook nog te vroeg. Ziet er me eerder een mankement uit in de plant. Ik zou er me niet teveel zorgen om maken, en al zeker niet met allerlei producten proberen op te lossen.

    Less is more.

    Veel succes!
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


    • Modest
      Modest commented
      Editing a comment
      Jup, ongeveer zelfde PH hier. Je kunt best je regenwater ook eens meten, want dat heeft hier ook PH 7 (ongeveer). Grote verschil is wel dat regenwater veel meer fluctueert.

      En veel geluk, mijn regentonnen staan al 2 maand droog. We maken ons allemaal veel zorgen om die fucking Corona, maar dat we onszelf langzaam aan het uitmoorden zijn kraait geen haan meer naar. Aaaach ja.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Droog en warm...ik kan het me erger voorstellen! Nog een paar jaar en ik plant wat palmbomen en wat ananassen!
      Nooit meer toprot vanwege verregende zomers

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Modest Biobizz verkoopt tegenwoordig z 'n eigen merk pH- dat je volgens hun zonder probleem kunt gebruiken.
      (geen ervaring mee, maar even ter info

    #4
    Mini update 2-6-2020

    De kweekkast aangepast en de dames verhuist (Ik kon de Tneon niet hoger zetten)
    De luchtgaten allemaal naar 20mm om de warmte wat tegen te gaan en de Mylar hier en daar weer vastgezet.

    IMG_20200602_190355.jpg

    Omdat ze hierdoor toch al een klotendag hadden meteen vanaf de 5e node getopt (Of gefimt, het was nogal klein )

    IMG_20200602_190259.jpg
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Komt goed zie ik. Succes.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Dank u!

    #5
    Mooie setup! succes Ik ga het volgen!

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Wees welkom!

    #6
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Remco, altijd welkom! Ik lees jouw verslagen dagelijks, ik vrees dat ik er niet ook zo'n boekwerk van kan maken!
      Last edited by Gijsch; 4 June 2020, 00:38.

    #7
    Gijsch weet van wanten precies ziet er top uit man veel succes verder i m subd
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Dank u en wees welkom, en het subd is wederzijds!

    #8
    Succes weer
    Ad usum proprium!

    Comment


      #9
      Update 9-6-2020

      Dagenteller.png

      Wat een verschil met mijn vorige kweek! Niet alleen het kweekproces maar voornamelijk het feit dat dit niet meer de eerste keer is.
      Veel relaxter! Ik betrapte me er zelfs op dat ik gisteren helemaal niet ben wezen kijken!

      De dames groeien ondertussen lekker door. Of het aan de Biobizz ligt of aan de strain dat kan ik niet zeggen,maar ik vind de bladeren veel mooier en de beworteling steviger en witter.
      Bij mijn vorige kweek heb ik op 4 weken precies de knop omgezet naar 12/12. Dit keer hebben ze nieuwe schoentjes gekregen en mogen ze nog 1 of 2 weken door groeien.
      Het was snel tussendoor, dus helaas klotenlicht:

      Van 4 x 3 liter naar 4 x 25 liter., lampje op 70 cm

      IMG_20200609_191147.jpg

      De dames zijn een beetje dorstig en hangerig want ik heb de kluit laten uitdrogen zodat de transplantatie zo pijnloos mogelijk zou zijn.

      IMG_20200609_191208.jpg

      Plek zat om nog even wat te groeien!

      IMG_20200609_191216.jpg

      Ondertussen ben ik al aan het nadenken over de komende vakantie nu de grenzen weer open gaan. Mevr. Gijsch wil graag 2 weken weg aan het einde van juli, dus ik moet gaan nadenken over een oplossing om mijn dames die 2 weken door te helpen. Ik denk maar een setje Blumats XL met wat tabletjes onder de druppelaar en hopen op het beste.

      Maar nog tijd zat om daar even over na te denken! Luxe problemen!

      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        ik ga mijn best doen!

        Edit: Zojuist een setje aangeschaft met 4 x Blumat XL , 4 x verbindingsdruppelaar en 4x einddruppelaar zodat ik 2 natte plekken krijg per pot. en hopelijk genoeg aansluitmateriaal om het geheel werkend te krijgen. Meteen maar een tensiometer gekocht om de boel af te stellen.. Als het bevalt koop ik er later wel een paar bij. Met al die verschillende potmaten, substraten en verschillende behoeftes per plant blijft het een bitch om alles goed te doen. Tensiowaarde van 100 tot 140 is the sweetspot toch?
        Last edited by Gijsch; 9 June 2020, 23:22.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Tamme rat trainen?

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        De katten blijven thuis, dus gaat hem ook niet worden.

      #10
      Gewoon ff een foto tussendoor om te laten zien hoe hard deze dames de grond uit knallen in hun nieuwe pot.
      Links onderin is al een Blumat tensiometer zichtbaar om mij straks te helpen bij het instellen van de Blumat druppelaars.
      Uiteraard was ik wat onderdelen vergeten te bestellen dus die installatie moet nog even wachten tot Sinterklaas weer langs komt.

      IMG_20200613_210038.jpg
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Gijsch mooi mooi !!

        Dus , na week 7 op 12/12 dan ??

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Ik twijfel nog Remco. In een ideale situatie wel. Maar ik wil eigenlijk dat de strek er uit is tegen de tijd dat ik op vakantie ga omdat ik dan de lamp niet meer kan verstellen.
        Dus ik denk dat ik hem deze week nog om zet (6 week) Dan heb ik nog mooi 3 weken tot de echte bloei begint en nog 2 weken echte bloei voordat ik op vakantie ga.
        Last edited by Gijsch; 15 June 2020, 23:53.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ok ik begrijp het , strak plan !!

        Nen mens wordt alleen maar slimmer , goe bezig gijsch !!

      #11
      Ook gesubbed! Ziet r interessant uit , soort, voeding, lamp , succes!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Dank u!

      #12
      Ziet er prachtig uit Gijsch!

      Netjes

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Dank u!

      #13
      Dagenteller.png

      Vandaag toch de klok maar omgezet naar 12/12 (09.00 tot 21.00 donker i.v.m. de warmte) .
      Vroeger dan gepland, maar zoals ik hierboven al besprak zit ik met een aanstaande vakantie en wil ik het risico zo klein mogelijk maken dat er iets mis gaat.

      Morgen hoop ik dat mijn 50 liter vat aankomt , dan heb ik alles in huis om de Blumat druppelaars te installeren.
      En die ene Blumat tensiometer bevalt me eigenlijk wel zo goed dat ik er zojuist nog 3 heb besteld. Dat deed wel zeer maar ik denk dat deze hobby wel even gaat duren, en dan mag het van mezelf.

      Ondertussen beginnen de dames te herstellen van hun 2e decapitatie en heb ik 4 hoofdtoppen per plantje.

      IMG_20200616_231804.jpg

      Ik heb ook een aantal zijtakken getopt waardoor ik (in theorie) zo'n 12 tot 16 hoofdtoppen per plantje zou moeten krijgen.
      Eens zien of dat in de praktijk ook zo werkt. Verder geen snoeiacties zoals de vorige keer, al het bad blijft waar het zit.
      Ik ben zeer benieuwd naar de komende 3 weken waarin dit plantje zijn uiteindelijke vorm gaat krijgen....geen idee hoe dat er uit gaat zien na al dit ge-top.

      IMG_20200616_231813.jpg IMG_20200616_231825.jpg

      De vorige keer heb ik de gehele groeiperiode alleen de groeifunctie gebruikt van mijn lamp. Hierdoor had ik zeer korte internodes en weinig strek. Dit keer heb ik vanaf het 1e moment zowel de groei en bloei functie gebruikt met dus ook meer strek als gevolg. Het eindresultaat zal moeten uitwijzen voor welke optie ik de volgende ronde ga. Voor beide is wel wat te zeggen.
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


        #14
        Blumat opstelling.jpg
        Zo dus.

        De afstand van de rand van de pot tot de stam is ongeveer 16 cm. De druppelaar en de tensiometer zitten daar precies tussen in, en de tussendruppelaar en de einddruppelaar
        zitten ook precies op 8 cm van de rand, maar ook op 8 cm van de druppelaar en de tensiometer zelf. Volgens het boekje moet de druppelaar zo optimaal werken, dat de tensiometer op die afstand optimaal werkt heb ik zelf maar bij geredeneerd.

        Nu de praktijk nog.....Op - of aanmerkingen van ervaren gebruikers zijn zoals altijd welkom!

        Mijn 3 nieuwe tensiometers zijn iig net gebracht door Sinterklaas dus die liggen nu te weken in een pan met water.
        Na 21.00 als de lamp aan is installeren en kijken wat de stand van zaken is en mijn theorie overeenkomt met de praktijk.

        Zal meteen wat foto's proberen te maken, maar ik ga die kotenlamp niet meer handmatig uitzetten, want dat gaat elke keer mis
        Dan maar disco foto's.



        Edit: Eervolle vermelding vergeten!

        Ik heb mijn Blumat spul besteld bij Blumat.nl. Standaard verzending van € 6.95, geen probleem.
        Uiteraard was ik enkele piepkleine onderdelen vergeten te bestellen t.w.v. nog geen 3 euro. Beetje jammer maar wel nodig, dus weer € 6,95 afgetikt.

        Krijg ik de onderdelen in een bubbelenvelop.
        Uiteraard was ik een beetje verontwaardigd omdat ik dat geen € 6,95 waard vind, maar de dames en heren van Blumat.nl vonden dat blijkbaar ook want die hebben keurig een bedrag (ik geloof € 3,50 ) teruggestort op mij rekening. Hadden ze niet hoeven doen, hebben ze wel gedaan, waarvoor hulde!

        Last edited by Gijsch; 19 June 2020, 17:26.
        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #15
          Technische update:

          Nu ik de klok op 12/12 heb gezet is het wat moeilijk om met de dames te prutsen. De lamp gaat om 09.00 uit en voor die tijd lig ik nog in mijn nest Na 21.00 is er weer van alles te doen en wordt het wat haastig hetgeen de bedoeling niet kan zijn. Helemaal met het inregelen van de Blumats moet ik eigenlijk toch wel even een kijkje kunnen nemen tussendoor.

          Bam! Groen ledlampje in de kamerverlichting!
          Prima zicht tot achterin de kast en toch geen verstoring van de duisternis.

          IMG_20200622_214758.jpg

          Ook voor het foto's maken heb ik een oplossing. Ik heb een oude bureaulamp die ik precies in de kast kan schijnen.
          Het mooie aan deze oplossing is dat ik het geheel niet kan vergeten omdat ik de deur niet dicht krijg als ik de lamp niet weghaal

          IMG_20200622_214903.jpg

          Ondertussen dus bezig met de Blumats. De boel is al redelijk ingeregeld volgens mijn Tensiometers, nog een beetje finetunen.
          Ik ben begonnen met het bijhouden van een schema om een beetje inzicht te krijgen.

          IMG_20200622_214941.jpg

          Als laatste nog wat foto's van de dames. Extra groen dit keer!
          Een keer wat anders dan paars!

          De dames voorin:

          IMG_20200622_214845.jpg

          De dames achterin:

          IMG_20200622_214853.jpg
          Eerste binnenkweek 2020
          Buitenkweek 2020

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hier heet dat 'Buizen'
            Geen idee waarom. Limbo-logica misschien?
            Bier kun je drinken uit pijpjes (piepkes), en pijpen zijn buizen??

            Resultaat is vaak hetzelfde

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment

          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Buizen kennen we ook! De term borrelavond bestond al voor ik hier kwam wonen. De buren kwamen elke woensdag bij elkaar voor een borrelavond.
            Zodra wij waren verhuist hoorden we daar ook bij en waren we welkom. In de praktijk betekent dit tussen de 6 en 12 flesjes bier wegklokken, afhankelijk van de taken die er de volgende dag uitgevoerd dienen te worden.
        Bezig...
        X