Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plantje: Hulk Barry

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste plantje: Hulk Barry

    Korting op 420shop
    Ik heb gekozen voor het zaadje te ontkiemen met de koffie filter methode. Filter nat gemaakt, laten uitdruppen en zaadje erin, filter in een lucht dichte zak gestopt en opgehangen aan de binnenkant van de kast.
    20200528_172146.jpg

    Ondertussen tent opgezet van 1mx1mx2m
    lucht afzuiging gehangen en een led lamp
    20200529_123619.jpg
    Max hydro ts1000 is ongv 600w denk ik
    Dag 4 had het zaadje een mooi worteltje van 2cm. Voor de grond heb ik Terra profession
    20200602_174646.jpg
    Gebruikt, er zou tot 2 weken voeding inzitten.
    DAG 10
    20200607_164530_001.jpg
    Daar is ze Ze heeft 14 dagen 18/24 uv licht gekregen bij een constante 23gr en een licht briesje.water van de kraan had ik gemeten met een ph meter en gaf precies 6.3, ik doe het in een fles, de flessen staan 2 dagen en zijn 6.1ph.
    20200609_215635.jpg
    Maar ik heb een probleem
    20200616_155259.jpg
    Ze klimt pijl snel omhoog.
    20200620_201201.jpg
    20200623_224303.jpg
    Hier is ze 15cm hoog
    Ik kijk aan de onderkant van het potje en de worteltjes kon ik zien aan de zijkant van het potje.
    Tijd voor een grotere pot. Het dag 14 en ik ben aant het wachten tot ik haar 1ste 5 vingerig blad kan zien.
    20200625_215840.jpg
    Van de 15cm heb 3 cm gehouden het wortelstelsel was dun en zelfs wit vanonder.
    20200627_222230.jpg

    Om de dag krijgt ze 500ml kraanwater dat 2 dagen in flessen staat, niet in 1 keer maar in 3 beurten.
    Ik weet niet meer welke dag juist maar
    IMG-20200702-WA0001.jpg
    Ongeveer rond dag 24
    IMG-20200704-WA0000.jpg
    Ik wilde de scrogg methode proberen maar ik kan er niks van afknippen, dus laat ik haar gewoon groeien
    IMG-20200704-WA0002.jpg ze strekt haar blaren goed uit.
    Ze is nu 1 maand en ik heb voor voeding gekozen voor een packet samen gesteld voor de grow van 1 plant. De plagron topgrow 100% natural.
    20200715_211947.jpg
    Ik neem 20ml grow en 10ml power roots op 1l kraanwater van 6.1ph
    IMG-20200706-WA0001.jpg
    Weer een probleem, je ziet aan de puntjes van het 2de 5 vingerig blad dat ze heel wit zien dus denk ik te veel voeding
    IMG-20200706-WA0002.jpg
    Maar op een week tijd zie ik ze aanzienlijk groeien
    IMG-20200708-WA0001.jpg
    Ze staat in de tent met het licht 50cm hoog boven haar, onder de lamp is het 26gr en de tent zelf is 23gr de luchtvochtigheid is nog altijd 70 snachts en 55 overdag.
    IMG-20200710-WA0000.jpg
    Ze groeit zo mooi Maar weer zie ik verbranding op haar bladeren

    Ik vind haar zo mooi, ik ben verliefd
    20200714_073950.jpg
    Het is bijna dag 40
    20200715_085345.jpg
    Ze zit nu in een 23l pot, ik ga haar nog 1 keer overplanten naar een 35l pot.
    20200715_085352.jpg
    Ik zie witte haartjes, ik heb ergens gelezen dat het dan van een goede "strain" zou zijn.
    Ik had nooit gedacht dat de groei van een plant me zo kon boeien Morgen overpotten en afwachten. Mss valse scheuten weghalen, maar daar moet ik nog wat meer overlezen zodat ik nx verkeerd afknip
    Attached Files

    #2
    mooie dame zou er niks van afknippen zou wel gaan toppen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      De lamp is slechts 150W maar wel een hele fijne. Ik heb zelf de tsl2000 en verwacht dat het enige verschil het vermogen is.
      Lopend Verslag

      Comment


        #4
        Neuh, valse scheuten ?
        Het zijn geen tomaten he....Cannabis heeft geen valse scheuten, elke scheut gaat een top geven.
        En dat witte haar in de oksels is voorbloei, dat heeft elke plant.
        Dat witte pruikje bovenop is bloei. Die is begonnen, dus je kan nog een weekje of 7 staren

        Zeg je nou dat je kraanwater een pH heeft van 6.3 ?
        Klopt dat met wat je waterleverancier opgeeft ? (is te vinden op hun site)
        Ook dat de pH na 2 dagen vanzelf zakt is vreemd.
        Welke meter gebruik je ?

        * ohja...wat zit er om je filter ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          20200715_221701.jpg
          Deze morgen heb ik haar overgepot.
          20200715_223602.jpg
          Ik heb 3 kleine topjes verwijderd en overmorgen volgen er nog.
          20200716_091801.jpg
          @QnQ: het kraan water is 6.3ph.
          20200716_110516.jpg
          Dit is de ph meter die ik gebruik.
          Rond de filter zit nu niks meer.
          De foto van de setup van de tent en filter was tijdelijk om te proberen hoe alles opgehangen kon worden en zat nog in plastic.
          Als ze nu begint te bloeien zou ik dan het licht al naar 12/12 zetten, of nog even wachten en 1st de kleine topjes eruit halen?
          Ook zou ik dan moeten beginnen met alga bloom toe te voegen aan de voeding. Maar je kan op de fotos zien dat ze nog altijd verbranden puntjes heeft. Dus ga ik daar nog even mee wachten en enkel water toevoegen om de dag...

          Comment


            #6
            Als ze nu bloeit met 18/06 is het waarschijnlijk een autoflower? Die moet je niet op 12/12 zetten maar op 18/06 laten staan of hooguit iets langer licht i.p.v. korten
            2e
            3e

            Comment


              #7
              Waarom verwijder je de Toppen ik neem aan dat je wiet wil kweken .... Nou dat zijn de wiet toppen die verwijder je niet en zeker niet als de bloei al is begonnen of lees je niet wat mensen schrijven in jou topic
              God was never on your side..

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ja, ik snap dat ook niet.
                Wil je toppen kweken, en dan knip je de net gevormde topjes eruit .. ?

                Geeft je waterleidingbedrijf 6.3 op als pH waarde ?

              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                OHO QnQ dit is irri ik ga weg voor ik verbannen word om dat ik dingen zeg die niet horen. Lieve Q suc6 om deze jongenuit te leggen dat hij met zijn vingers van die toppen af moet blijven en volgend mij kweek hij oko nog een auto flower alleen dat zeg ik niet

              #8
              Ja als waarde geven ze 6.3ph en de topjes die zijn verwijderd heb ik gedaan omdat deze vanonder groeien en weinig licht krijgen ...ik heb er nog zo een paar, en die ga ik ook verwijderen.
              Natuurlijk lees ik wel wat jullie reageren

              Comment


                #9
                Waarom WAAROM knip je dan de toppen weg????????????????
                je plant is in BLOEIIIII veel groter gaan ze niet worden meer en ja elke plant groei van uit onder
                je wil toch WIET nou wiet groei aan je TOPPEN
                God was never on your side..

                Comment


                  #10
                  P.s tis een autoflower maar dat zei ik niet
                  God was never on your side..

                  Comment


                  • EasyW
                    EasyW commented
                    Editing a comment
                    Maakt ook niet uit dan....... als 'ie de toppen er toch uit knipt kan 'ie d'r ook wel op 12/12 zetten toch?

                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Ja en bloei voeding geven EasyW of gewoon alle bladeren weg knippen dan kan de wiet beter groeien

                  #11
                  20200518_112333.jpg 20200518_112333.jpg
                  Normaal zou het geen autoflower moeten zijn.
                  Voor het weg halen van de kleine topjes heb ik geen excusses, het is mijn 1ste plantje en ik probeer maar wat. Ik had ergens gelezen dat je de kleine topjes kan weg halen dit zou invloed hebben op de grotere toppen, mss heb ik het verkeerd gelezen of begrepen. Ik ben al blij dat ik de groei fase doorstaan heb. Ik houd alles goed bij wat ik gedaan heb en hoop zo bij de volgende er nog beter uit te komen. Voor deze ga ik gewoon verder zoals ik bezig ben. Om de dag water van 6.1 en om de 5 dagen voeding erbij. Als ze nu in bloei is krijgt ze zondag bloei stim erbij en stop ik met power roots.
                  Attached Files

                  Comment


                    #12
                    Tip QnQ is een erv binnen kweker en buiten hij weet wat hij zeg en waarom luister naar hem wat hij voor advies hij je geeft als je wiet wil oogsten. Jorem idemdito dat zijn erv kwekers als hun zeggen niet doen vraag ik me af waarom je het dan toch doe? Lees hun verslagen eens door daar leer je een hoop van zeker als dit je eerste kweek is. P.s niemamd knipt topjes van zijn planten op dit forum dus dat kan je niet hier hebben gelezen bladeren knip je ook niet ook niet als ze voor je top zitten en jij denk dat er niet genoeg licht bij komt. Plant doe dat in de natuur ook niet wachten tot iemad met schaar langs komt. Suc6 met kweken
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #13
                      Mijn idee over topjes weg knippen:

                      Als je dit nu nog moet gaan doen, dan ben je te laat.
                      Wat wel een optie zou kunnen zijn, is overal waar je geen topjes wilt, dieven. Voordat je plant in de bloei gaat.
                      Als je nog moet gaan dieven terwijl je plant al topjes heeft, dan is dat zonde Van de energie die je plant heeft geinvesteerd.

                      Een topje aanmaken kost naar mijn weten aardig wat energie voor een plant. Dat is energie die ze veel beter had kunnen gebruiken voor de toppen die je wel wilt houden.

                      Wat je de volgende keer dus beter kan doen, is tijdens de veg alle groeipunten weghalen waar je niet wilt dat topjes komen.
                      Het liefst zo vroeg mogelijk. Hoe minder energie je plant zin zo'n groeipunt heeft gestoken. Hoe beter.

                      Tijdens de veg is het de truc om je plant dus voor te bereiden op de bloei zoals jij dat graag wilt.
                      Als de bloei eenmaal begonnen is. Dan is het zaak om je plant zoveel mogelijk met rust te laten!

                      Niet knippen,aanraken, licht verstoren etc...
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #14
                        Dank je voor de tip, idd ik had het op dit forum niet gelezen. Dus als de plant vanzelf begint te bloeien op 18/24 licht cyclus heb je een autoflower? Hier bestaat geen twijfel over?
                        Niet dat het echt uitmaakt voor mij maar ik dacht geen autoflower te hebben.
                        Nogmaals het is men 1ste plantje en kwilde het gewoon een keer zien groeien, fouten zijn er om van te leren. Ik ben heel benieuwd hoe ze verder gaat groeien/bloeien. Het was tot nu toe al een hele nieuwe ervaring. Om het over de oost te hebben, ik ben al blij als ik 1 dikke top heb maar meer mag altijd natuurlijk.

                        Comment


                          #15
                          deftige dame wel, doe voorzichtig met voeding, je kan te weinig voeding makkelijker herstellen dan te veel. aan materiaal ook geen gebrek zo te zien maar als je daar nu 9 zaadjes heb waarom gebruik je er dan niet minstens 5 om die tent een beetje te vullen?
                          De Bloemen Van Bri

                          Comment

                          Bezig...
                          X