Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

    hoelang heb je er over gedaan?
    ben zelf net begonnen ook in een tent staan net 1 dag. onder tl ga daarna op 250W daarna 400W Philips T+ is 600W dan echt nodig
    wat waren ong. de kosten kwa stroomverbruik?
    welke temperatuur en luchtvochtigheid had je?

    Comment


      #47
      Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

      Oorspronkelijk geplaatst door SmokeyHaze View Post
      laat ze gerust nog staan tot week 11 voor de massa hars dat ie dan nog extra aanmaakt,
      Het verschil is echt enorm....
      Zonder tekortjes of andere problemen is het mogelijk om een groot deel van SLH reeds op 9 en een halve week te oogsten op >50/50 milky/amber. Gemiddeld doen ze er een kleine 10 weken over. Toch is het altijd beter, indien mogelijk, de trichomes te bestuderen want plantjes kijken niet op de kalender. Tevens is het te laat oogsten zeer nefast voor de kwaliteit van de te roken weed.

      Toch denk ik ook dat je ze iets te vroeg hebt neergelegd @ SH. Hoop dat ze je toch wat kan doen laten zweven en je kunt proeven van wat ze in petto heeft.
      Veel suc6 in volgende avonturen!

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #48
        Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

        Ik heb ze iets van 12 weken gehad. Door beginnersfouten hebben ze er zolang over gedaan.
        Stroomkosten weet ik niet, maar is uit te rekenen: 600w + afzuiger + ventilator + luchtbevochtiger + verwarming (indien nodig) X prijs per kw.
        De luchtvochtigheid varieerd. In het begin was het zo 70% en op het laatst 30% dacht ik.
        Met de temperatuur ben ik teveel aan het stunten geweest. Ik had 2 lampen, maar het werd te warm. Daardoor had ik een raam open gedaan (buiten was het toen zo'n 0 graden) en binnen in de tent 33 graden en dat vonden de plantjes minder.
        Hierdoor kwam ijskoude lucht in de tent en daar heb ik niet goed over nagedacht. Ik moest dit echter wel doen, omdat mijn afzuiging teveel lawaai maakte en mijn buren konden dat horen. Dus die moest zachter met als gevolg hogere temperatuur.
        Of dit nou lag aan de afzuiging of de afvoerbuis (die was redelijk klein, moest van 250mm een versmalstuk erop zetten), ik heb geen idee.
        Daarna overgegaan op 1 lamp en het dag en nachtritme omgedraaid anders kreeg ik de temperatuur niet tussen de 27-30 graden.
        Daarnaast denk ik dat mijn PH meter niet goed werkte, ik denk dat ik tussendoor hem had moeten ijken. De meerwaarde van een EC meter heb ik nooit echt gevonden, je kan beter naar de plant kijken en je voedingsschema volgen. Tenminste dat vind ik prettiger. Ik moest anders ook veel meer voeding erin doen, als dat er op het voedingsschema stond, om de juiste EC te krijgen . Ook daarvan hebben de planten een klap gehad (overvoeding). Al met al 12 weken vol met problemen en oplossingen.

        Ik heb overigens gekeken naar de haartjes (heb geen microscoop), maar zal toch eerder 50/50 zijn geweest (heb laatst nog ff gekeken).
        Ik heb al een J gedraaid en het effect is verbluffend. Voel lichamelijk bijna niks en geestelijk des te meer.
        Hij smaakt nog wel een beetje smerig, maar als het 2 weken heeft gedroogd ga ik weer een testertje draaien en daarna curen maar .
        De northern light heb ik nog niet geprobeerd, majah dat komt wel na 2 weken. Ik vind wel dat het erg snel droogd, ondanks dat het gewoon zo'n 20 graden in de tent is. De wiet is nu al kurk droog, kan het al met mijn vingers crushen.

        Ik zal na 2 weken van drogen nog even de droge opbrengst vermelden, maar vrees dat het een karig oost is.
        Anyways weer een ton gram aan ervaring rijker... dat is ook wat waard , en het was wel leuk om te doen .
        0 ervaring met welke vorm van planten dan ook en 0 ervaring met elektra....
        Gelukkig dat ik met het smoken van mijn lievelingsplanten 100% ervaring heb, haha
        Last edited by Geegzor; 3 May 2011, 20:00.

        Comment


          #50
          Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

          2 maand? FAQ... is bij mij al alles op hahhaha
          Nice one Geegzor. Al plannen voor de toekomst?

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #51
            Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

            Nou als ik de volgende kweek wil doen, dan moet ik de tent echt gaan verplaatsen. Het wordt te warm om de tent nog een ronde op zolder te hebben. Daarnaast wil ik graag beide lampen aan kunnen doen.
            Als het mij lukt om de tent ergens anders neer te zetten, dan ga ik voor de volgende kweek! Zit te denken aan de eerste verdieping, alleen dan moet ik de tent in de kamer laten ventileren (heb geen afvoerbuis daar). Dus moet even goed kijken of dat allemaal wel kan enzo.
            En natuurlijk komt er dan weer een kweekverslag als bovenstaande optie werkelijkheid wordt. Als het zover is horen jullie weer van me! Hoop het dan wat beter te doen als deze keer.

            Comment


              #52
              Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

              mooie opbrengstz,omers op zolder kweken is te doen.2 keer 600 watt,dan minimaal 1000 cub softbox en 1000 cub filter.filter zonder slang op de softbox aansluiten.dan de uitblaasslang zo kort mogelijk en zonder strakke bocht naar buiten.moet je wel een pijp 20 op je dak zetten.ook helpt het als je kweekt in een geisoleerd hok.ik haal zelf de beste oogsten in de zomer

              Comment


                #53
                Denk je dat het haalbaar is om de temperatuur en het geluid goed te krijgen als ik het volgende doe?:
                - softbox minimaal 1000 + 1000 filter aanschaffen
                - de tent verplaats naar de eerste verdieping (geen afzuiging mogelijkheid), zal moeten uitblazen in de kamer. Raampje open als het kan
                - wand aan de kant van de buren met isolatiemateriaal bedekken
                - mijn 2x 600w lampen gebruiken in de zomer

                Ben benieuw, hoop zo de situatie goed uitgelegt te hebben.

                Comment


                  #54
                  Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

                  je warme uitblaaslucht moet direct naar buiten,anders word het veels te warm in je kamer en natuurlijk ook in je tent.een pijp 20 op je dak is de oplossing.1 keer 600 of 2 keer 400 zou mischien net gaan,maar dan moet je uitblaasslang wel gericht zijn op je raam.een pijp op je dak zetten is zo gebeurd als je een pannendak heb,gewoon 2 pannen weghalen en rond gat zagen,pijp doorvoeren loodslap aankloppen en klaar

                  Comment


                    #55
                    Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

                    Oke bedankt voor je info. Echter als iemand met zeer geringe ervaring in klussen in 1 keer allerlei gaten moet zagen en dergelijke, is zo'n pijp niet zo gebeurd . Daarnaast moet de pijp ook nog eens door het plafon tussen de 1ste verdieping en de zolder en daarna nog door het dak...en ambities om lekkages te krijgen heb ik nou weer net niet, hehe. Ik ga de hersentjes eens flink kraken wat ik hiermee moet.

                    Comment


                      #56
                      Re: 5x Super Lemon Haze - 150x150x200 - 2x 600w hps

                      met pijp 20 op je dak kan je gewoon op de zolder zelf kweken,doordat je de warmelucht heel goed uit je hok kan blazenhet mooiste is om een geisoleerd hok te bouwen op zolder van gipsplaat.hok zo hoog mogelijk maken en lekker ruim dan kan je met de juiste afzuiging zomer en winter knallen.ook kan je een schoorsteen kanaal gebruiken om afteblazen

                      Comment

                      Bezig...
                      X