Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonsai - Bumble Bee 165W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De dame rechtsachter, gaat te goed. Geknakt! Toch een beetje bonsai

    IMG20201219221244.jpg IMG20201219221815.jpg

    Linksachter begint nu onderin een paar blaadjes uit te drogen. Die laat ik natuurlijk in elkaar schrompelen. Vandaag elke plant 0.5 liter water met terra grow (4ml per liter). Ik blijf tot kerstavond redelijk bewateren. Ik wil niet na drie dagen uitgedroogde plantjes aantreffen.

    Comment


    #32
    IMG20201222080843.jpg

    Of dat knakken nu een goed plan was? Ik betwijfel het. Verder groene boel. Vanavond laatste keer groeivoeding en dan krijgen ze drie dagen niks.

    LV 50-59%
    Temp 19,4 - 24C
    Afstand lamp 40 - 50cm
    Zes weken bezig, de dames

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Die zoet er perfect uit toch, ik geef nog zeker 4weken groeivoeding door gemixt met bloeivoeding. En het word tijd om een flink de ontbladeren. Ga zo door!!!

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Knakken helpt ook niet echt tegen hoogte meschien als je er gewicht aan hangt wel bij mij stonden ze de zelfde dag al weer recht op

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als ik het grote blad onderop snoei, op het moment dat ze doorschieten, stopt bij mij de groei.

    #33
    Direct na kerst, plantjes wat doorgeschoten. De zaak wat ontbladerd aan de onderkant.
    IMG20201228222259.jpg IMG20201229220733.jpg

    Beide glookies zijn nu geknakt en groeien in een bocht direct onder de lamp nu
    IMG20201230034845.jpg IMG20201230221226.jpg

    De statistieken over een week, gaan nergens over. De afstand van de lamp is nu 38cm minimaal en loopt op tot iets meer dan 45cm. De lamp hangt bijna zo hoog als dat die kan, dus nu zal het wel naar de lamp gaan groeien.

    De start van de bloei is duidelijk begonnen, bijna op de helft met 52 dagen tot nu.

    Comment


      #34
      Wat statistieken dan maar weer:
      temperatuur 18,6 - 23,6C
      LV 44 - 55%
      terra bloom 3,5ml per liter water hier in de polder
      afstand lamp, de grootste boom 33cm. Dat ding blijft maar groeien, lol. De kleinste heeft een afstand van meer dan 40cm

      Glookies, bloei is gestart!
      IMGP3769.JPG IMGP3770.JPG IMGP3772.JPG

      Twee glookies aan de achterkant van de tent. De rechter heb ik nu 2x geknakt. Eerst naar de buitenkant en toen naar de binnenkant. Blijft maar doorgroeien, de dame! Is meer dan 20cm groter dan de andere glookie en nog groter dan de strawberry glue's. De andere glookie heb ik eenmalig naar binnen geknakt.

      Strawberry glue
      IMGP3775.JPG IMGP3777.JPG

      Gewoon kleinere plantjes, maken het me niet lastig met afstand tot de lamp en zien er verder vrolijk uit.

      IMGP3780.JPG+
      Alle wondjes goed geheeld.

      /edit: ik hoop nog een dag of 60, maar 2 weken langer kan ook

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ze gaan lekker zo te zien

      #35
      IMG20210105222145.jpg

      IMG20210105221742.jpg

      Volgens mij gaan ze het eind van de verticale fase naderen, hoop ik . Ik heb nog 2 kliks over totdat de katrollen geen ruimte meer hebben. Als dit blijft doorgaan, dan moet ik spandraad gaan gebruiken. Maar of zo'n netje nou sterker is dan de dames? Ik hoop nog steeds op stoppen verticale groei, lol. Rechtsachter zou nu rechtop rond de 1.20 meter zijn. En dat in een elf liter bakje. Respect!

      Statistieken
      LV 44 - 51%
      Temp 17,6 - 22C
      Ongeveer 250 ml water met 3,5 terra grow voeding p/liter per plant
      Afstand lamp 32cm en meer
      Lux bij 32cm is ongeveer 115.000 volgens de app

      Comment


        #36
        Volgens mij heb ik het gewonnen, het gevecht met centimeters naar boven. Bijna 5 weken 12/12 nu, je zou verwachten (zeker met meer indica dna dan sativa), dat het groeien wel een keer stopt. De Glookies hebben de tent wel overgenomen. Wat een plant!

        IMG20210109221151.jpg IMG20210109221159.jpg IMG20210109221229.jpg

        IMG20210109221736.jpg IMG20210109222058.jpg

        Het 4e plaatje laat toch wel zien dat er iets bonsai heeft plaatsgevonden . Ook haal ik wat blad weg waarvan ik vermoed dat het topjes in de schaduw zet. De glookies is niet te houden! Plant moet inmiddels wel meer dan 1,5 meter in lengte zijn en dat in een 11 liter potje....snap er niks van. Maar ok.

        Statistieken:
        Lamp: 33cm minimaal
        Voeding: water met terra bloom (4ml per liter)
        Temp: 18,1 - 22,2C
        Luchtvochtigheid: 47 - 55%

        Bij de tent heb ik een elastieken netje gekregen, voor "scroggen". Dat kan er niet mee. Lol, de plant (eigenlijk beide glookies) trekken het ding simpel omhoog. Dit is een punt wat absoluut verbeterd kan worden.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Groen gaas voor een fatsoenlijk " net waar je wat mee kan " , bij de bouwmarkt halen.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          OK maar heeft de plant net niet wat elasticiteit nodig als ze beslist te spurten zoals hier ? Mss was supercroppen te overwegen geweest alhoewel dat word wel erg weinig toegepast en in bloei mss minder aan te raden. Niettegenstaande heeft ze mooi de oppervlakte kun benutten, ziet er erg goed uit met goeie weed schat ik. Benieuwd naar het verloop en verslag

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          De ties die ik nu gebruikt heb, bevallen best. Kost ook geen drol

        #37
        Steady as she goes

        Stats
        LV 44-60
        Temp 16,6-23
        Afstand lamp: 31 - 46
        Voeding: 4ml bloom van de plagron per liter

        Het gaat allemaal rustig zijn gang. Het meest spannende is dat ik plots met bril op denk dat ik een banaan zie, bril af, zie ik de harige vrouwvriendelijkheid.....Vrouw met haar? Ik ben er niet op tegen....

        Ik wilde eigenlijk vanavond nog wat foto's maken, maar lekker gegeten en lekker aan het drinken. Dat wordt het niet!
        IMG20210115092339.jpg IMG20210115222140.jpg IMG20210115092407.jpg

        De lamp kan echt nog maar een centimeter omhoog. Maar ik denk dat dat inmiddels wel ok is. De lamp op 31cm geeft wel een lux waarde (gratis app), van dik boven de 100.000. De lamp lijkt me niet geschikt voor dichtbij, wanneer dan ook. Het netje is wel gevuld met toppen. Het tentje is sowieso wel netjes gevuld. De glookies gaan iets paars kleuren op de bladeren, waarvan ik niet direct het idee heb dat dit nu een tekort of overschot van iets is. Mooi kleurtje wel.

        Volgens mij ben ik nu ongeveer 8 weken onderweg. Ook mag het maximaal nog een 8 weken duren.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Paarskleuring kan genetisch zijn.

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Dat vermoed ik inderdaad. Maar wie weet gewoon iets wat ik fout doe ))

          Mooi kleurtje wel

        #38
        Ze zien er in ieder geval mooi fris uit een serieus bosje good luck verder
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #39
          Ik stook extra bij, de temp moet niet te laag worden

          Temp: 17,7 - 21,2C
          LV: 46 - 55%
          Afstand lamp: 31 - 45cm (iets verlaagd)
          Voeding: 4,5ml per liter bloom terra van de plagron

          Uitdaging! Probleem?
          1) De plagron roept ergens in zijn schema dat je de dosis wat moet verlagen. Maar dat is een paar weken voordat je oogst. Wanneer ik oogst hangt meer af van wat die plant doet, dan wat dat schema zegt. Dus voorlopig? 2 planten zijn nog diep groen, die planten zitten tegen overvoeding aan (strawberries), de andere twee zijn meer gifgroen en worden ook paars. Of dat nu helemaal de bedoeling is? Over 6 weken weet ik het
          2) De ontzettend goedkope garden high pro buisventilator, die gaat ermee ophouden. Ik hoor dat die luider wordt, maar meer een indicatie, de lamp trilt als ik mijn hand erop houd. De hele tent trilt door dat ding. Nu heb ik snel ff nagerekend, dat is dan een kleine 4000 uur dat het ding heeft aangestaan. Op zich valt het nog binnen garantie, als die met een mooie kortsluiting ermee ophoudt. Voorlopig kijk ik het nog even aan. Voor de volgende ronde zoeken naar een buisventilator....

          IMG20210121222543.jpg


          Glookies
          IMGP3786.JPG IMGP3789.JPG

          Strawberrie glue
          IMGP3793.JPG IMGP3795.JPG IMGP3800.JPG
          Attached Files

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ach als het toch nog binnen de garantie valt.... ruilde ik hem lekker om. Staan er mooi bij

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Garantie betekent wel verzendkosten, en dat voor een ding van 12,5 . Ik denk dat ik die paar duizend uur gebruik maar reken als afschrijving.

            Penny123 zoiets gaat het worden, denk ik. Rond de 30 euro max :p

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            De windbladen er af trekken, even schoonmaken en er terug induwen. Het Kan dat ie dan weer geruisloos draait. Of ge hebt hem kapot gemaakt.

          #40
          IMG20210124223438.jpg

          Comment


            #41
            Dat was wel een minimale bijdrage de vorige! LOL

            Tja, ik vind het plantje geweldig als die net begint. Daarna, ?!? Het is gewoon geen roos of een madelief, een lelie? LOL.

            Die glookies! Nou, die maken er wel wat van. Dus dat verdient een snelle update en geen week wachten. Die glookies, beide zijj ze achter gestart. De rechter overwoekert alles, wat een plant! wat een kracht! Maar de linker (het zwakkere broertje), wordt helemaal pimpelpaars. Wanneer heb je voor het laatst het woord pimpelpaars uitgesproken? Ik weet het ook niet voor mezelf. LOL

            Plaatjes vullen gaatjes.

            IMG20210125101141.jpg IMGP3783.JPG IMGP3787.JPG IMGP3786.JPG


            IMGP3789.JPG IMGP3790.JPG IMGP3799.JPG
            Attached Files

            Comment


              #42
              ....3.
              Last edited by WittiW; 27 January 2021, 19:05.

              Comment


                #43
                IMGP3814.JPG IMGP3815.JPG IMGP3816.JPG

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Maak je geen zorgen over de paarse kleur, geniet er van!!

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment

                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Die van mij is bijna tegen het zwart aan mooi om te zien

                #44


                LOL

                Geel, maar weinig tot nu, maar dat komt wel.

                IMG20210127221205.jpg IMG20210127221214.jpg IMG20210127221315.jpg
                IMG20210127221351.jpg IMG20210127221405.jpg IMG20210127221431.jpg

                Ik heb kleine handen. Die hele groene zijn de strawberryglues

                Comment


                  #45
                  Bijverwarmen is niet ideaal voor mij, dan gebruik ik best veel energie onnodig. Dus dat doe ik niet meer

                  Stats
                  Temp 18,5 - 21,4C
                  LV 46 - 59%
                  Afstand lamp tot de hoogste 2 toppen (de glookies): 31 cm. Andere toppen op afstand 38 - 47cm

                  Jungle

                  IMG20210129223518 (3).jpg IMG20210129223536.jpg IMG20210129223545.jpg

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Volgens mij is er wiet. Bijna toch.

                  • WittiW
                    WittiW commented
                    Editing a comment
                    In principe houd ik 9 maart aan als oogstdatum. Wel is mijn huidige voorraad aan het minimaliseren. Ik weiger nog een keer geld aan een coffeeshop uit te geven. Ik heb nog 30 gram en een beetje. Dat is eerder dan 9 maart.

                    De glookies? Doorzichtige trichomonen. De plant groeit al de hele tijd als een dolle
                    De strawberry glue? Is nog erg wit aan de toppen. Kleinere plant, maar ruikt o zo lekker. Ik schat in dat die misschien langer nodig heeft dan een dikke 5 weken
                Bezig...
                X