Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonsai - Bumble Bee 165W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    IMGP3822 (2).JPG IMGP3821 (2).JPG IMGP3820 (2).JPG

    Nog een week of 5

    LV niet boven de 55%
    Temp niet onder de 16,5 en niet boven de 21C
    Afstand lamp onveranderd en de plantjes groeien niet meer omhoog
    Nog steeds 4,5ml bloom per liter, ongeveer een 600ml water per plant per dag nu. En heel af en toe sla ik een dag over

    De glookies gaan straks nog zwart worden. De strawberry glue is ook niet slecht, maar mag van mij nog wel ergens een groeispurt krijgen. Ik zie geen problemen waar dan ook.

    Comment


      #47
      Het koelt de laatste dagen wat snel af in huis. De temperatuur is dan ook een graadje omlaag gegaan en met de kou buiten de LV uiteraard ook.

      LV niet boven de 50%
      Temp 15,8 - 19,5C
      Afstand lamp 29cm en meer
      4,5ml bloom per liter, gelijk schema

      De tent
      IMG20210209101244 (2).jpg

      Glookies
      IMG20210209101259 (2).jpg

      De strawberry glue
      IMG20210209101308 (2).jpg

      Precies 28 dagen tot ETA. Maar dat zou zo een weekje langer kunnen duren. Over een week of twee ga ik een keer kijken hoe het met de trichomen zit.

      Comment


        #48
        Het is best een gedrocht om rekenend de wereld door te gaan. Reken je helemaal goed? Had je niet wat ruimte moeten inbouwen? Reken je alleen om zo lui mogelijk te zijn?

        Anyway, de stash, wordt klein
        IMGP3841 (2).JPG
        Ik gok nog een dikke 20 gram, wel wat grotere toppen. Bewaar het best tot het laatst. Dit is een anderhalve literpot, voor referentie.

        Maarja, 20 gram en nog een beetje in mijn doosje (houten box waar ik wiet in bewaar), is dat best weinig als ik naar de huidige stand van zaken kijk.


        Glookies en strawberry
        IMGP3839.JPG IMGP3836.JPG

        QnQ zou zeggen, ovevoed.
        IMGP3853.JPG IMGP3837.JPG IMGP3836.JPG

        IMGP3843.JPG

        Naar ETA (estimated time of arrival en niet die gasten in Spanje), is nog maar een dag of 25. Ik denk dat het me iets meer gaat kosten. Ik heb nog maar wiet voor een dag of 25..................

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Hopelijk een snelle verkleuring van de trichjes he, heb je een voorkeur? Of je kan een paar topjes snoepen mss om toe te komen

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Het is lastig te zien op zo een donkere foto
          Ze zien er wel lekker uit

        #49
        Wesley pipes , misschien moet ik ook maar weer eens een warenonderzoek doen. Ik mag 5 tientjes uitgeven aan wiet, anders wordt het fluff in de oven tot de oogst. Zelf denk ik dat ik het toevallig tot op bijna de dag heb gepland.

        Bas Haze sorry, ik zal erop letten in het vervolg. Mijn foto's kan je over het algemeen aanklikken zodat ze vergroten tot wat jointjedraaien een goede resolutie vindt. Ik zal er in het vervolg wat meer licht in gooien. Die donker paarse glookies, die blijft wel donkerpaars....

        IMG20210215093332.jpg IMG20210215093350.jpg IMG20210215093359.jpg

        De dames vinden alles nog steeds wel goed. Trichomen zijn doorzichtig en blijven dat nog wel even. Ik geef nu bijna 700cc water per dag per plant.

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Weetje hoeveel weken ze in bloei staan ?

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          6 december is de lamp omgegaan. Ik heb nog 20 dagen groeivoeding gegeven ongeveer. Dus jawel, dat is bekend

        #50
        Tja, kweek komt ook wel tot een eind nu. 120 dagen gepland, 99 afgelegd, mogelijk uitloop een weekje. Opbrengst? Geen idee, maar ok zolang ik geen rot ontdek. Rot is eigenlijk niet te verwachten, zoals laatste zomer. De volgende kweek start ik sneller. Een maandje rust en dan de gratis jointjedraaien en gratis andere zaadjes
        1) bubblegum (geen idee van wie of waar, maar ik houd van hubba bubba, leeftijd ding)
        2) OG kush, moet volgens mij wel goedkomen
        3) 2x lemon ice van de amsterdam genetics

        Daarna wil ik eigenlijk (zal dus ergens september, oktober 2021 worden), met reguliere zaden starten. Iemand een aanrader voor reguliere zaden?

        Comment


        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Canaboid, probeer de dames zo min mogelijk te storen. Maar deze ochtend gekeken naar de toppen in redelijk natuurlijk licht. De Glookies gaan ook gewoon paarse toppen maken. Ben benieuwd hoe dat smaakt. Ik stel me bosvruchten voor. Rijp en zoet....

        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          @kelderkastje

          Die heb ik niet en ik heb nog 17 zaadjes. Nog een keer glookies of strawberry glue kan of nog een keer WW (die ik echt wel waardeer!). Maar nix anders op het menu, helaas.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Alle paarse wietjes (tot nu toe toch) hebben eenzelfde basissmaak vind ik, wat aardser in mijn beleving. Ik vind dat altijd wel.fijn tussendoor. En dan heb je dat met variaties,
          citrussig, bessig, enz..

          Heb nu een Red Jack staan, die ook paars wordt

        #51
        IMGP3818 (2).JPG IMGP3816 (2).JPG

        Ruikt ergens naar lavendel. Maandag ga ik eens nadenken over spoelen.

        Comment


          #52
          9 november begonnen
          6 december 12/12

          Dat maakt een 100+ dagen totaal en een plus 70 dagen 12/12

          De 1 lijkt meer rijp dan de ander. Ze vinden het allemaal nog gezellig.
          IMG20210221222412.jpg

          IMG20210221222424.jpg IMG20210221222434.jpg IMG20210221222442.jpg

          Glookies en strawberry glue. Ik dacht echt dat het redelijk hetzelfde plantje was... niet echt

          IMG20210221222506.jpg
          fluff die ik gewoon rook waarschijnlijk.

          IMG20210221223031.jpg

          Paars!!!!

          Het eind nadert! Maar het duurt denk ik langer dan ik wil. Ik ga nog een weekje door met voeding bij het water en ik wil minimaal een weekje water geven zonder voeding. 9 maart zou mooi zijn, iets later denk ik.

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Vorige ronde kreeg ik hier ergens toprot. Een simpele als ik, denkt daar dus ook met name aan. De fluff, is echt nog wel erg groen. Ik houd dat maar een beetje aan als leidraad. Ik hoop ergens 2e helft maart te kunnen oogsten....

            De koolstoffilter houdt het niet helemaal bij. Gelukkig kook ik, en ook mijn buren, zo gepeperd. Dat het gewoon ruikt als leven.

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja flink knoflook koken
            ik heb zelf die neutralizer gekocht. erg dure oplossing voor een beetje citroenwalm. het blijft behelpen

          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Mooi hoor.

            Vooral die laatste foto is prachtig

          #53
          IMGP3902.JPG

          Fluff is nog echt niet rijp!

          IMGP3903.JPG IMGP3904.JPG IMGP3905.JPG IMGP3907.JPG IMGP3908.JPG

          Deze week blijf ik nog voeding geven met het water en ik wil 10 dagen geen voeding geven. 9 maart blijft de ETA, maar ik twijfel
          Attached Files

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            godverdikke mooie foto's man. moet ook weer eens een fatsoenlijk toestel gebruiken ipv mn telefoon

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Nice! Ruikt vermoedelijk erg lekker.

          #54
          Spoelen is gestart. Ergens begin volgende week ga ik oogsten.

          Statistieken:
          Temp 17 - 22C
          LV 51 - 59%
          Afstand lamp is nog steeds een cm of 30

          Tentje
          IMGP3915.JPG

          Trich
          IMGP3911 (2).JPG IMGP3916 (2).JPG

          Topjes - paarse zijn glookies, groen is strawberry glue
          IMGP3912 (2).JPG IMGP3913 (2).JPG IMGP3914 (2).JPG

          Volgende foto's zullen de dames gekapt zijn.

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            dat wordt lekker slapen als ik die trichjes zo zie lekker man

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Als ik met een vergrootglas kijk, dan is het niet zo amber. Ik vermoed dat het paars van het blad wat vervorming van kleur geeft met de camera.

            Maar rijp is inderdaad ook wel de bedoeling

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            ja die zijn absoluut klaar! da bestrijd de pijn da nog moet komen ;D

          #55
          De oogst is gestart!

          IMG20210304134552.jpg

          Veruit de grootste top.

          En nu heb ik meer draad nodig om de zaak op te hangen. En ga ook maar een afhaalmaaltijdje halen, geen tijd om te koken vanavond, gok ik.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Knip ze, mooi topke.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Erg nice

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            hehe, hij zit al 2 dagen te knippen

          #56
          Glookies:
          IMG20210309230743.jpg

          Dat zijn dan 2 1-liter wekpotten vol. Snap er weinig van, is al 2/3 kwa volume van de vorige keer, maar de helft van het gewicht. Gaat niet boven de 200 gram komen deze keer, denk ik. Langer gedroogd ofzo? 'k Weet het niet.

          De strawberry glue ga ik morgen knippen. Knetterhigh van die glookies nu . Ergens een warm broodje maken halverwege en mijn vingers kuizen op het broodje, was wel weer genoeg thc voor een hele tijd.

          Comment


          #57
          En de strawberry glue
          IMG20210312140939.jpg

          Totaal dus net aan 217 gram. Dat is wel alles, dus inclusief fluf waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen. Eerst maar eens curen. Niet ontevreden, maar ook niet helemaal tevreden. Wel sterk spul, de glookies. De strawberry glue heb ik nog niet gerookt, maar verwacht ongeveer hetzelfde.

          Over een dikke maand maar weer een nieuwe ronde starten.

          Comment


            #58
            In de strawberry glue heb ik hier en daar een zaadje gevonden (nu iets van een gram of 10 geconsumeerd en 2 zaadjes gevonden), maar het ruikt regelmatig naar openhaard...zonder dat ik een zaadje zie. Het smaakt redelijk, goede high, dus ik blijf het wel gebruiken. Maar die geur?

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ah, das apart.
              Als je dat een maandje laat curen wordt het wel wat beter waarschijnlijk.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Jij leest alles! Ik blijf wat paranoia over zaadjes. Ik rook dat gewoon niet graag.
              Ik heb er geen meer gevonden, maar ze zijn er nog wel!!!!

              Van beide plantjes ga ik nog een review geven nadat ik genoeg gecured heb. Het vreemde blijf ik vinden dat de strawberry veel meer heeft opgeleverd dan de glookies. De grote planten waren de glookies. Waarschijnlijk mijn aanpak, was beter voor de strawberry.

              Beide planten waren qua genetica gewoon bijna gelijk, maar zo compleet anders gegroeid! Fascinerend, maar niet echt een reden voor studie als je maar 4 planten start elke ronde.
          Bezig...
          X