Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

// QB 120W // 2x Lumatek Attis 200W // 4 x WW //

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Old school VS New school

    Van blowende teddybeer naar TED met een bong
    Attached Files
    Last edited by mike01; 15 October 2020, 19:56.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Wat welnee, werkt toch goed zo! Voor de volgende keer!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Maar waarom zou je dan liever de 80w hebben gekozen?

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Nou omdat het nu is wat het is, voor nu vind ik het prima. Het werkt, dus dat is prima.

      Plus het feit dat ik voor de ruimte graag een 1m2 wil hebben.
      Die vraag heb ik overigens al eens gesteld of iemand zo een te koop had haha

    #17
    Beste lezers, kijkers en schrijvers!

    De Gtools kast is officieel te klein, wat n gepruts! Maar, we knutselen vrolijk door!

    Oke, G-tools kasten zijn niet geheel lichtdicht! Dus, hebben we de kast met extra folie en afdichtingstape lichtdicht gemaakt! Helse klus als die schuifdeurtjes er nog inzitten (had het eigenlijk moeten testen voordat de dames erin stonden!)
    Vervolgens hebben we een hoekprofiel ter hoogte van de filter door de kast geboord en vastgebouwd, daaraan kon ik dus de clip fan hangen zonder problemen!
    En als laatste hebben we een extra stopcontact tegen het plafond opgehangen, met tyrips tijdelijk tot de oogst klaar is. Hangt super stevig maar qua afwerking is er nog wat winst te behalen!

    Voor degene die het leuk vinden post ik zo een aantal foto's. Net wat ik zeg: afwerking en kabelmanagement zullen we nog mee aan de gang gaan!


    en 2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 16 October 2020, 14:32. Reden: dubbelpost samengevoegd
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Letterlijk erin geboord! Veel andere keuzes heb je niet. Aan de achterzijde gaatje heb ik klein druppeltje montagekit gedaan, zodat het er niet doorheen komt voor de zekerheid!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok dus je hebt een haak of schroef dwars door de wand geboord en aan de buitenkant een drupje montagekit gedaan. check. dat zal ik ook gaan prberen wanneer de boel binnen is.thnx

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Oke, ik heb een geloof 8mm gat geboord, want ik had nog een m8 bout + ring + moer liggen. En daar heb ik een L plaatje tegenaan gemaakt! Zal zo eens foto maken!

    #18
    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Via pm naar JD of via het contactformulier.
    Voor alsnog geen reactie voor zover ik kan zien
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat kan even duren ja

    #19
    Nou ik heb die tube heater van 80w, als ik mijn hand er 10cm bovenhoud is het pislauw. Ik ga hem zo in de tent op de grond zetten afzuiging aan en kijken wat hij doet. Zal me echt verbazen of het wat doet.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ah dat klinkt niet best. heb je er ook een thermostaat bij ?

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      heb je de handleiding thermo gelezen? Is iets met 2 knopjes die moeten branden voordat het opwarmt. ik heb er ook even naar moeten zoeken namelijk!

    #20
    Ja die heb ik ook erbij, al is die niet eens nodig heb ik het gevoel. Ik oordeel meestal wat te snel maar ik laat het wel weten als i een paar uur aan staat. Heb nu geen centrale verwarming aan. Dit is de begin-eiking
    Screenshot_20201017-143802.png

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      in de handleiding staat dat hij horizontaal geplaatst moet worden.ik weet niet hoe belangrijk dat is.
      dan moet hij diagonaal over de bodemplaat, maar daar staan de planten of diagonaal boven de lamp.
      vandaag maar even puzzelen. zal er een foto van maken

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En als het niet past; terugsturen
      dat horizontaal zullen ze er niet voor de grap bij zetten.

      of een gat in de zijkant maken

      of een verhoging maken met de tube eronder en de planten erboven

      of een slang aan je luchttoevoer maken, aan de buitenkant, en daar de tube in steken.
      (aluminium slang denk ik, alsie zo warm wordt)(bouwmarkt)
      Last edited by QnQ; 18 October 2020, 11:24.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      zo'n verhoging vind ik link ivm nat worden maar de suggestie om hem in een slang met luchttoevoer te doen ga ik eens op puzzelen. thnx!

    #21
    Ik was iets te snel net oordelen, de warmte is voldoende en de lv is met de afzuiging aan 47.

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      haha! Naja blij toe dat die je nu wel kan helpen! Ding werkt echt fantastisch!

    #22
    Oke chillen op de zondag ochtend, hele nacht wakker gelegen, bah bah!

    Dan maar eruit met een bak koffie


    Ik was eigenlijk best verrast, ik heb de aarde natuurlijk ingewaterd. En daarna 1 keer per week wat bijgegeven als het echt te droog werd. Nu heb ik donderdag die foto's gemaakt en keek ik vandaag weer eventjes en ze hebben toch best een groei spurt gemaakt

    LED is nog niet zo gek


    Temp lamp aan: 27-28
    Temp lamp uit : 22-24

    LV 30 max 37%

    Maandag staan ze 10 dagen ingewaterde aarde, starten we ook met de voeding
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by mike01; 18 October 2020, 08:25.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja dat ding helpt wel, alleen nu in de prille groei mag de lv eigenlijk flink stuk hoger zijn. Het is altijd wat haha

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      ja ach, heb liever goede temperatuur en lage LV dan begin of eind een hoge LV. Het is geen rocket sience, zolang het maar groen blijft

      Klopt, het was op!!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Klopt

    #23
    Oke!!

    Vandaag was het zover, de eerste groeivoeding meegegeven!
    We gebruiken de complete lijn biogreen, ik geef halve doseringen.

    Moet eerlijk zeggen, vergeleken met donderdag gaat het vrij vlot al!

    Ik vind biogreen trouwens zeer fijn om mee te werken. Maar dat terzijde, dit heb ik toegevoegd:
    2,5 ML Rooting
    1,25ML Grow
    0,75ML Calgel
    2,5 ML Biozym

    Naja, klok staat nog 18/6 uiteraard. Ik hoop dat ze nu goed de hoogte in gaan, dan kan ik ze snel toppen.

    Temp lamp aan: 25-28
    LV: 30-37%

    Lamp uit: 21-25
    LV 30-37%

    Ik zet de temp van de thermo iets lager als de lamp uitgaat. scheelt 3 graden geloof ik!

    Oke, ik heb trouwens de deurtjes gekocht en geinstalleerd in plaats van die verschrikkelijk schuif deurtjes! Bevalt super goed! Kan ik iedereen zonder deurtjes van harte aanraden!

    Attached Files
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ziet er goed uit! die deurtjes lijkt me ideaal inderdaad. maar ook weer 100 euro.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ja t is wel geld, maar je komt overal 10x makkelijker bij! En met een beetje afdichtingstape is het nog lichtdichter ook. Plus je kunt ze op slot doen, niet dat dat echt meerwaarde heeft voor mij, maar het kan wel

    #24
    QnQ jij n idee?
    Op deze manier wordt het wel heel priel met de plantjes toppen Kan het. soortje wezen, of toch LED?
    Had altijd meer het idee dat met HPS het platje wat meer ruimte had en sneller groeide.. Maar dat kan geheel aan mij liggen..

    Temp lamp aan: 26-28
    tem lamp uit: 21-23
    LV: 40% (steigt al iets)





    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Biogreen was een prima voeding volgens mij, zolang je maar exact het schema volgt.
      Denk inderdaad dat er alleen nog restpartijen op de markt zijn, net als van Canna, dat gaat er ook uit.
      Zonde...Biogreen heeft toch een jaar of 20 bestaan (?)

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Onderin die zak kan nog genoeg vocht zitten, de wortels moeten gaan zoeken, dus effe wachten met water en niet uitgaan van die meters, die zitten aan de buitenkant.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ik voel aan de hand van het gewicht he. Dat voelen we wel. Die meters had ik gewoon erin gezet omdat het 3 functies had: ph, light en moisture. En was benieuwd hoe dat light werkte aangezien het eerste keer LED is. Voor m’n gevoel werkt die functie niet, maar heb ze er gewoon in laten staan haha!

      @QnQ: heel prima voeding, kun je niks van zeggen. Ik gebruik het nu een jaar of 5-6, ik vind het heel prettig. Alleen snap ik ook qua prijs dat andere mensen voor bijv: plagron, biobizz, atami, voorheen Mills gaan. Exact het schema volgen doen we ook, alleen halveer ik altijd de doseringen in de eerste weken. Pas 3e-4e week bloei gaat er vol vermogen in en dan in de 6e week halveer ik het al weer!

    #25
    Thanks Jointjedraaien , nu kan ik het gaan bijhouden via mijn eigen account
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Jointjedraaien
      Jointjedraaien commented
      Editing a comment
      Ik zal de berichten, ranks en tellers even updaten. Nu kloppen er nog een aantal statistieken etc niet door het samenvoegen van je accounts. Succes met de kweek!

    #26
    Ik wil toch nog eens terug komen op die tube, ik heb de potjes op een doos gezet die staan nu op 60cm van de bodem waar de tube staat. De temp/hygro meter staat op het zelfde niveau als de potten. De sensor geeft nu aan dat de lv 0,7% is gedaald en de temperatuur net 1 tot 1,5graden. Bij mijn eerdere meting stond de sensoren en de potjes op de grond de bij de tube. Dus de hele bambarie over dat de tube zo goed is, is achterhaald. Als de planten straks groot zijn dan heeft die tube geen enkele zin.
    Last edited by Kunichika; 22 October 2020, 14:46.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Waar heb je je hygrometer hangen hang hem eens op 70cm hoog. En die link van jou dat is een billig ding ik moet dan ene hebben die je kan instellen tot een bepaalde lv. Maar bedankt

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ben benieuwd naar je project. ga je een kast naast de kast maken voor de regeling van temp en LV?

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ja daar ben ik nog niet over uit. Het kost ook wat werk naast mijn huidige werk, om zon ding in elkaar te knutselen.

    #27
    Weinig te melden voor alsnog!

    Ze gaan heel best, vandaag 500ML PP gehad met voeding.

    Temperatuur over de gehele dag tussen de 25-28
    Luchtvochtigheid over de gehele dag tussen de 40-50% (Stijgt al iets)

    Het blijft natuurlijk moeder natuur die het werk doet, wij maken de omstandigheden alleen zo goed mogelijk

    P%UznFVWTqWHdVnhNLodxQ.jpg qzFmACfrSjSUel8mfimBUQ.jpg NF6rFPRnQs+z2JOA%fwOEw.jpg

    Tja, check de foto's..
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      hoe lijkt het met de witte weduwen? als ik het goed begrepen heb is dit een redelijk legendarisch soortje dat lastig te kweken is en daarom weinig gezet wordt?
      ben dus wel benieuwd waar je tegenaan loopt.

    #28
    Hee Alzheimer!

    Ja ze gaan heel goed, zal vanavond even wat foto's maken, ze gaan bijna naar 12/12 ! Vind ze vol genoeg tot dusver.

    Alleen die stoffen potten zijn dramatisch, vind ik. Maak sowieso de overstap terug naar PVC!

    Ronde bij jou gaat ook goed?
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok leuk. benieuwd wat er gebeurt in een week. wat is er dramatisch aan die potten? ik heb geen ervaring met andere potten maar vind ze prima. je kan mooi voelen hoe koud/vochtig de boel is. of til jij ze op? dat lijkt me wel een gedoe met stof idd

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ik vind dat ze te snel uitdrogen!

    #29
    Bedankt voor de tip mbt die heattubes! Ga er ook maar 1 aanschaffen want merk dat het zonder licht de temp onder de 20 duikt..

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Voor het eerst Ik zit hier dus al een tijdje over na te denken... Maar geen idee hoe effectief het is. Als jij er ooit werk van gaat maken ben ik erg beniewd!
      Edit- .. Een kleine warmtepomp zou eigenlijk nog beter zijn... Hmmm,...
      Last edited by Nederhigh; 3 November 2020, 18:05.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      @QnQ: Ik denk als het daadwerkelijk onder 0 komt, dan zal die 45 watt het echt niet gaan houden, maar het is beter iets dan niets in dat kleine hok. Beter een aannemelijke temperatuur dan onder 0 in je hok.

      @Swaghenkie: als je dan toch 2000 watt laat draaien dan liever met licht dan met een verwarming.

      @allemaal: Laten we de meest effectieve opstelling bedenken met zonnepanelen, warmtepompen, en alles verduurzamen

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mwah, ik ben aardig op weg inmiddels.. Zonnepanelen zorgen voor een deel voor de stroom, de restwarmte van mijn jacuzzi gebruik ik om het water in het vat op redelijke temperatuur te houden en het water van mijn ontvochtiger gooi ik weer terug in mijn jacuzzi (niet dat dat echt zoden aan de dijk zet maar is meer voor het idee). Ik heb er al serieus over na zitten denken om mijn hok volledig te verwarmen op de waterleiding van mijn jacuzzi. Soort van cv idee zeg maar. Ik wil dan het water in de leidingen dmv een Grundfoss pompje circuleren.

    #30
    Nou gisteren de 4e dus 500 ML gegeven per plant natuurlijk met de nodige voeding erin.

    Vanmorgen kastje open, hangen ze weer slap.. Weer 500ML gegeven.
    Dat vind ik dus een nadeel aan de stoffen potten.
    Oke. Buiten het feit stoffen potten om, waar de wortels door de pot naar de andere pot groeien... Vind ik het verder prima gaan!


    LV houden we netjes onder controle, temperatuur over de hele dag 26, snacht 22. Heel best dus!

    Lamp is over gegaan naar 12-12 Tenminste, ze krijgen nu een 24 uur licht en vanavond 20:00 gaat de lamp uit tot 08:00.

    Naja, we gaan het zien wat deze mooie WW-tjes gaan brengen, benieuwd, benieuwd, benieuwd, nehh.. Zolang het maar een top rokertje wordt!


    SQVTG0mITWiclbsAXImlGQ.jpg ehEVhyEHRh67Nigiq9fN5A.jpg mZw47kt9TaupvpqVniP6dg.jpg 34eJQ0oeQY6tnKqoCr+tZA.jpg 34eJQ0oeQY6tnKqoCr+tZA.jpg
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Misschien moet je ze wat meer geven ?

      Potten iets uit elkaar zetten, de bedoeling van die potten is wortelsnoei, als ze tegen elkaar staan werkt dat niet.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh dat zie ik in mijn kastje helemaal niet dat de wortels erdoorheen komen maar ze gaan hard man. nog ff zoeken naar de juiste hoeveelheid water lijkt het, maar waar zijn je tensio's gebleven?of was dat wat anders die groene bollen

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ze staan nu ook meer uit elkaar, echter, bij het water geven zet ik het even tegen elkaar, omdat anders al het water in de profielen druipt door die potten heen.

      Geef ze nu dagelijks tussen de 300-500 ML per plant.

      Oh die tensio's heb ik eruit getrokken, vind het zulke on dingen. Gewoon voelen etc, werkt voor mij beter.
Bezig...
X