Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

// QB 120W // 2x Lumatek Attis 200W // 4 x WW //

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Rietslang g, ik had al niet zoveel moeite met waardes, maar dit is echt ideaal!

    Voor het eerst haha ja daar had ik ook al last van, vond ze de eerste keer toch wat voller lijken, nu verdwijnt het gewoon in de kast. Triest! Maar de topjes zien er dan wel weer compacter uit hahaha, ja wat n ding of niet! Gaat toch wel iets harder dan verwacht.

    Wesley pipes haha ja dat kan ik me voorstellen!
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      je ziet in de nieuwe kast wel beter hoe groot die toppen al zijn zeg. ga ik weer van twijfelen haha

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Gewoon doen, je bent al zover gekomen met die critical. Dan moet een WW je ook wel lukken.

      Daarnaast, wie niet probeert, die niet leert!

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Gewoon proberen je krijgt aan alle kanten hulp wat kan er mis gaan

    #62
    naja niets te melden...

    LV strak 40-42%
    Temp strak 26,5 - 26,8

    Meld me wel weer als ik moet knippen of er wat fout gaat natuurlijk
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      At en toe een foto zou wel leuk zijn

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Een overzichtsfotootje zou wel leuk zijn

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Doen we morgen direct!

    #63
    Wat nieuwe foto's
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      QnQ aangepast, thanks. Serieus, IQ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand in de verleiding komt wat wiet (te koop) aan te bieden bij zulke berichten, en dat voorkom ik liever.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Logischerwijs.

    #64
    Ze staan er mooi bij

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Thanks, hoe gaat het daar?

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Het gaat lekker plantjes zijn blij dan ben Ik dat ook

    #65
    Zo, even met de lamp uit! Deurtje rechts, deurtje links


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Warmte afgeven? Led? Grapje? In de winter kan je gewoon bijverwarmen voor de juiste temp

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Lumateknmaakt toch gebruik van bars of strips of hoe het heet. Ik vraag me altijd af of mensen mijn antwoorden als een aanval zien, ik ben gewoon eerlijk bedoel daar nooit mensen mee te kwetsen. Maar als ik vreemde dingen lees of dingen zoals ik heb een lamp gekocht maar de plantjes doen het niet dan ben ik straight to the point. Nogmaals net zoals is frites bakken is week kweken ook een kunde. Dat kun je niet doen als je je niet inleest of oefent.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ja bars of strips, correct. Alleen COB is ook LED en presteert ook prima en die sani dingen.. Haha ik zie het totaal niet als een aanval, maar als veel mensen dat wel doen moet je toch eens bij jezelf gaan kijken. Mij maakt het tot dusver niets uit. Met het antwoord op jou, betreft lumatek, probeerde ik door te zeggen dat lumatek zijn naam bewezen heeft in de hobbymatige als proffesionele sector en dat ik daardoor vind dat lumatek een van de beste lampen heeft.
      Logisch ben je straight to the point, heb je meer aan dan jantje poep verhaal om ergens omheen te ouwehoeren.

    #66
    @Bas Haze ik kijk als de lamp uitstaat na een 5 minuten al niet meer in de kast, tenzij ik de temperatuur moet aanpassen van de verwarming... Zo doe ik het dus al een heel aantal jaren en nooit last van gehad verder.
    De kleur van mijn planten zien? Nou ik heb wel gemerkt dat je met LED best aardig de kleur goed kunt zien, ook als het licht aanstaat. HPS vond ik lastiger, laat ik het zo formuleren. En ernstige gebreken zie je toch wel, met of zonder lamp aan, mag ik aannemen. Ik ken mijn plantjes best aardig, daardoor vallen een hoop dingen snel op, met of zonder licht.

    @Kunichika ik denk dat ze best wat kunnen hebben, net wat ik zeg, ik heb er nooit last van gehad.

    Rietslang naja, ik mag aannemen dat het niet erg stressvol is. Tenminste niet zo stressvol dat je er herma's van kan krijgen. Lamp uit, foto maken, kast dicht, klaar!

    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      als je toch raw schiet, maak dan 1 foto met een grijskaartje. dan kan je daarna de kleurzweem er met photoshop uithalen

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Voor het eerst ik heb geen kleurfilters en ik snap daar ook niets van. Weet hoe ik zwart wit moet maken, ogen dicht, ogen open. Ik heb daar echt totaal geen verstand van.

      Alzheimer ik heb geen idee wat dat allemaal is.

      Maar, hier ben ik wel heel blij mee en weet zeker hoe het werkt!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Alzheimer Dat is een goede maar ik vind de verschillende effecten van de led-verlichting juist wel leuk..

    #67
    QnQ mag ik om jouw mening vragen? Het is vrij beginnend, dus als ik het juist heb kan ik er nog iets mee.

    denk zelf aan fosfor of calium te kort gezien de verloop, paarse stengels, paarse randjes. 1 plant heeft er bijzonder last van, heb een mengsel van pk 13-14 en xbloom gemaakt en alleen aan deze plant gegeven, we zullen zien

    heb de lamp paar centimeter hoger gehangen, hing op 15 cm om na bij nu rond de 20.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by mike01; 18 December 2020, 18:40.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien paarse toppen binnenkort.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Haha we zullen zien, als het morgenochtend niet geleidelijk minder wordt... heb ik pech. Deze plant slaat morgenochtend ook ronde voer over ivm anders overbemesting.

      Mocht het niet afnemen, zal het waarschijnlijk de temperatuur zijn. Dan laat ik het dag en nacht op 27 staan. Geen verschillen meer tot en met de spoelweek.

      Paarse widow, hoop het niet haha!

    #68
    Oke!

    Even een toevoeging met nieuwe foto's.

    Vergeten te melden: we zitten nu vanaf de 21e in de 6e week bloei. Mijn weken bloei starten op de maandagen

    Temp 27 - 27.3
    Lamp uit zelfde temp
    LV 40%


    Niks veranderd aan de dames, behalve dat ze wat voller zijn geworden. Ietswat vergeelde bladeren onderaan maar mag geen naam hebben.

    nog altijd om de dag 500 ML water voeding en 500 ML water uit de kraan!


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by mike01; 22 December 2020, 06:17.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Die meest linker is echt een hele flinke, onnie?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hoezo niet?? Of wil je de plant in zijn geheel trimmen

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Ja oke, dat is wel weer zo! Kunnen het wel een keer proberen

      TheBigDudeski Ja die is best flink, de LV komt hier niet boven de 40% uit en dat houden we dan ook graag zo!

    #69
    olgende ronde wordt sowieso met net, toevallig net een besteld in de webshop bij roy had nog wat extra’s nodig en wat denk je dat ik vergeet....... het netje...... bohhhh
    Het was ook NET op tijd! kon er nog in de doos bij.
    Ga je de plantenschaal er nu al in zetten of is het voor de volgende ronde?
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Mwah, denk dat ik m er nu al inleg. Waarom ook niet, mochten ze ineens minder drinken en het door laten gaan, ligt het niet direct in mijn kast.

    #70
    Zooooooo, pakje net even een topje vast met handschoenen, wauw... die geur... was een soort citrus, aardsachtig en onwijs zoete geur! Bohhh, lekkahhh!
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Haha gaat helemaal goedkoper Alzheimer , als het klaar is deel ik eerst wat met iemand en mocht ik wat over hebben ben ik gelukkig om wat te delen met je! Kan je proeven in je mighty!!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha dank je man. maar ik bedoelde dat ik blij was dat de WW lekker lijkt omdat ik ze ook ga zetten. voorlopig heb ik nog wel een paar porties citral

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Nou ze ruiken heerlijk, echt een genot om nu je neus in die kast te stoppen! Liefde zit erin!

    #71
    Oke guys!

    Goedemorgen!


    Nou foto's staan erbij.

    De temperatuur lamp aan 27.5 - 28
    De temperstuur lamp uit 27.5-28

    LV 40-43%

    Vandaag weer voeding gehad zoals om de dag een halve liter, vraag me alleen af.. Kun je met die stoffen potten beter 2 x 500 per dag voeding geven of gewoon 1 x 500 en om de dag water? Omdat die stoffen dingen toch wat sneller uitdrogen. Moet in alle eerlijkheid wel bekennen, dat ik die stoffen dingen na wat wennen best heel prettig vind. Want n half litertje water lijkt me zo weinig in de 6e bloeiweek... Of is dat gebruikelijk met die stoffen potten? Snap niet, snap niet
    Oh, hoe maken jullie de stoffen potten schoon eigenlijk? Gewoon goed uitspoelen met wat water? Of wasmachine?

    Maakt het verschil voor het paars? Nee... Heeft de boost fosfor / magnesium iets gedaan? Mwah, paar puntjes ietswat verbrand, maar echt mm werk. Zal de strain wel zijn op zich, want de rest is uitgesloten.


    Oke, ik heb wat foto's geprobeerd te maken met zon micro ding, nou... Niet echt mijn ding maar heb me best gedaan! Nieuwe camera die ik kan aansluiten op de laptop is onderweg, misschien dat het daarmee beter lukt. Dit maal niet zon oppervlakte ding gekocht maar iets waar je ver mee kunt inzoomen, naja er stond een blaadje bij het plaatje! Dus het zal wel goed zijn

    Ik heb overigens op de eerste foto al wel wat amber gespot.


    Nou guys, update complete.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by mike01; 23 December 2020, 08:07.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Volgende ronde kan dat alleen niet dan heb Ik er een net in zitten

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Alzheimer ik ga het opnieuw proberen, maar ik ben niet zo geduldig haha! Ga even me rust vinden en dan opnieuw proberen!

      Bas Haze met net is alleen maar makkelijker om van onderaf te geven, met name tot aan het snoeien.
      Je kunt ook schalen over de hele breedte krijgen of op maat laten maken...

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is waar

    #72
    Morning guys!

    Temp: 26.5 - 27
    lamp uit: 26.5 - 27

    LV 30-40%

    We hebben ze gisteren 2 x 500 ML water gegeven met voeding erin, want... Tegen de middag waren de potten continu droog en licht.
    Vanmorgen hebben we ze (nu net) weer een 500 ML gegeven met gewoon kraanwater en dat doen we vanavond dan weer.

    Dus.. Ze krijgen nu rond 06:00 wat water / voer en savonds rond 18:00 nog wat.

    Kon net geen foto's maken, helaas moeten mensen ook werken en mijn dames slapen!
    Ben dus eigenlijk ook best benieuwd als ik vanmiddag die kast opendoe wat ik aantref. Vergeling schiet er wel ineens in! Op zich best gek, want we zitten pas in de 6e week en we moeten er nog 3....

    Wat foto's van gisteren!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by mike01; 24 December 2020, 06:05.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Flip Hasjkip zeg het eens, als jij een idee hebt. Heb het meeste al wel geprobeerd maar ben dit onder hps niet vaak tegengekomen.

      Voor het eerst ze hebben nu ook 2x 500 ML voeding gekregen, ochtend en avond. De volgende ochtend (vandaag) 500 ML water, avond niet meer want ze waren nog zwaar genoeg.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Het was meer een vraag van mijn kant uit. Heb er zelf ook last van rond week 6 dus vandaar Heb al vanalles geprobeerd, als die van jou ‘s middags al droog staan dan zou het kunnen zijn dat je re weinig water geeft. Zag al dat je meer aan het geven bent, ben benieuwd of dat helpt.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Flip Hasjkip het zat m in de temp + voeding bij mij. Normaal koelde dat kleine kastje wel beter af en had ik die voelers iets verkeerd liggen, nu de temperatuur zo verdomd stabiel blijft, wordt het "continu'' te warm. Oftewel, ipv van de 27-28 had ik m beter kunnen zetten op 25. Daarnaast, door die hoge temperaturen drinken ze natuurlijk wat extra's en door die stoffen potten drogen zse snel uit in combinatie met veel drinken.

      Wat heb ik eraan gedaan? 25 graden continu, 2 x per dag wateren met 500 ML. Ochtend lamp aan, en een uur voor de lamp uit weer. Zowel met voedingswater als met gewoon water. Gisteren heb ik toevallig kraanwater avond overgeslagen omdat we natuurlijk zaten te vreten als n stel beesten haha! Maar vanmorgen stonden ze er vochtig genoeg bij, voor dus de volgende waterbeurt.

      Moet je eerlijk bekennen wat ik al zei: die is mijn eerste led en eerste keer smart pots. Het was even zoeken en statistieken bekijken

      Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    #73
    Oke morning guys en aan alle: fijne kerstdagen!

    temp heb ik lager ingesteld, 25 continu. schommelt iets tussen de 25 - 25.5
    Ook met de lamp uit, zijn de temperaturen hetzelfde.

    Vergeling:
    Wat heb ik eraan gedaan? 25 graden continu, 2 x per dag wateren met 500 ML. Ochtend lamp aan, en een uur voor de lamp uit weer. Zowel met voedingswater als met gewoon water. Gisteren heb ik toevallig kraanwater avond overgeslagen omdat we natuurlijk zaten te vreten als n stel beesten haha! Maar vanmorgen stonden ze er vochtig genoeg bij, voor dus de volgende waterbeurt.

    zie foto's, gaat ze best aardig af! Die houden het wel uit tot 3e week januari hoop ik!

    Voor de mensen die het lastig vinden te vergelijken, het is een 250 ML flesje biogreen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Last edited by mike01; 25 December 2020, 07:40.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dat zijn mooie toppen en ook fijne feestdagen en een goed en gezond 2021

    #74
    Morning guys,

    Weinig veranderd behalve dat ik 10 kilo aangekomen ben in de afgelopen 2 dagen.


    Temp 25 - 25.5
    lamp uit idem
    LV 40- 45%

    Eind week 6 bloei. Maandag start 7. 3 januari spoelen voor de planning alsnog, zijn ze minimaal 7(8weken bloei) max 14 (9 weken bloei) dagen gespoeld. Nat trimmen, aantal dagen drogen en 2-3 weken curen. We gaan natuurlijk voor de 9 weken bloei!

    Gisteren 2 x 500 ML voeding, ochtend en avond laat. Daardoor vanmorgen besloten de kraanwaterbeurt uit te stellen naar rond de middag. 2 x 250 ofzo. Was nu nog vochtig zat in ieder geval.

    We checken nu 2x daags toprot. Ochtend en avond en soms slaan we de avond over. Vooral op de hotspot plekken!

    Alzheimer je hoeft zeker geen spijt te hebben van je WW, die kast ging open, zon onwijs lekkere citruslucht komt je kant op! Na even wat bewerken van de planten plakje me handschoenen echt aan elkaar vast en kon niet stoppen met ruiken!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #75
      lekker man. ben benieuwd.
      toprot met zulke stabiele temp en lv?
      hoe check jij daarop? verdacht blaadje dat bijv. wat gedraaid zit even los proberen te trekken? of let je op andere kenmerken?
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Ik trek niet aan blad...

        Hoe ik het check, de hotspot delen. Oksels van de plant. Wat ik een hotspot vind is snel vochtig en weinig circulatie van lucht. Dat checken we dus vaker.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        weer wat geleerd
    Bezig...
    X