Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

// QB 120W // 2x Lumatek Attis 200W // 4 x WW //

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oke guys!

    Tijd voor een zondagochtend update!

    Met n lekker jointje en een bakkie koffie! Ik rook nu tangie van DNA, kwa effect valt het prima te doen, je kan gewoon lekker je dingetje blijven doen maar die smaak is amazing! vooral als je m even laat curen is het super fijn. Zet me overigens wel weer aan het denken voor de volgende ronde!

    Zit sowieso een beetje te twijfelen, want het is alweer bijna tijd om te gaan voor-groeien!

    Voor-groeien, jaja, dat doen wij in een SJ prop met een 100 watt led lamp erboven.
    Drogen, dat doen wij in een aparte tent met een 8 laags net. Knippen de toppen grof af, op het net, dag of 5-8 drogen. En dan in de trimmer!

    Waarom doe ik dit zo, omdat ik een hekel heb aan wachten. Ik draai liever 5-6 soortjes per jaar dan 3-4 soorten per jaar. Ik heb gewoon graag goed gevulde Cvaults met genoeg keuze!



    Twijfel tussen:

    24 Gold (DNA) prima high
    Blood orange sorbet (DNA) stoned

    purple queen (RQS) high
    Green gelato (RQS) stoned
    Royall Gorilla (RQS). stoned

    Weet het nog niet... Zo....... veel keuze! Denk zelf toch DNA weer een keer, ach ach, we zien ook wel!


    Ontkiemen : 5-9 dagen (done!)
    Voor-groei : 28 dagen (done!)
    Bloei : nog even wachten op de bloei haren
    Drogen :
    CUREN. :
    ROKEN :

    Temperatuur blijft voor alsnog mooi stabiel:
    26-28 met de lamp aan.
    20-22 met de lamp uit.

    Voeding:
    we zijn gestart met biogreen halve dosis voeding, we zitten nu op hele dosis voeding.

    Watergiften:
    Geef ze nu iedere dag structureel 250 ML kraantjeswater en om de dag 500 ML voedingswater. Merk toch dat die potten wat sneller uitdrogen, dus liever wat vochtig houden.

    Problemen?
    Voor alsnog niet


    ZO, een iets uitgebreider verslag dit keer, ik zal proberen zoiets wekelijks bij te houden. Dat is misschien wat leuker lezen voor jullie!

    FOTO'S

    FpOXDdOLRDyVpIijTqOHuQ.jpg ehEVhyEHRh67Nigiq9fN5A.jpg
    Attached Files
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Alz. Als je die paar euro ervoor over hebt zou ik het zeker doen! Denk dat je je al heel prima gaat redden met een 2 liter. 43 euro geloof ik.. Bestel alleen direct een extra bveda pack mee, anders betaal je daarvoor straks apart verzendkosten. Ben niet gierig, maar wel zuinig haha!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Afmeting.... Ik moet eerlijk zeggen, ik heb liever 2 x 2 liter bijv dan 1 x 4 liter. Ik weet niet waarom.

      Anders, als je denkt dat je meer dan 100-130 gram gaat oogsten, zou ik de 4 liter pakken. Anders zou ik 2 x 2 liter bestellen. Heb je altijd genoeg en mocht je roken en 1 pot is leeg, kun je daar je nieuwe soort in kwijt. Stukje kostenspreiding en meer opties haha!

    #32
    Ook gevonden en subke gedaan . Ken je de WeDryer, om je wiet te drogen? Kan je mss nog een extra tentje vrijmaken zo . Toffe setup, mooie planten! Succes verder!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Droogt dat niet te snel dan trouwens? En leg je zon hygro erbij om te checken?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Feitelijk is dit niet veel meer dan een standaard droogste met een pc ventilator en koolstoffilter. Indien je die componenten moet aanschaffen kan het een eenvoudige redelijk betaalbare oplossing zijn maar indien je een filter over hebt en nog een klein tentje over kan je beter voor die setup gaan denk ik. Nu wordt er alleen van onder naar boven afgezogen en in een tent rondom.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Dat idee had ik ook wel ja!

    #33
    Leuk, welkom! De WeDryer, ik ken het wel maar niet uit eigen ervaring. Hee, voor een goed product maak ik graag een tentje vrij!

    Heb jij ervaring met zo iets? Want dan wil ik graag jouw review weten, dan schaf ik er ook een aan denk ik!
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb er hier een topic van gemaakt.. Is eigenlijk bedoeld om ruimte extra vrij te hebben, als je bv. Droogt in je voorgroeitentje hoeft dit dan niet meer...https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...vrij-te-hebben

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Haha, heb het even goed bekeken, vind het toch iets te omslachtig! Maak het zelf eventueel wel, weet niet, is het voor mij net niet maar wel een leuke oplossing voor drogen.

    #34
    Ik hou het wel bij gewoon drogen. Ik heb er een apart hokje voor, dus aan de ruimte ligt het niet. Ik heb in mijn droogtent een net inclusief kleine fan onderaan. Die wissel ik van onder naar boven. Zodat de lucht circulatie goed blijft en niet onder sneller droogt dan boven.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #35
      Oke, bloeiharen in ontwikkeling!

      Even wat foto's

      Ik zal vd week weer uitgebreid alles toevoegen!

      Ik hoorde wat mensen zeggen: als dit WW rondje goed gaat, pakken wij er ook een mee. Dat wordt 2021 een WW rondes!





      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


        #36
        Ik voel een 2021 WW aankomen!

        Naja, niet veel te melden.

        Temperatuur stabiel lamp aan: 26-28
        Lamp uit: 20-22

        LV: 40% constant

        Come on guys and girls! WW 2021!!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Als jij het hier tot een goed einde brengt doe ik mee

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Top doe ik ook mee. Huidige ronde eindigt in januari dus dat komt mooi uit. Wellicht leuk om dan met zijn allen ongeveer gelijk te starten

        • mike01
          mike01 commented
          Editing a comment
          Nice guys!

          @voorheteerst mijne eindigt om na bij ook rond januari. Volgens mij zijn wij op een aantal dagen na het zelfde gestart!

          Flip Ik hoop het, er kan nog van alles misgaan maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit om eerlijk te zijn. Ben nog altijd van mening dat het altijd wel groeit wij alleen zorgen voor de ideale omstandigheden.

          IK hoop in iedergeval rond de 120a150 gram. Dat zou heel mooi wezen!
          Last edited by mike01; 18 November 2020, 19:13.

        #37
        Goedemorgen lieve mensen!

        Tijd voor de update:

        Oke, ben ik dus van de week mijn voorgroei in elkaar aan het zetten prik ik toch zo ineens door de halve tent heen! Is gewoon mijn eigen domme schuld, geen geduld
        Maargoed, nieuwe besteld en door!
        In de voor-groei tent komt een Gtools 100 watt te hangen, gewoon prima lichtspreiding en had het nog liggen.


        Mmmm, nog steeds geen keuze kunnen maken, iemand ervaring met dit soort soorten?

        Blood orange sorbet (DNA)

        purple queen (RQS)
        Green gelato (RQS)
        Royall Gorilla (RQS)

        Ik lees overigens veel dat een hoop mensen problemen hebben met RQS, vanwege herma's?

        Zit me zojuist te bedenken dat ik ook niet echt een paarse soort gekweekt heb. Dat zou misschien ook weleens leuk zijn!



        Oke, oke, we gaan al door met waar het om gaat hier! Plantjes!

        Ontkiemen : 5-9 dagen (done!)
        Voor-groei : 28 dagen (done!)
        Bloei : ZONDAG de 15e ​ofwel, nu wordt het echt leuk en gaat het eindelijk sneller

        Drogen : nouja, zo snel gaat het gelukkig ook niet!
        CUREN. :
        ROKEN :
        Verwacht eind: 2e week januari

        Temperatuur blijft voor alsnog mooi stabiel:
        26-28 met de lamp aan. (uitschieter 30, heel zelden)
        20-22 met de lamp uit.

        Luchtvochtigheid:
        Ik controleer met 3 meters, hygrometer / temperatuurmeter op de vloer, losse digitale hygrometer en een analoge hydrometer. 2 aan de achterwand, net tussen de lamp en de bovenzijde plantendek.
        Gemiddeld: 40%

        Voeding groei: (AFGEROND)
        We zijn gestart met biogreen halve dosis voeding, we zitten nu op hele dosis voeding.

        Voeding bloei:
        We zijn gestart maandag ((15 nov)) met een 1/2e / 3/4e dosis bloei-voeding.

        Watergiften:
        Geef ze nu iedere dag structureel 250 ML kraantjeswater en om de dag 500 ML voedingswater. Merk toch dat die potten wat sneller uitdrogen, dus liever wat vochtig houden. QnQ : in de theorie had ik gelijk, praktisch kun je ze inderdaad beter dagelijks water geven, zeker met die stoffen rommel!

        Problemen?
        Sorry peepz, voor alsnog helemaal niks te melden, maar het kan natuurlijk nog. Alhoewel ik hoop van niet.

        Vragen?
        Ik niet, jullie misschien?




        Nou voor alsnog was dit m weer!

        Greetzz

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Last edited by mike01; 19 November 2020, 10:01.
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


        • mike01
          mike01 commented
          Editing a comment
          Haha we gaan ons best doen!

          Maar, misschien krijgen we straks nog wat problemen eventueel als ze naar hun nieuwe huisje gaan

          Namelijk we hebben wat gemoderniseerde dingetjes gekocht, ander huisje....
          Daarover allemaal, donderdag tm zondag meer!

          Haha ja dat zal wel Rreppellsteeltjam, helaas zijn sommige zo... Kennelijk.


          Voor het eerst ben benieuwd wat jij gaat doen met die CO2, al had ik het wel direct vanaf dag 1 aangezet.
          Jij doet 300 watt toch? of 2x 300?
          Last edited by mike01; 17 November 2020, 17:45.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          mike01 Als ik de CO2 vanaf dag 1 had gehad zou die er zeker bij gestaan hebben . Ik doe 2x 300W. Denk dat die CO2 met 1 x 300 niet zo veel doet

        • mike01
          mike01 commented
          Editing a comment
          Is zo, heb jij gelijk in!

        #38
        roy dit is m nu!
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


          #39
          Aanschouw de white widow zoals die hoort te zijn!

          het scroggnet weggehaald, heb er deze ronde toch gewoon geen zin in.

          gewoon lekker laten gaan, niet getopt, niks mee gedaan. Geen scrog, gewoon een simpele eerste ronde met led

          Vanmorgen weer 500 ML per plant voedingswater

          Oja en de lamp weer een paar clicks hoger gehangen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Last edited by mike01; 19 November 2020, 11:04.
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment


          • mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Voor het eerst ja oke, dat snap ik dan ook! Ik bouw zometeen nog een klein kastje gewoon puur om het eea te testen. Maar als je er echt voldoening en prettig mee wilt werken vind ik niet dat je dat moet doen met je serieuze planten zeg maar haha!

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            mike01 Dat is een flinke belediging Ik ben altijd serieus met mijn planten... Zonder gekheid.. Ik heb de gelato nu eigenlijk meer als backup mocht mijn echte oogst mislukken door gepruts met de CO2. En met scroggen kan niet zo heel veel fout gaan volgens mij dus vandaar dat ik tegenwoordig standaard een netje heb hangen. Maar ik experimenteer juist het liefst op mijn M2. Dan zie ik of het verschil beperkt is tot 1 plant (toeval dus) of dat ze allemaal op een techniek reageren. Nadeel van met maar 5 planten kweken zeg ik dan maar.

          • mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Voor het eerst ik bedoelde meer dat ik niet prettig kan werken op deze manier met mijn planten en dat dat mijn schik met het tuinieren wel. een beetje in de weg zit haha! Een testkastje is idd niet zon heel probleem.
            Voor jou komt het gewoon net lekker uit nu, de gelato kan je extra zijn of je rokertje redden haha!

          #40
          Oke best mensen,

          Zoals al eerder gezegd gaan we over naar iets groters, zon kleine 0.35 is heel grappig om te testen of te doen maar om er prettig in te werken is voor mij onmogelijk.


          Wat hebben we voor nu in petto dan?! Ehm....... Komt die!

          Een spiksplinternieuwe Gtools 1m2, dit wordt de basis.
          Ik laat de standaard afzuiging en filter Gtools 2 standen fan vervangen door vind ik een betere: PK125 in combinatie met een PK1604 filter. Dit is normaal de uitrusting van een 800 / 1200 kast, bouwen wij in de 1m2.

          Wat doen we er nog meer mee?
          Er komen 2 ophangingen voor lampen ipv 1. Waarom? Omdat ik met 2 x luma attis 200 ga werken. Deze lampen zijn naar mijn inziens perfect. Er had ook 2 x 300 ingepast, net te veel van het goede. Heb ik een keuze waarom 2x attis ipv 400 gtools. Ben gewoon serieus fanatiek fan van het paarse monster en en en, ik moet zeggen dat roy ook lekker mee kan sparren over de lampen. Zo zijn we eigenlijk ook een beetje samen overeen gekomen dat 2x 200 attis heel leuk zou zijn! Helaas past de 465 zeus pro er niet in!

          Ik weet dat de slimmerikken hier roepen: 2x300 op 75% uis 450 watt. Maar het hoeft voor mij gewoon niet....

          Wat nog meer?
          De standaard schakelklok, daar heb ik een andere voor. Echter wel van Gtools maar dan de wifi variant. Gewoon omdat het kan! En, omdat ze zeggen dat je overal ter wereld je water en lampen kunt besturen. Dus ook op vakantie, niet meer moeilijk plannen dus! En ik wil in de toekomst misschien wat meer gaan doen met eb&vloed tafel, dan is zon wifi variant wel prettig.
          Mochten we op vakantie gaan, komt er een IP camera in de kast te hangen!

          Er komt nog een 2000 watt verwarming in de kast, jeeeeeej! Daar hebben we nu de ruimte voor! Die wordt fijn aangesloten op de biogreen thermo2. Voor een optimale temperatuur huishouding. Omdat nu de kast verwarmd wordt ipv van de hele kamer, scheelt me dat een hoop stroom en gedoe buiten de kast.

          We hebben in deze prachtige kast ruimte voor 12 x 11 liter. Helaas wordt me dat teveel van het goede! Moet wel overzichtelijk blijven. Er komen dus minimaal 4 en maximaal 7 planten in. Zo heeft alles de ruimte, inclusief de verwarming etc. Ik blijf het gewoon lekker houden bij de 10 zaden verpakkingen van RQS. Bevalt me prima.


          Waarom deze overstap zo ineens?
          Nou, zoals eerder vermeldt, doen we dit al sinds 2012, (ik dacht eerst 2015 haha!). ik wilde gewoon even ziens met een klein kastje of LED iets voor mij was. En ik moet zeggen, het bevalt me heel best. Daarnaast vind ik de huishouding van de 0.35 zo tamelijk irritant, dat ik besloten heb om ze voor mijn eigen irritatie gewoon over te zetten naar iets groters. Dan kun je dus net zo goed alles direct aanpakken is mijn mening met hoe je het hebben wilt.

          Eerlijk is eerlijk, het kost wat maar zo kunnen we 10 jaar vooruit.

          Voor de mensen die willen weten waar dit allemaal gekocht is: no mercy shop. Waarom? gun factoren. voor de echte liefhebber is er met de no mercy shop echt lekker te sparren en ik persoonlijk hou daarvan. Ik houdt namelijk niet van mensen die informatie van de leverancier website aflezen, dat lukt me zelf ook wel!

          Bijna als laatst: Krijg ik korting door dit te plaatsen: NEE. Hoeft ook niet, het is een investering voor 10 jaar bij wijze van spreke.

          Oke dan nu, dit is de planning. Volgens mij zijn de lampen onderweg en de kast wordt gebouwd. Dat mag echter het plezier niet drukken, we wachten gewoon lekker op onze beurt!

          Oja, ik heb de keuze gemaakt voor de komende ronde aan zaden! Haha! Het worden de Cookies Gelato van RQS. 4 tot 7 stuks. Waarom? Omdat het kan

          Owh, en half december gaan ze direct de potten in! Mogen ze ontkiemen en voorgroeien tot de WW klaar zijn!


          Nou mensen, brand los met vragen als het niet duidelijk is!
          Last edited by mike01; 19 November 2020, 14:30.
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja op zich lijkt het me super, maar ik heb al een godsvermogen uitgegeven aan die kast, lamp, verwarming, ontvochtiger, vaper, de hele teringzooi. ik wil nu eerst eens helemaal knetter in mn bed rollen van mn eigen wiet voor ik nog een euro uitgeef. behalve dan voor een droognet, pollenzeef, hasjpers , knipschaar enz enz

          • mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Voor het eerst

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Kijk... dat is nog eens een upgrade :l-) Goed bezig... kan je jaren mee vooruit

          #41
          Goeie post!
          En fijn dat ik het mogen leveren.

          Ik ben heel benieuwd hoe deze set-up in de praktijk werkt. En zeker dan ook hoe de nieuwe Smart box van G-tools het gaat doen.
          Ik ga dit zeker volgen!



          No Mercy Supply - No Mercy Shop

          Comment


            #42
            Mooie set up en af en toe investeren hoort bij de hobby! Succes met de mooie soortjes!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Klinkt goed inderdaad, maar die 200w kachel is wel erg veel stroomverbruik, kin je niet beter een luchtontvochtiger plaatsen die verbruiken veel minder als een kachel?

            • mike01
              mike01 commented
              Editing a comment
              Klopt zeker, maar de investering is het waard wat betreft het gemak wat je ervoor terug krijgt

            #43
            @Kunichika klopt, maar ik kies voor zon hoge kachel, omdat 2000 watt die hoeft feitelijk maar 2- 3kuub te verwarmen (om na bij). Dus die springt een keer aan en vrijwel direct weer uit. Het lijkt heel veel, maar die kachel houdt het gewoon sneller op temperatuur zodat de overbrugging als het te koud wordt direct minder is omdat de ruimte sneller verwamt is .
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              maar als je kast warm is en je afzuiger doet ff zijn best staat de warmte buiten toch?

            • mike01
              mike01 commented
              Editing a comment
              Absoluut. Maar ik stel de bio green in op 28. De afzuiger op 29. Heb je 2 voelers, die beide temperatuur meten. Daardoor heb je
              waarschijnlijk 1-2 graden verschil maximaal. Perfect dus

              Namelijk, als de verwarming niet warmer wordt dan 22 in de nacht, gaat de afzuiger niet harder draaien. Als de verwarming niet warmer wordt dan 28, zal de afzuiger ook niet harder gaan. Win win

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              weer wat geleerd

            #44
            Foto's van vanmorgen!


            Kopjes, mooi groen, kan me niet hard genoeg gaan!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              en ze gaan al als een speer

            • mike01
              mike01 commented
              Editing a comment
              Alzheimer klopt. Als dit zo doorgaat wordt het een super simpel rondje... Is ook wel een keer lekker moet ik bekennen! Altijd maar gezeik en problemen is ook niks. Maar aan de andere kant, als ze volgende week naar het nieuwe hok gaan met nieuwe lampen, zou er vast het eea kunnen gebeuren. Ze gaan dan over van een Samsung QB 120 naar 2x 200 attis van luma!

            #45
            Dat zijn mooie planten! Wat zijn die ronde gevallen achter de planten?
            Horks Fototopic 2.0

            Comment

          Bezig...
          X