Rondje Sensi

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #1

    COB: Rondje Sensi

    Korting op 420shop
    13/10, ik vond het tijd om een nieuwe ronde op te starten.

    We beginnen weer in het kleine tentje onder 110 watt tneon. Ze zijn geplant in de ingewaterde light mix. Eenmaal wat groter gaan ze afbloeien in een ander hok onder 2 x TGL-220.

    Aangezien we deze keer zijn gegaan voor wat meer afwisseling heb ik 4 verschillende soorten gezet, alle 4 komen van Sensi. Het zijn 2 oude bekenden en 2 nieuwelingen van de research afdeling.

    Big Bud

    Shiva Skunk

    Blackberry Cake

    Banana Frosting


    Ik zal nog even mijn manier van kiemen laten zien, wellicht handig voor de liefhebber..

    Eerst heb ik 4 potten gevuld met aarde, heb een beetje extra genomen omdat het altijd wat inklinkt. Zo weet ik precies hoeveel aarde ik nodig heb. Ik ga dit inwateren in een speciekuip, een emmer water staat klaar net als een rol ductape en een stift zodat ik op de pot wen notitie kan maken welk soortje deze bevat. Wel zo handig straks aangezien ze alle 4 andere bloeitijden hebben.

    De voorbereiding :

    603EF412-D4F1-415C-BA53-0A7F3D2B6E1E.jpeg

    4 Gevulde potten :

    409A563B-58BB-4364-A615-69073B21611E.jpeg


    Hop in de kuip :

    3EB12D26-CF1A-43B2-8DF1-96D9DB29B538.jpeg

    Water erbij, zoveel dat er een paar druppels uitvallen als je het in je handen samen knijpt :


    F321CDC0-5157-4CFB-8642-91F0234F1DA8.jpeg

    Heb de aarde in de potten gedaan, al wrijvend tussen de handen zodat het lekker luchtig wordt. Met een vinger heb ik een kuiltje gemaakt van een cm of 2 diep. Niet diep genoeg is geboren worden met de helm op, te diep zaaien is moeilijk of niet uitkomen.

    D3359A88-E624-47C8-A065-7D5A2146FB15.jpeg

    Zaadje heb ik erin laten vallen, hierbij let ik er niet op hoe dit valt, ik laat net als in de natuur de zwaartekracht zijn werk doen. Zoals je ziet heb ik handschoenen aan, zaadjes vinden het zuur aan je handen niet fijn vandaar..

    D0A769EB-3050-41EF-9509-B5164D138AF2.jpeg

    Afdekken met aarde en klaar is Flip !

    E7D406D7-DD04-4DD4-9674-148CF929B818.jpeg

    Heb ze onder de lamp gezet op een 18/6 regime en nu is het wachten op leven.

    7948543B-F844-4C4A-9B52-6B28B9DED2E3.jpeg

    Als er leven is meld ik mij weer !


    Attached Files
    Last edited by Flip Hasjkip; 13 October 2020, 18:51.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.
  • Kunichika
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1890

    #2
    Fijn flip goeie uitleg en goeie tip van die handschoentjes. Heb je ze direct in een grote pot gezet, ik kan het even niet plaatsen.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Nee ze gaan eerst in een klein voorgroeitentje, het afbloeihok is nog even bezet. Ze gaan straks in 40 liters.
  • Bas Haze
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Apr 2020
    • 502

    #3
    Mooi uitgelegd dat van die handschoenen is wel een goeie ga ze aanschaffen voor de volgende ronde succes met je nieuwe ronde ik schuif me stoeltje weer aan kan nog een hoop leren van je denk ik

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Vooral hoe het niet moet :p Welkom !

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Hahah wat ik heb gezien doe je het best goed

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zoek ook even tabak mozaïek virus op, kan je krijgen door tabak aan je stengeltjes.
  • Rickysticky
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 676

    #4
    Ik volg je dan maar weer eh! Succes maatje!
    Al twijfel ik hier niet aan het gaat wel aardig zo he!
    gr,
    Ricky

    Comment

    • Hork
      Banned
      Lucky Member
      • Jul 2020
      • 4103

      #5
      Veel succes!

      Comment

      • Remco
        Exquisite Grower
        • Jul 2018
        • 7399

        #6
        Ja Amigo het start schot is weeral gegeven zie ik ---->

        Blackberry Cake lekker !!

        Banana Frosting lekker !!

        Ik krijg er gewoon honger van , ik ga ook een paar fruit soortjes zetten denk ik !!

        Hehe in ieder geval veel succes met deze ronde het gaat in ieder geval een 2021 oogsttje worden !!

        Keep it green en tot later !!!

        Comment

        • Kweekfreak
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2019
          • 154

          #7
          Fijne manier van uitleg met veel foto's! En geen geneuzel met koffiefilter en gepeuter met zaadjes opnieuw in de aarde stoppen.
          Natuurlijke zaai meteen de grond in kiemt imo het beste.
          Succes met de grow

          Comment

          • Weske
            Advanced Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Dec 2018
            • 1237

            #8
            Good luck mate
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment

            • Waldpiek
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Jul 2019
              • 337

              #9
              Ik zet mijn stoeltje er ook bij neer. Succes Flip

              De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

              Comment

              • Nederhigh
                Super Grower
                Lucky Member
                • Apr 2012
                • 1830

                #10
                Hopelijk deze ronde helemaal rotvrij!

                Comment

                • Pafdaddy
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2020
                  • 213

                  #11
                  Goede tip van die handschoenen Flip! Succes met de kweek! Ik volg het met belangstelling!

                  Pafdaddy

                  Comment


                  • Rickysticky
                    Rickysticky commented
                    Editing a comment
                    Heb ook vaak zware handen, dat is kut. Maar als ze zwart wordem pfoe haha

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Ik heb het altijd met m'n blote klauwen gedaan. En eigenlijk nooit problemen gehad. Maar voor de vieze vingers en de zekerheid een hele goeie!

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Scherp Ricky :p
                • Flip Hasjkip
                  Wicked Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Sep 2008
                  • 3595

                  #12
                  16/10

                  Bananafrosting & Blackberrycake zijn uitgekomen, je ziet de steeltjes al boven de aarde, ze moeten zich alleen nog even oprichten. Dat zal vannacht nog wel gebeuren nu de lamp weer aan is.

                  9F9560BC-9D3D-4092-AE87-B45ABF83F211.jpeg 3F6166E3-0FE9-4E24-971C-7B37658ABB94.jpeg
                  Last edited by Flip Hasjkip; 16 October 2020, 18:11.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  • Brandnetel
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2019
                    • 781

                    #13
                    Best of luck, mate & godspeed.

                    Comment

                    • Hork
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Jul 2020
                      • 4103

                      #14
                      Gefeliciteerd met de twee kleintjes!

                      Ontkiemen in kleine potjes ging bij mij maar net goed de laatste keer dat ik met zaad werkte, de aarde was al gortdroog voordat ik het in de gaten had.

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Met hele kleine potjes (0,6 l) heb ik dat ook. Deze zijn een paar liter, weet even niet meer precies hoeveel en dat werkt perfect.

                        Na het inwateren meteen gezaaid en na een week of zo hoef je pas water te gaan geven. Heb wel de afzuiging nog niet aan tijdens het kiemen, wellicht dat dat ook nog scheelt.
                    • Flip Hasjkip
                      Wicked Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Sep 2008
                      • 3595

                      #15
                      Hork Heb ze even gemeten, 20 cm diameter en hoogte, zou 8 liter zijn. laten we gemakshalve uitgaan van 7 want rond en niet precies 20 cm hoog...

                      Aanvulling ; ook de Big Bud laat een stengel zien.

                      Nog 1 te gaan

                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                      • Bas Haze
                        Bas Haze commented
                        Editing a comment
                        Welke voeding gebruik je flip-hasjkip

                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Hy-Pro Terra + Epic Bloom

                      • Bas Haze
                        Bas Haze commented
                        Editing a comment
                        Dat wou ik ff weten Dankje dat zijn gewoon voedingen op zout basis als ik het goed heb
                    Bezig...