Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

80x80, 16x5.7L, RQS Northern Light, spectrabox BB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Niet veel veranderd de laatste dagen op een paar cm groei na natuurlijk, nog geen bloeiverschijnselen gezien.

    Na de foto de lamp weer hoger gezet aangezien die op 26cm hingen ipv de 30cm die ik deze ronde wil aanhouden.

    Ook vandaag de Laatste autoflowers kunnen oogsten die met de spectrabox 180w in een 60x60 stonden, net geen 600gr nat dus ben benieuwd wat die word, nog nooit meer dan 150gr kunnen oogsten tot nu toe.

    autoflowers waren van een huismerk maar wel Northern Lights.
    Attached Files

    Comment


      #32
      Lekker, denk zo’n 130gr.

      benieuwd naar de smaak! Goed drogen, trimmen en losgaan!
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


      • Sykes
        Sykes commented
        Editing a comment
        Dat zou mooi wezen

      #33
      Ja hoor de eerste voorzichtige bloei haren zijn gespot!

      De voeding zou deze week uit de grond moeten zijn maar ik houd nog een week aan zonder groei/bloei voeding en alleen met zym en roots van Plagron.

      Hopelijk vanaf volgende week terra bloom meegeven.
      Attached Files

      Comment


        #34
        Gister begonnen met elke dag water geven, 100ml leek me weinig dus 150ml gegeven maar vandaag stonden ze er al weer droog bij dus met 200ml begonnen.

        Temp 28/18 en LV 59/36.

        Ook wat witte puntjes op meerdere bladeren gevonden, iemand een idee wat dit kan zijn ?
        Attached Files

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik zou als je ze zeker heb vastgesteld , er wel bestellen. Orius laevigatus , ofwel wacht je nog een beetje tot er meer zijn , ze doen ze wel dood hoor die beestjes.

        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Onder de bladeren zie ik eigenlijk niks maar de plekken op de bladeren komen zeker overeen met trips.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Kzou blijven zoeken , bij mij waren ze gegroepeerd op 1 specifiek blad( wel nadat ik de orius losgelaten had). we zijn maandje verder en ik vind niks meer ! Kzou ze wel eerst spotten persoonlijk vooraleer ik bestelling plaats... ik vond ze dikwijls op het blad naast het blad met schade ook.

        #35
        Tot op heden geen trips met het oog kunnen zien, nieuwere bladeren lijken ook geen tekenen te hebben ervan maar ik houd het goed in de gaten.

        Temp Of tussen de 28/18 En de LV 69/36, is de LV lager te krijgen door er een actieve inlaat in te doen of door de ventilator aan te houden tijdje de donkere uren ?
        Attached Files

        Comment


          #36
          Gisteren waren de autoflowers al droog, veel eerder dan verwacht maar ik had de warmte mat ook niet uitgezet kwam ik achter.

          mike01 je zat er heel dicht bij met 130gr, het is 124gr geworden

          Dat kan eerdaags in de alcohol om olie van te maken ! Nog mensen hier die hun olie achteraf in de oven stoppen ipv het wiet voor het olie maken aan ? Decarboxyleren bedoel ik daar natuurlijk mee.

          Comment


          • mike01
            mike01 commented
            Editing a comment
            Haha ik zit behoorlijk dichtbij met mijn schattingen steeds! Of niet Remco

            Heb ik prijs......?

          • Sykes
            Sykes commented
            Editing a comment
            Mocht ik een wasmachine over hebben dan is die voor jou !

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ik geef mijn nederlaag toe , suc6 met uw wasmachine

          #37
          Wat is niet handig wanneer je water moet geven... in slaap vallen tijdens een wiet docu op netflix, dat was gisteravond en vandaag gaven ze dan ook aan niet blij te zijn.

          Zonet weer 200ml gegeven met pure zym en power roots, na het weekend ga ik voorzichtig over op terra bloom en green sensation.

          Water gegeven met een 40mm pvc buis, makkelijker dan voorheen en hopelijk geeft dat ook minder stress voor de dames .

          Temp met licht uit is sinds gister 15 gr heb daardoor de ventilator ook bij de timer op gezet ipv 24/0 aan.
          Attached Files

          Comment


            #38
            Gisteravond de kleinere planten een ophoging gegeven zodat alle topjes wat gelijkmatiger belicht worden, ook direct de tripsen kunnen spotten, klotenbeestjes.

            Gezien er meerdere grotere bladeren volzaten heb ik die bladeren verwijderd en dacht als ik ze toch allemaal in de handen heb laten we dan ook Maar beginnen met lollipoppingg, een week te vroeg ik weet het maar door de trips bladeren te verwijderen was ik al aardig op weg.

            vanavond over op bloeivoeding.

            Helaas ben ik nog steeds aan het wachten op de Orius, ook al achteraan gemaild en geen reactie tot op heden, morgen maar achteraan bellen want dit duurt te lang.

            Zit ook na te denken om mn 180w spectrabox er bij in te hangen gezien die hier toch maar ligt.

            tot slot een paar foto's.
            Attached Files

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Bij biogroei.be zijn ze snel normaal in hun verzenden , of heb je elders besteld? Na die orius uitgezet te hebben ga je geen enkel blad meer moeten wegnemen, zou ik ook niet meer doen , hopelijk krijg je ze snel in de bus!

            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Nee heb ze bij all4plants besteld.

              Lees veel positieve dingen over de Orius dus kan niet wachten tot ze binnen zijn.

              Deze ronde leer ik in ieder geval veel van !

            #39
            Dacht gisteravond dat trips ook oranje van kleur kunnen zijn.. mis dus.

            Lijkt er op dat er ook bladluis aanwezig is nou heb ik al meerdere dingen kunnen vinden maar twijfel een beetje over het knoflook met water aangezien ik ook heb gelezen het beter eerst op 1 blad uit te proberen 2 dagen wachten en als het geen schade aanricht dan pas voor de hele plant gebruiken. Iemand hier die weet wat een veilige verhouding is om te gebruiken ? En ik neem aan dat ze planten dan in zijn geheel eronder gespoten kunnen worden ? En net nadat de lampen uitgaan lijkt me dan?

            Zo een hoop vragen in 1 keer

            Comment


            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Wat ik erover kan vinden lijkt het me voor 99% duidelijk te zijn! Ook wat ze achter laten op de bladeren komt precies overeen.

              Ik durf het wel aan om dit ook op de toppen te krijgen gezien het toch biologisch is en ik het toch niet ga roken maar olie van ga maken. Ik laat het de komende paar dagen weten hoe het gaat want ik ga er morgenvroeg mee beginnen net voor de lampen uit gaan.

            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Bladluis, spiritus en groene zeep.

              Heb je planten in de buurt die je omgeving hebben besmet?

            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Ik heb ook citroen, sinaasappel, paprika en peper planten staan, ik merkte dat bij de paprika planten een plaag van beestje ontstond wanneer ik de pot verplaatste.

            #40
            Wesley pipes , dit zie ik via de microscoop
            Attached Files

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Maarre..zonder gekheid, die roofwantsen eten elkaar op he, als er geen ander voedsel meer is.
              (daarom heeft het ook geen zin om ze preventief uit te zetten)

            • Sykes
              Sykes commented
              Editing a comment
              Hopelijk vreten ze elkaar snel op dan zou dan moeten betekenen dat de trips er niet meer zijn !

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              En ook beperkte werk radius dacht ik dus belangrijk overal een paar samen met het meegeleverd materiaal op de bladeren strooien! Was ik vergeten dat ze kannibaal werden

            #41
            De dames lijken niet veel hinder te hebben gehad met bladeren en takken verwijderen want ze gaan mooi door ! Gister dag water overgeslagen aangezien de potten goed zwaar waren dus vanavond krijgen ze weer water en daarna ook de Orius !

            Ben ook nog steeds op zoek naar een scrognet van 80x80 of een ander net voor ondersteuning in die afmetingen, kan het meeste in 60x60 of 90z90 vinden of weet iemand waar ik wel moet wezen ?

            En nog een paar fotootjes.
            Attached Files

            Comment


            #42
            Zojuist zijn de wantsen losgelaten, die gaan echt snel op pad wanneer ze losgelaten worden!

            Zojuist ook water gegeven met voeding en de ph en Ec waarde even gecheckt ( wat ik niet van plan was om te gaan doen in deze ronde ) en gezien de Ec waarde van wat ik wou geven maar goed ook dat ik het gecheckt heb ! Kwam op 2.7 uit en heb dit teruggebracht naar 2.0, ph zou goed moeten zitten met 6.5.

            Ik ga me nu aan de waarde houden die het schema geeft ipv altijd teveel geven wat ik tot nu toe elke keer heb gedaan blijkbaar... verklaart al de gele punten aan de bladeren bij elke ronde tot nu toe.

            Comment


              #43
              Gister weer elke plant 200ml.water gegeven met green sensation en terra bloom met een Ec van 2.0.

              Cv overdag en 's nachts 2 graden hoger gezet waardoor de minimum temperatuur op 17 staat ipv 15 met licht uit.

              scrognet is ook binnen, is volgens mij niet uitrekbaar maar de haken moeten verplaatst worden wat ervoor zorgt dat er net loshangt aan de zijkanten, dit knip ik maar weg
              Attached Files

              Comment


                #44
                Kan iemand mij een tip geven welke CalMag het beste werkt icm de plagron terra lijn ?

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ik heb nog atami gebruikt zonder problemen met plagron, of dat de beste is ism plagron weet ik wel niet...

                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Ik gebruik ook atami Dutch pro zit meer in

                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Atami it is. Zojuist besteld, bedankt!

                #45
                Zojuist weer 200ml water met voeding, ph 6.6 Ec 2.0.

                Lampen gedraaid en aanelkaar bevestigd, zo lijkt de lichtverspreiding beter te zijn

                En foto erbij met licht uit.
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X