Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    Zelf gebruik ik BN-ZymThe missing link van Bio Nova: dat komt omdat ik 2 flessen van 1 liter van een kennis kreeg, waaraan ik een deel van mijn overschot aan wiet weggeef. Zelf zou ik het nooit gekocht hebben: dat spul kost ongeveer 60 euro de liter.

    Comment


      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      volgende ronde gewoon doen wat je nu ook doet.dus gewoon weer zelfde grond halen.heb ook weleens me aarde hergebruikt,meestal ging het goed.maar als het fout gaat denk je had ik maar voor die paar euro nieuwe grond gehaaldheb een keer 3 kuipen van 65 liter met gebruikte grond,en 3 kuipen met nieuwe lightmix in het zelfde hok gebruikt.naa 2 weken kon ik de kuipen met gebruikte grond op een verhoging zetten omdat de planten in de nieuwe lightmix veel sneller groeiden.

      Comment


        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        Je heb schimmels die je kan gebruiken om je aarde op te waarderen.

        Moet je hier maar eens kijken:http://www.sanniesshop.com/perfect-start.html

        Je kan hier lezen hoe sannie zijn aarde hergebruikt, en wat hij erin gooit om de aarde weer leefbaar te maken.

        Veel succes man.

        grtz

        Comment


          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          sanne verkoopt producten

          Comment


            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              Eerst worden je trichomen wittig/milkey voor ze naar amber gaan. En amber betekend dat je thc afbreekt dus je wilt niet gaan oogsten als alles amber is want dan ga je alleen maar slapen inplaats van stoned te worden.

              Dus blijft gewoon alleen water geven en elke dag kijken om te beslissen om te oogsten.

              Denk zelf dat ze nog een week of 1 a 2 nodig heeft om te rijpen.

              Zoals ik al eerder had gezegd, reken maar rustig 1 of 2 weken meer dan de breeder opgeeft aan bloei-weken, dus dat zal wel 9 a 10 weken worden.

              Veel succes verder, en heb vooral geduld en krijg niet in ene de knip-virus!!!

              Grtz

              Comment


                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Hey bedankt THC,

                Als ik het goed begrepen heb kun je het beste oogsten als de verhouding milky - amber ongeveer 50/50 is, toch? Op dit moment is alles nog clear, dus ik moet gewoon geduld hebben. Ik heb nu 8,5 week erop zitten, dus ik zal wel richting de 10 weken gaan zoals jij aangeeft. De planning van woensdag gaat niet door, want dat zou echt zonde van al het werk zijn.

                Goeie avond nog.
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  Ik zelf hou meer van 25% amber en 75% mikly, maar dat kan per persoon verschillen nartuurlijk.

                  Je kan ook een plant oogsten op 100% milky, en dan eentje op 25% amber en 75% milky, enz, enz om te kijken wat voor jouw het beste is en jij het lekkerste vind. (heb ik van $ir)

                  En denk zelf ook wel dat het 10 weken word. En idd geduld hebben want anders is het zeker zonde van de tijd en energie die je erin heb gestopt.

                  Veel succes!!

                  Grtz

                  Comment


                    SAM_0629.jpg SAM_0623.jpg SAM_0627.jpg SAM_0624.jpg SAM_0628.jpg SAM_0618.jpg SAM_0617.jpg
                    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                    Comment


                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      Die plant met die bruine plek gelijk eruit halen, want volgens mij lijjkt dat op budrot. Ruikt die plek naar amonia?? Zo ja dan is het bud rot, zo nee dan heb je mazzel en kan je gelijk een tester roken. En idd zijn de foto's niet echt duidelijk.

                      Wat is je LV? En als jij je lamp op 60cm hoogte heb hangen kan dat niet van je lamp afkomen als verbranding.

                      De rest gaat lekker verder zo te zien op de groeps foto, dus die moet je lekker laten staan.

                      Veel succces verder!!

                      Grtz

                      Comment


                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        Inderdaad vrees ik dat je gelijk hebt. Ik heb "toprot" wat gegoogled en zag dat het helaas veel op mijn top lijkt. Alleen is het in mijn top nog in het begin stadium. Maar ik kon de amonia lucht niet herkennen, wel dat het anders rook dan de rest. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het toprot is.

                        Ik heb de plant gelijk uit de kast gehaald, alleen weet ik niet wat ik er nu mee moet doen. Kan ik deze plant nog gebruiken? Moet ik het aangetaste deel eruit halen en dan de rest laten drogen of moet ik hem nu zo geheel laten drogen? Kan je mij op weg helpen?

                        Ik las dat het komt door te vroeg water te geven als de lampen aan gaan. Ik geef meestal als de lampen aangaan na 30 minuten water. Het blijkt dat ik dat pas na 2 uur moet doen las ik, dus ik denk dat daar mijn fout zit.
                        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                        Comment


                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Hi justforfun,

                          Gewoon zo vlug mogelijk het bruine gedeelte, met oog voor detail wegknippen. En gewoon verder laten afrijpen bij de andere dames... En natuurlijk moet je de minimuml twee uren-regel aanhouden... Twee uur voor het licht uit gaat of nadat het licht aangegaan is, dan pas water geven. En misschien ook eens kijken naar je algemene LV, misschien je fan wat harder laten afzuigen als ie boven de 50% LV gaat...
                          Komt wel goed man....


                          greetz

                          de lange

                          Comment


                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            Je MOET dat bruine eruit halen en de rest kan je gewoon roken na drogen hoor, als je maar wel al dat bruine weg haalt.

                            Budrot komt door een te hoge LV en te weinig verse lucht aanvoer. En dat half uur is goed genoeg na dat het licht is aangegaan. Wat je kan doen is je fan wat harder laten draaien, zodat je LV omlaag gaat voor de rest er ook zo uit ziet.

                            Veel succes!

                            Grtz

                            Comment


                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              Maar moet ik nu dat bruine "rotte" deel eruit knippen en verder laten afrijpen. Of moet ik nu het bruine eruit halen en de plant laten drogen? Ik las namelijk dat het een schimmel is die makkelijk de rest kan aantasten. En daar heb ik weinig trek in. Maar als ik hem nu knip met de trichomes 50% clear en 50% milky, dan heb ik niet echt lekkere weed. Dus ik wil graag weten wat ik moet doen.
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                              Comment


                                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                                Ja die bruine top voorzichtig verwijderen zorg dat plastic zakje er over heen is dat de schimmel sporen niet verspreiden .
                                Je handen daar na goed wassen voor je weer aan de planten komt

                                suc6
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X