Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Update - 2 weken bloei (dag 37)

    Hallo allemaal,

    Hier weer een update. Ik heb er nu twee weken bloei opzitten en het gaat goed. De kast is nu in de breedte vrijwel dicht gegroeid, het is een klein oerwoudje aan het worden. Vooral met water geven is dit echt moeilijk aan het worden, want ik kan er gewoon bijna niet meer bij. Iemand een goede tip hoe ik dit makkelijker kan doen (ik zit tussen de planten door te wurmen met een gieter)???

    SAM_0473.jpg SAM_0464.jpg

    Hierbij wat foto's van de planten. Je ziet al duidelijk de toppen die er worden gemaakt.

    SAM_0471.jpg SAM_0466.jpgSAM_0469.jpg SAM_0467.jpgSAM_0465.jpg SAM_0470.jpgSAM_0472.jpg SAM_0468.jpg


    Iemand nog opmerkingen? Ik ben reuze benieuwd hoe jullie vinden dat ze erbij staan? Alle reacties zijn welkom!!
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      Betreft het water geven. Ik heb een transparante tuinslang aan mijn gieter gemaakt. Zo kom ik probleemloos bij alle potten. Werkt perfect!

      Planten zien er goed uit. Mooi groen ook.

      Grtz Q

      Comment


        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        de kleur is super

        Comment


          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          Doet me goed dat jullie positief zijn. Alleen de grootste plant heeft wat paarse steeltjes, verder kan ik niet veel bedenken. Zonet even goed gekeken en er komen nu echt allemaal ronde topjes bovenin. Dus het gaat nu echt beginnen.

          #Quattro#
          Die tuinslang had ik ook in gedachten. Alleen kan ik niet de juiste maat vinden. Moet gewoon nog wat beter zoeken denk ik. Maar dat werkt dus wel gelukkig, dus ga ik daar nu even werk van maken.

          Groetjes.
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

            De paarse stelen kan komen door een koude nacht temp.

            Wat ik zelf altijd doe is de onderste 10 a 15 cm van je takken weg halen dan krijg je meer zuurstof over de pot heen, en er gaat meer energie naar waar het moet, naar de toppen toe die het meeste licht krijgen + je kan beter met je gietertje onder het blad komen om water te geven.

            Ze zien er mooi gezond uit, mooie groene kleur en lekker laag ook nog voor een WW.

            Veel succes verder!!!

            Grtz

            Comment


              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              Inderdaad is de nachttemperatuur te laag af en toe (18 graden). Dus ik denk dat het wel daaraan zal liggen dat die ene plant paarse stelen heeft. Ik ga kijken of dat ik hier iets aan kan gaan doen. Ik denk aan zo'n verwarmingslint.

              Wat betreft die onderste bladeren weghalen, dat had ik al een beetje gedaan. Ik heb dit nu nog wat meer gedaan, zodat het ook goed vrij is rond de bovenzijden van de potten. En inderdaad nu kan ik ook veel makkelijker water geven. Dus bedankt voor je meedenken.

              Groeten
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Oorspronkelijk geplaatst door justforfun View Post
                Doet me goed dat jullie positief zijn. Alleen de grootste plant heeft wat paarse steeltjes, verder kan ik niet veel bedenken. Zonet even goed gekeken en er komen nu echt allemaal ronde topjes bovenin. Dus het gaat nu echt beginnen.

                #Quattro#
                Die tuinslang had ik ook in gedachten. Alleen kan ik niet de juiste maat vinden. Moet gewoon nog wat beter zoeken denk ik. Maar dat werkt dus wel gelukkig, dus ga ik daar nu even werk van maken.

                Groetjes.
                In een tuincentrum kun je tuinslangen kopen op rol. Bij ons in vier verschildende maten. Minimale afname is er niet dus je hoeft geen haspel te kopen.

                Grtz Q

                Comment


                  Update - 3 weken bloei (dag 44)

                  Hallo allemaal,

                  Hier weer een update zoals ik iedere volle week bloei doe.

                  Vandaag is het dag 44 van de totale kweek, waarvan nu 21 dagen op 12/12. De planten krijgen nu bloeivoeding met green sensation, beide van Plagron. Ik merk dat de planten minder gaan drinken, is dat normaal?? Ook merk ik dat de planten hun grootste groeispurt gehad hebben en ze nu een stuk langzamer in de hoogte groeien. Eerst was het 4-5 cm per dag, nu nog maar 1-3 cm per dag. Dus ik maak me niet meer zo'n zorgen om de hoogte, want die heb ik wel genoeg.

                  Verder blijven de plantjes mooi op kleur en nemen de paarse stelen wat af. Dus ik ben ze wat minder aan het stressen en hebben de plantjes het wat beter naar hun zin.

                  Het valt me op dat de planten het druk hebben gehad met het maken van de topjes. Echt overal springen nu de kleine topjes tevoorschijn. En de hoofdtoppen van elke plant raken al goed vol.

                  SAM_0479.jpg SAM_0480.jpg SAM_0483.jpg

                  Hier wat close-ups van enkele topjes. Sorry dat ik het niet helderder krijg, maar mijn camera is niet zo heel erg goed. Dus jullie moeten het hiermee doen.

                  SAM_0476.jpg SAM_0478.jpg SAM_0477.jpg SAM_0475.jpg SAM_0482.jpg

                  Als enige had ik wat last van hele kleine spinnetjes twee dagen geleden. Na uren zoeken heb ik ze volgens mij allemaal naar de andere wereld geholpen. Vandaag en gisteren heb ik er dan ook geen een meer gezien. Maar ik ben niet zo blij als ik spinnen heb, want ik wil thc roken en geen spinnenwebben. Maar is er voor de rest nog een probleem met die beestjes of is het niet zo'n grote ramp?

                  Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

                  Groetjes
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    als je last heb van spint,moet je zo snel mogelijk masai van bayer kopen,en je planten er goed mee natspuiten,gebruik hiervoor een pomptankje van een liter of 5 deze hebben een gebogen spuitstuk waarmee je ook de onderkant van je bladeren kunt raken.daarnaa natuurlijke vijanden tegen spint bestellen in de growshop.als je niks tegespint doet webben ze binnen 2 weken bij de juiste omstandigheden voor hun dan,heel je planten in,geen grap ze maken een suikerspin van je plant als je ze hun gang laat gaan.zijn het gewoone spinnen,dan kan je ze gewoon voorzichtig oppaken en buiten zetten.plantjes zien er nog steeds top uit

                    Comment


                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      #Tumble#
                      Het zijn echt kleine spinnetjes. Ik heb al gegoogled naar spint en dat is het echt niet. Het waren echt een paar kleine zwarte spinnetjes, die normaal ook wel eens in huis zitten. Als het goed is zijn ze weg, anders wordt het weer een paar uur zoeken. Maar komt wel goed.
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                      Comment


                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        Ziet er goed uit in je hokkie!!!!

                        mooie gezonde planten, mooi groen ook!

                        Ik zou alleen de kleinste die rechts staat in het midden van je hok zetten zodat die onder de lamp komt te staan dan zal die flink bij trekken.

                        En als je spint hebt dan krijg je ook witte puntjes op je blad en dat heb je niet. En het kan geen kwaad die kleine spinnetjes, die houden de vliegjes uit je hok

                        Veel succes verder.

                        Grtz

                        Comment


                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          #THC Dude#

                          Inderdaad heb je gelijk dat die kleinste daar verkeerd staat. Ik zat er zelf ook al aan te denken om te verplaatsen, maar dacht ik laat hem gewoon staan en zie wel wat er gebeurd. Maar je hebt me overtuigt en ik heb hem toch in het midden gezet. Ik heb hem wel zo'n 10 cm hoger van de bodem gezet, zodat hij boven dichter op het licht staat. En ik vind dat mij hokje ook beter verdeeld is zo. Nu is de ruimte beter benut en krijgen de topjes in het midden meer ruimte doordat de grote plant in het midden naar de zijkant is gegaan. Dus was een goede tip van je!

                          #Tumble en THC Dude#

                          Wat betreft die spinnetjes, die heb ik niet meer kunnen vinden. Dus probleem opgelost. Ik was er gewoon niet zo blij mee, want als ze webjes maken om de toppen heb ik straks vieze toppen. Als ik ze dan gedroogd hebt, zit ik spinnenwebben te roken. Vond ik niet zo'n lekker idee!!

                          Maar over spint. Kun je dat zomaar krijgen thuis? Ik heb gekweekt uit zaadjes, nieuwe grond gebruikt van Plagron, allemaal nieuwe spullen, dus dan kan er toch vrijwel geen spint binnen in het hok komen? Of zitten ze ook gewoon in huis? Ik ben er wel benieuwd naar.

                          Groetjes
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            als je bv tuinman van beroep ben ,dan neem je ze geheid mee naar huis,want spint komt gewoon in de natuur voor.meeste spint komt met de stekken mee je huis in,dus maar een kleine kans dat je het gaat krijgen.

                            Comment


                              http://nl.wikipedia.org/wiki/Spint_(mijt)

                              Grtz

                              Comment


                                Update - 4 weken bloei (dag 51)

                                Hallo allemaal,

                                Hier weer een update, want we zijn weer een weekje verder.
                                Totaal: 51 dagen
                                Groei (18/6): 23 dagen
                                Bloei (12/12): 28 dagen

                                Spint:
                                Allereerst bedankt voor jullie reacties over spint. Ik heb het bekeken en ik heb er echt helemaal geen last van. Ook de spinnetjes waren eenmalig aanwezig, ik heb ze na het verwijderen nooit meer gezien.
                                Alleen wat jullie zeggen over dat ze in de tuinen gewoon zitten vind ik wel een probleem. Ik heb een grote tuin en ben altijd volop bezig hierin met mijn planten en het gras. Dus ik ben bang dat ik wel wat extra risico loop. Ik heb mezelf ook voorgenomen om niet direct na het tuinieren mijn dames te gaan bekijken (altijd wat uren tussen laten). Hiermee hoop ik dat ik geen ongedierte krijg. Meer kan ik niet doen, of wel?

                                Groei van de planten:
                                Maar wat betreft de planten, het gaat erg goed. Ik heb de laatste dagen de hoogten opgemeten en merk dat ze nog steeds kleine beetjes groeien (1 cm per dag hooguit). De grootste plant is 99 cm vanaf de aarde gemeten, de drie middelste rond de 85 cm en de kleinste 71 cm. De kleinste heb ik op een verhoging gezet om te zorgen dat ze allemaal voldoende licht krijgen. Maar de grootste heeft ongeveer 40cm ruimte tot de lamp, de rest ongeveer 50cm behalve de kleinste die heeft 55cm.

                                Buds:Voeding:
                                De planten krijgen nog steeds plagron Bloom en green sensation. Deze meng ik in de verhouding exact zoals er wordt voorgeschreven in het schema. De planten krijgen ongeveer 350-500 ml per dag. Afhankelijk van hoe zwaar de potten zijn. Ik probeer de potten goed licht te hebben als ik water geef.

                                Geur:
                                Als ik de kast open dan komt er al een echte heerlijke geur uit. Dus vol plezier vertoef ik me in de kast.

                                Foto's:
                                Maar genoeg geschreven, hier wat foto's die ik vandaag genomen heb.

                                Hier het stelletje samen:

                                SAM_0499.jpg SAM_0486.jpg SAM_0494.jpg SAM_0485.jpg

                                Hier wat planten helemaal erop:

                                SAM_0498.jpg SAM_0497.jpg

                                Hier wat close-ups van de toppen:

                                SAM_0487.jpg SAM_0489.jpg SAM_0493.jpg SAM_0490.jpg SAM_0495.jpg SAM_0496.jpg SAM_0492.jpg

                                Vraag:http://www.blumat.nl/Webshop/202112/...umat-sets.aspx
                                Last edited by justforfun; 14 April 2011, 16:57. Reden: per ongeluk groeivoeding geschreven ipv bloeivoeding
                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X