Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    Als ze echt droog aan voelen en licht van gewicht zijn zou ik eens max. 10% van je pot inhoud geven. Dus bij jouw is dat dan 1.9L en dan kijken hoe lang het duurt voor ze weer droog aanvoelen. Je kan gewoon je vinger in de aarde douwen, want aan de bovenkant kan het droog lijklen maar halverwege kan ze nog zeiknat zijn. Wat je ook kan doen is een tensio meter kopen dan weet je precies of ze droog staan en te nat.

    Wat betreft die zwenkventilator, kan je die uit zetten als je lampen uit zijn.

    Veel succes verder

    Grtz

    Comment


      #92
      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      heb zelf 6 kuipen van 65 liter staan,en heb geen zin om deze elke keer te weegen.dus ik geef ze allemaal het zelfde.als ik ze soms dan toch optil merk ik toch groote verschillen.ook zullen je planten in week 5 effe stil staan,als ze van bloei naar afbloei gaan.een beginner wil ze dan nog wel eens te nat zetten.dus kijk hoeveel je beste plant weegt,en hou dat gewicht aan voor de rest.een tensiomeeter is ook een goed hulpmiddelmaar dan ben ik wel 6 keer 32 euro kwijt,maar gaa ze wel aanschaffen voor als ik een keer op vakantie gaat en de buurman moet watergeven.ook de laatste week van je kweek zullen je planten minder gaan drinken,en is het moeilijk voor een beginner om dat zonder te weegen te zien.denk zelf dat je bij je 3e kweek al geen weegschaal meer nodig heb en het gewoon voelt als je de pot optilt,en dan ben je goed bezigen je fan kan s,nachts gewoon uit.

      Comment


        #93
        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        Super die reacties van jullie. Ik heb gelijk een extra stopcontact aangelegd die ik heb aangesloten op de timer van de verlichting. Hierop sluit ik de zwenkventilator aan, zodat deze alleen werkt als de lampen aan zijn. Dus dat probleem is ook weer opgelost.

        Wat betreft het water geven klinkt het allemaal erg logisch, alleen de praktijk is anders. Vanaf het begin til ik met regelmaat enkele potten op en inderdaad merk ik dat er verschillen inzit. Ik geef de zwaarste potten uiteraard dan minder dan de lichtere potten. Ook merk ik dat hoe groter de planten zijn, hoe meer ze drinken (ook erg logisch lijkt mij). Ik heb wel het gevoel dat het goed gaat, want ze staan er (naar mijn ondeskundige oordeel) goed bij. Alleen als ik dan dit forum lees, merk ik dat ik redelijk veel water geef t.o.v. andere kweekverslagen. En hierdoor begin ik te twijfelen.

        Maar ik heb mezelf voorgenomen om eens te beginnen met maximaal 250ml per plant per dag. En dan kijken hoe ze daarop reageren.

        Maar ik wil jullie echt oprecht bedanken voor het volgen van mijn verslag en de goede positieve bijdrage. Jullie halen een hoop onzekerheid weg en zorgen dat alles net iets beter en makkelijker gaat.

        Groeten
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #94
          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          de hoeveelheid watergeven ,en de hoeveelheid voeding is ook het moeilijkste aan een kweek voor een beginnerhelemaal niet raar dat je hiet vragen over heb.heb zelf ook weleens een iets grootere kweek gedaan in de zomer.het werd erg warm op die plek,dus die krengen zuipten als een gek,toen kwam ik er door een ander forum achter dat je dan toch iets minder voeding moet geven.je kan beeter van de fouten van een ander leren dan ze zelf te maken.

          Comment


            #95
            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

            Inderdaad tumble. Ik heb nu een dag water overgeslagen en de zwenkventilator uitgezet als de lampen uit zijn. En wonderbaarlijk zijn de gekrulde bladeren veel minder geworden. Dus weer iets wijzer geworden.

            Ook heb ik gelezen dat ik niet bij de steel, maar aan de randen van de bak water moet geven. Dus dat ga ik voortaan ook maar doen. Het is gewoon de onervarenheid dat mij aan het twijfelen zet, maar komt wel goed. Ik lees veel hier op het forum en merk dat er veel goede dingen op staan. En ook de fouten van anderen lees ik veel, zodat ik daar wat kan opsteken.

            Maar nu weet ik weer wat beter hoe het moet, dus we hobbelen lekker door zo.

            Groetjes en tot over een paar dagen, want dan zal ik weer wat foto's plaatsen.
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #96
              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              Mijn respect voor de degelijke opzet van je kast. Gewoon niet besparen op de kwaliteit en de degelijkheid van de gebruikte materialen betaalt zich vroeg of laat uit. Ik heb ooit met een kennis geklust aan een kweekruimte waarbij we buiten OSB-plaat met mes en groef gebruikten. Als isolatie is 10 cm dikke drukvaste tempex gebruikt (dat spul wat onder betonvloeren ligt) en aan de binnenzijde trespa (volkern kunststof). Dat was ook een degelijk kastje wat een paar munten heeft gekost.
              Ook heb ik wel eens de binnenkant van een kast bekleed met fermacell. In tegenstelling tot gips kun je daar met hollewandpluggen voorwerpen van zo'n 20 kg aan ophangen. Het is maar waar je voor kiest.

              Comment


                #97
                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Hallo allemaal.

                Ik was net in mijn kleine oerwoud aan het genieten van mijn vrouwtjes en merk dat ze echt ontzettend hard aan het groeien zijn. Op dat moment bedacht ik mij dat het wel rond de 3-4 cm hoogte per dag is ongeveer. Ik pakte toen snel mijn meetlint en heb het een en ander opgemeten in mijn kast.

                - hoogte potten: 30 cm
                - hoogte planten zonder pot: 45 cm
                - vrije hoogte boven lamp: 55 cm
                - tussenruimte tussen planten en lamp: 55 cm
                - inpandige vrije hoogte: 198 cm

                Nu heb ik snel een kort rekensommetje gemaakt en ik kom uit dat mijn planten nog maximaal 60 cm kunnen groeien, voordat ze te dicht op de lamp komen. Met de lengte die ze nu hebben zou dat inhouden dat ze dus maximaal 105-110 cm mogen worden. Alleen in dit tempo gaan ze dat makkelijk halen vrees ik.

                Mijn vraag is nu of me zorgen moet maken? Want hoe groot worden ze wel niet eigenlijk? En als ik moet gaan ingrijpen, wanneer is dan het moment en wat is de beste methode?

                Ik ben reuze benieuwd. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

                Grtz
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  #98
                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  Het is normaal dat als planten in de bloei gaan, ze tussen de 2 en 5 weken doorgroeien (afhankelijk van Sativa dominant of indica dominant.)

                  Die WW zullen een week of 3 doorgroeien en dan zal de groei er wel uit zijn. Zoniet dan wordt het buigen!!!

                  Veel succes!

                  Grtz

                  Comment


                    #99
                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    Hallo THC Dude,

                    Ok, dus nu nog een week of twee (staan nu precies een week in de groei). Dus dat zou normaal wel moeten kunnen in mijn ruimte? Want 15 dagen x 4 cm is 60 cm, kan net.

                    Wat betreft het buigen, bedoel je daarmee dat je de toppen gewoon ombuigt en ze daarna weer automatisch omhoog groeien. Dan krijgen ze dus een S vorm in de steel, of is het iets anders? Er wordt hierover niet veel gezegd op dit forum, maar klinkt logisch.

                    Maar vandaag weer met veel kwijl in de kast zitten kijken. Ze groeien echt de hele kast dicht. Ik heb er twee die redelijk de hoogte in gaan, de rest blijft wat lager. Maar die lage worden wel veel breder en compacter. Daarbij schieten de topjes overal tevoorschijn, is echt leuk om te zien. Vooral bij de twee hogere zie je dat de hoofdtop helemaal vol raakt met kleine topjes.

                    Ik ga morgen weer wat foto's maken en plaats ik ze weer op dit verslag.

                    Groeten
                    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                    Comment


                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      leuk verslag, over de hoogte zou ik me niet zo druk maken, 60 cm is nogalwat, en als ze in de bloeifast staan, groeien ze nie meer zo heel veel,
                      gewoon je tak knikken, zodat ie naar beneden hangt. je tak krijgt nogwel voeding. suc6

                      PPlantje
                      ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                      Comment


                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        als ze bij mij te hoog worden,dan probeer ik ze met de lamp te drukken,ik hang een 600 watt lamp dan op 40 cm van de hoofdtop.ik doe dat een weekje.ook knijp ik in de hoofdtop,met duim en wijsvinger wel proberen om hem niet te breken natuurlijk.op de plek waar ik geknepen heb zie je dan naa een dag of 10 een verdikking.door het onderbreken van de sapstroom staat je hoofdtop effe stil en hebben de zijtakken de kans om net zo hoog te worden.

                        Comment


                          Update - week 4 + 2 dagen (1 week bloei)

                          Hallo allemaal.

                          Sjonge wat hebben jullie mij aangedaan. Hadden jullie mij niet kunnen waarschuwen voordat ik hieraan begon. Wat is dit leuk zeg...... Ik geniet er echt met volle teugen van. Vooral omdat het allemaal redelijk vanzelf gaat. Ik heb gelukkig nog geen tegenslagen (gelijk afkloppen!!!) en ze doen het gewoon goed.

                          Maar mijn 5 dames groeien nog steeds als kool. Ze groeien nu bijna in de breedte het hok dicht. Duurt nog een paar dagen voordat ook het gat van die weggevallen 6e is gevuld. Wat mij opvalt is dat het nu makkelijker bij te houden valt. Ze zijn groot en dus niet meer zo kwetsbaar lijkt het wel. Ook het water geven is nu goed te begrijpen. Ik til gewoon de potten op en voel duidelijk verschil. Dan weet ik hoeveel ik moet geven. Ik merk ook dat hoe groter de plant hoe meer hij drinkt. Dus die hebben gewoon meer nodig.

                          Maar wat wel een probleem wordt is het fysiek water geven. Ik heb gewoon geen ruimte om bij die achterste planten te komen. Hoe pakken jullie dit aan zonder elke keer wat planten uit het hok te halen. Nog praktische tips?

                          En wat doen jullie met de topjes die achter grote bladeren verstopt zitten. Laat je die zitten of zorg je dat ze boven de bladeren komen zover dat kan (ik doe het laatste). Ik neem aan dat het belangrijk is dat ze zoveel mogelijk licht krijgen, toch?

                          Ze krijgen nu nog twee weken enzymen met bloeivoeding. Daarna bloeivoeding met een of andere booster voor zwaardere toppen. Alles exact volgens het schema van Plagron. Dus zal wel goed zijn toch?

                          Maar hier wat foto's.

                          SAM_0446.jpg SAM_0444.jpgSAM_0453.jpg SAM_0452.jpgSAM_0450.jpg SAM_0454.jpgSAM_0459.jpg SAM_0455.jpg

                          Daarnaast merkte ik uit jullie reacties dat de hoogte waarschijnlijk geen probleem zal zijn. En als ze toch te groot worden, ik genoeg opties heb om het op te lossen. Dus die zorgen ben ik kwijt en wacht ik het gewoon wel af.

                          Daarbij ben ik deze week bezig geweest met een drooghokje naast mijn groeihokje. Het simpele ontwerp is klaar en de spullen (op het hout na, die is besteld en wordt een dezer dagen gezaagd) heb ik al in huis. Dus volgende week ga ik het in elkaar zetten. Maar hiervan hou ik jullie uiteraard op de hoogte.

                          Tips en adviezen zijn weer uiteraard meer dan welkom!!!!

                          Groetjes
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            http://www.youtube.com/watch?v=WH4C0BEa1wk
                            Igrow cannabis

                            bestaat geen betere kweekkast

                            Comment


                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              mooi mooi mooi

                              Comment


                                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                                #kneiterboy#
                                Wat wil je hiermee zeggen? Ik ben aan het kweken in mijn kast, loopt goed en ik ben meer dan tevreden. Wat is dan jouw bijdrage in dit draadje? Een filmpje op Youtube van een kweekkast van € 2.800,00. Ja ik geloof best dat die super zal werken, maar ik doe hier een verslag van een zelfgemaakte kweekkast en de daarmee gedraaide eerste kweek. Ik kan ook een link van een goede shop erop plaatsen die goede wiet verkoopt en zeggen dat er niets boven die wiet gaat. Is net zo'n zinvolle bijdrage, niet dus.....

                                Plaats aub zinvolle informatie die een positieve bijdrage levert in dit draadje. En wil je reclame maken voor die kast, maak dan een eigen draadje. Ik ben blij dat er anderen zijn die wel echt met goede tips komen, zodat ik er wat van opsteek en diegene die dit draadje leest ook.

                                Groeten
                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X