Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    ziet er mooi uit daarje zou de potten op een kleine verhoging kunnen zetten.en dan de bak waarin ze staan.gooi je dan vol met koud water.hierdoor stijgt de lv in je hok,en dat zullen ze lekker vinden

    Comment


      #47
      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      Je heb best kans dat de rechter zo kort blijven omdat aan die kant de lucht naar binnen giert dus ze erg droge lucht over zich heen krijgen.

      Verder ziet het er goed uit.

      Wat je zou kunnen proberen is de rechter planten wisselen met de linker en dan ff kijken of ze bij trekken.

      Trekken ze bij, dan ligt het aan de intake die je heb, dan is die te klein voor je afzuiging, want dan giert het echt naar binnen op dat punt (en ik spreek uit ervaring )

      Grtz

      Comment


        #48
        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

        Hierbij wat reacties:

        Tumble Trimmert:

        Wat betreft de luchtvochtigheid zit ik met de lichten aan rond de 40% en als het donker is rond de 75%. Ik doe er verder niet veel mee, behalve dat ik dus twee keer per dag wat vernevel. Omdat het goed beheersen van de luchtvochtigheid (zonder dure apparatuur) een moeilijke zaak is, laat ik het de eerste keer gewoon voor wat het is. Ik denk dat de gemiddelde thuiskweker hier namelijk ook niet teveel energie in steekt.

        THC Dude:

        Jouw reactie is heel erg begrijpelijk. Alleen heb ik niet vermeld dat de planten daar nooit hebben gestaan en ik ze net voor de foto op die plek had neergezet. Ik dacht dat het wellicht beter was om ze nu juist bij de luchtinlaat te zetten, zodat ze frisse lucht krijgen. Ik ben er inmiddels wel achter dat het waarschijnlijk komt doordat deze plant vrijwel altijd in het midden heeft gestaan en dat dit nu juist de plek is waar de minste licht komt. Aan de zijkanten is er namelijk veel meer licht door de reflectie van de zijkanten. Ik probeer nu deze plant alleen aan de zijkanten te houden en de andere planten steeds van plek te rouleren. Zo hoop ik dat ik het wat kan laten bijtrekken. Maar als hij achterblijft dan is het zo.

        Daarbij zeg je dat het bij jou aardig kan gieren bij de luchtinlaat. Daar is bij mij absoluut geen sprake van. Door mijn fancontroler draait mijn ventilator lekker rustig en daarbij heb ik een zeer grote opening voor de inlaat gemaakt. Dit zorgt ervoor dat het absoluut niet giert, maar heel rustig naar binnen stroomt (zie afbeelding).

        doorsnede luchttoevoer.jpg
        Last edited by justforfun; 5 March 2011, 18:07.
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #49
          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          als je bak waar de planten in staan goed waterdicht is,is het een kleine moeite om de potten op bv stukjes 2 en 3 hout te zetten.als je dan de bak vult met 30 liter water zal je zien dat die best wel snel verdampd.is de goedkoopste manier om je lv omhoog te brengen,en als je bak echt waterdicht is ook de veiligste manier.ook spaar je zo je lampen,want normaale luchtbevochtigers zorgen voor aanslag op je bulpen.je kan het ook niet doen,maar dan duurt je groeiperiode iets langer

          Comment


            #50
            Dat is nog eens een knappe kast! Netjes gemaakt..

            Comment


              #51
              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              mijn complimenten voor de zinvolle draad en de tekeningen en info, meningen.

              al doende leert men, nu over op waar het allemaal om draait, de meisjes.
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


                #52
                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Ik heb helemaal niet gezegd dt het bij "mij" naar binnen giert. Dan moet je toch echt beter lezen!!!!!

                Ik gebruik een actiefe inlaat inplaats van passief. En jij zegt dat er een "zeer" grote opening in zit. Aan de buiten kant ja, aan de binnenkant waar de lucht naar binnen komt (anders snap je het niet) is maar een kleine spleet ten opzicht van je afzuiging. Maar dat maakt niet uit.

                Ik ken gassies zoals jij.

                Maar ik weet genoeg, je zit vol met onzin en denk dat je alles weet. Zelfde met de tekeningen van je (waar ik de 3D tekening mis wat ik eigelijk verwacht had, want die tekeningen die je liet zien kan ik ook wel maken met paint of coreldraw, dus niets bijzonders) en die 900 Euro en dat je de planten voor de foto daar heb neer gezet is ook gewoon bullshit, bla bla bla...

                Veel succes in zal ook niet meer kijken!!!!

                Comment


                  #53
                  SAM_0343.jpg
                  Toen ik bij de growshop kwam om een zwenkventilator te kopen, vertelde ze mij dat de kleinste planten naar de buitenzijde moesten. Ik heb ze toen verplaatst en toen nogmaals een foto genomen (de foto die ik geplaatst had). Dus ik heb het niet speciaal voor de foto verplaatst.

                  Maar gewoon jammer van je reactie. Je was voor mij iemand die zinvolle reacties gaf, alleen blijkbaar denk je dat ik een of ander raar verhaal aan het verkopen ben. Ik hoop dat ik je heb kunnen overtuigen dat ik gewoon adviezen van jullie vraag en in ruil daarvoor vertel ik mijn verhaal eerlijk op dit forum.

                  Veel succes verder. Ik hoop nog wat van je te horen, zo niet dan gaat het je goed.
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #54
                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    Beste Tumble,

                    Bedankt voor je uitleg over die waterbak. Je hebt me aan het denken gezet, alleen heb ik een vraag hierover. Is het alleen belangrijk voor de groeiperiode of ook voor de bloeiperiode?

                    Ik zit alleen met het dilemma dat die zwart-wit folie erg dun is en door het verschuiven van de bakken deze snel scheurt. Op dit moment is mijn bak dus niet meer 100% waterdicht aan de onderzijde. Als ik dat wil doen, moet ik dus vijverfolie gaan plaatsen, waar ik eigenlijk geen zin in heb om nu te gaan doen. Dus als het alleen voor de groeifase is, vind ik het niet meer de moeite waard en doe ik het voor de volgende keer. Daarintegen als het ook voor de bloei zinvol is, doe ik het wel. Ben dus benieuwd naar je reactie.

                    Ik had nog een andere vraag. Hoe groot moeten de planten zijn wil je ze in de bloei gooien. Ik heb op dit forum gelezen als ze de breedte van de bak gehaald hebben. Is dat een goed uitgangspunt? Of moet ik aan een bepaalde hoogte denken, aantal bladeren, of noem maar op.

                    Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
                    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                    Comment


                      #55
                      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                      als het oppervlakte van je planten over de 70 % zijn van het oppervlakte van je kast ,gelijk knop op 12 uur zetten.zonder vijverfolie geen water in je bak gooien.stekken groeien beter als de luchtvochtigheid hoog is tot begin week 3 van de bloei.zaadplanten zijn veel sterker en hebben het niet zo nodig.

                      Comment


                        #56
                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        Ik bedoel te zeggen dat de opening (zie tekening) dus de blauwe lijn, daar komt je lucht het hok in, die is (wat ik begrepen heb 500x100) veel te klein.

                        doorsnede%20luchttoevoer 2.JPG

                        Dan kan je aanvoer (wat geel is) zo groot zijn als een huis, maar hij komt bij de blauwe lijn naar binnen. Als je die opening nou zo groot als de rode lijnen had gehouden komt er meer lucht naar binnen en gaat het minder "stormen" om het maar ff zo te noemen.

                        Want je snapt wel dat je een soort trechter effect krijgt nu, hij gaat van groot naar klein. dat bedoel ik je uit te leggen en dan giert het naar binnen toe. Heb in het verleden ook roosters gehad en passiefe inlaat, als je dan in je hok gaat zitten dan voelde je de wind echt naar binnen gieren wat dus ervoor zorgt dat je lucht te droog wordt. Daarom zie je mensen hier een actieve inlaat maken omdat dat beter is voor de lucht toevoer.

                        Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel.

                        en misschien heb ik wat fel gereageert, maar ik sta al een week droog (QUA ROKEN voor sommige mensen )

                        Veel succes verder.

                        Grtz

                        Comment


                          #57
                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Hallo THC-Dude,

                          Ik ben blij dat je toch mijn reactie hebt gelezen en dat je begrijpt dat ik jouw reacties wel zinvol vind en dat ik absoluut niet betweterig wil overkomen. Ik ben wellicht erg eigenwijs, maar ik doe zeker wat met alle reacties. Als het kleine dingen zijn die ik gelijk kan toepassen, dan doe ik dat gelijk. Zijn het grote dingen dan wacht ik daarmee tot de volgende keer. Dus ook met deze reactie van jou.

                          Zoals je ziet is mijn inlaatopening aan de onderzijde de kleinste opening van 50 cm2 (kleiner als het gat wat jij blauw maakt). Als ik nu mijn hand daar hou dan stroomt de lucht heel rustig naar binnen. Ik voel het absoluut niet erg trekken. Maar dat komt ook doordat de ventilator nog rustig draait. Als blijkt dat het inderdaad straks gaat gieren als de ventilator harder moet, dan moet ik wat verzinnen. Maar ik wil dat rustig afwachten. Maar wat ik niet begrijp is dat als ik een actieve inlaat hebt, dan gaat het daar toch ook gieren. Zo'n ventilator blaast dan toch ook de lucht hard naar binnen? Of maakt dat niet uit? Of plaats ik die laag zodat hij tegen de potten aankomt? Of denk ik nu te moeilijk?

                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          Beste Tumble,

                          Je hebt me serieus aan het denken gezet. Als ik nu op de grond een plastic afwasbak zet, gevuld met water. Zal dat ook (iets) werken? Ik heb immers een lege plek van het zaadje dat het niet trok, dus ruimte zat.

                          Update: Ik heb hem gewoon geplaatst kan geen kwaad lijkt mij. Een liter of 15 koud water erin, ik hoop dat het iets doet. Ik heb de luchtvochtigheid gemeten en is nu 37%, dus erg laag. Ga straks weer kijken of dat het oploopt.
                          Last edited by justforfun; 6 March 2011, 09:33.
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            #58
                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            Als je een actieve inlaat heb dan heb je aan 2 kanten van je hok een slang hangen die van 1 punt afkomt. en dan hang dan 20 cm boven je potten (zie tekening) dus die loopt bijna gelijk met je afzuiger. En dan stroom de lucht er veel rustiger in dan met een passieve inlaat, daar moet je afzuiger met geweld (zeg maar) de lucht er door heen trekken. Want je creert een vacuum. Nu draait hij nog langzaam, je afzuiger, maar zodra die harder gaat draaien dan gaat hij veel sneller stromen, en dan krijg je vele malen drogere lucht. Maar dat zul je straks wel merken.
                            Als die idd gaat gieren straks kan je misschien proberen de opening aan de buiten kant groter te maken door dat latje weg te halen wat er nu zit.misschien dat dat werkt. Maar een gat is zo gezaagd, en in de bouwmarkt kan je badkamer Fan kopen voor weinig die makkelijk in de buurt komen van je afzuiger en dn een T-stuk erop van romd 125 met slangen aan beide kanten laten lopen. half uurtje werk denk.
                            actieve inlaat.JPG

                            Probeer een onder druk te krijgen van 5 a 10%, dus als je een afzuiger heb van 225m3, dan is je inlaat 210 a 215m3.

                            En de lage LV komt door de vacuum die je creert nu door de passieve inlaat. Je kan dan idd gewoon een afwas bak neerzetten met water.

                            Veel succes.

                            Grtz

                            Comment


                              #59
                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              zal wel iets helpen,maar hoe grooter het oppervlak hoe beter het verdampt.maar als je kast geen waterdichte bodem heeft hoe doe je dat dan eigenlijk met water geven?

                              Comment


                                #60
                                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                                Mijn bodem is voorzien van dat zwart-wit folie, dus wel waterbestendig, maar niet waterdicht. Ik heb onder mijn bakken opvangbakken staan. Dus als er water onderuit stroomt, dan wordt dat opgevangen. Als ik water knoei op de folie is dat geen probleem, maar het moet geen waterbak worden, dan is er wel een probleem. Als ik klaar ben met deze ronde plaats ik er vijverfolie in (hopenlijk witte folie) en dan ga ik jouw tips zeker opvolgen. Voor nu is het behelpen met wat plastic waterbakken.

                                Zal het schelen als ik de afzuigventilator slechts af en toe aanzet en mijn zwenkventilator uitzet? Dan is er minder luchtverplaatsing en dat is beter tegen het uitdrogen van de planten, of heb ik het mis?
                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X