Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag: QB, 240W, 120x120x200, 3x Autoflowers. (Ook hulp gevraagd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kweekverslag: QB, 240W, 120x120x200, 3x Autoflowers. (Ook hulp gevraagd)

    Korting op 420shop
    GoedenMiddag Kweekers,

    Het is zo ver. Ik heb besloten een kweek te beginnen. Omdat ik met nogal wat vragen zit leek het mij verstandig om hier mijn kweek bij te houden.

    De setup wat ik heb is als volgt:

    Tent: 120x120x200
    Ventilatie: 2 standen 220-400m3 360m3 koolstoffilter.
    Lichten: Deze link laat zien welke het zijn.


    Ik heb nu 3 smart pots staan met 1x bleu cheese, 1x dream machine en 1x 2 fast 2 auto. Dit zijn allemaal autoflower zaden.
    De poten zijn gevuld met de bio aarde van cellmax Ook heb ik een potje Celmax 822 en voor als de planten in de groei zijn een potje bloom van cellmax.

    De zaden zijn allemaal 27-10-20 ontkiemt. Ik heb volgens mij een fout gemaakt om 29-10-20 al de Cellmax 822 toe te voegen bij het geven van water. Kan iemand mij hier meer over vertellen.
    Ook ben ik begonnen met de lamp op een hoogte te hangen van 80cm op 100% De lichten hebben een switch om ook rode lichten erbij te activeren. Na wat onderzoek te hebben gedaan was het beter om de lchten op een hoogte te hangen van 50cm met 60% sterkte. (Klopt dit?)

    Verder heeft de dream machine niet een hele goed ontkieming gehad, Het zaadje was te ondiep geplant waardoor hij niet goed in de grond zat. Ik heb het zaadje met het worteltje opniew in de grond gestopt
    Ook valt mij op dat de uiteinden van de blaadjes wat geel zijn. Kan dit komen door het toevoegen van de 822?

    Wat ik graag nog zou willen weten is:

    wanneer ik het beste de voeding kan toevoegen?
    Moet ik de ph waarde van het water ook aanpassen ( grond is biologisch) dit kan ook voor de gele puntjes zorgen misschien?
    Moet ik mijn lichten dimmen ? welke hoogte kan ik een quantum board het beste hangen? Kan ik ook meerdere planten onder dit licht ?


    Graag zou ik jullie kennis willen vragen om mij te helpen. Dit is mijn eerste kweek.

    Hieronder een paar foto's

    20201031_162037.jpg20201031_162050.jpg20201031_162043.jpg

    20201031_162354.jpg20201031_162341.jpg
    Dream machine blue cheese



    20201031_162325.jpg
    2 fast 2 auto

    Mvg,
    King Green






    Attached Files

    #2
    Die gele puntjes kan komen door de te vroege voeding inderdaad. (of door natte voetjes)
    Cellmax is volledig biologisch en je hebt ze in grote potten, dus ik zou niets aan de pH doen.
    Zeker nog een week alleen water, ruim rondom de plantjes en daarna ga je ze laten wennen aan de celmax 822

    Ali-lampjes..ghehe...ziet er goed uit, ik ben benieuwd.
    De lampen zijn geschikt voor 4x4ft, en of je daar nou 3 of 30 plantjes zet maakt niet uit, het gaat om dat oppervlak.
    Als ze niet strekken (lange stelen krijgen) hangen je lampen goed.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de comment. Gelukkig het was inderdaad mijn bedoeling om zonder PH meter te gaan. Wil namelijk een soort van deze vent volgen: https://www.youtube.com/watch?v=e8rkaXPKCQc Een meester grower.

      Ik zou dus makkelijk 4/6 planten onder deze lichten kwijtkunnen?
      Ik heb ook het licht nu gedimd naar 70% zal ik de etra 30 tijdens de bloei geven of moet ik nu alle licht sterkte al gebruiken,
      Ook een vraagje over de afzuiging. Die staat nu niet aan. wel staat er een ventilator aan. Moet ik de afzuiging ten alle tijden aan hebben?

      Cheers,
      King green

    #3
    Er is een plantje wat er nu zo bijstaat. Wat kan dit zijn. Water te kort?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Mizzaa
      Mizzaa commented
      Editing a comment
      heb je de potten ingewaterd ?,
      of hoeveel water heb je na t planten erbij gedaan ?

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Met het plantje is niks aan de hand, jouw grond is 4 tot 6 weken voorbemest dus ik zou pas voeding gaan geven als de kleine lobblaadjes geel gaan worden, als je grond ingewaterd is, eerste week niks geven

    #4
    Mizzaa en Corleone1933 Met ingewaterd bedoel je of ik de aarde eerst helemaal heb nat gemaakt? Dit heb ik niet gedaan!! Hoe los ik dit op? ik heb telkens een beetje water erbij gedaan

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      De inhoud van je bag en daarvan 10% aan water erbij en dan de eerste week misschien wel 2 weken niks meer maar dat zie je wel aan het plantje.
      Volgende ronde voordat je de bag vult eerst grond vochtig maken en daarna de bag vullen b.v. 19 liter bag grond inwateren met ongeveer 2 liter water en daarna eerste week, 2 weken niets meer. Ze hebben in deze periode niet veel nodig dus rustig aan met water en niet te dicht op de stam water geven, blijf 5 tot 10 cm van de stam af.

    #5
    Corleone1933 Thanks voor de tip. De volgende keer dus eerst de inwateren.

    Moet ik er nu ook 2 liter water ingooien ?? of wat raad je aan?

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      De tip van Corleone heb ik ook toegepast. Had ook niet ingewaterd, maar de aarde wel lichtvochtig gemaakt (aarde in pot, water erbij, omwoelen met hand etc). Uiteindelijk heb ik er gewoon de 10% per potinhoud bijgegooid. Je vertelt niet op welke plek in de pot je 'een beetje' water hebt gegeven, maar ik zou er flink mee uitkijken en als je het al doet ver van de plant af.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik weet niet wat je ze al gegeven hebt en hoe groot je bags zijn?

    #6
    Ik heb de aarde in de bags gedaan die zijn 19 liter. Daarna het zaadje erin en wat water erbij. Verder geen water.
    ​​
    27e allemaal ontkiemt en boven de grond. Heb ze nu paar keer klein beetje water gedaan.

    Moet ik de aarde nu van nog meer water voorzien?

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja mag je in iedere bag wel een litertje ingooien en dan even aankijken, niet te dicht op de stam.

    #7
    Corleone1933 Heb nu net in iedere bag een liter water toegevoegd. Nu even aankijken. ik houd jullie op de hoogte

    Comment


      #8
      20201104_190450.jpg20201104_190441.jpg20201104_190431.jpg
      20201104_190417.jpg20201104_190412.jpg


      Zo zien mijn dames er op dit moment uit. Ik vind wel raar dat bij de 3e foto de puntjes van de blaadjes naar beneden staan. Weet iemand wat dit kan zijn.

      Comment


        #9
        Dat is helemaal niks gewoon kalm aan het zijn babys

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Net wat Kunichika zegt, en ik zeg het nogmaals, niet te dicht op de stam water geven want er zijn er al zoveel geweest die stamrot gehad hebben, de wortel gaat wel op zoek naar water, krijg je sterke planten van. Suc6.

        #10
        Goeden avond leden.

        We zijn nu 21 dagen ( 3 weken verder). Sinds vandaag ook LST toegepast. Ligt het aan mij of zijn de planten erg klein voor 21 dagen? Ik heb volgens mij de fout gemaakt om mijn QB 25 cm boven de plant te hebben gehad.

        Nu heb ik ze op 65 cm boven de planten. Ook heeft 1 van de planten bruine puntjes bij de onderste blaadjes. Daarbij heeft ook 1 van de planten al witte haartjes. betekent dit dat deze plant al in de bloei is ??

        Wat is jullie advies?

        20201117_183604.jpg20201117_183629 (1).jpg20201117_183644.jpg20201117_190241.jpg

        Cheers,

        King green

        Attached Files

        Comment


        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Die burned tips zijn normaal, ik vermoed door de standaard voeding die in potgrond zit, dan krijgen je eerste blaadjes burned tipjes omdat je plant te veel wil opnemen, door dat je plant groeit, gebruikt ze wel de voedingstoffen uit uw potgrond en zal ze niet meer burnen, na een paar weken begin je rustig met voeding. En Uw Ph altijd checken, daar mogen niet te veel fluctuaties inzitten. maar al bij al, zien ze er wel gezond uit, dus geen zorgen. Hulp genoeg .

        #11
        Zijn inderdaad wel erg klein voor 3 weken, zit er geen beschrijving bij de lamp voor de hoogte in de veg fase.

        Dit waren mijn auto's na drie weken en 2 dagen

        20200329_102957.jpg
        Last edited by Corleone1933; 17 November 2020, 22:10.
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Nee ik gebruik de Mars hydro ts1000, en bloeivoeding pas gaan gebruiken in de bloei.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Corleone1933. DE TS1000 is toch een quantumboard of ben ik nou gek?

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Klopt Voor het eerst, dacht dat hij cobs bedoelde maar is inderdaad een quantumboard

        #12
        Die grond ziet er aardig droog uit gap ik zou zoiezo die toplaag altijd lekker vochtig houden met een sproeiertje vinden ze lekker.... gaat de LV ook omhoog in je tentje.
        Hoeveel water heb je gegeven de afgelopen 3 weken????

        Mag ik vragen wat de je temperaturen zijn ben vooral erg benieuwd naar je nacht temperatuur heb het idee dat ze te koud staan en daardoor slecht ontwikkelen.

        edit: dat blaadje wat je hebt omcirkelt dat is gewoon normaal gedrag van je plant, oud blad onderaan is soms een tikje aangetast dat hoort erbij.

        Hou je ledjes lekker op 40 cm das een goeie afstand doe zelf nu een testje met led 135 w 40 cm.gaat perfect
        Last edited by Pieredraaier; 18 November 2020, 15:07.

        Comment


        • king green
          king green commented
          Editing a comment
          He pieredraaier, Thanks voor de comment. Ik heb ze de afgelopen dagen 0.5 liter water per bag gedaan met soms 1 dag geen water.

          De tempratuur in het hok overdag met lampen aan is tussen de 23/25 graden. In de nacht weet ik het niet precies dit ga ik voor je nakijken. maar volgens mij is dit rond de 19/20 graden.

          Heb de led nu op 50 cm hangen ik gebruik een dimbaare QB van 240W. deze staat nu op 80% zal ik deze gewoon 100% geven?

          Cheers

        #13
        ok je geeft dus de laatste week een halve liter per dag dat is veels te veel gap echt veels te veel die plantjes zijn misschien 20 cm hoog.

        Laat die kluit maar f goed uitdrogen minimaal een dag of 5 a 6 a7 gap.

        Haal een paar lange sateprikkers en steek die in je aarde dan zal je zien na 20.minuten dat ze zeiknat zijn.
        Dit kan je ook gebruiken als indicatie van wanneer je weer water moet geven..... in jouw geval nog lang niet.

        Denk dat jij inmiddels op een flinke kluif met modder aan het kweken vent waardoor je plant zich niet kan ontwikkelen.

        Ter vergelijking ik doe een hokje van een vriend verzorgen die op vakantie is die geef ik een liter om de dag dus dat is hetzelfde als jouw.
        Ook zaad werk zelf nooit met zaad maar in dit geval ook 3 weken oud.
        Die zijn 7 x zo groot dus die van jouw mogen veel minder krijgen.

        Lekker vanaf blijven enige wat je doet is met een spraytje die toplaag nat houden.
        Je zou een straal kachel bij kunnen zetten in de ruimte van je tentje als het licht uit is zodat het een beetje droogtrekt.

        Licht gewoon op 100 knallen

        Greets Pieredraaier

        Advies van een ouwe lul maar ik denk dat ik redelijk in de buurt zit.

        IMG-20201118-WA0004.jpeg

        Comment


        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          de kleur wijst er ook op dat ze enigszins aan het verzuipen zijn bladpunten idem dito! zou die kachel overdag ook aanhouden gap

        • king green
          king green commented
          Editing a comment
          He pieredraaier.

          Bedankt voor je advies. Heb er een sate prikker ingedaan en 20m gewacht. Ze kwamen er inderdaad erg nat uit.

          Als ik mijn planten vergelijk met de foto van jou is het een erg groot verschil en denk ik dat je gelijk hebt, desondanks ik mijn potten niet heb ingewaterd zit er nu toch te veel water in.

          Ik heb BTW de potten op advies van iemand alsnog ingewaterd met 2 liter water. Dit heb ik ongeveer 1 week geleden gedaan....

          Moet ik nu 5/7 dagen wachten zonder dat ik de toplaag nathoud met een spraytje? of moet ik dit wel doen?
          De lamp staat nu ook op 100% en ik ga nog een straal kacheltje neerzetten.

          Cheers,

        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          ik raad je aan om even een beetje te voelen hoe zwaar ze nu zijn en pas weer water geven als je echt voelt van nu is er een flink pak aan gewicht uit de pot.

          Dit duurt zeker een week nog omdat je er flink wat ingegooid heb.

          Geen paniek lekker laten droogtrekken de eerste paar weken van een kweek in de groei hoef je weinig te doen gap gaat allemaal redelijk vanzelf ze hebben weinig nodig alleen een aangename temperatuur en een lekker lampie.

          Douw er afentoe is een prikker in kan je een beetje kijken hoe het opdroogt.

          Als je nou echt moeite blijft houden met water geven haal dan een blumat tension meter dan weet je precies waar je aan toe bent.

          maar voor nu lekker laten gaan 7 8 a 9 dagen.

          Ik hou mijn toplaag altijd vochtig in de groei maar dat is misschien 5 milliliter per pot dat doe ik om de LV een beetje op peil te houden.

        #14
        Ik zou de potjes even wegen. Als ik zo naar je setup kijk en naar de potten vermoed ik dat die zo'n 50 liter per stuk zijn. Dit kan je even vergelijken met het gewicht van een zak verse potgrond, ik vermoed dat deze zelfs lichter zijn. Hoe lang geef je al dagelijks een halve liter? Ik denk namelijk dat ze veel te droog staan. 1 van de redenen waarom ik dat denk is het door jou omcirkelde blad en het uitgangspunt dat je de potten niet ingewaterd hebt. Richtlijn van het inwateren is zo'n 10% van het volume potgrond. Dat zou dan in jouw geval op 5 liter per plant komen. Nu wil ik je zeker niet adviseren om dit er alsnog in te gooien maar het lijken me stoffen potten en die kan je in principe bijna niet overbewateren. Ik denk dat ik ze zelf allemaal zoveel water zou geven tot het er aan de onderkant uitkomt. Daarna hoef je ze een tijd lang zeker geen water te geven. Zodra de bovenste 5 cm weer droog is begin je dan voorzichtig weer met water geven.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          je bent onverbeterlijk man jij kweekt net een jaar dat is heel.kort berichten plaatsen en heel veel lezen is niet hetzelfde als ervaring.

          als je een spons op straat legt en je gooit er een emmer water op zal er misschien 40 ml water on blijven zitten.

          maar als jij beetje bij beetje met een pipetje 20 milliliter toevoegt kan die spons wel 200 ml water vast houden.

          snap je ?

          edit: wat heeft een airco met een tension te maken dat staat niet in verhouding. een optiimate begint bij 2 kop een tension meter kost 35 euro.

          Je post hele verhalen maar inhoudelijk staat er weinig: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden waar slaat dit op? Het is in dit geval zeiknat of kurkdroog(zeg jij) als hij jouw advies opvolgt hier zijn ze volgende week helemaal verzopen
          Last edited by Pieredraaier; 19 November 2020, 14:26.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik vind jouw sarcastische, bijna beledigende manier van schrijven niet zo fijn.
          Kun je misschien iets meer relaxed met iedereen op het forum omgaan ?
          We zijn geen professionals, net als jij.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Weet je... je hebt vast helemaal gelijk. Maar het enige waaruit blijkt dat jij zoveel ervaring en kennis hebt is jouw geschreven woord. Je hebt nog geen zinnig bericht geplaatst voor wat betreft je kweekervaring, je roept dat je 180 gram draait op een plant alsof dat een extreme prestatie is maar vermeld daarbij niet wat voor lamp erboven hing of wat de voorgroeitijd was, gekweekt vanuit zaad of stek en welke soort. Met andere woorden, jij bent schijnbaar degene die niet weet waarover je het hebt. Maar ik kan je wel vertellen dat indien ik een enkele PP onder 300 watt led zet in een 38 liter airpot met een voorgroei van 4 weken ik die 180 gram dik overtref, sterker nog, ik zou flink als ik het niet haalde. En ik kan dit ook nog eens onderbouwen met een kweekverslag. Het feit dat jij geen kweekverslag plaatst, het over apparatuur hebt die de gemiddelde hobbykweker niet eens van naam kent en Het feit dat jij schijnbaar niet begrijpt dat 35 euro voor sommige mensen een wereldbedrag is geeft aan dat je in ieder geval geen ervaring met mensen hebt. Overigens zijn ze niet allemaal verzopen als hij mijn advies opvolgt want dan koopt hij een bodemvochtmeter en weet hij ineens of ze wel of niet te nat staan en handelt naar de uitkomst daarvan. Voor het overige. Ik hoop dat king green een goede keuze maakt welke dat ook mogen zijn. Met jou ga ik niet langer in discussie. Het is nergens voor nodig om mij te beledigen, ik heb jou ook niet beledigd. En als ik op dat niveau wil communiceren of op zoek ben naar sterke verhalen zoek ik wel een kroeg op.

        #15
        ik zou heel graag andere mensen hun mening willen horen!

        Comment


        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          leg je nou gewoon neer bij het feit dat ie fout zat is niet erg gap...
          ik ben ook een hondenman vanavond een leuke docu op ned2 over herders!

        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          tevens bezit ik ook een paar andalusiers we hebben meer gemeen dan jij denkt misschien moet we is een keer een jointje roken op stal bij jou beetje praten over de hobby!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik sluit de mogelijkheid dat ik fout zit helemaal nergens uit. En ik heb al eens de conclusie getrokken dat een hoop mensen in de hondensport overeenkomende hobbies hebben. (Paarden, Honden, Motoren, Schietsport en Duiven) die laatste heb ik dan zelf weer helemaal niets mee maar de eerste paar komen bij opvallend veel hondensporters voor. Het nadeel daarvan... iedereen weet overal wel iets van en dat leid vaak tot onprettige discussies. Daarom discussieer ik het liefst stoned. Dan ben ik wat rustiger in de kop en boeit het me sowieso niet wie er gelijk heeft, als het maar gezellig is. En wil best een keer eentje met je roken hoor, ben gek op een goed gesprek. Maar bij mij op stal word dan weer niet gerookt. Ik ben sowieso wel een beetje afwijkend met een hoop zaken, ik rook bijvoorbeeld nooit voor 20.00u ivm kids
      Bezig...
      X