Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

20 x sour banana sherbet onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 20 x sour banana sherbet onder LED

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,



    Over een paar dagen ga ik beginnen met mijn eerste LED binnenkweek. Er komen dan circa 25 stekjes. Ik wil hier alles gaan bijhouden zodat men kan bijspringen waar nodig in

    Ik zal eerst de setup opsommen ( medium, voeding en actieve inlaat moet nog gekocht worden) zodat er op advies eventueel wat anders gekocht kan worden.



    - hok is net geen 240x120, zal uitkomen op 230x115 ( ga nu de helft gebruiken omdat ik pas 1 lamp heb en wil na deze kweek het liefst een wat betere lamp kopen)

    - tussen de 20 a 25 11 liter potten (even kijken wat past, deze zijn al gekocht dus zal het ermee moeten doen)

    - medium: coco

    - voeding was ik aan het denken aan Aptus of Canna ( iemand advies?)

    - afzuiging 1500m3 met bijpassende filter en dimmer mocht deze nodig zijn.

    - actieve inlaat wil ik me graag over adviseren hoeveel nodig is.

    - lamp is Mars hydro 192 ( krijg van een vriend nog een kleine lamp om deze ernaast te hangen mocht dit nodig zijn)

    - Ph en EC meter

    - vat



    Dit is het zo een beetje

    #2
    Das een flinke setup voor een eigen rokertje.
    Die 2e kweek zal dan zeker pas over een jaar nodig zijn ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Collega
      Collega commented
      Editing a comment
      Met zijn 2en kan het snel gaan hier in huis. Er van uitgaan ( of hopen) dat we 20 gram per plant kunnen afhalen dan gok ik dat de volgende kweek een dikke 2 maanden na deze oogst zal moeten zijn. Een volgende keer zal ik het proberen met grotere potten en minder aantallen, maar deze krijg ik nu en vind het zonde om de helft weg te gooien

    #3
    Het resultaat is niet afhankelijk van het aantal planten maar van de verlichting.
    Met die mars192 moet 400-500gr geen probleem zijn of je nou 5 planten zet of 50 maakt niet uit.

    Als je met stekken kweekt is 20gr per plant een mislukte kweek.(imho)

    Vergeet de beestjesbehandeling niet, voordat je ze in je kweekruimte zet!
    Stekken komen met beestjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Iets tegen spint en thrips. Een contactmiddel.
      Vul een emmer water, spul erbij en de stekken dopen tot het stekblokje.
      Na 10-14 dagen nog een keer met een contactmiddel behandelen en vlak voor de bloei nog een keer met neemolie.
      Tis veel gedoe mede daarom kweken de meesten uit zaad.

    • Collega
      Collega commented
      Editing a comment
      thx, ik heb het opgeschreven. Het zijn inderdaad wat handelingen en ook een bepaald risico met stekjes als ik het zo lees.... Volgende keer gaan we het anders aanpakken

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Lowryderstekjes dan is 20 gram wel OK.

    #4
    kreeg zojuist bericht dat ik de kleintjes donderdag al krijg. Ik ga morgen dus het hok klaar maken, iemand die kan aangeven hoeveel m3 de inlaat moet zijn? Kan ik hier het beste een filter aan hangen zodat er geen troep/beestjes naar binnen kunnen.....
    zal vanaf donderdag het verslag hier gaan bijhouden

    Comment


    #5
    in de winter heb je geen actieve inlaat nodig,2 gaten maken onderaan net zo groot als de dia van je afvoer slang stoffilter ervoor en gaan.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • roller
      roller commented
      Editing a comment
      laat in het toppic , maar dan zuig je toch je huis vacuum ? en je verwarming erbij?

    #6
    Ik maak weliswaar mijn eigen stekken maar desondanks toch wel spint er op gehad. Waar ik het succesvol mee weg kreeg was pyrethrum dat de Welkoop verkoopt en wellicht andere tuincentra.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #7
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Het resultaat is niet afhankelijk van het aantal planten maar van de verlichting.
      Vergeet de beestjesbehandeling niet, voordat je ze in je kweekruimte zet!
      Stekken komen met beestjes.
      Inderdaad. Een of twee besmette stekken zijn nog wel schoon te krijgen. Daar kan je moeders van maken waar je vervolgens je eigen stekken van snijdt die je preventief behandelt alvorens je ze zet. Zo heb ik de bekende clone only Amnees stekken schoon gekregen en menig kweek uit stek spint vrij voleindigt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #8
        Zo de kleintjes staan erin.

        Heb een emmer met voeding gemaakt, heb de ml gebruikt die erin moeten volgens het schema van Canna. Ik kwam hiermee uit op een EC van 1,8, ik heb hier steeds wat water toegevoegd zodat de EC zakte naar 1,3. De PH heb ik laten zakken naar 5,8 en heb ze allemaal 300ml water gegeven. Lampen staan op 18/6

        Als de lamp aanstaat zit de temperatuur op 24 a 25 graden, als hij uit staat zakt de temperatuur tot 18 graden wat ietwat koud is denk ik? Hier moet ik iets op verzinnen zonder een extra kachel van 1000watt erbij te zetten.
        Attached Files

        Comment


        • roller
          roller commented
          Editing a comment
          die staan VEEL te dicht opeen.
          600gram op 4maand is behoorlijk veel voor eigen gebruik.

        #9
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • Collega
          Collega commented
          Editing a comment
          als ik de boel aan het flessen was zou ik zeggen dat ik er 4 had staan en daar fotos van maken en online gegooid. Maar als meerdere mensen dit teleurstellend vinden dat is deze fout heb gemaakt mag dit topic worden dichtgegooid/verwijderd

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Mister Tomato zit op meerdere verslagen zich te moeien, hij kan het niet goed velen wat een ander doet, zelfs qnq maakt er niet zo'n probleem van en probeert nog te helpen, ik zou er niet meer op reageren, je hebt mensen en potloden die altijd ergens over moeten klagen suc6 verder met je kweek

        #10
        18 graden is ok , maar je moet kijken vanwaar je de inlaat lucht haalt.
        En vooral waar de 'gebruikte' lucht heengaat.

        Heb je de meisjes behandelt zoals hierboven gezegd was? of gewoon erin gedaan.

        Cheers and goodluck

        R.

        Comment


        • Collega
          Collega commented
          Editing a comment
          oke dan hoef ik dus niet bij te gaan warmen. Lucht inlaat is uit de ruimte waar het hok staat en de uitlaat gaat naar de ruimte ernaast.

          Behandelen heb ik niet gedaan omdat die man zei dat hij ze preventief heeft behandeld en ik ze zou onderdompelen zijn goedje eraf zou gaan. Er zat inderdaad wat rode poeder op en ander wit schaafsel, leef op heeft fijn houtschaafsel. ik zal ff foto's uploaden

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nooit vertrouwen op een stekkenboer, zaagsel wijst op roofbeestjes, dus altijd stekken dompelen.

        #11
        hierbij de fotos
        Attached Files

        Comment


          #12
          Ziet er slecht uit. Strek en vlekken.

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Strekken komt omdat die planten licht willen, veel.

            Die vlekken, dat weet ik niet. Maar zo vroeg in de teelt, lijkt me een groot probleem.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Beetje calmag toevoegen, dat is standaard onder ledlampen, vanwege intensiteit van het licht.
            Effe afwachten wat de nieuwe blaadjes doen hoor.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 7 December 2020, 17:12.

          • Collega
            Collega commented
            Editing a comment
            Ik gebruik zelf Canna, kan ik de calmag van aptus toevoegen? Heb trouwens nieuwe fotos gemaakt en die ga ik zo uploaden. zie eigenlijk geen vlekken, dat is die rode poeder die erop zit...... ik ga de kleintjes dadelijk inspuiten.

          #13
          Je moet deze mensen geen podium bieden,een mars 192 voor 20planten. Kweken heeft kennis en kunde nodig. Zomaar beginnen zonder dat je je ook maat een beetje hebt ingelezen, of ergens ervaring hebt opgedaan. Is onbegonnen werk. Dat gaat altijd verkeerd, ik gun je alle sterkte en geluk want dat ga je hoe hard het ook klinkt nodig hebben

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Sommigen leren liever door doen dan door lezen. Deze groep mensen leert door vallen en opstaan. Een keer een opmerking over de omvang van een kweek is natuurlijk prima. Maar misschien is het een idee dat je je aanmeld als moderator. PS zorg je er dan wel eerst voor dat je op de hoogte bent van de regels in NL en BE. Ik kan je alvast vertellen dat ik niet op de hoogte ben van de regels in BE en mij dus niet snel zal mengen in een discussie over de regels in BE. Maar de regels hier in NL zijn me wel aardig duidelijk en ik kan je met zekerheid zeggen dat 5 planten in een ruimte van 1x1 met een kweeklamp, thermometer, ventilator etc. niet onder het gedoogbeleid vallen. Dus als dat je argument is om te zeiken over andermans kweekverslag kan je beter van dit forum gaan, iedereen binnen het onderwerp binnen kweken is namelijk in meer of mindere mate strafbaar. En om even een extra punt te zetten. Gedogen is niet hetzelfde als legaliseren. Het is nog steeds illegaal. Vergelijkbaar met een discussie over te hard rijden. Jij kan 5 KM/u overschrijding acceptabel maar 10KM/u asociaal. Een ander legt die grens misschien bij 50 of 100 KM/u overschrijding. Feit is dat beiden niet toegestaan zijn

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Je hebt nsb-ers en kontenkruipers, ik hoef geen moderator te worden. Ik ben blijkbaar gewoon te direct, ik spreek uit wat ik denk. Dat moet kunnen op welk forum dan ook vind ik. Ik zit op meerdere fora voor verscheidene hobby's daar reageer ik ook zo op wan of verkeerde toestanden. Dus je bent nu ook moderator, daar is dit forum heel blij mee goed bezig kerel.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De regels van het forum zijn niet gebaseerd op de gedoogregels of andere regels die in een land gelden.
            Het forum heeft eigen regels, en deze kweek zou inderdaad over de rand zijn, wat mij betreft, als het volledig oppervlak gebruikt werd met 2000W led, maar omdat de helft van het oppervlak gebruikt wordt met 1 lamp is het niet groter dan een 120x120 tentje.
            Het aantal planten brengt geen extra opbrengst, alleen extra kosten.

          #14
          ze zien er slecht uit , 86 it , in the bin , and start from seed , smaller , or with more knowledge...

          alles wat hier gezegd wordt zoude al moete weten voor ge eraan begint.

          Comment


            #15
            Misschien dat Hork je een beetje kan helpen die werkt ook altijd met stekken
            buiten-2020, 2021, 2022
            Hydro-met afjes-2022

            Comment

            Bezig...
            X