Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweetniet kweekt weed. De eeeerste roonnnde!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hier toch nog maar eens een updateje....

Sinds gisteren de lamp op 100% gezet (stond totnutoe heel de tijd op 75%) om de laatste dagen van de vegetatieve fase ulder nog een groeispurtje te geven en hun bloeifase goed in te zetten. Amen.
    Das wel een serieus verschil als ge der onder staat qua warmte vind ik...

20210109_010152.jpg

Kon het geen twee dagen meer laten liggen. Zag me er al een been op breken of in een van die haken stappen.
    Kzie mij daar al staan op de spoed...en hoe zijde da tegengekomen manneken?
    Ik zou eens graag een nachtje op zo nen spoed werken, denk dat die allemaal boeken kunnen volschrijven van de marginalen en hun stommiteiten die ze daar tegenkomen.
    Soit, we drijven af...

Kmag me de volgende keer precies wel een groter netjen aanschaffen....

20210109_010210.jpg 20210109_010229.jpg 20210109_010220.jpgDer kunnen begot halve planten langs de zijkant ontsnappen

Zit nog altijd in dilemma met mezelf over wanneer ik nou zou switchen. Heb hier nog niet teveel goeds gelezen over RQS ivm met hermas...en heb ze gisteren allemaal serieus wa bijgeknipt aan de onderkant en Amnesia 1 ook nog eens 15 cm van de bovenkant weggehaald....denk dak dus toch nog beter een beetje wacht???

20210109_010250.jpg

Mijn bonsaibos blijft voorlopig bij 1 boom Den ene plateau blijft er nog wa instaan, den anderen heb ik er just uitgenomen....heb er precies wa teveel water ingekapt....der is precies schimmel opgekomen

20210109_010311.jpg 20210109_010318.jpg
    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      ze kunnen mogelijk 3 weken doorgroeien.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Betamelijk (eerzaam) net, ja keurig.. Kweetniet in hoeverre je het graag cryptische hebt kweetniet ? Net goed dat het netje wat kleiner is denk ik dan.
      Een boom in een pot als bos word netelig, gemelijk zelfs maar veel succes!

Verslag; Vandaag rustdag.

Gene klop doek, superdruk opt werk en ik ben kapot.

Tenigste da ik gedaan heb is de timer op 12 uur gezet voor vannacht.
    Kon het me niet laten, moest een beken zeuren, ze zullen 12 uur en 10 min licht krijgen

Comment

Dit ziet er niet gezond uit.

Het is de kleinste van de bende, begint sinds een dag of twee te verkleuren en nu zet ie zen geburen ook aan.

Leaf septoria???

Heb alvast de geinfecteerde bladeren zoveel mogelijk verwijderd.

20210113_040354.jpg 20210113_040343.jpg 20210113_040412.jpg 20210113_040350.jpg 20210113_040401.jpg

Comment

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Is dat daags na het omzetten van 12/12 opgekomen???

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Een dag of twee.

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Te nat kan ook veel op calium tekorten lijken. Als het de kleinste is, geef je haar ook minder water dan de rest?

Takketoelli : Ik voeg sinds enkele weken cal/mag bij, dus denk het niet...

Comment

• Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Calcium , magnesium.

Kalium is nog een andere stof
        Komt hier wel dik in orde anders.
        Mijn netje is ook zo klein internet legt u soms goed in de loeren .

Vele groet

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Mendeljev toch....grat overgelezen.

Rreppellsteeltjam Bladeren niet verwijderen? Te laat Welk probleem denk jij dat het is?

Comment

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Buiten die 4daagse een drietal weken geleden waar ze heel zuur water gedronken hebben, krijgen ze altijd water tussen 5.7 en 6.3. De ene keer wel 5.7, volgende keer 6.2,dan 6.0,... kan dit probleem veroorzaken?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Op grond? Ja, tussen 6.2 en 6.8 blijven.

• Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Het verschilt per strain, maar de meeste hebben wel behoefte aan een stabiele ph. 6,2 Is al 10× zo zuur dan 6,3. 6,1 Is dan weer 10x zo zuur dan 6,2 tussen 6,3 en 6,1 Is 100x zo zuur.......je kunt wel wisselen maar zou het maar met 0,1 per watergift doen.

Ik denk dat Takketoelli wel eens gelijk kon hebben, en is ook goed te behandelen met magnesiumsulfaat, aka Epsom zout.

https://www.moestuinweetjes.com/bitt...komt%20neusrot.

Succes..

Comment

Ik had gelezen dat magnesiumsulfaat (Epsomzout) helpt met het opnemen voedingstoffen o.a. N, P, K.

Magnesium is een essentiële macronutriënt, omdat het de plant helpt om de voedingsstoffen stikstof, fosfor en kalium op te nemen.
      Als je cannabisplanten tekenen van een magnesium tekort vertonen (vergelende fan leaves), dan is het wel tijd om Epsomzout te gebruiken.

De werking van zwavel is vergelijkbaar met die van magnesium. Het verbetert namelijk ook de opname van andere voedingsstoffen.

Bron:

Klik hier en kom erachter hoe bitterzout je wietplanten ten goede komt, hun opbrengst verbetert en ze helpt te gedijen in aarde en een hydrocultuur.

Om een magnesiumtekort op te lossen kan een teler magnesiumsulfaat, kalkmeststof, epsomzout of wormenmest gebruiken. Hiermee wordt een magnesiumtekort snel opgelost. Epsomzout is de beste oplossing, want het lost makkelijk op in water

bron:

​​​​​​​

​​​​​​​

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Interessant, bedankt!!

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als het vergelen van fanleaves een mg behoefte zou indiceren zou het helemaal kloppen.

Helaas is dat niet zo.

Zamnesia is een zaadverkoper, schoenmaker blijf bij je leest.

Plantjes zien er niet echt goed uit.
      Magnesiumsulfaat is besteld.
      Ik hoop maar dat het op tijd aankomt want ze gaan zienderogen achteruit...

Heb het net er opnieuw uitgehaald. ik voorzie dat ik ze de volgende dagen ga mogen uitnemen om bladafval te verwijderen.
      Kan ik dit weekend er ze nog een keer allemaal uitnemen en de tent beetje uitkuisen ook, want al verschillende keren gemorst ook bij het watergeven

Heb ze vandaag maar een straffe voedingsbeurt gegeven....kmoet iet doen :/
      Op 10 l water 5 ml calmag,10 ml power roots, 10 ml alga grow en 10 ml vita start, der zal wel iet bij zitten zekerst da ze kunnen gebruiken
      PH 6.25, en ga hem nu telkens tussen de 6.2 en 6.3 houden.

Bedankt aan iedereen voor de tips en leesvoer.

20210115_040710.jpg 20210115_040621.jpg 20210115_040610.jpg 20210115_040603.jpg

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dat kan, al zitten daar dan wel veel zware metalen en andere gifstoffen in.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        O.....keeeee, zoveel vragen ineens in mijn hoofd.

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Medicatie resten, amalgaam van de tandvullingen, en alle zooi die je zelf in je lichaam hebt opgeslagen mettertijd. Een mensenlijk is gevaarlijk afval eigenlijk. Crematoria zijn intussen verplicht filters te steken.

Rreppellsteeltjam Mag ze nog schreeuwen?

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ik maak me lichtjes zorgen over de oma van kweetniet.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        O jee, ik dacht de jouwe.

Ik maak me nu ook zorgen ja, gelukkig is oud en nieuw al geweest.

Niet je oma bij de plantjes gooien kweetniet,
        kastje heeft nog wel een urn vol.

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Te laat

Zoals gezegd bitterzout besteld, maar komt pas eind volgende week binnen...
      Daarom bij de doe het zelver hier in de buurt eens gaan kijken...kenden da niet, maar heb me wel iet anders laten aansmeren.

Kzal ze daar allemaal een lijntje van laten snuiven...

20210115_203105.jpg 20210115_203458.jpg
      Attached Files

Comment

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Heb zowel kalium als bitterzout besteld maar komt pas volgende week binnen.
        Als tussendoortje kunnen ze eerst wat magnesium knabbelen.

Wat is een nicle?
        Last edited by Kweetniet; 15 January 2021, 23:35.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Wie was een nicle!

Zoekfunctie voor gestarte posts door Nicle.

Zoveel advies en nooit luisteren.

Zoiets kan je de bijnaam nicle opleveren.

Daar leek het bij jou eventjes op, maar geen zorgen hoor, er is momenteel een veel betere genomineerde daarvoor!! LMAO

Die heeft een aditief als hydrovoeding!
        npk 0-0-6. lol
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 16 January 2021, 00:38.

• Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Had nicle al zitten googlen met allerhande termen als slang en nederland, maar vond niks

Kan het zijn dat ze gewoon wat aan de natte kant staan? Ik zie hangende bladeren, gelig van kleur, roestplekken. Dat is allemaal vrij typisch voor te nat toch?

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Algagrow = bio. EC meten is dan vrij zinloos.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Goede minerale voeding aanschaffen dus, ik adviseer dutchpro, ik ben tevreden over de hydro versie.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Atami b'cuzz is ook goed

Twas nog eens dringend tijd voor een update hier...

Om te beginnen de bonsai...als ge dreigt van ze buiten te smijten....dan beginnen ze te presteren.
      Had ze al een weekje uit de tent genomen bij vorige update, wou ze net leegkappen....en wat valt er daar te bespeuren...
      20210115_204819.jpg 20210115_204816.jpg

Na wat graafwerken uiteindelijk 6 kleuters in de klas...
      20210115_210515.jpg 20210115_210528.jpg

Tiental dagen later is dit de leader of the gang.
      20210125_230312.jpg

Nu over naar het serieuzere werk...

Heel wat additieven toegeleverd gekregen (bitterzout, kalium, pure enzym) en sugar royal is ook nog op komst.

Ze hebben ondertussen al eens 10 gr bitterzout mogen knabbelen.

Voorlopige waterschema:
      2 dagen water met additieven,1 dagspke puur, rince'ske and repeat.

Additieven:
      Op 10000 ml water gaat er
      40 ml Alga grow
      15 ml Vita Race
      10 ml Power Roots
      4 ml CalMag
      4 ml Kalium
      3 ml Pure enzym in

Bon appetit!

Heb deze week het net maar teruggeplaatst, en vree moeten stampen om de amnesia 1 , die na het afknippen van de bovenste 20 cm ik denk nu een kleine maand geleden, weer serieus boven de rest uitsteekt. De andere amnesia, die als enigste in een kleinere 5 gallon pot zit is ondertussen de tweede grootste.

20210125_230616.jpg 20210125_230559.jpg

De gelato die als eerste begon te verkleuren en er het slechts aan toe is wil precies niet meer mee groeien, hij staat gelukkig naast den amnesia 1, dus die zal wel nog wa plaats inpikken.

20210125_230625.jpg

De beide amnesias zijn wel opvallend veel geler dan de andere die mooi groen zijn vind ik.
      Op de foto's is het niet echt te zien maar toch

Dit is een blad van amnesia 2:
      20210125_230708.jpg

Link s op de volgende foto is een amnesia, rechts een critical.
      20210125_230248.jpg

De andere gelato en de twee criticals zien er wel heel mooi uit. Hier nog enkele kiekjes.
      20210125_230241.jpg 20210125_230255.jpg 20210125_230607.jpg

Nog enkele closeups van de amnesia 2 :
      image_393343.jpg image_393349.jpg
      Attached Files
      Last edited by Kweetniet; 26 January 2021, 00:24.

Comment

En?

Comment

Inderdaad...en?

Na enkele weken van ziekte en aan men bed gekluisterd te zijn en daarna enkele weken werk moeten inhalen zijn we hier terug.
          Tijdje niet gepost dus maar heb wel nog enkele keren de tijd gevonden om wat kiekjes te nemen de afgelopen maand.

Eentje van de zes doet het REUZEGOED, enkele zijn schone dames en we zitten met een lilliputter die al een meer dan een maand niet meer gegroeid is (is ook niet moeilijk want heb er degene die het supergoed doet laten overgroeien en ze krijgt dus veel minder licht).
          Wat ik wel raar vind, over het algemeen zijn ze sinds de omschakeling gemiddeld nog weinig gegroeid (+- 10 cm) behalve onze topper dus.

Ter herinnering, de dames zijn overgeschakeld op 12 uur licht op 11/1/2021.

Fotos van 6 februari :

Overzichtje van de tent en queen van de keet

20210206_004955.jpg 20210206_005039.jpg

De rest van de kiekjes: 20210206_005020.jpg 20210206_004915.jpg 20210206_004947.jpg 20210206_005039.jpg 20210206_005130.jpg 20210206_005103.jpg 20210206_005111.jpg 20210206_005020.jpg 20210206_005020.jpg
          Attached Files

Comment

Bezig...
          X