Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 2x Super Silver Haze en 2x Girl Scout Cookies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Je dames staan er echt heel goed bij man. Gefeliciteerd. Ik heb sinds vanmiddag je verslag ge-subd en je verslag gelezen en ik vond het een hele prettige ervaring. Geen gelul maar straight to the point. Echt prettig om te lezen. Thx

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Beetje laat dit maar bedankt! Leuk om te horen dat mijn verslag bevalt!

    #32
    Dag 120 // 64 dagen 12/12 // 45 dagen groei
    lv ~ 38%, temperatuur ~22 graden


    Hallo allemaal, zijn we weer, weer een weekje ouder en een weekje dichter bij de lang naar uitgekeken oogst dag! Net zoals vorige week is er niet belabbert veel te vertellen. Ze hebben gisteren allemaal een keer gewoon water gekregen zonder voeding maar over de andere keer deze week was gewoon zoals de keren ervoor met 3 ml bloom en 0.5 ml green sensation.
    Met het mooie die paar dagen afgelopen week is het vrij warm geweest in de tent, zeker ook in "nacht" zo gezegd, de loopt voor mijn dames nu van 9.00 tot 21.00, heb ze niet mee laten gaan met de zomertijd, leek me een onnodige kans op stress. Weliswaar overweeg ik de volgende keer de lampen toch maar met de gewone dag mee te laten gaan. Mijn argument om door de nacht heen de lamp aan te zetten was dat het dan makkelijker is om water te geven als de dames wakker worden.

    DSC_0024[1].JPGDSC_0025[1].JPGDSC_0026[1].JPG

    Ze beginnen allemaal wel mooi op te zwellen, bij sommige ook het idee dat er nog altijd nieuwe witte pistels bij komen dus we zijn inderdaad nog wel even bezig. Ik hoop dat het met drie weken wel een keer tijd wordt om de schaar erin te zetten, na zo lang verlekkerd staren wil ik toch wel een keer proeven van mijn tijd en toewijding.

    SSH #1
    DSC_0027[1].JPGDSC_0028[1].JPGDSC_0029[1].JPGDSC_0030[1].JPG

    SSH #2
    DSC_0031[1].JPGDSC_0033[1].JPGDSC_0034[1].JPG

    GSC #1
    DSC_0035[1].JPGDSC_0036[1].JPGDSC_0037[1].JPGDSC_0038[1].JPG

    GSC #2
    DSC_0040[1].JPGDSC_0041[1].JPG

    Dusja nog 3 weekjes tot we bij het door de zaadverkoper aangegeven einde van de kweek aan gaan komen. Zoals ik al zei kan niet wachten!

    Iedereen een goed paas weekend gewenst!
    Attached Files
    Last edited by KwekerKwak; 9 April 2021, 14:51.

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      GSC1 vind ik zelf ook het mooiste eruit zien, nog de groenste bladeren en de meest kleurrijke toppen en bovenste blad!

      Mbt het licht, dan toch, inprincipe, altijd 's nachts aan als ik je goed begrijp. Krijg je dan in de zomer niet een te klein verschil tussen dag en nacht temperaturen? Denk sws dat ik wacht tot ergens eind augustus, september eer ik mijn volgende ronde op zal zetten, wordt zomers namelijk met gemak 30 graden in de kamer.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als je de zomer over kan slaan moet je dat zeker doen. Het ligt veel aan je kweekkamer en setup (vooral de afzuiging, en waar je die lucht naartoe blaast) maar in het algemeen heeft iedereen hier erg veel last van erg hoge temp in de zomer. Daarbij een erg lage lv....of ye hoog, ligt aan de afzuiging
      Ik hou er tegenwoordig rekening mee dat ik in de zomer korte bloeiers heb (perikelen in bloeiweek 4 is niet zo erg als je nog maar een maandje hoeft), en/of planten die goed tegen een hoge temp kunnen. Vaak is dat een skunk en laat dat nou net mijn favoriet zijn


      Als je een tuintje ofzo hebt kun je een AFje buiten zetten; blijf je doorleren

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Lekkere planten en toppen man, word zalig

    #33
    Het gaat echt goed, je hebt dus alleen de planten getopt en verder niet ee takje hier en daar wat platgelegd of zoiets dergelijks. Zo zie je maar dat weinig training hier en daar een fanleave weghalen voor betere penetratie, ook voldoende kan zijn voor mooie planten te krijgen. Lekker bezig man

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Precies!!

      Tis gewoon niet te geloven bijna dat dit zijn eerste kweek is!

      Groene vingertjes, duchtig

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de lof! Inderdaad niks anders dan 1 keer toppen, wel lang groeien volgens mij in vergelijking met andere verslagen die ik lees, maar dat kan ook perceptie van mijn kant wezen.
      Groene vingers zou ik ook niet direct zeggen, ik wijt het zelf aan goed advies dat ik gekregen heb, hier op het forum, van onder andere jullie!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja je hebt inderdaad een langere groei gedaan, misschien is dat wel de manier voor de mars hydro, om een motherload aan toppen te krijgen. Ik merk op dat bij verscheidene verslagen de qb-groeiers planten compacter blijven tijdens de groei.

    #34
    Dag 126 // 71 dagen 12/12 // 51 dagen bloei
    LV 40%, Temp 20-24 graden

    Weer een week verder, weer tijd voor een update. Het einde kan me momenteel niet snel genoeg hier zijn. Pas weer even lopen spieken met mijn "bud-o-scope"(loopje) en bijna alle trichomen zijn nu milky, maar ik zie helaas nog bijna geen amber.
    Momenteel is de enige dame zonder duidelijke problemen de GSC #1. Dit heeft mij ook een beetje het doel dat ik (naast mijn eigen wiet) had bij de kweek, namelijk grote planten, doen herzien. Deze kleinste dame in de tent staat er veruit het mooiste bij, heeft mooie dikke toppen, de herfst zit mooi in het blad en is bedekt met THC.

    DSC_0026[1].JPGDSC_0027[1].JPGDSC_0028[1].JPG

    De vergeling is bij de andere drie, zeker bovenin de planten is er nu niet omheen te draaien.
    Bij de SSH's is het, het meest gevorderd. Waarbij nummer 2, de grootste dame van de tent de kroon spant. Nadat ik vorige week enkel water heb gegeven is dit zo lijk het bijna versneld want twee dagen later was er haast geen groen meer te vinden in de bovenste bladeren.

    SSH #1
    DSC_0030[1].JPG
    SSH #2
    DSC_0029[1].JPG
    GSC #1
    DSC_0032[1].JPG
    GSC #2
    DSC_0031[1].JPG

    Dusja, nog een weekje of 1-2 dan zijn we ruim in het spectrum aangegeven door de zaadboer, ben niet helemaal zeker over hoe de progressie van de trichomen zal gaan verlopen maar ik gok het erop dat het redelijk overeen zal komen. Only time will tell.

    Voor nu allemaal een fijn weekend gewenst, keep save, en rook er 1!

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hoe zit je met je temperatuur over de gehele kweek, was dat redelijk stabiel of veel fluctuaties?

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Uhm ja wat is stabiel, het is overdag denk ik max 28 min 24 geweest, s' nachts heeft denk ik op zijn laagst 17 aan getikt en met de max vorige week rond de 24 heb mijn best gedaan het een beetje af te koelen maar het is altijd koken in die kamer als het warmer wordt. Vandaar ook dat ik de zomer over sla.

    #35
    Dag 134 // 78 dagen 12/12 // 59 dagen bloei
    LV ~35% Temp 24-20 graden

    Het einde is nu toch echt in zicht. Zojuist weer even door mijn scope heen gekeken en het ziet er allemaal mooi uit. Bijna alle trichomen zijn nu milky of amber, met een steeds groter aandeel amber.
    Volgende week gaat de schaar erin dus dit wordt de laatste update waarin de planten rechtop zullen staan. De dames krijgen nu om de dag een halve liter met 1,5ml bloom en 0,25 ml gs. Het duurde op het op een gegeven moment ruim 4-5 dagen voordat de aarde weer droog was, dus dat leek me wat lang.
    DSC_0034[1].JPGDSC_0036[1].JPGDSC_0037[1].JPG
    SSH #1
    Deze heeft toch wel de grootste en dikste main cola's, ben erg benieuwd wat het allemaal mag wegen.
    DSC_0038[1].JPG
    SSH #2
    DSC_0039[1].JPG
    GSC #1
    DSC_0040[1].JPG
    GSC #2
    DSC_0041[1].JPG
    Puntje voor de volgende keer is denk om het aan de onderkant wat schoner te houden. Ik had gehoopt dat dit nog bruikbare toppen zou afleveren, wist ergens wel dat het niet zo zou zijn en ik met fluf zou zitten, maar ja beetje eigenwijs moet kunnen. Ga er denk ik een flinke lading cannabutter mee maken, vind e wel een doel voor.
    DSC_0042[1].JPG
    Dus ja laatste update voor dat we gaan kappen. Lamp gaat volgende week donderdag de tent uit, dan nog even dagje in het donker staan, dit zou als het goed is de THC ten goede moeten komen.
    En dan dus vrijdag avond de schaar erin.

    Fijn weekend allemaal!

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Spoelen ben ik nog niet helemaal over uit, lees veel dat het niet nodig is met biovoeding, al weet ik ook niet of nu nog voeding erbij veel uitmaakt. Wellicht inderdaad deze laatste week enkel nog water, for what it's worth.

      Gaan het zien met de fluff, worden dan denk ik buds van een kwart gram ofzo, lijkt vooral veel blad aan te zitten vind ik.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Lekker toppen

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zou ook een weekje spoelen, krijg je dat zijn mijn bevindingen toch een betere smaak, suc6 en over een week of drie lekker proeven, knip ze.

    #36
    De nabeschouwing

    Nou het leven was weer even druk dus het heeft even geduurd voor ik hier de tijd en energie voor kon vinden, maar wilde het verslag nog wel even afsluiten zo gezegd.
    De planten zitten ondertussen een week opgedeeld in de potten, uiteindelijk niet alle potten nodig gehad maar beter te veel dan te weinig in huis lijkt me dan.

    Knippen heb ik uiteindelijk buiten de tent gedaan ik heb steeds een paar takken afgeknipt en deze dan in de pot voor ik de volgende uit de tent haalde. Dit werkte volgens mij best prima ivm de geur.

    Ik heb ook al lopen snoepen van mijn nieuwe kruid maar de fotos zijn nog redelijk representatief aan hoe het er in ging.
    DSC_0048[1].JPGDSC_0049[1].JPG

    De Super Silver Haze heeft een frisse citrus-achtige geur. De toppen lijken niet perse extreem compact maar er komt toch elke keer meer uit dan ik verwacht.
    De smaak in de vape is niet te vergelijken met wat ik gewend ben van coffeeshop wiet, veel meer zoals de top ook ruikt en ook als ik er een gewone joint van draai houd het die smaak, ten opzichte van de generieke smaak die ik elk wietje van de coffeshop vind hebben. In totaal heb ik ongeveer 70 gram van de 2 dames af mogen halen. Hierover ben ik zeer tevreden.
    DSC_0053[1].JPGDSC_0054[1].JPG

    De Girl Scout Cookies heeft een veel zoetere en dikkere geur in vergelijking tot de ssh, bijna zo zoet als aanmaaksiroop. De toppen zijn compact en roken heel gemakkelijk weg, ik rook het dan puur en hoef heb de GSC nog nooit opnieuw hoeven aansteken. Dit wietje klapt er ook in als een trein bij mij en na 1 jointje kan je me opvegen, is dus ook echt voornamelijk voor bij het slapen gaan. De twee dames hebben hier een totaal opbrengst van ongeveer 50 gram geresulteerd.
    DSC_0050[1].JPGDSC_0051[1].JPG

    Conclusie, ik ben nu sowieso een goed tijdje voorzien van wat te roken. Met 120 gram aan materiaal en 150 watt zit het dus op een 0.8 gram per watt, waar ik ook zeker niet teleurgesteld mee ben, het tegendeel zelfs. Vond mijn eerste kweek een hele leuke ervaring en in retrospect heb ik me denk ik drukker lopen maken over kleine dingen dan perse nodig was. Dit najaar gaan we weer een ronde doen, en dan gaan we voor de gram per watt!
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Neen ik rook niet puur, minimaal shag. Zolang het takje breekt van de top is hij goed. Of het dan 45 is of 55, bij 60% kan het nog net vind ik zelf.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tjek

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Leuk verslag en alvast veel succes de volgende ronde, kijk graag mee met een nostalgische eend.
Bezig...
X