Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoellies tententuin: nieuwe tent, nieuwe lamp, nieuwe kansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Avond!





    Er zijn weer wat daagjes voorbij gegaan. Daar hoef je niks voor te doen, dat gaat helemaal vanzelf. Daar zorgt de tijd wel voor





    Na het verpotten hebben de dames een paar dagen gekregen om bij te komen. Zodra de groei er weer in kwam heb ik ze op 12/12 gezet, dat was eergisteren. Ze staan nu van 20.00 tot 08.00 in het licht

    20210104_222020.jpg
    Ze groeien flink nu en zuipen kunnen ze ook! Sinds gisteren ben ik begonnen met de Lage Stress Training, dwz takken omlaag binden zodat de dames wat meer op gelijke hoogte komen. Ook snoei ik hier en daar een blaadje weg zodat nieuwe scheutjes wat meer licht krijgen


    20210104_222028.jpg
    Alleen de Old School in het hoekje is wat (te) laag, zij wordt tot nu toe ook nog niet getraind. Rest is al mooi gelijk aan het komen





    20210104_222035.jpg
    Nou ja zeg; van de drie nakomelingen zijn er 2 die vervomd blad hebben en ook achter blijven in groei en ontwikkeling. De Afgan Skunk daarentegen gaat super! Morgen krijgen ze voor het eerst water, ieder 250 ongeveer. Schat ik




    20210104_223151.jpg
    Zo, de dames nog wat bij getraind. Vita Race klaargemaakt voor morgenvroeg, voor de rest nog geen voeding



    .... ....


    Gaat super! Nog een paar weekjes trainen en dan begint de relaxte periode.
    Het valt mij wel op dat er veel 'TMV-vlekjes' op de bladeren zitten, vooral bij de LSD. Het is geen TMV, lijkt mij sterk. Zorgt voor de nodige zenuwen op zijn tijd, dat is nog PTSS dingetje van vorige ronde....

    Muglarvjes hebben het moeilijk, er zit een dip in hun aantal. Mooi natuurlijk. Het zou zo maar kunnen dat ik al een aantal kweken te weinig Rogis Rootprotector heb toegevoegd. Nu heb ik het dubbele vermengd met de grond, was bijna op. Dat lijkt dus te werken!




    Maandje trainen nu, en dan starten met de voeding






    Grote Groeten







    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #32
      Wauw wat ziet het er prachtig uit man. Jeloersmakend en wat verwen je de dames goed. Ze staan met hun borstjes vooruit te shinen.

      Hoezo ben je nu dan zoveel afgevallen? Wel lekker kak man, met je voet. Hopelijk snel meer info en uit de onzekerheid. Sterkte gap

      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt Tomaten!

        Het gaat prima ja, vooral de LSD is erg mooi!

      #33
      Nice, wat zijn de trainingsplannen!?
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Plan is om de dames wat gelijk te krijgen, een soort scrog zonder rek. Met 6 verschillende dames een erg leuke bezigheid, geeft mij veel kweekplezier.
        Dat geeft een scrog mij ook, tot het oogstmoment. Ik haal het liefst de hele plant uit de tent en begin dan te knippen. Hele takken te drogen hangen, ipv een net vol topjes

        Deze ronde hebben de dames ieder 6 scheuten, en die probeer ik mooi te verdelen. Bij de LSD ( eerste foto rechtsonder) gaat dat erg goed. Per plant minstens 10 toppen is het streven

      • highsky
        highsky commented
        Editing a comment
        Ik heb ook al op wat planten lst toegepast sommige icbm met toppen en ben zeer tevreden over het resultaat, veel budsites.
        Het is inderdaad nog leuk om te doen ook
        Succes man!

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Ben super benieuwd man! We zullen zien wat het wordt!

      #34





      20210107_125350.jpg

      Kijk eens aan, wat een geweldige prijs!!




      Ik kan alleen nergens info vinden over de T.U.G.S. zaden
      20210107_125803.jpg
      Amnees... sativa en lange bloeier

      20210107_125849.jpg
      Overload....

      Iemand info?




      Tellen kunnen ze trouwens niet bij TUGS...




      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        @Remco

        Forum
        Community
        Community Board
        Prijzen winnen

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Heel erg nieuw merk misschien?

      #35
      Goedenavond beste kwekers!!





      Kleine week op 12/12, en de dames zijn volop in training! Ze zuipen nu al ongeveer 3/4 liter per dag, de beide Barneys meer. Grotere pot en 2 blumats zullen daar wel aan bijdragen



      20210107_210828.jpg
      Begint aardig dicht te groeien al. Vandaag de lamp weer wat hoger gehangen en ze staan nu ook beide vol open. Ofja, vol....


      20210107_210836.jpg
      De Sensi Star vooraan begint ook bij te komen, maar gaat erg langzaam. De Wonder Skunk achteraan gaat niet veel bijzonders worden denk ik, heeft net als de Sensi veel genetische vlekjes....

      20210107_210959.jpg
      .... net zoals de LSD ook heeft. Bijna alle dames hebben wel zo'n vlekken waardoor de TMV twijfel wel wat toeneemt, vooral....

      20210107_211018.jpg
      .... als ik dit blad van de Pinapple Chunk bekijk


      Toch apart, maar beter dan trips vindt ik. Al die vlekjes zijn niet goed voor mijn trips-PTSS alhoewel ik er steeds beter mee om leer gaan merk ik



      20210107_214525.jpg
      Enfin, verder met de training. Sommige dames worden wat harder getraind dan de ander. Doel is om ze zoveel mogelijk gelijk te krijgen. De LSD rechtsonder laat ineens een hoop topjes in het midden zien! Hier en daar haal ik een blaadje weg zodat deze flink in het licht staan

      20210107_214528.jpg
      De Afghan Skunk linksvoor moet flink aan de training, lange internodes! Die gaat vast en zeker de Old School erachter verdringen. De OS train ik nu wel, maar niet omlaag. Alleen de takken wat uit elkaar. Bij haar heb ik ook de onderste scheuten flink gediefd in de hoop dat de rest wat harder omhoog schiet.



      20210107_214347.jpg20210107_214617.jpg
      Een energiemeter met tig functies! Superhandig, nu kan ik straks uitrekenen hoeveel een gram wiet mij gekost heeft
      QnQ heeft dat ook eens gedaan en die kwam op 35 cent uit geloof ik.... wow! De lat ligt hoog inderdaad!!!


      Maaarre.... alle kweekbenodigheden staan er nu op; 2 lampen, afzuiger en ventilator. Ik heb de afzuiger op zijn hardst staan. 420 watt. Wat?? Huh?!? Beide lampen zijn samen 450 watt!!
      ?

      Ik herinner mij nu iets, een dimmerdingetje. Die zorgt ervoor dat de lamp niet op vol vermogen gaat als ik mij goed herinner. Geen idee waarom, zal wel voor meer weerstand zorgen ofzo??

      Ik neem nu dus ff aan dat ik 15 watt per lamp misloop daardoor. Geen probleem, ik vindt het super dat getal nu, vooral samen met de afzuiging! Niks verdachts aan. Straks komt er nog een 55 watt tneon bij in de voorgroeikast




      Grote Groeten





      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Haha hier maken ze het leven van de growshop houder zuur. Bij jullie zorgen ze voor klandizie. Wauw! Haha

        Ziet er flex uit allemaal

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        LED driver verbruikt ook nog....

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Wanneer zelfs je stroomverbruik 420 is.

      #36
      Goedenavond samen





      Weer een kleine update. We zitten nu op week 1 12/12, en ze zitten midden in hun groeispurt. Er is elke dag duidelijk verschil te zien!



      20210109_223744.jpg
      Er zijn bijna geen open plekken meer. Dus nog 2 daagjes trainen schat ik en dan laat ik ze gaan. Ik kan ze ook bijna niet meer platter krijgen, daar zijn de potten niet breedt genoeg voor.



      20210109_223751.jpg
      De drie dames rechts. Alleen de Afghan Skunk in het midden doet haar best. De overige twee zouden normaal de selectie niet overleven, nu laat ik ze staan en we zien wel. Is ook een oefening in watergeven zo zonder blumats. Sinds de start hebben ze pas 1x water gekregen! Die zou ik als starter gegarandeerd verzopen hebben, zoals ik ook ooit gedaan heb


      20210109_223721.jpg
      Vijf van de zes dames zijn mooi gelijk nu. Erg leuke en goed gelukte LST! Op die ene tak van de Cookies na dan
      Alleen de Old School linksachter moet nog haar onderste takken omhoog laten komen. Ik train haar verder helemaal niet

      20210109_223713.jpg
      Wel heb ik de onderste 2 scheuten gesnoeid; ze heeft nu als enigste 4 scheuten. Ze zouden nooit hoog genoeg komen en dus fluff worden uiteindelijk. Ook hoop ik zo de 2 scheuten die wat te laag zitten een extra boost krijgen. Erg mooie groene kleur!!


      .... ....


      De lv is aan het stijgen, tegen de 60% aan. Dat is ook wel logisch met de snelle groei van nu. Veel bladoppervlak met veel gezuip is hoge lv. Dus de afzuiger iets harder gezet en de kweekkamer zelf wordt wat meer gelucht.

      Ben erg tevreden met de smartpots, enigste nadeel is dat het erg lastig is om de binddraden vast te zetten in het doek. De dames doen het toch beter als de dames in de 11 liter potten. Meer grond, meer wortel. Ze zuipen ook erg veel maar ik vermoedt dat er ook wel wat verdampt via de zijkanten van de smartpots.
      Blumats zijn super nu! Ook kunnen de mugjes niet onder uit de pot komen zoals bij de 11 liter.


      Mugjes zijn nog goed onder controle, ik ben op dit moment een kaneel oplossing aan het maken. Morgen spuit ik de toplagen eens goed in






      Grote Groeten


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #37
        Mooi veld, is net alsof je dit vaker hebt gedaan
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Bedankt Flip!

          Het gaat steeds beter! Helemaal niet verkeerd met 6 verschillende dames. Maar ze gaan nu dalijk de hoogte in; dan zal het wel weer wat uitschieten hier en daar

        #38
        Wietefras of iemand anders: ik kan die post dus niet meer vinden. Ik wil nog wel eens bekijken of dit iets voor mij is


        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #39
          Weer lekker bezig zo te zien!

          Have fun en succes kerel! ​​​​​
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            He hallo!!
            Das weer een tijdje geleden, welkom terug!

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment

          #40
          Hallootjes Luitjes!





          Vanavond is het zover; de laatste trainingsdag!
          Fijn man, nu is het alleen nog kijken hoe ze groeien.

          20210113_214815.jpg
          De training gaat tot nu toe super. Er zullen nog wel wat uitschieters komen nu, ik verwacht dat ze nog wel een week in de groeifase zitten


          20210113_214826.jpg
          Mijn trio aan de rechterkant van de tent. Rechts een topje LSD met prille bloei. Laten we het triootje eens wat beter bekijken



          20210113_214846.jpg
          De Afghan Skunk. Ze heeft uit het hoofd 2 weken groei gehad voor ze op 12/12 ging. Ze begint nu echt te spurten. Ben wel benieuwd wanneer ze op bloei gaat. Morgen krijgt ze voor de 2e keer pas water

          20210113_214841.jpg
          Sensi Star. Ze nad een moeilijke start wegens wat vervormd en bevlekt blad. Sinds de eerste 5 vingerige blaadjes heeft gaat ze ineens sneller groeien


          20210113_214852.jpg
          Wonder Skunk. Had nog geen week het licht gezien toen ze op 12/12 ging. Ook bij haar veel vlekken en vervormd blad, het meeste van de hele tent. Ze was de eerste weken niet vooruit te branden. Dit ziet eruit alsof het toch nog iets moois zou kunnen worden



          20210113_215045.jpg
          Nu de training ten einde is is het wachten op het verkleuren van het drievingerig blad. Zodra die iets lichter beginnen te worden of wanneer de echte bloei begint start ik met de bloeivoeding. Die twee vallen in de regel samen; na verpotten hebben ze voor ongeveer drie weken voeding en zet ik ze al snel op 12/12

          20210113_215125.jpg
          De beide Barneys hebben een grotere voorraad extra grond gekregen bij het verpotten (smartpots), maar toch zie ik hier al een heel lichte verkleuring. Ze groeien ook erg goed met veel zijtakken. Ik vermoed dat ze een flinke wortelkluit hebben! Die krijgen iets eerder voeding, dat zal de enigste groeivoeding zijn die ik geef deze ronde. Fijn hoor, aparte voedingsvaatjes!



          20210113_215418.jpg
          Ik kreeg het idee om de Rogis Defence in te zetten. Dat is een erg dikke bruine smurrie dat er in het emmertje...

          20210113_215624.jpg
          .... niet goed oplost en direct mijn blumat alarm af laat gaan. Dat is vragen om verstopte blumats...
          Dus dat doen we niet meer. Snel schoongemaakt en de Defence gaan we inzetten bij het triootje, die krijgen handmatig water


          .... ....


          Trouwens, er zijn geen mugjes meer!! Ik kon er net geen vinden in ieder geval. Gaaf


          Verders niks meer te vertellen, genoeg geouwetypt!

          20210113_214903.jpg







          Grote Groeten




          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment


            Gekwijld wordt er wel; maar dan mentaal, niet fysiek

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Mooi egaal veldje takke die toppen zullen dra poppen. Wonder skunk klinkt zoals een attractie in een pretpark daar ben ik wel eens benieuwd naar.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Bedankt Jamzieman!
            Geen wonderland maar wonder skunk
            Ze heeft alleen 12/12 gekregen dus ik ben wel benieuwd naaar haar ontwikkeling verder

          #41
          Ziet er allemaal goed uit Takketoelli!

          Het heeft even geduurd, maar hierbij dan de foto van mijn negen 50 watt cobs.



          In de vuilniszakken zitten nog twee van deze armaturen dus met elk drie cobs. Heb ze nagenoeg plug and play overgenomen met drivers.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Haha, in weet niet of jullie wel eens netflixen(ik pas 2weken) daar is een enorm leuke en enigzins realistische Belgische serie(die ik met ondertiteling moet kijken) op. Die heet "eigen kweek". Heerlijk om naar te kijken. Het dialect is mij compleet vreemd, maar de huiselijke gebruiken lijken precies op het zuid limburgse. Het is geen nieuwe serie maar wel goed.
            https://www.google.com/search?q=trai...XEjUOIFTg,st:0

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            West Vlaanderen

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Kunichika

          #42
          Goedenavond samen!





          Weer een klein weekje verder, hoop gebeurt. Er beginnen hier en daar wat probleempjes te ontstaan...

          20210119_204926.jpg
          Het is mij gelukt om de hele tent erop te krijgen, mooi man. Wat opvalt is dat de Afghan Skunk linksonder een stuk lichter is dan de rest. Op de foto wat minder te zien trouwens, dat coblicht neutraliseerd alles. Ze zijn in werkelijkheid een stuk donkerder

          20210119_204946.jpg
          Hier misschien wat beter te zien. Ik ben wat te laat begonnen met bijvoeden blijkt. Ik heb het wat onderschat hoe snel de voeding opgaat als je langer voorgroeid en dus flink wat meer wortel hebt. Ik heb sowieso een vermoeden dat het kwa wortel (en dus watergift) erg goed zit; dikke stammen en ze zuipen flink!
          Ik heb haar eff wat meer voeding gegeven, met N en CaMg. Afwachten maar weer



          20210119_205505.jpg
          Ik tel trouwens vanaf vandaag eerste dag bloei. Dat is erg snel gegaan, 13 dagen na omschakelen! Er is nu ook te zien dat er hier en daar wat uitschieters zijn. Ik heb de lamp wat hoger gehangen en ik laat ze verder gewoon gaan.




          20210119_205009.jpg
          De Cookies. Ze staat er prachtig bij zo verder, ik ben alleen een stuk of 8 ballen tegengekomen...

          Niet te geloven dit. Ze zal wel teveel gestrest zijn door die hoofdtak die ik erafgeknakt heb? Daar kunnen vrouwen niet zo goed tegen dus wordt ze maar man, zoiets
          De laatste 3 dagen ben ik dus ballenplukker geweest, en vandaag was ik het zat. Teveel ballen, teveel risico, teveel andere echte dames, geen zin in zaadwiet. Gehad en gedaan, niet weer!

          20210119_211939.jpg
          Dus....
          De tent uit!
          Enne wow, wat een kleurverschil in gewoon licht! Valt het wellicht nog wel mee met de ondervoeding van de rest.

          20210119_211925.jpg
          Minnus 1 dus. Krijgt de kleine Afghan Skunk een beter stekkie

          20210119_205037.jpg
          Die ook een rare verkleuring begint te krijgen op de bladeren. Net of er wat op ligt ofzo. Ik weet, slechte foto; maar als je de foto apart opend en wat inzoomd kun je het wel zien. Gisteren heeft ze net water gehad, volgende keer krijgt ze er wat voeding bij


          .... ....


          Gaat een interessante ronde worden, maar of dat nu goed is.... Ik heb liever een saaie ronde waarin niks gebeurt

          Maar goed, ze hebben nu allemaal voeding en ze staan allemaal in bloei. Das mooi, nog 10 weken dus. Voeding bouw ik op met als start 3ml bloeivoeding voor een week, dan naar 4 ml. Om de drie giften krijgen ze een kwart CaMg erbij. De Afghan Skunk en de LSD hebben nu al 4ml. Alles per liter.

          20210119_205535.jpg
          In tegenstelling tot Remco's Speedo mag die van mij niet in de buurt komen van de tent, en dus niet op de kweekkamer komen. Dus gaat ze er maar voor liggen






          GROTE GROETEN!!!





          ​​​​​​​
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Die laatste is misschien calmag dingetje, effe afwachten nog.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Daar zat ik ook aan te denken, al is dat wel altijd het eerste waar ik aan denk....
            Morgen krijgt ze voeding met CaMg.
            Bedankt Reppellsteeltjam!

          #43
          Hoi ,

          ik moet zeggen dat het er netjes uitziet bij jou

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Hallo Ikke88, goedenmorgen

            Bedankt, het oog heeft ook wat he

          #44
          Juiste keuze man,meerdere ballen horen nu eenmaal niet in de tent de enige ballen die bij mij in de tent gaan zijn de mijne.
          Ik hanteer ook geen scrognet meer vind het ook gezeik om te knippen.Ik gooi ze plat vant moment ik de internodes goed zie groeien ongeveer gelijk laten groeien met hoofdtop en dan verpotten enna een week op 12 12 blijft alles zowiezo kwasie even hoog en minste stress is mijn mening.
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          #45
          Jammer van de ballen maar goede keuze gemaakt !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

          Bezig...
          X