Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takketoellies tententuin: nieuwe tent, nieuwe lamp, nieuwe kansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goedenavond!!





    Ik dacht; laat ik eens het verslag bijwerken, toch niks beters te doen...
    Ondertussen worden er diverse binnensteden gesloopt, die mafkezen hebben blijkbaar ook niks beters te doen... er is verdomme zwaarder vuurwerk als nieuwjaar!








    Goed, de Tententuin:
    20210124_212614.jpg


    Dat begint ergens op te lijken! Er is over het algemeen een voedingstekort; bij de een wat meer als de ander. Er zijn wat blad dingetjes hier en daar, en zo vroeg in de kweek kan het geen overschot zijn. Das wel makkelijk nu


    AFGHAN SKUNK
    20210124_212642.jpg
    De dame met de meeste vergeling. Ik heb haar nu 2 watergiften al extra voeding gegeven; dus iets meer (4ml) bloeivoeding, 1 druppel N en 3 druppels CaMg per liter. Dat hou ik voorlopig zo. Wel oppassen met de N, daar geef je snel teveel van. Takketoelli wel...

    Zo vroeg al perikelen... dat gaat interessant worden. Eerst maar eens deze week afwachten.


    AFGHAN SKUNKJE
    20210124_212724.jpg
    Nu we toch bij de Afghanen zitten.... de 7 literdame. Ze heeft inderdaad een bladprobleem, net als haar grote zus wat tekorten. Ze heeft ondertussen haar eerste voeding gekregen, in haar geval nog groeivoeding en CaMg.

    20210124_212731.jpg
    Er zijn nog wat bladeren aangetast, maar ik geloof dat ze al wat bijtrekt. Het zet niet door op de nieuwe bladeren in ieder geval




    OLD SCHOOL
    20210124_212706.jpg20210124_212719.jpg
    Gaat ook prima, de extra voeding zal haar goed doen. Loopt een beetje achter kwa topontwikkeling




    LSD
    20210124_212736.jpg
    Heeft wat teveel kleine topjes in het midden, maar ik ga nu niet meer snoeien. Na de herma cookies heb ik besloten niet meer te stressen. De planten dus he, ik stress sowieso erg weinig
    Normaal zijn er dus iets minder zodat de rest wat groter kan worden, maar wie weet; in de smartpots en 2 blumats.... misschien ben ik straks wel blij dat ik zoveel dikke vette plakkerige toppen heb!



    PINEAPPLE CHUNK
    20210124_212739.jpg
    De ster van deze ronde!! De mooiste in bijna alle opzichten. En....

    20210124_212746.jpg
    .... nu al de eerste trichjes op het blad!! Dat beloofd wat hoor!! Barneys!!!




    SENSI STAR
    20210124_212750.jpg
    De andere ster van de Tententuin, maar dan vooral van naam. Ze heeft net als de dame hieronder alleen maar 12/12 gekend. Doe ik de hele ronde helemaal niks mee, alleen voeden. Ze krijgt nu al haar eerste voeding, net als de andere van de 7 liter club groeivoeding en CaMg




    WONDER SKUNK
    20210124_212755.jpg
    Alleen 12/12 dus, en een paar dagen minder als haar zusje hierboven. Dus ook de kleinste.
    Gaat ze voor een wonder zorgen??



    .... ....


    Het gaat op zich prima, alleen ff afwachten hoe ze op de voeding reageren. De grote Afghan Skunk is de 'zorgendame'.
    Ze gaan erg hard!!

    20210124_212630.jpg

    Over een paar dagen zit bloeiweek 1 er alweer op!!


    Nou, GROTE GROETEN dan maar!!





    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Het groent voort. Mooi weer.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Gaat lekker rap, je houdt de vaart er goed in !

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt mannen!
      Alleen de Afghan Skunks hebben problemen, de grote is helemaal geel aan het worden, van top tot teen. Ze krijgen nu wat meer voeding. Straks foto's. Dalijk eens de pH meter tjekken en de blumat wat dichtdraaien ivm wortelrot vrees

      Maar verder gaat het erg hard ja, die extra lamp knalt wel

    #47
    Hallootjes luitjes!




    Terwijl de regen gestaag naar onder valt (zwaartekracht) lig ik op de bank (koffie) eventjes een tussenstandje te typen (tablet) met mijn beenwarmer erbij (kat)


    20210202_075347.jpg
    Vandaag is het bloeidag 15



    Het valt nu echt op dat er wat voedingsprobleempjes zijn, vooral bij de beide Afghan Skunks. De linkerzijde van de tent is een stuk lichter van kleur.

    Ik ben wat te laat begonnen met start voeding, en de extra lamp en ruimte is nog een beetje oefenen. Teveel gefocust op het vol krijgen van de tent, ze hebben langer in groei gestaan dan normaal
    Dus ik ga echt uit van tekorten, met name N. Dat verklaart de vergeling van met name de Afghan Skunk, maar ze verkleurd echt over de hele plant. Dan denk ik ook aan wortel en pH. Ze staat niet te nat gezien de bladstand, maar de pHmeter week een beetje af bij kalibreren (-0,2). Te zuur. Ik stel altijd af op 6,2-6,3 en dan loopt de pH langzaam op in het voedingsvat. Voorlopig stel ik de pH wat hoger af, 6,4 ongeveer.
    Verder heb ik de lampen weer wat hoger gehangen, ik heb nu meer als het dubbele aan wattage in een grotere tent, dus ik moet weer ff oefenen met de hoogte. Beter om dat ook uit te sluiten.



    Met plagron voeding kun je niet veel spelen; meer of minder. Ik heb wel nog de mogelijkheid om met N en CaMg te spelen. Ze krijgen vanaf deze week allemaal 4ml bloeivoeding en iets meer als een kwartdosering CaMg. Daar zit ook wat extra N in. Ik heb de Afghan Skunk wat extra N gegeven.

    Dus


    AFGHAN SKUNK
    20210202_075400.jpg
    De geelste, of meest gele. Minst groene, mag ook
    Topontwikkeling is prima! Bij allemaal trouwens


    OLD SCHOOL
    20210202_075407.jpg
    Als je goed kijkt zie je wat verdroogd blad. Spierwitte pistels



    SILVER JACK
    20210202_075418.jpg



    PINEAPPLE CHUNK
    20210202_075508.jpg
    Mooi groen, flinke topontwikkeling. Er zitten al flink wat trichjes op!


    20210202_075512.jpg
    Wel weet ik nu zeker dat ze TMV heeft. Typisch verdraaid en verkleurd blad. Ik kan er niks aan doen, er is geen vaccin ofzo.


    LSD
    20210202_075503.jpg
    Net als de Chunk gaat deze van Barney ook super. Dat kan ook aan de potten (19 ipv 11 liter) of de lamp (250 vs 250 watt) liggen. Door de grotere pot hadden ze wel meer voeding na verpotten, dus ze hebben minder tekorten gehad.



    HET 7 LITER TRIO



    Afghan Skunk
    20210202_075431.jpg
    Dat is een Kalium tekort. Denk ik

    20210202_075447.jpg
    Lijkt er veel op. De voeding is verhoogd. Ik heb geeb andere middelen om de K te verhogen, ik moet misschien maar eens een PK booster halen, anders dan Green Sensation. PK 13-14 ofzo. Binnenkort moet ik toch weer bestellen.


    Sensi Star
    20210202_075517.jpg
    Of is dit de Wonder Skunk?



    Wonder Skunk
    20210202_075521.jpg
    Of is dit de Sensi Star??
    Ik heb ze wat verlaagd en verzet en verschoven en verplaatst. Maar het kaartje zit nog in de potten hoor

    Bloei!!



    .... ....


    Nou, bloeiweek 5 probleempjes in bloeiweek 2 dus. Tis wat. De laatste ronden in de andere tent waren deze zo goed als verleden tijd. Ook in deze tententuin zal het straks beter gaan.
    Ondertussen gaan we gewoon verder.







    Grote Groeten

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Dat zijn lekkere rokertjes in wording

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      tijd voor een update?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hahaha, ik wil er net aan beginnen Alzheimer!

    #48
    Goedenavond samen!





    Hoogste tijd voor weer een tussenstand, er is toch weer vanalles gebeurt deze week.
    Komende maandag staan de dames alweer 4 weken in bloei, gaat vlotjes .

    Er waren wat bladproblemen bij de kleine Afghan Skunk, waarschijnlijk een Kaliumtekort. Ik moest sowieso naar de Terra Bloom winkel, dus besloot ik om ook een flesje PK13/14 mee te nemen (das wel mooi, de dierenwinkel mag open blijven, en die zit samen met de Boerenbond. Dus potgrond en voeding kan ik gewoon halen, morgen ga ik een paar zakken lightmix halen voor de volgende ronde)

    Verder heb ik weer eens een blumat overstroming gehad, nu net. Ik voel het aan mijn rug van het gedweil. Ik was er op tijd bij; de schotel was net aan net overlopen....


    Voor de rest....
    20210212_203128.jpg
    .... staat het er prima bij!




    AFGHAN SKUNK
    20210212_203153.jpg
    Ik geloof dat ze sowieso een bleek soortje is, en vooral onder de lamp is ze een stuk lichter. Ze heeft wat extra voeding gekregen en dus ook een weekje de PK13-14. Doet haar goed zo te zien, goede topontwikkeling

    20210212_203307.jpg




    OLD SCHOOL
    20210212_203159.jpg
    Staat er nu een beetje slapjes bij, ze heeft net anderhalve liter water te drinken gekregen. Maja, zoveel dorst heeft ze helemaal niet...
    Ze begon dezelfde vlekken te krijgen als de kleine Afghan Skunk, dus ze krijgt wat meer PK dan de rest. Misschien wel iets teveel; haar witte pistels zijn wat aan het verkleuren

    20210212_203333.jpg20210212_203202.jpg
    Geen opmerkingen. Ook wat fletser door de lamp vermoed ik. Of beter gezegd, de lichtsterkte. Mooie onopvallende dame, daar hou ik wel van. Waar je pas na twee keer kijken achter komt hoe verdomd mooi ze wel niet is....


    LSD
    20210212_203216.jpg
    Onder begint ze wat blad te verliezen, wat verder geen thema is. De Barneys gaan weer goed deze ronde, super topontwikkeling!

    20210212_203243.jpg
    Dat beloofd wat!!




    PINEAPPLE CHUNK
    20210212_203221.jpg
    Doet mij enorm denken aan de 8 Ball Kush van twee rondes terug. Ziet er gewoon hetzelfde uit. Ook iets te groen, wat donkere toppen...

    20210212_203258.jpg
    ... en bomvol trichjes!! Wat wel apart was dat er ineens twee banaantjes inzaten. Erg vroeg, apart hoor. Eentje was al helemaal verdort. Tja, ik zat daar nu nog niet echt op te letten. We gaan het zien, voor de rest heb ik niks gevonden




    HET 7 LITER TRIO

    Afghan Skunk
    20210212_203208.jpg
    Dat gaat niet goed he... Topontwikkeling staat stil, aangetaste bladeren verdorren uiteindelijk... jammer! Maar goed, ze mag gewoon blijven en kijken wat ze doet!! Door haar heb ik nu wel de PK13-14 in huis, en daar heeft de Old School weer profijt van. Ze krijgt ook handmatig water, wat op zich een goede oefening is, maar lastig kwa voeding vind ik


    Sensi Star
    20210212_203229.jpg
    Ze gaat kwa ontwwikkeling de oudste 7 liter dame voorbij! Ook de beide andere van het trio hebben profijt van de Afgan Skunk. Die offert zich op voor de rest
    Ze begint nu langzaamaan wat meer te drinken


    Wonder Skunk
    20210212_203232.jpg
    Idem als de Sensi Star eigenlijk



    .... ....


    Nou, nog effe en we zitten in bloeiweekje 5. Dan gaan we starten met de Green Sensation en stoppen met de Calmag. Tot die tijd gaan we gewoon vrolijk verder. De Chunk krijgt iets minder bloeivoeding als de rest, de Old School wat meer PK.

    Ook start ik over een week met de volgende ronde!!!






    GROTE GROETEN!!!






    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Een Duif dat snap ik niet dat zijn zo ke domme beesten als je het aan mij vraagt Die ziten meer in de weg dan dat ze kwaad doen

      Meeuwen zijn wel klote beesten en Eksters kraaien zeker als ze opgevoed zijn door mensen

      Vliegen maken me altijd wakker dus die mogen van mij ook wel weg hahaha heb ik nog liever een mug ben toch slechthorend en ze lusten me meestal niet

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ze lijken er steeds beter uit te zien toch? daar komt heel wat af straks

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het lijkt wel zo he? De Old School is het zorgenkindje voor nu, rest gaat super. Het 7 liter trio is gewoon een extraatje

    #49
    20210219_202615.jpg20210219_202626.jpg
    Onze Afghaanse dame stinkt als een echte skunk! Die naam klopt dus wel. Ze begint verbrande puntjes te krijgen, dus ik heb haar een vaatje voedingswater zonder voeding gegeven.

    20210219_202632.jpg
    Mooie dikke toppen die nu zichtbaar de breedte ingaan. Pistels beginnen wat te verkleuren, maar dat hebben zowat alle dames.



    OLD SCHOOL
    20210219_202653.jpg20210219_202700.jpg
    De toppen zien er nu al keihard en compact uit, maar zijn wat verkleurd en lijken niet meer zo te zwellen



    SILVER JACK
    20210219_202707.jpg
    Ziet er wel wat bleekjes uit, maar nog steeds de mooiste als je het gehele plaatje bekijkt. Ook wat gele bladpuntjes maar niet verbrand

    20210219_202719.jpg
    Mooie toppen!!



    PINEAPPLE CHUNK
    20210219_202728.jpg
    Dit is toch wat apart; ze is erg groen dus wat overvoedt. Ze ziet er precies gelijk uit als de 8 Ball Kush en nog een ander wietje van een paar rondes terug. Teveel voeding zorgt blijkbaar voor een erg trage topontwikkeling, verdorde pistels maar enorm veel trichjes! Misschien helemaal niet apart...

    20210219_202748.jpg
    Toppen zien er echt totaal anders uit dan normaal. Als het wordt zoals ik denk wordt het een zeer stevig potent wietje die niet zo bijzonder smaakt en zelfs wat op de keel slaat. Met veeeel afval! Ook enorm compact.

    Op zich niet verkeerd, maar ook niet zoals het zou moeten zeg maar





    LSD
    20210219_202753.jpg
    Het vreemde is dat zoveel kleurverschil tussen de takken heeft. Dat kan alleen maar aan de lampen of de lichtsterkte te maken hebben. Erg lastig om zo voedingsbehoefte te bepalen

    20210219_202810.jpg
    Ze gaat super in ieder geval, toppen beginnen goed te zwellen. Ze moet nog zeker 6 weken dus dat beloofd wat!





    HET 7 LITER TRIO


    Afghan Skunk
    20210219_202827.jpg
    Hehehehe


    Wonder Skunk
    20210219_202822.jpg

    Sensi Star
    20210219_202820.jpg
    Watergift op zich gaat goed bij de blumatloze dames, maar voeding is dan weer lastig. Ze zijn erg groen aan het worden, dus krijgen ze komende week eens alleen water.
    De Afghan Skunk heb ik in mijn koppie al afgeschreven. Alle drie zijn extraatjes dus das ook niet zo spannend. Het is vooral een oefening in handmatige water en voedingsgift


    .... ....


    Nou, maandag bloeiweek 5! We zijn op de helft!
    Dus start nieuwe ronde, zaadjes zitten alweer op ontkiem!



    Ook tijd om de varenrouwmugjes eens goed te pesten:
    20210219_211349.jpg
    2 eetlepels kaneel in 1 liter kokend water. Af laten koelen en het vieze slijm dat onstaat laten bezinken. Voorzichtig afgieten zonder slijm in een plantenspuit en daar de grond zeikenat mee spuiten. Alleen de toplaag en langs de randen van de potten, anders verzuip ik de dames nog. Ruikt heerlijk en de larven van de mugjes houden er niet zo van. Om de 3-4 dagen herhalen tot op is.







    Grote Groeten








    Oh, pssssst
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...in#post1580493

    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Ze zwellen mooi op
      Gaat de goede kant op!

    #50
    Kijk beste kwekers, dit bedoel ik jullie te laten snappen:


    DOSIDOS
    image_376664.jpg


    8 BALL KUSH
    image_363287.jpg


    PINEAPPLE CHUNK
    20210219_202748.jpg


    Ik heb zon vermoeden dat het blad binnenkort gaat verkleuren...



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Die dosidos heeft flinke nuggets, daar ga je straks van genieten. Ziet er heerlijk uit

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nou, de Dosidos en de 8 Ball Kush zijn van vorige rondes. Ik wou ff laten zien hoeveel ze op elkaar lijken.

      Het waren beide wel potente wietjes en supercompact, maar ik mistte echt iets in de smaak

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Die gaan allemaal lekker,de afghan skunk is precies iets gebetert als ik naar het nieuwere blad kijk.
      Lekkere toppen

    #51
    lekker verslagje!

    een paar zaken , ik las over ballen dat je hebt gehad , en een verdord zakje/balletje?..

    mijn ervaring leerde me dat vroeg in de bloei (mid) verdorde pistelharen en stop met topontwikkeling duiden op een bevruchting.

    Ik hoor van niet , maar als ze nog 4 a 5 weken moeten gaan , en ze worden al bruin ...


    ik geloof dat de 8ball , en de andere OG genetics dragen , de Biker kush bv lijkt ook heel hard op de 8ball (biker van KArma Gen.)

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ze zijn niet bestoven als je dat bedoelt. Er zaten geen zaadjes in de Dosidos en kush. Er zijn een hoop redenen voor bruine pistels, van voeding tot aanraken tot bevruchting. In mijn geval voeding vermoedt ik. Normaal gesproken beginnen ze nu wat te verkleuren, rond week 5-6. Er is ook een verschil tussen bbruine en verdorde pistels. De Chunk heeft ze verdort, de rest gewoon bruin. Niks mis mee

    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      haartjes worden wel vaker vroeger bruin, niet zo erg hoor, vooral de trichomen in't oog houden
      Mooi kweekje man, doe je goe! wordt een lekkere rokertje

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Philly!

    #52
    Takketoelli
    ,

    Hoe staat het met dat kleurenpallet in je tentje

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja takketoeli is een aardige vent maar updates ho maar
      nieuwe hoofdstukken willen we !

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goedemorgen same

      Ik loop weer eens achter ja, komt goed. Ik hoop vanavond weer wat te plaatsen, vandaag heb ik eindelijk een rustdag

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ziede wel haha.
      Geniet van uwe rustdag grts

    #53
    Onze takke zal weer wat last hebben van vermoeidheid.de horen we weer snel genoeg.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #54
      Goedenavond beste kwekers vriendjes en vriendinnetjes!!




      Daar zijn we weer! Ik was ff een tijdje erg druk, en dat moet ik eigenlijk niet doen. Ben mijzelf weer eens goed aan het tegen komen de laatste tijd. Geschikte kerel, dat wel

      De vermoeidheid is records aan het breken, en gisteren zelfs bijna mijn botten. Ik lag ineens met mijn snufferd op het asfalt gisteren, geen idee hoe en wat . Mij wat opgekalefaterd en naar huis, maar fietsen ging niet meer. Knie, elleboog, kin en pols geschaafd en gekneusd. Broek kapot.... Ik loop naar huis en jawel hoor, politie....


      Dus ik vraag de beste mannen wat ze op straat doen tijdens de avondklok??​
      Hehehe, Limburgse humor zullen we maar zeggen, ze konden het gelukkig waarderen. Het zal ook wel gescheeld hebben dat ze mij naast de fiets zagen strompelen. Ik vertel mijn verhaaltje, alles okiedo alleen.... het was bijna 22.00 uur!?!!? Huh?? Ben ik dus effe van de wereld geweest blijkbaar, uurtje gewoon weg!

      Dus naar de EHBO, vonden de agenten het beste. Daar was gelukkig helemaal niks te doen en na een uurtje ofzo mocht ik weer gaan. Nu nergens last van gelukkig, tenminste niet aan mijn koppie...



      Vandaag dus bankhangen en genoeg tijd voor een nieuwe langverwachte tussenstand!

      20210305_200528.jpg

      Ondertussen zitten we al bijna in bloeiweek 8! Maandag is week 7 ten einde. Op de LSD na mogen ze allemaal 8-9 weken, dus ze zijn er bijna klaar voor. Dat is ook wel te zien aan de dames, bij de een wat meer als de ander.

      Voeding is nu 4ml bloei, 0,5ml Green Sensation en 1ml PK13/14. De Afghan Skunk krijgt wat meer bloei, de Old School wat minder.





      AFGHAN SKUNK
      20210305_200912.jpg
      Begint sinds een weekje te vossenstaarten, en wordt langzaam steeds bleker. Krijgt volle dosering voeding en kan dat goed hebben. Die gaat nog een paar weekjes zwellen!

      20210305_200925.jpg
      Mooie dikke toppen





      OLD SCHOOL
      20210305_200952.jpg
      Die is de laatste week ineens aan het omslaan. Eigenlijk is dat begonnen na de overstroming van een paar weken terug. Toppen zijn erg donker geworden maar zwellen nog wel een beetje.

      20210305_201004.jpg
      Ik denk dat ze na 2 weekjes al klaar is





      SILVER JACK
      20210305_201015.jpg
      Heeft een beetje last van overvoeding, maar ze kan het nog wel hebben zo aan het eind. Mooie dame nog steeds, begint nu pas een beetje te verkleuren


      20210305_201021.jpg
      Veel witte pistels nog en geen vossestaart in zicht. Gaat een heerlijk wietje worden verwacht ik!





      PINEAPPLE CHUNK
      20210305_201125.jpg
      Begint precies te verkleuren als verwacht, zie vorige post. Bom en bomvol trichjes, maar zwellen doet ze niet meer.

      20210305_201130.jpg
      Ik denk dat zij het eerste om gaat straks




      LSD
      20210305_201032.jpg
      Gaat super, ook deze ronde geeft ze totaal geen problemen. Is inderdaad een erg gemakkelijk te kweken dame, zoals aangegeven door Barneys zelf. Begint er erg lekker uit te zien en ruikt heerlijk!


      20210305_201051.jpg
      Wel minder trichjes als de vorige LSD, maar daar staan dikkere toppen tegenover! Als er eentje aan het zwellen is is zij het wel


      20210305_201058.jpg




      HET 7 LITER TRIO


      Het is wel duidelijk dat handmatig watergeven niks voor Takketoelli is. Op een of andere reden gaat dat gewoon nooit goed kwa voeding. Het gehele trio heeft nu voedingsproblemen, de Afghan Skunk het meeste. Die lijkt ook nog steeds stil te staan kwa topontwikkeling terwijl de rest wel nog flink opzwelt. De Sensi Star is er al bijna klaar voor lijkt wel

      Sensi Star
      20210305_201108.jpg


      Wonder Skunk
      20210305_201105.jpg


      Afghan Skunk
      20210305_201113.jpg


      .... ....


      Goed, het begin van het einde is begonnen! Nog 3 weken en dan ben ik aan het oogsten, eind maart. De LSD moet 10 weken, die is voor begin april
      Dus nog 1-2 weekjes voeding en dan zet ik ze op spoelen.


      20210305_200732.jpg
      Die kaneeloplossing laatst heeft geholpen, maar hier schrok ik wel wat van. Ik had deze op de potten liggen, vlak boven de grond

      Speciaal voor de pottenkijkers:
      20210305_201149.jpg




      Voor het leuke:
      20210305_212803.jpg






      Grote Groeten!



      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt Knettermug!
        Mijn zus de verpleegkundige is langsgeweest en vindt alles ook ok. Wel wat meer rusten maar dat was sowieso de planning.
        Ben erg stijfjes

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat stijfheid komt wel goed, en met een verpleegkundige in de fam. Komt dat wel goed.

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        bonkers in de tent,en op de makadam. ale blij dat het niet te erg is.

      #55
      Hallootjes Luitjes!!!





      Is het bij jullie al weekend? Bij mij morgen pas, ik werk niet meer
      Ik merk dat vooral aan drukkere supermarkt, lawaaierigere buren en een ander saaier tv aanbod. Geef mij maar doordeweeks!



      Ondertussen is het begin van het einde alweer een tijdje bezig. Als je een einde zou kunnen zien zou die nu in zicht zijn

      Maandag staan ze 8 weken in bloei! Stoer, op de LSD na mogen ze 8-9 weken ongeveer. LSD mag er 10. Ervaring leert dat ze 9 van de 10x langer mogen, dus de aangegeven bloeitijd van de boer is mijn spoelmoment. Ongeveer
      Als jullie dalijk de foto's zien is een en ander wel duidelijk





      Laten we maar direct met de tententuin in huis vallen:

      20210312_201211.jpg




      AFGHAN SKUNK
      20210312_201214.jpg
      Is flink aan het vossestaarten

      20210312_201220.jpg
      Ik begin hier en daar wat amber fe zien, maar ze mag nog wel ff. Zwelt nog flink maar vergeelt snel nu. Ik geef haar nog een kleine week voeding, 2 vaatjes nog



      OLD SCHOOL
      20210312_201243.jpg
      Die ziet er van bovenaf totaal verdort uit, en veel blad is aan het verdorren.


      20210312_201252.jpg
      Maar het zijn heerlijke toppen, flink veel paarse tinten erin! Ze ziet er echt uit alsof ze er bijna klaar voor is, en voeden heeft weinig zin meer. Ze drinkt ook nog nauwelijks, wat ook een goede indicatie is dat ze het wel goed aan het vinden is allemaal

      Deze dame staat dus vanaf morgen op spoelen!!




      SILVER JACK
      20210312_201303.jpg
      In vergelijk met de rest nog erg groen, bomvol witte pistels en zwelt als een malle. Deze mag nog wel een tijdje. 4ml bloei en 1ml PK 13/14. Ik ben bij alle dames gestopt met Green Sensation trouwens

      20210312_201308.jpg




      PINEAPPLE CHUNK
      20210312_201317.jpg
      Mooie kleurtjes en bombombomvol trichjes!! Dat wordt weer een mooie icehash van het afval straks

      20210312_201339.jpg
      Maar de plant zelf doet niks meer kwa zwellen,en de toppen zijn al weken volgroeid lijkt wel. Hier en daar beginnen echt opgedroogde plekken te ontstaan in de toppen, dus ook zij gaat vanaf nu op spoelen!!




      LSD
      20210312_201346.jpg
      Ik heb al aardig wat soortjes gekweekt, en deze is veruit favoriet. Ontzettend makkelijk te kweken, heerlijk wietje met ook nu weer een super opbrengst!!

      20210312_201353.jpg
      Volgroeid ook gewoon zoals je zou verwachten. Ziet er nu al geweldig uit, en de laatste weken wordt ze erg dik. Die gaat misschien nog wel wat ondersteuning nodig hebben.





      HET 7 LITER TRIO


      Afghan Skunk
      20210312_201410.jpg
      Die loopt echt naar het einde, alleen zijn de toppen nog bij lange niet volgroeid. Ik denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Ofja, daar lijkt het gewoon op. Doet niks meer, alleen vergelen en verdrogen
      Die gaat de icehash in strakkes


      Sensi Star
      20210312_201400.jpg
      Of de Wonder Skunk...
      Deze is er ook bijna klaar voor schat ik zo. Dus het zal wel de Slunk zijn, die zijn meestal snel klaar. Dus ook zij gaat als eerste van het trio op spoelen


      Womder Skunk
      20210312_201403.jpg
      Maar waarschijnlijk dus de Sensi Star
      Die mag nog ff. Als ik van onder tegen het licht aankijk zie ik een dikke vette top, wel mooi. Ben benieuwd hoe ze af gaat bloeien. Nog een paar weekjes zo te zien


      .... ....


      Nou, laatste loodjes dus. Spoelen is een mooi moment altijd. Alleen nog opletten op toprot, voor de rest water geven. Lekker makkelijk.

      Nog twee weken!!!
      20210312_201452.jpg






      Grote Groeten!!
      Last edited by Takketoelli; 12 March 2021, 22:06.
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok klinkt goed. wail haar ook een keer proberen. hoop dat ik het kan onthouden.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik help je wel herinneren

      #56
      Over Icehash gesproken....


      20210312_222230.jpg





      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oei dat is lekker snoepgoed! Moet het nodig ook weer eens maken maar vind het zo'n kutklus om dat koude water door die zakken te laten lopen.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      #57
      Goedenavond forumvrienden en vriendinnen





      SPOELEN! ! !

      De dames staan nu 9 weken in bloei. Volgens de boer zijn ze nu dus klaar, op de LSD na. Ikzelf denk daar anders over, en Takketoelli is het met mij eens. Lang kan het allemaal niet meer duren!

      20210319_201922.jpg





      AFGHAN SKUNK
      20210319_201931.jpg
      Is mooi aan net verkleuren, en is nu aan haar laatste voedingsemmer bezig. Morgen gaat ze op spoelen, dus ik knip haar pas over een dag of 10. Of later, ligt aan de trichjes. Ik wil hier en daar wat amber zien, tot nu toe zit dat vooral op het blad

      20210319_201938.jpg
      Is bijna uitgevossestaart, nauwelijks nog witte pistels. Drinkt ook minder als normaal




      OLD SCHOOL
      20210319_202025.jpg
      Staat morgen een week op spoel. Er zit bovenin nauwelijks nog bruikbaar blad, onderin zijn ze nog volop aanwezig en flink paars verkleurd. Ze begint op dit moment te amberen. Planning is woensdag knipknip!!


      20210319_202042.jpg
      Supermooie toppen, en een ontzettend lekkere geur!! Tis er weer eentje hoor, echt geweldig overweldigend




      SILVER JACK
      20210319_202048.jpg
      Deze dame is er nog steeds niet klaar voor, en krijgt ook nog voeding. Ze heeft net nog een vol vat gekregen.
      Ze is als een malle gaan vossestaarten

      20210319_202056.jpg
      Dat is ze gaan doen vanaf toevoeging PK13/14. Teveel van het goede op het verkeerde moment of beide... geen idee. Nog niks amber, beetje op het suikerblad alleen





      PINEAPPLE CHUNK
      20210319_202128.jpg
      Mooie kleurtjes, maar wat verdroogd uiterlijk. Staat nu bijna een week op spoelen. Als het verdroge te erg wordt gaat ze om, of als er genoeg amber in zit. Keiharde knuppelwiet!

      20210319_202135.jpg




      LSD
      20210319_202115.jpg
      Is aan haar laatste spurt bezig! Krijgt nog een week voeding, dan gaat ze op spoelen



      20210319_202122.jpg
      Gaat als laatste om verwacht ik, of een van het 7 liter trio






      HET 7 LITER TRIO


      Afghan Skunk
      20210319_202103.jpg
      Volgens blad is ze zowat aan net eind, toppen zeggen ech wel anders. Dus ze krijgt nog gewoon haar voeding. Ik heb ook niet bijgehouden hou lang ze in bloei staat, ik schat 7 weken


      Sensi Star
      20210319_202141.jpg
      Begint een eetje escheef te hangen van het topgewicht. Toppen zien er goed uit, bijna aan het eind van de bloei. Ik denk dat ik haar over een weekje op spoelen zet.


      Wonder Skunk
      20210319_202146.jpg
      Ook nog lang niet klaar. Wordt een dikke vette hoofdtop!!



      .... ....


      Nou, de laatste weekjes dus. Wachten .....



      20210319_202201.jpg






      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        wat een knotsen zeg.
        is dat vossestaarten een genetisch dingetje of heb je ze stress bezorgd?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt same

        Die vossestaarten ben ik nog niet over uit, maar ik zoek het in de voeding. Ik vind het niet zo erg dat ze er zijn, maar heb ze toch liever njet als ik mag kiezen.
        Bij sommige soorten is dit een normaal dingetje, alleen heeb ik er zoveel zo vaak dat het ook aan jets anders moet liggen. Ik denk dat ik teveel booster geef of te laat. Ze kunnen de hoeveelheid niet aan en gaan staarten maken?? Moet ik mij nog in verdiepen.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Lekkere meiden,om te smoke

      #58
      Goedenavond!!




      Bloeiweek 10!!
      Alle dames staan nu op spoelen, ook het 7 liter trio. Volgens de boer zijn de dames nu klaar, Takketoelli denkt daar nog steeds anders over. Hier en daar een heel klein beetje amber, maar dat zit vooral op het blad. Ik begin ondertussen wel de oogstkriebels te krijgen!!



      20210326_203630.jpg





      AFGHAN SKUNK
      20210326_203646.jpg
      Bijna! Begint flink te zwellen en nog geen amber. Gewoon laten zwellen dus!

      20210326_203700.jpg
      Begint erg mooi te verkleuren



      OLD SCHOOL
      20210326_203734.jpg
      Fijne foto... maar goed, niet om aan te gluren op het eerste gezicht...

      20210323_133943.jpg
      ..... ....

      20210326_203805.jpg
      .... maar van dichtbij ziet ze er erg mooi uit, bijna paars. Ze heeft de meeste ambere trichjes en gaat zo goed als zeker als eerste om. Nog iets meer amber!




      SILVER JACK
      20210326_203811.jpg
      Ze was lange tijd de knapste, nu is ze een stuk lelijker geworden. Is nog steeds lang niet klaar maar begint ook enorm te zwellen. Laat gaan laat gaan.... 20210326_203817.jpg
      Grootste vossestaarten ooit! Die zijn ook te roken




      PINEAPPLE CHUNK
      20210326_203836.jpg
      Op eerste gezicht zou je zeggen omhakken, maar ze moet nog ff veramberen



      20210326_203844.jpg
      De toppen van de toppen zijn allemaal aan het verdrogen en daar maakte ik mij wat zorgen over

      20210326_203853.jpg
      Dus ik heb twee toppen weggeknipt om te tjekken. Het is echt alleen het bovenste gedeelte, puur door de lichtsterkte van de lampen. Daar moet ik nog wat mee oefenen
      Eerste rooktest is dus van de Pineapple Chunk!!!



      LSD
      20210326_203916.jpg


      Wowzers, gezwellige dame!!
      Als er eentje aan het dikker worden is.... ze mag nog effetjes, ik wil flink wat amber van haar

      20210326_203939.jpg20210326_203824.jpg
      Veels teveel issues, ze doet al weken nauwelijks iets. Behalve achyeruit gaan dan


      20210326_204005.jpg
      Is nog lang niet klaar, aar ik ga er toch niet op wachten. Ze mag tot het laatst blijven en dan gaat ze eruit, klaar of niet. IJshash kandidate


      Sensi Star
      20210326_203951.jpg
      Prachtige hoofdtop misschien wel de mooiste van de tent!! Moet ondertussen ondersteund worden met een sateprikker.
      Rokertje!!



      Wonder Skunk
      20210326_203955.jpg
      Is niet echt te zien, maar dit is een flinke dikke hoofdtop! Alleen een beetje twijfel of ze wel op tijd klaar is.


      .... ....


      Nou, deallerlaatste loodjes. Ik verwacht deze week toch echt te beginnen met knippen. Alles gaat nog twee weken duren verwacht ik.
      Of beter gezegd; dat hoop ik, liefst drie.

      20210326_204228.jpg
      Want....

      20210326_204135.jpg
      .... de nieuwe lichting staat te popelen!







      Grote Groeten





      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Leuke soortjes; zowel de oude als nieuwe lichting

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        wat een geluk dat jij goed de trichjes in de gaten kan houden want aan de planten te zien zou je al lang geneigd zijn om er een paar te oogsten.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bril afzetten en kijken, das alles. Eindelijk eens een voordeel van mijn slechte ogen gevonden

        Ze kunnen geoogst worden, dan heb ik een paar superwietjes. Shopwiet is ook zelden of nooit amber. Het is nu een gewoon wachten op de nieuwe lichting, wanneer die verpot worden (hopelojk over een dag of 10) gaat alles sowieso geoogst worden. Ik hou wel wat ruimte over voor de LSD, die laat ik echt flink amber worden

      #59



      20210329_235309.jpg






      20210329_234118.jpg






      20210329_234127.jpg





      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Potjes weer bijna gevuld. Proficiat!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt Kelderkastje!
        Alleen gaat 1op1 nog spannend worden.

      • Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Dikke brokken! Goe Branden

      #60
      Dikke toppen zeg! Ziet er maar goed uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Das waar, maar ik vermoedt dat ze last hebben van de lichtsterkte of straling. Als dat uberhaupt kan

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat kan zeker wel.
    Bezig...
    X