Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x crescendo onder 600 w hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ze hebben schijnbaar weinig ondervonden van de behandeling tegen spint .
    overmorgen herhaal ik met neemolie en heb ook cannacure besteld .
    om de paar dagen behandelen tot de bloei er in komt .....
    de tensio geeft 138 aan tijd om te wateren ik gebruik het gewicht van deze pot als maatstaaf voor de watergift en er ga er stelselmatig extra aanschaffen ik heb het altijd moeilijk gehad met de balans te weinig of te veel water en dit is de perfecte tool er voor...
    een zit strek in een paar planten die ga ik straks toppen ( 2 internodes terug ) het worden dus 5 getopte en 5 gewone zo kan ik ook het verschil zien in ontwikkeling en in opbrengst .

    Attached Files

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Is idd leuk experimenteren! Jammer van die spint, maarja, hopelijk gaat het snel beter!

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Al doende leert men ...idd jammer maar ik zet alles op alles om het onder controle te houden dus komt wel goed ...

    #17
    Net gedronken en 5stuks getopt ......
    Attached Files

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ja die lampen zijn goed, blijven ook rendement hoog houden. K kweek onder dezelfde

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Heb je ze dichter bijeen gezet?

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Yes heb ik gister nog gedaan en lamp hangt nu op 62 cm van blad en geen canoblad dus alles onder controle !

    #18
    Dicht bij elkaar is warm
    Attached Files

    Comment


      #19
      Ze staan er mooi bij de rv is wel wat lager de laatste dagen .
      temperatuur soms tegen de 28 graden aan maar ik wil de afzuiging niet harder zetten om.de vochtigheid op peil te houden .
      deze morgen voor de lamp uitging nog behandeld met neemolie .
      Attached Files

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ziet er best ok uit. Ik denk dat je je potten niet veel verder gaat moeten zetten gedurende verdere groeifase. Heb je die spint al kunnen shocken? Rv moet je echt meten rond de stammen tussen de bladeren. Ik heb zon klein dingetje die temp en rv weergeven en dat zet ik tegen een stam. Mijn Rlv die ik meet bij de stam is altijd 10 tot 20 % meer dan van mijn thermo die boven de lamp hangt. Ik denk dat je qua rlv goed zit! Meet eens dicht onder je plant, laat een paar uur staan en neem er eentje ver van de bemisteren. Meten is weten

      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        Nee idd zo staan ze perfect !
        De spint komt wel goed als ik hem blijf behandelen tot de bloei er in zit
        Ik heb de sonde van de meter tussen een plant gehangen thanks voor de tip ik laat het vervolg weten ... Cheers

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Heb je die Cannacure al binnen? Even benieuwd heb het nog nooit nodig gehad gelukkig!

      #20
      hoi, als je je lampen een beetje dichter bij minimaal 5 cm kunt brengen, heb ik op je foto's de indruk dat je planten te veel willen uitrekken. voor lichtgroen hoeft u zich geen zorgen te maken, binnen een paar dagen zal het mooi groen worden. Ik hou van je planten ...

      Comment


      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        In het begin zat ik inderdaad te hoog maar ze groeien snel dus nu zit de lamp op 53 cm dus dat zit wel goed
        Bedankt ik vind ze er ook goed bij staan !

      #21
      Te tensio stond terug op 140 dus hebben ze weer een 250 ml gehad met wortelstomulator ph 6.2
      de sonde van de temp en hygro meter heb ik nu tussen de planten gehangen ( thanks waterfall )
      Temp 26.2 en rv 65 % dat scheelt !.
      ze zijn op een dag enorm gegroeid de lamp hangt nu op 53 cm en ze verdragen het dus voorlopig hou ik hem zo .
      morgen de filter erop want ze geuren al aardig ....
      ik denk begin volgende week over te schakelen en gespreid over drie dagen naar 12 u over te gaan ( 16 u ,14 u en dan op 12 u )
      Attached Files

      Comment


        #22
        140 op je tensio lijkt mij toch dat ze nog genoeg vocht hebben ik laats dit meestal tussen de 200 - 300 oplopen voor ik ze weer verwen ?

        Comment


        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          Ik heb gelezen dat alles onder de 50 te nat is en alles boven de 120 te droog
          De ideale waarde zou tussen die twee moeten liggen
          Maar ik ik laat ze af en toe wel eens een dag langer wachten .

        • Mizzaa
          Mizzaa commented
          Editing a comment
          Onder 50 inderdaad te nat maar 200 ligt naar mijn weten de lat ongeveer pas .
          Kijk remco zijn verslag anders die houd dat allemaal mooi bij en die haalt mooie resultaten

        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          Mizzaa ik heb hem nu eens laten oplopen tot 230 om de wortels aan het werk te zetten maar ben toch nie blijkt het resultaat .
          Een paar van de bladeren onderaan zijn plots naar de gele kant aan het gaan ......
          Ik hou het dus voortaan tussen de 50 en 150
          Grten

        #23
        De planten zijn nog klein, je kan ze nog prima behandelen tegen spint. Ik spuit tot in de tweede week bloei met twee middelen op basis van pyrethrum, bij de betere tuincentra verkrijgbaar. Ik wissel de biologische af met de niet biologische en spuit de planten zeiknat ermee als de lamp uit is. De jouwe kan je zelfs nog wel dompelen zodat je alles raakt. Als je het nu goed aanpakt kan je rustig spintvrij kweken.

        En geloof me, de nadelen van zaad wegen niet op tegen die paar beestjes. Elke zaadplant is weer anders, de ene heeft dikke toppen, de andere dunne. Sommigen smaken nergens naar en anderen zijn hardstikke fluffy. Wat een ellende.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          En van welk merk gebruik je die pyrethrum ?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bayer en Luxan, beide bij de Welkoop verkrijgbaar. Ik verhoog de aanbevolen dosis en spuit om en om een paar keer om de drie-vier dagen. Zodat je de hele cyclus pakt van ei tot volwassen spintmijt. Sommige spuiten tussentijds ook wel eens met schoon water.

        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          Nice die bestel ik want ik ben niet overtuigd van de zelf gemaakte mengeling van groene zeep en ethanol ....
          Grts

        #24
        En ja, ik kweek wel met zaad maar zet slechts een paar bij mijn stekken zodat de schade meevalt als het tegenvalt. Daar snijd ik stekken van en bewaar mijn favorieten.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt en ook weet je met zaad nooit zeker wat het wordt, er zitten altijd planten tussen waar zowat niks aankomt en dat heb je met stekken zelf in de hand.

        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          De moederplanten heb ik van een vriend die ze zelf al meerdere keren heeft afgebloeid met een zeer goed resultaat .
          Het enige nadeel is dat ik er de spint gratis heb bij gekregen ....
          Maar die krijg ik er wel uit
          Grten

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Spint is iets waar ik ook van tijd tot tijd mee kamp. Je kan bijvoorbeeld slechts twee of drie stekken bewaren die je onder de loep neemt zodat je alle spint er af kan krijgen. Vervolgens maak je daar moeders van waar je je stekken van snijdt die je eenmaal geworteld nogmaals preventief behandelt door ze in de pyrtethrum te dompelen. Wanneer de stekken in de eindpotten staan wacht je tot ze zijn aangeslagen en spuit vervolgens preventief met de biologische variant. Drie dagen later met de chemische en als je elke keer de planten goed natspuit totdat ze druipen van het middel, zal jij geen spint zien. En dan heb je dus alleen de voordelen van stekken t.o.v. zaad.

        #25
        Nog snel een blik werpen voor de werkdag begint
        Attached Files

        Comment


          #26
          hoi, zoals hierboven gezegd vind ik je planten mooi, het begint een mooie kleur te krijgen Maar wat me altijd stoort is dit stuk ... als je de temperatuur onder controle houdt moet het zeker komen door een gebrek aan licht. wees niet bang om op de grens van lichtpenetratie en het vermogen van de plant om licht te weerstaan. Ik steek mezelf aan met 2x600 hps en ben 48 cm verwijderd ... winter helpt

          Comment


          • Anonymous grower
            Anonymous grower commented
            Editing a comment
            Waterfall klopt ik Zit nu op 50 en merk toch dat ze wat last hebben dus ik heb ze een paar cm omhoog gehangen .

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja, ofwel gaan de planten hun laten hangen door te warm ofwel gaan de blaadjes direct kano's maken. Best toch wel nu zeker die 60 cm respecteren min!

          • Anonymous grower
            Anonymous grower commented
            Editing a comment
            Zit Nu rond de 55 cm en hou goed het bovenste blad in de gaten maar zoals je kan zien op.de.laatste foto's hebben ze er geen last van .
            Ps heb de klok na twee dagen al op 12u gezet ze gaan te hard dus de bloei moet erin .
            En heb idd cannacure al twee maal gesproeid morgen nog eens ...

          #27
          Gisteren heb ik de andere vijf ook getopt want er zat toch ook strek in en wil.nog wel dat ze in men hok passen
          Vanmorgen voor de lamp uitging nog behandeld met cannacure
          heb voor een keer de tensio eens laten oplopen tot boven de 200 maar resultaat bevalt me niet eeen paar planten hadden ineens blad onderaan dat naar de licht gele kleur opging dus zo meteen als de lamp aangaat direct wateren en ik houd hem in de toekomst tussen de 50 en 150 daar gedijen ze best onder ....
          Nu nog een paar dagen wachten tot de net getopte planten mee zijn en dan gooi ik de klok om .
          Ik Vind wel dat er veel paarse stelen zijn .....

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Nja jah, ik zit ook met hier en daar wat paarse stelen... normaal wijst dat op stress... mss van die rotte spint. Of tocht... ik zou me er minst om druk maken zolang de bladeren mooi zijn en verder in de gaten houde.

          • Anonymous grower
            Anonymous grower commented
            Editing a comment
            Ik zit me een passieve inlaat de lucht die binnenkomt is maar rond de 12 graden dus dit zou wel kunnen ja
            Ik wil de lucht ook niet verwarmen voor die binnengaat want dan doe ik de spint plezier ....
            Idd in de gaten houden
            De stress kan natuurlijk ook komen van het toppen dit zal de plantkunde eerste dagen.ook geen goed doen .
            Last edited by Anonymous grower; 30 January 2021, 12:14.

          #28
          Foto's vergeten
          Attached Files

          Comment


            #29
            Hallo, mijn planten reageren hetzelfde als de luchtvochtigheid te hoog is of misschien is het te warm in je bak, zorg alsjeblieft voor een goede luchtcirculatie en in jouw plaats zal ik in dit stadium geen last hebben van een luchtbevochtiger. Geeft veel vocht af gewoon door poetsen. de gele bladeren die onderaan verschijnen, vertellen me dat er nog steeds te veel water wordt verspreid, in dit stadium zal het me verbazen dat het afkomstig is van de voedingsstoffen.

            Comment


            • Anonymous grower
              Anonymous grower commented
              Editing a comment
              Op.de foto waar het hier over gaat had ik net gesproeid met cannacure ( staat in de tekst )
              Maar ik heb idd gezien dat de planten.met geel blad onderaan vlak naast de bemister stonden .
              Dus lang verhaal kort snap ik wel wat frenchculture bedoelt ....
              In Ieder geval de bemister heb ik nu uitgeschakeld ze gaan toch stilaan de bloei in dus moet de rv toch omlaag .
              Grten

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ik volg je volledig

            • Anonymous grower
              Anonymous grower commented
              Editing a comment
              Waterfall ik heb al moeite mezelf te volgen

            #30
            Net gewaterd de laatste keer met roots de volgende geef ik enzymen .
            als ik ze zo bekijk word het tijd om in fases naar 12u te gaan ......

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Ja twee weken is de norm die de meesten met stekken aanhouden... Natuurlijk eerst spintvrij zijn...

            • Anonymous grower
              Anonymous grower commented
              Editing a comment
              Ben overvloedig aan het behandelen dus ik hoop dat die onder controle is en als ik dit blijf doen tot er bloemen komen zou ik elke ontwikkelingsfase van die etters moeten mee hebben ....
              Grten
          Bezig...
          X