Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF-jes 80x80 met Mars TS1000: Northern Light, Brooklyn Sunrise, LSD-25 en Critical Jack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: AF-jes 80x80 met Mars TS1000: Northern Light, Brooklyn Sunrise, LSD-25 en Critical Jack

    Korting op 420shop
    Na wat amateuristisch gepriegel op een te koud zolderkamertje zonder tentje en een baggerlampje, is het tijd om de ervaringen en de adviezen wat serieuzer in de praktijk proberen te brengen.
    Tentje gekocht, afzuiging en filter gekocht, andere ledlamp gekocht.

    Set-up:
    - Secret Jardin HS80 (80x80x180)
    - Winflex Mini Fan (185 m3) met PK K2600 koolstoffilter (240 m3) en G-Tools geluiddemper
    ​​​​​​- Mars Hydro TS 1000
    - medium: Jardino basic potgrond (met voor 6-8 weken voeding)
    - voeding: Plagron Terra Grow en - Terra Bloom, Biobizz Topmax, CalMag
    - Garden Highpro Profan Clip Ventilator Oscillerend 20 watt
    - Garden Highpro Prohygro Hygrothermometer Pro
    - Ventilatorkacheltje Bestron ACH1500S
    - Plagron PHmin
    - potgrootte moet ik nog beslissen, hangt af van wat ‘chilly-meelifters’ in de tent

    Ik heb nog aardig wat autoflowerzaadjes, dus daaruit een keus gemaakt van 3 soorten:
    - Northern Light
    - Brooklyn Sunrise
    - LSD-25

    Vanmiddag zijn de dames, samen met de chilly’s, de electrische propagator ingegaan. Deze staat ingesteld op 26-27 graden.
    De bedoeling is dat de chilly’s na ongeveer 6 weken de tent verlaten en naar de koude kas gaan.
    En nu maar wachten en hopen dat het spul opkomt.

    DDB244CF-015E-44A8-8980-89644F6C07C0.jpeg
    Last edited by Pieremegoggel; 5 February 2021, 11:46.

    #2
    Succes, Chili duurt wel langer om te ontkiemen, kan 2 weken duren. En zal niet samen klaar zijn ook. Maar tegen dan is het lente en kan de chili buiten verder.

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Zo snel als het kan verdwijnen de chilly’s naar de kas.
      Ontkiemen gaat wel sneller hoor dan 2 weken. Ik heb 10 jaar lang als hobby veel soorten exotische chilly’s gekweekt. Tegenwoordig kweek ik enkel nog wat huis-tuin-en-keuken chilly’s. Dat is nu iets waar ik veel van weet. Maar is iets voor een ander forum

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Qua cyclus toch gelijkaardig, AFjes gaan gewoon sneller. Ik heb ze ook al samen opgekweekt

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Neem dan speedy chile.

    #3
    Eerdaags piepen hopelijk de zaailingen in de propagator boven de grond en dan gaan ze naar de tent.
    De temperatuur is laag waar die tent staat en ik verwarm dan dus bij met een kacheltje in de tent.

    Om de stookkosten te beperken vraag ik me af:

    1. Moet ik de afzuiging dan gelijk al aanzetten? Ik lees hier verschillende dingen over.
    2. De passieve inlaat is (naast zo’n rond gat waar je een blazer op kan zetten) zo’n rechthoekig raampje van gaas wat dichtgemaakt kan worden met een flap met klittenband. Afmeting 20x30 cm. Moet die dan volledig open of half of....?

    Wat is wijsheid in deze?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Er is wel degelijk sprake van luchtverversing in mijn hok, maar dat regel ik door een actieve inlaat van 125mm

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Als je kijkt krijgen ze ook verse lucht.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Onderste ventilatiesleuf dan vol open als je de afzuiging eerst uit laat? Ze moeten wel fresh air tenslotte.

    #4
    Daar zijn de meiden al!
    Toch snel, binnen 2 dagen.

    FBD24FD5-95D5-499B-AC94-FF48F4EA776D.jpeg

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      It's alive!

    #5
    Dag 3

    - temp: 25-26 graden
    - LV: 37%
    - Lamp: Mars TS1000 hangt er 65 cm boven en staat op 100%

    De meiden zijn gisteravond verplaatst naar de tent. Ze staan vlpg even op een omgekeerde doos zodat het kacheltje, dat op de grond staat, ze de warme luchtstroom niet vol in het gezicht blaast. Ze moeten deels hun helmpje nog wel even kwijt.

    Afzuiging en fan staan nog uit. Passieve luchtinlaat staat een klein beetje open (ca 12x12 cm).

    2F5E3DB2-EF85-413A-BDAC-307ECD5E2ED1.jpeg

    De LV is met 37% wat aan de lage kant. Ik heb wel een luchtbevochtiger, maar ik ben wat huiverig die samen met het electrische kacheltje in dat tentje van 80x80 te zetten. Alles zit wel op geaarde stekkers en contactdozen, maar toch...

    E9AA38C3-0B92-4B48-BCF1-7A857DBC03A7.jpeg

    Laat vooral weten als je opmerkingen en/of tips hebt!
    Last edited by Pieremegoggel; 3 February 2021, 13:51.

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Ga je de pepers bij het verpotten in dezelfde pot als de wietdames zetten?

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Yep, maar die blijven liefst zo kort mogelijk in de tent. De vrijvallende ruimte wordt geclaimd door mevr. Pier. Ik heb haar weten over te halen die tent aan te schaffen met als argument dat het ook handig is voor het voorgroeien van tuinplanten

    • GreenBio
      GreenBio commented
      Editing a comment
      https://www.gereedschapcentrum.nl/eu...ar-351538.html

      Een zeer fijne verwarming, en niet erg vochtgevoelig....

    #6
    4 Febr / dag 4

    Temp: 25-26 graden
    LV: 30%

    De meisjes hebben hun helmpjes gelukkig zonder hulp afgeworpen en doen het goed zo lijkt het.
    De lamp heb ik ietsje lager gehangen op nu 55 cm, staat op 100%

    96F34E3E-9B5C-4E4C-B2A3-FF51A9E866C1.jpeg

    Ze krijgen hopelijk binnenkort gezelschap van een nakomertje. Ik heb in de propagator een Critical Jack Auto staan om te ontkiemen. Deze was onderdeel van de zaden die ik op de spaanse website Cogolandia besteld heb (zaden voor 1 euro per stuk) en die vandaag al werden bezorgd. Es kijken of dat gokje wat gaat worden.
    Voor details zie dit TOPIC

    B5A69518-47FB-44A7-ADB4-DF1E61AD5C36.jpeg

    De LV van 30% moet denk ik niet lager worden.
    Ik hoop morgen de luchtbevochtiger te krijgen. Die wil ik dan in de ene hoek van de tent zetten en het electrisch kacheltje in de schuin tegenovergestelde hoek. Dit om kans op kortsluiting te voorkomen

    Comment


      #7
      Vraagje: is het verstandig om bij jonge zaailingen ook al meteen de fan op lage stand aan te zetten?

      Comment


      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        kan wel ma wel ver weg zetten

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ik doe dat.

        Fan tegen de wand richten en dan krijgen ze een briesje. Goed voor stevige stammetjes wordt verteld.

      #8
      Dag 7

      Temp: 23 gr
      LV: 32%
      Mars ts1000: 55 cm / 100%

      Het gaat lekker z’n gangetje in de tent. De 3 meiden hebben gezelschap gekregen van de inmiddels ontkiemde Critical Jack Auto. Dit was een zaadje van het spaanse Cogolandia (zaden voor 1 euro per stuk).
      Ook zijn wat chilli’s aangeschoven als tijdelijke meelifters.

      73C67C48-78BD-4C86-992E-34C61237EAE3.jpeg

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        De grote naamborden lijken hen in het minst te deren, integendeel mss houden ze van zo een beschutting want deze lijken me eerder fleurig meisjes, het viel me al op hoe goed ze het soms doen wnr dicht opeen gekweekt ook ze ervaren of aanvaarden geen concurrentie, chille plantjes toch Te chill eig

      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Rietslang Het geeft ze vooral zelfvertrouwen is mijn indruk. Ze weten goed wie ze zijn, geen identiteitscrisis bij deze meiden.
        Maar eh...die naambordjes lijken groter dan ze zijn hoor. De potjes zijn vooral erg klein.

      #9
      Ik wilde de meiden al verpotten, maar de zak potgrond in de kas is katsbevroren
      Eerst maar es ontdooien in de garage.

      Comment


        #10
        Dag 9

        Temp: 25 gr
        LV: 42%
        Mars ts1000: 55 cm op 100%

        2F4E858B-F44B-4293-BC37-3E424194179B.jpeg

        De meiden lijken wel lekker te gaan. Alleen de Brooklyn Sunrise ontwikkelt een beetje kreukelige blaadjes. Ik maak me daar vooralsnog niet erg ongerust over, ziet er verder wel goed uit.

        0FDAE736-9D33-491E-B1A2-29F9258FE5CF.jpeg

        Tegen de lage luchtvochtigheid heb ik nu een opgevouwen natte handdoek op de grond in de luchtstroom van het kacheltje gelegd. LV is nu verhoogd van rond de 30% naar 42%. Dat is dus een prima oplossing voorlopig.

        Ik wilde de meiden vandaag verpotten, maar de zak potgrond stond nog in de kas. Bij -16 gr afgelopen nacht in de Achterhoek is dat dus kats bevroren. Staat nu te ontdooien in de garage. Morgen hopelijk dus verpotten.

        1E697D7F-0C52-49B2-8674-1634A0D506C9.jpeg

        Comment


        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Eerste blaadjes kronkelen meestal (altijd) een beetje .

          Groet

        #11
        Dag 10

        Temp: 22 gr
        LV: 52%
        Mars ts1000: 55 cm op 100%
        Lichtregime: 20/4

        Vanmiddag overgezet in grotere potten. Ik weet dat dat bij AF-jes afgeraden wordt, maar ik zweer bij ontkieming in een verwarmde propagator. Daar passen geen grote potten in. ‘s Zomers buiten doe ik dat ook en is dat nooit een probleem geweest

        72688451-DB4F-4FFB-B2EB-FA8B4A078ADC.jpeg

        Comment


        • Penny123
          Penny123 commented
          Editing a comment
          get wel goedkomen, zie nu al t verschil met je vorige verslag!

        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Penny123 : Hahaha, dankje. Mag ook wel na de investering in tent, lamp, afzuiging, etc

        • Penny123
          Penny123 commented
          Editing a comment
          na 1 ronde heb je dat al er uit!

        #12
        Rietslang : zie je wel dat die naambordjes, na verpotten, wel meevallen?

        Comment


          #13
          Dag 14
          (dag 7 voor het nakomertje Critical Jack)

          Even een korte update van my preciouses.

          Temperatuur heeft zich prima gehouden de afgelopen week. In de tent beweegt de temperatuur zich tussen de 20 en 27 graden.
          Met de nat gemaakte handdoek zit de LV steeds zo’n beetje ruwweg rond de 45%.
          Afzuiging staat nog uit.

          0983D63D-3F9E-4ECB-B5D8-CBA436221A44.jpeg

          E9A3AC2D-011E-44D1-866D-6972AAF1047C.jpeg

          4EE14706-5590-4AEA-9802-FEF1E17E2FEA.jpeg

          E75D0D17-8230-4221-81A3-08411EABD031.jpeg

          En de 7 dagen achterop komende Critical Jack
          B9264857-E8F3-4F20-9BD1-459E9B612BBD.jpeg

          Comment


            #14
            Even een tussenstandje op dag 18
            De meiden gaan als de brandweer, zeker vergeleken bij m’n vorige kweek.
            Sinds gisteren staat trouwens de afzuiging aan, ik vond het wat benauwd gaan ruiken in de tent. Ze krijgen nog steeds alleen afgezuurd water. Vanaf dag 21 zal ik ze wat Plagron terra grow geven, maar in kleine beetjes.

            Nog wel een vraag...zouden jullie nu al met LST beginnen en wat dan? Of gewoon lekker laten gaan zo?

            D69D068E-65EF-4B13-97DF-5C447E216F49.jpeg

            Comment


              #15
              AFjes best gewoon laten gaan. Dan krijg je een mooie hoofdtop met een krans van zijtopjes.

              LST is eerder iets voor Fems.

              Het kan, maar rendeert niet.

              Comment

              Bezig...
              X