Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF-jes 80x80 met Mars TS1000: Northern Light, Brooklyn Sunrise, LSD-25 en Critical Jack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 21
    (dag 15 voor nakomertje Critical Jack)

    Temp: 22 gr
    LV: 39%

    Vandaag begonnen met om de 2 dagen Plagron Terra Grow te geven met de helft van de aanbevolen dosis. Als het goed is zit er ook nog wel wat voeding in de potaarde. Dus niet overvoeden is het devies. Ze doen het immers prima tot nu toe

    Ook de stoute schoenen maar es aangetrokken en op de 3 grootste (oudste) planten LST toegepast. Grappig om te zien dat ze zich zo snel weer naar het licht richten.

    DF725AA4-C61E-426F-8311-D7B0CAF91F23.jpeg 6CAAD879-8BC7-44BE-8F3B-F16A6D1D2BC8.jpeg
    10 uur vanochtend en rechts 19 uur vanavond


    3852F592-0DD8-4021-A629-B7DD066C0A35.jpeg

    26FDB484-699A-4FF4-9457-F7B2CEC2A669.jpeg

    52E95F2D-3123-4B4D-BFE9-E3B07C6447E4.jpeg

    8B24D032-994E-4BD2-BF56-7F9B3F252AE1.jpeg

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zijdeachtige plantjes hier

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Benieuwd wat voor effect LST op AF heeft! Ze zien er zo op het oog goed uit!

    #17
    TheBigDudeski
    Ik had me wat ingelezen over LST bij autoflowers en stuitte op DEZE SITE

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Kijk maar eens op YouTube, daar gooien ze je dood met tutorials over lst van autoflowers.

    #18
    Bill ward op YouTube legt het goed uit, lst bij afjes
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #19
      Dag 26

      Aanstaande zondag zijn mijn preciouses 4 weken oud en maak ik een wat uitgebreider verslagje.
      Ik moet nu alleen even kwijt dat de LSD25 al aan de bloei begonnen is

      Dus door naar de volgende fase yeah!

      A296CB02-7D9D-44E6-BA7E-9C654927FFAF.jpeg

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Voor bloei !!!!

      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Jonguh!

      #20
      Dag 28

      Temp: 23 graden
      LV: 40%
      Mars TS1000: 50 - 55 cm op uiteraard 100%

      Precies 4 weken oud zijn 3 van de 4 AF-dames. Alleen de Critical Jack van Cogolandia (zaadjes voor € 1,00) is 6 dagen jonger. De 3 anderen zijn van Zamnesia.
      De meiden hebben zich zo te zien zonder moeite hersteld van de lst van een week geleden. Vanochtend heeft de critical jack dezelfde behandeling gehad.

      22262B48-6D4C-447C-986B-D8459C9E4DDB.jpeg
      De meiden zijn AF-jes en naar hun soort ook al niet zo heel groot. Dus stevige struise dames worden het alvast niet. Achteraf heb ik daarom spijt ze niet in een wat grotere pot gezet te hebben, maar is nu niet anders. Mooi lesje geleerd


      4A28032E-A9DE-49CB-8509-DF09F1150147.jpeg
      De LSD-25 is de enige die wat de hoogte ingeschoten is. Staat ook in voorbloei (jawel). Ik vraag me af of ik nu al wat bovenste grote bladeren weg kan halen, zodat eronder ook wat licht krijgt. Die bovenste 2 grote bedoel ik. Wat zeggen jullie? Doen?


      7B8DD698-D10A-40DF-9349-0028B574DB28.jpeg
      De Brooklyn Sunrise staat ook in voorbloei. Het is een soortje waar ik veel goeds over gehoord heb. Echt voor overdag om te roken.


      6290DFFA-CF14-45D3-A1F3-B3A46ADEB523.jpeg
      Northern Light. Ook hier kunnen mogelijk 1 of 2 bladeren gesnoeid dacht ik.


      DADD3320-04F8-4AEE-BDB1-80D43C8153B1.jpeg
      Het nakomertje...Critical Jack

      Comment


        #21
        Toch vraag ik me af hoeveel de lst ze remt in de groei, hier ook 4 verschillende dames onder eenzelfde TS1000, ook precies 4 weken oud op aarde, de jongste iets jonger als 4 weken. Geen AF, geen lst....

        20210228_180849.jpg

        Comment


          #22
          GreenBio
          Geen AF-jes scheelt natuurlijk al. Misschien heb je ze ook in grotere potten? Ik heb 3 in 4-liter potten en 1 in een 5-liter pot.
          En mogelijk ook soorten die groter worden?
          LST effect is in dat geval lastig als oorzaak van mindere groei aan te wijzen.

          Comment


            #23
            Helemaal mee eens, heb zelf alleen AF buiten gehad en dat vond ik ook redelijk groeien, maar heb dus geen vergelijk met kunstlicht en AF. Klopt, potten zijn hier 14 liter, al denk ik dat dat pas later echt gaat meetellen. Soorten ook redelijk divers... Ik volg je in ieder geval, gewoon omdat ik het vergelijk leuk vind onder dezelfde lamp en net zo oud....

            20210123_150558.jpg

            Comment


            #24
            Ik ben er inderdaad nog niet aan begonnen, hou wel alles bij incl. foto's, dus misschien binnenkort....

            Comment


              #25
              Dit waren mijn afjes vorig jaar ook vier weken oud in 25 literpot, dus ik denk dat de grote van de pot er wel wat toe doet.
              Rechtse white widow, linkse white haze, suc6 met je kweek. Ook zelfde lamp ts1000.

              20200403_204436.jpg
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Ja, stom dat ik geen grotere potten heb genomen...verpotten is nu geen optie meer met AF-jes.

              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Niet handig met af nee, volgende ronde weer dan. Ik ga ook groter potten halen.

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Beste meteen in de grote pot, ik had gewoon goedkope potgrond van de lidl waar zoals ze schrijven voor zes maanden voeding in zit maar of ik dat moet geloven, ik weet het niet, toplaag van de pot ongeveer 10 cm litemix van plagron en ze deden het er goed op.
                Ze begonnen inderdaad al vroeg te bloeien, ongeveer met drie weken maar toen waren het al flinke planten.

              #26
              Dit is toch duidelijk bloei en geen voorbloei?
              Ik dacht te beginnen met de bloeivoeding....

              41C969C7-A833-42DB-AB0F-E89B0944E5A8.jpeg

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Corleone1933 dan zou Pieremegoggel nog even moet wachten dus. Ik heb vermoed als de haartjes komen dat ze dan al wat lusten om de toppen nog meer te stimuleren voor de groei.

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Ik heb vanmiddag ook gelezen dat zodra er bloeihaartjes in de oksels verschijnen er sprake is van begonnen bloei. Het zal zoals zoveel wel ergens in ‘het midden’ liggen. Ze hebben in ieder geval een halve portie bloeivoeding gehad. Zal straks even kijken of ze nog leven
                Bedankt voor het meedenken, top!

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Als er haartjes in de oksels staan is dit een teken van voorbloei, bij pruikjes in de toppen kun je spreken van echte bloei zoals bij mijn foto hierboven, dan spreken we van bloei maar denk dat het niet lang meer duurt voor de topjes gaan komen suc6.

              #27
              WAT VIND JIJ?


              Corleone1933 @Rreppellsteeltjam KnetterMug en ik hadden het hierboven over bloei en voorbloei. Dat is lastig, vandaar:

              Ik heb foto’s gemaakt van de toppen van de 3 even oude planten. Gaat me om wat gevoel en inzicht te krijgen bij bloei en voorbloei. Er zal ongetwijfeld een grijs overgangsgebiedje tussen zitten, maar ik ben benieuwd naar de mening van anderen met meer ervaring

              De eerste is de LSD-25
              Ik beoordeel dit zelf als bloei. EENS?
              BC6A2F91-5AAE-4D19-95E4-5FC12C2A3FDA.jpeg


              De tweede is de Northern Light
              Ik zou zeggen dat dit nog voorbloei is.
              E01256ED-56B1-4E5D-8A20-CB2965F7DCC5.jpeg



              De derde is de Brooklyn Sunrise
              Ook dit zou ik inschatten beginnende voorbloei, in een vroeger stadium dan de Northern Light hierboven.
              314C45FB-C485-4160-81A1-1831ACBFEF24.jpeg

              Maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervan zeggen.

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Voorbloei, bloei, vreemd onderscheid.
                Beginnende bloei kan ook.

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                kelderkastje Nou ja...net als voorgerecht, voorpret, voorspel, voorhuid...
                Last edited by Pieremegoggel; 1 March 2021, 21:20.

              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Woop woop, opnieuw ne goeie daad, een wietplant laten bloeien

              #28
              Vraagje over weghalen fanleaves...

              Mijn LSD-25 schiet de hoogte in en heeft nogal wat topvorming wat minder licht krijgt door de bovenste 4 grote bladeren. Ik wilde ze dus weghalen, er blijven zat grotere bladeren over tenslotte, dacht ik. Maar ik lees er hier verschillende dingen over.
              Wat zou jullie advies zijn?

              8F486981-5400-4AC5-AFC1-1A2F38180CCB.jpeg

              Comment


              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Dan blijf ik er mooi af. Thnx Penny123 en Waterfall420

              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Ja, u bloemen hebben die bladeren nodig om potent te worden, ze halen heel veel voeding uit die bladeren. Mss kan je 1tje verwijderen maar niet allemaal!

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Afblijven.

                Of Amerikaanse filmpjes over lollypoppen gaan zien op YouTube.

              #29
              Dag 35

              Hoi allemaal,

              Tijd voor de wekelijkse update.

              Temp: 21 gr
              LV: 42%

              De meiden gaan nog voortvarend. Gisteren was er kleine schrik want bleek ik ‘s ochtends tegen het kacheltje gestoten te hebben zodat het veiligheidssyteem hem automatisch uitschakelde zonder dat ik het wist. Toen ik eind van de dag weer even keek bleek tot mijn afgrijzen de temperatuur gedaald te zijn tot 7 graden. Maar ze hebben het goed doorstaan.

              Het wordt langzamerhand wel wat te vol in het tentje. Naast de 4 meiden staan er ook 3 pepers en mevrouw Pieremegoggel meende er ook nog 3 dahlia’s in te moeten proppen. Morgen even opruiming houden en mevrouw P. tot de orde roepen

              BB0CE626-2FF2-4AC4-82BE-F2CC2653F5C4.jpeg


              De LSD-25 heeft de bloei er wel in. Mooie kleuren ook. Prachtig plantje
              74AF25B6-0673-4536-A578-6267E4D0EB04.jpeg


              Northern Light
              FE8DB1C3-4883-45E2-B9F1-8F6FE78103EE.jpeg


              Brooklyn Sunrise heeft de bloei nu ook goed te pakken.
              64721438-8BB7-4733-BA5C-B563F22CB57A.jpeg


              Critical Jack was later ontkiemd, is nu aan het voorbloeien.
              DC3C1B1D-5DFE-4DD4-9A5D-C5D6B31776DC.jpeg

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                hoe hoog hangt uw lamp eigenlijk boven de kopjes ?

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                Remco Momenteel met 3 van de 4 aan het bloeien op 40 cm

              #30
              Dag 42

              Temp: 24 gr
              LV: 42%
              Voeding: Plagron Terra Bloom 5ml/liter en BioBizz TopMax 1 ml/liter


              Steeds duidelijker wordt dat de plantjes door gebruik van te kleine potten zelf ook erg klein blijven. Stom, maar niets meer aan te doen. Toch zit topvorming er aardig in en staan ze er fleurig bij.

              B67C0F48-0B9F-45F8-A0AD-1F321BEA691B.jpeg


              Hieronder de LSD-25, deze ontwikkelt een stevige top in het midden. Heeft net 2 weken bloei achter de rug.
              5D42ECA7-00E7-4268-A1A6-D48D55E4421E.jpeg BC371FE3-E4E3-4431-AAF2-A22C21458113.jpeg


              Onder de Brooklyn Sunrise
              046403BB-3D00-4D72-8693-FCAF2AABA201.jpeg


              Northern Light
              78336868-3A23-4D09-BFB3-26F39C70C725.jpeg


              En tenslotte de Critical Jack, deze kwam 6 dagen achteraan en gaat nu bloeien.
              7C5EEAB5-D9BB-4EB2-BDC7-7D42058FB489.jpeg



              Comment


              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                inderdaad, uw potten bepalen de groei en grootte van de plant. Hoe groter de diameter van uw pot, hoe wijder uw plant zal groeien. Door een grotere pot meer wortels, dus een grotere plant :p

              • Pieremegoggel
                Pieremegoggel commented
                Editing a comment
                TegridyRandy jaaaa, wrijf het nog maar eens in

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                Pieremegoggel hehehe kzal een vod halen! nee das allemaal niet erg, je gaat het goed onthouden voor altijd nu ;D volgende kweek grotere planten, uw oogst gaat nog altijd ferm zijn ze ;D
            Bezig...
            X