Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lumatek attis 300W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Lumatek attis 300W

    Korting op 420shop
    Beste mede leden, lezers.
    Mijn eerste binnenkweekje!

    Heb al jaren de interesse om voor mezelf te kweken en ga er nu dan toch echt aan beginnen! Huraay!
    Al vele uren in forums en verslagen gelezen over de tijd heen dus lijkt het me leuk om hier ook verslagje te starten!

    Interesse voor Led en lampjes is er altijd al geweest dus samen met de rekening en veiligheid is dat ook de drijfveer geweest voor de leds

    Ik wil gaan kweken in 80x80

    Heb de Lumatek attis 300W.
    Verder ga ik deze spullen ophalen volgende week;

    Tent: Phantom 80x80x180cm
    Digitale thermo- / Hygrometer
    tijdsschakelaar
    4 potten a 15 liter.
    afzuiger 280m3
    Koolstoffilter 300m3
    Ph metertje
    Voeding nog even afstemmen op medium..
    4x Super shining silver haze van RQS
    Niks vergeten?

    Medium ben ik ook nog niet over uit, aarde of cocos..

    Die autopots zijn ook wel interessant maar ben bang voor overbewatering.

    Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

    peace!




    Last edited by Lemonjames; 26 February 2021, 20:28. Reden: Lemon>silver

    #2
    Altijd buiten gekweekt dan? Waar bestaat je twijfel tussen aarde en Cocos?

    Veel succes ga je volgen.

    Comment


      #3
      Thnx voor je reactie!

      Ja een aantal jaren wat mooie plantjes in de tuin verzorgd, mooi om te zien opgroeien onder de zon .
      nou omdat met kokos moet ik de ph waardes denk ik heel nauw in de gaten houden, en op aarde wat minder. Heb daar nog niet veel ervaring mee maar vind het wel heel interessant dat kokos!

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Veel beginners gaan de mist in met overwateren en daar heb je bij cocos geen last van. Nadeel is idd wel dat je altijd de ph moet meten. Maar dat doe je bij aarde volgens mij ook al

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Bij plagron bio lijn moet je ph niet meten. Enkel als je geen additieven toevoegt anders wordt het ook meten.
        Hoe het bij andere merken zit daar weet ik niks van.

      #4
      Waldpiek Klopt! Alleen bij aarde zijn foutjes met ph wat sneller op te lossen denk ik, alleen overbewatering is in aarde wel risicovol mbt wortelrot enzo.

      heb je toevallig ervaring met autopots? Of een ander water geef systeem? zeer benieuwd

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Ph foutjes zijn op cocos sneller op te lossen. Zolang je de ph meet is er ook niet zo snel een probleem met de ph

      #5
      Ben benieuwd hoe je lamp het doet. Ik heb getwijfeld om ‘m ook te kopen, maar ben uiteindelijk gegaan voor wat goedkopers.
      Dus ik ga je volgen. Succes alvast!

      Comment


        #6
        Canna Terra (aarde of cocos) moet je altijd de pH goed van bijhouden.
        Kijk even goed wat je precies hebt want Canna Terra A + B bestaat niet.

        Succes.

        (btw als uit de titel van je topic had gebleken dat het om een kweekverslag van Lemon Haze gaat had je al meer views gehad)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          QnQ scherp! Klopt was even in de war met plagron grow & bloom! Zal nog even brainstormen over het medium en dan kiezen voor de juiste voeding!
          Pieremegoggel nou ben ik natuurlijk benieuwd wat je voor een lamp hebt!

          Comment


          #8
          Pieremegoggel mooi lampie! Ga je volgen!
          leuk en interessant om te zien dat er toch veel mensen over gaan op Led!

          Comment


            #9
            Mooie setup! De hangmat hangt! Voorlopig zit ik nog een maandje thuis!

            Met die attis 300W kom je ook aardig goed weg in een 100x100, een speciafieke reden om voor 80x80 te gaan?
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • Lemonjames
              Lemonjames commented
              Editing a comment
              Thanks!
              Ja hoop zo minder fluff te kweken, en omdat het toch alleen voor mezelf is denk dat ik zo meer dan genoeg ruimte heb om naar mijn behoefte te kweken 100/150 gr als begin is het doel!

            #10
            Als je bio voeding geeft hoef je geen PH te meten. Luie stoners en zo ...

            Succes verder. Komt wel goed.

            Titel kun je nog wijzigen.

            Comment


            • Lemonjames
              Lemonjames commented
              Editing a comment
              Thanks! Zal ik zeker naar kijken!

            #11
            Heeft iemand toevallig tips voor een stille afzuiging?
            woon in een rijtjeshuis en wil graag minimale overlast veroorzaken. Ik ga kweken in een tent in een (nog lege) kamer van 3 bij 4 ong.
            Last edited by Lemonjames; 4 February 2021, 15:47.

            Comment


            #12
            Ik heb zelf onlangs DEZE gekocht. Heb nog geen mening over werking ervan, hangt net in de tent (ook 80x80x180). Maar stil is ie wel! Het zal geen hoogvlieger zijn, maar wat capaciteit betreft moet ie het goed kunnen doen en was betaalbaar.

            Comment


            • Lemonjames
              Lemonjames commented
              Editing a comment
              Ziet er veelbelovend uit! Denk dat ik die ook maar eens ga bestellen..

            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Dat is inderdaad 'n leuke Pieremegoggel. Ik hoop dat je ff laat weten hoe die werkt

            #13
            Pieremegoggel doe je de flex slang direct over het uitblaas van de filter en dan door het gat van je tent? Of slang naar tent, en dan buitenkant weer een nieuw stuk slang? Weet ff niet wat het slimste hier is.

            Comment


            • Pieremegoggel
              Pieremegoggel commented
              Editing a comment
              Ik heb alleen in het plafond van de tent een uitgang, dus ik heb ‘m verticaal gemonteerd steunend op 2 gespannen draden. Ventilator en koolstoffilter hangen in de tent en de demper steekt er aan de buitenkant als een schoorsteen uit

            #14
            Pieremegoggel haha zo kan het ook idd.
            ik wil m in de tent houden maar weet niet of het slim is om de slang door het gat te halen.. ivm herrie en reuk

            Comment


            #15
            Pieremegoggel jaa dat klopt wel idd, ga vanavond ff verder knutselen. Ik dacht miss sluit ie dan niet goed af om de slang heen maar dat zal wel meevallen denk ik. Kan m met touwtjes ff goed afbinden

            Comment

            Bezig...
            X