Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Shark Shock CBD] en [Tatanka Pure CBD] onder 240w Led Bars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wat heb je gedaan?

    Comment


    • Rauwe Bonk
      Rauwe Bonk commented
      Editing a comment
      Bedoel je met de foto's of met de zaailing? De foto's heb ik, daar waar ze weg waren, teruggeplaatst. Met het ongelukkige zaailingetje heb ik nog niks gedaan.

    #17
    Met de foto's bedoel ik

    Comment


      #18
      Foto's van vandaag!

      Zonder tussendoor 'te herstellen. Als ze nu weer niet zichtbaar zijn hoop ik dat een mod even contact met mij wil leggen, ik geloof dat ik als groentje nog niet zelf berichten kan sturen.

      20210312_130303.jpg 20210312_130318.jpg 20210312_130308.jpg 20210312_130313.jpg

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Foto's zichtbaar hier!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Hiero ook foto's zichtbaar, ze mogen iets meer licht hebben want ze zijn wat aan het strekken.

      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Ik zie ze ook

      #19
      Dag 10 (sinds het opkomen) van de Tatanka pure CBD. Enkel water gehad. Een kleine 30cm afstand tussen de plant en de, tot 100w gedimde,lamp. Ietwat strek, zoals corleone al opmerkte. Had daarom eerder de lamp als iets lager en iets sterker gezet. Omdat er sinds gister een nieuwe zaailing bijstaat heb ik em niet verder verlaagd of versterkt. Een van de bladeren heeft een wat aparte verkleuring. Geen idee of dat wat betekent.

      20210314_113808.jpg 20210314_113803.jpg
      Het ongelukkige Sharkshockje staat er nog gewoon. Sinds gister staat daar een verse Sharkshock CBD zaailing bij. Deze loopt zo'n 8 dagen achter. De verse zaailing is de voorste op de foto.

      20210314_113819.jpg 20210314_113813.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zo te zien niks aan de hand met het grootste plantje

      #20
      Dag 16 na opkomen voor de Tataka en het gehandicapte Shark Shock CBDtje. De tanka stond er vanochtend slap en hangend bij. De grote bladeren voelen droog aan. Erg droog potje ook, te weinig water denk ik. Wellicht ook het ventilatortje er iets te vol op. De temperatuur liep toch hard op (tegen de 30c). Misschien dat de lamp er iets de dicht op hing?


      Shark Shock 2 (de laatstex2 foto's) loopt 8 dagen achter.

      Alles vandaag maar tegelijk verpot. Biocanna Terra aangemaakt met BioRhizotonic en wat bio-granules. Van 0,7l naar 7l. De foto's zijn van na het verpotten.





      20210320_173747.jpg 20210320_173801.jpg 20210320_173823.jpg 20210320_173811.jpg 20210320_173732.jpg 20210320_173829.jpg 20210320_173807.jpg

      Comment


        #21
        Dag 20 voor de Tatanka en de ongelukkige Shark Shock. Dag 12 voor Shark Shock nummer 2.

        Een paar dagen terug had ik ze verpot. Iets te enthousiast voorgewaterd denk ik. De tensiometer gaf de dag van het verpotten 48 aan, vandaag 77. Meer dan de aarde wat nar sproeien heb ik afgelopen dagen dan ook niet gedaan.

        De Tatanka (met de tensiometer) heeft wat schade aan de onderste bladeren. Ik denk ontstaan door het te droog staan, voor het verpotten.

        Shark Shock 1, de ongelukkige, heeft vergeeld blad aan punten. Ik denk van het te nat staan. Andere mogelijke oorzaken: teveel temperatuurschommelingen (ik zit wat te zoeken met lamphoogte, afzuiging en ventilator) of te vol op de passieve inlaat. Ideeen of opmerkingen?
        20210324_161755.jpg 20210324_161802.jpg 20210324_161751.jpg 20210324_161744.jpg ?

        Comment


          #22
          Dag 24 (na opkomen) van de Tatanka en het Shark Shock minkukeltje. Dag 15 voor Shark Shock 2. Welke de minkukel is zal duidelijk zijn. Degene met de tensiometer is Sharkshock 2 (bij de foto's in de vorige post zat deze nog in de Tatanka).

          20210328_111812.jpg 20210328_111836.jpg 20210328_111848.jpg 20210328_111843.jpg 20210328_111858.jpg 20210328_111829.jpg 20210328_111853.jpg

          Eergister heb ik voor het eerst Bio Vega gegeven. Gister heb ik ze in de definitieve pot geplaatst: 18l voor de Tatanka en Sharkshock 2, 11l voor het minkukeltje. Voor- en bijgewaterd met BioRhizotonic.

          Comment


            #23
            Ik hoop wat advies te krijgen!

            Half juli ga ik op vakantie. Dan moet de kweek inclusief drogen klaar zijn (curen kan ik wel uitbesteden). Als ik voor het drogen 2 weken neem moet er uiterlijk 30 juni geoogst worden.

            Volgens de zaadfabrikanten hebben beide soortje (max.) 55 dagen bloeitijd nodig. Nou ga ik ervan uit dat zij tellen vanaf de eerste bloeiverschijnselen en niet vanaf het veranderen van het lichtschema, dus tel ik daar pakweg 2 weken bij op. Dan kom ik op 69 bloeidagen. Om op tijd klaar te zijn moet ik dan om 22 april schakelen.

            Zie ik iets over het hoofd, of neem ik de marges te ruim of krap?

            Uitgaande van 22 april als omschakeldag. De planten zijn dan resp. 49 en 41 dagen oud. Ik zou de Tatanka en Shark Shock 2 nog wat willen trainen. Ik overweeg deze te toppen. Wat zou daar een goed moment voor zijn, of adviseren jullie uberhaupt wat anders? Het minkukeltje laat ik maar gewoon haar gang gaan zonder fratsen, dacht ik zo.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Het blijven planten. Dus helemaal zeker weten doe je het nooit. Wie weet hebben ze ineens 3 weken voorbloei nodig .
              Denk dat het wel goed komt. Je zult mogelijk krap uitkomen. Maar de andere optie is eerder naar 12/12. Een weekje minder veg kan al flink wat oogst kosten.

            #24
            Ik hoop op advies nodig van de meer ervaren kwekers!


            Twee van de planten, de Tatanka en het wat mislukte Shark Shockje, hebben sinds gister (toen viel het mij in ieder geval pas op) wat (blad) problemen. De bladeren staan naar boven/binnen gekruld en vertonen verkleuringen aan de top en zijkanten.

            Nou heb ik wat op het forum lopen zoeken en ontdekte verschillende mogelijke oorzaken voor dit soort problemen.

            Ten eerste zou de lamp er te dicht opgestaan kunnen hebben. Ik heb de lamp daarop een cm of 10 hoger gehangen, naar ruim 40cm. Hij was iets lager t.o.v. de plant komen te hangen na de laatste verpotting, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn.

            Te weinig of te veel water. Nou heb ik mijn planten afgelopen weken twee keer 'verzopen', daar is wel iets fout gegaan. Ik begrijp echter dat de bladeren daar slap van gaan hangen en dat is hier niet het geval. Te weinig water kan ik me niet zo veel bij voorstellen, hoewel ze na de te grote plens water een paar dagen niets gehad hebben. De blumat gaf vanochtend 107 aan. Maar... die staat opvallend genoeg dan weer in de pot van de enige plant die er goed uitziet...

            Ik heb 4 dagen terug voor het eerst voeding gegeven. Aangezien ik toen te veel water gaf, gaf ik wellicht ook te veel voeding. Ik begrijp echter dat bij biologische aarde (biocanna terra) in combinatie met biologische voeding (bio vega van canna) overvoeding niet echt een issue en sowieso niet direct zichtbaar is.

            Tocht van de (aanvoer van de) afzuiging. Ze staan redelijk vol op de aanvoer. Er komt echter amper voelbare lucht binnen (kamertemperatuur). De ventilator heeft een defecte ophanging dus die heb ik al dagen niet aan gehad.

            Algemene stress. Afgelopen twee weken zijn ze twee maal overgepot en en hebben ze te veel water gehad. Misschien was dat gewoon wat te veel van het goede...



            Ok, de blad problemen dus. Daarbij komt echter dat ik vannacht per abuis de lamp aan heb laten staan (grrrrr). Geen 6 uur donker dus. Ik heb de lamp nu maar gewoon aan laten staan, met het idee het oude schema weer op te pakken. Ze zitten nog in de groeifase. Wat ik daar zo van teruglees hoef ik geloof ik geen grote problemen te verwachten van deze 'nacht in het licht'. Helpen doet het echter natuurlijk niet.

            Naast de vraag waar mijn (blad)problemen door komen zou ik graag advies krijgen over of, gezien de wat stressvolle omstandigheden voor de plantjes, nu toppen wel verstandig is. Ik wilde dat vandaag doen, aangezien ik over ruim twee weken naar 12/12 wil gaan. Kan iemand daar advies over geven?



            20210331_085735.jpg 20210331_085729.jpg 20210331_085721.jpg

            Comment


              #25
              Hoe dicht hangt je lamp erop?

              Comment


              • Rauwe Bonk
                Rauwe Bonk commented
                Editing a comment
                Nu ruim 40 cm. Daarvoor een paar dagen een cm of 33.

              #26
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Rauwe Bonk
                Rauwe Bonk commented
                Editing a comment
                Ik gebruik een slimme stekker als schakelaar, maar die had blijkbaar een 'interface probleem'. Misschien toch maar een andere kopen, maar ik vind dat via de mobiel bestuurbare ook wel prettig.

                Ik ben het met je eens dat de aarde droog oogt, de toplaag zal ook wel droog zijn, is toch een beetje schipperen als he ze eerst te nat had staan.

              #27
              ziet er mij een combinatie uit van te veel licht + overvoeding/water
              Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
              Jah, ik hou van planten.

              Comment


                #28
                Een snelle update: planten zijn getopt (op de minukel na). Heb ook wat halfslachtige LST geprobeerd. Fotootjes volgen binnenkort. Vandaag ben ik naar 12/12 geschakeld.

                Sinds ongeveer een week hangt er een behoorlijk wietuchtje in mijn huis. Ik snap niet waarom dat niet fatsoenlijk gefilterd wordt. Ik heb een Prima klima K2600 Flat filter hangen met een max. airflow van 250m3 en een optimale van 200m3. Afzuiger is een metalen 250m3 softbox. Nou had ik deze tot ongeveer 1/3 gedempt. Wellicht te weinig airflow dacht ik, maar met de afzuiger op maximaal blijft de wietlucht. Voor de zekerheid de twee aansluitingen die niet afgetapet waren zo goed en kwaad als het kon getapet (spirobuizen, lijken gewoon goed te sluiten), maakt ook geen verschil. Nu is de LV twee nachten opgelopen tot max 80, terwijl de filter (zonder aan te staan) in de tent hing. Zou dat echt zo veel effect hebben? Beetje zonde als ik een nieuwe filter koop en de lucht blijf. Filter is nieuw, hangt pas sinds deze kweek.

                Comment


                • Rauwe Bonk
                  Rauwe Bonk commented
                  Editing a comment
                  Ik heb sterk de indruk dat de filter niet goed is. Beter aftapen dan ik gedaan heb lukt i.i.g. niet. De k2600 flat is de enige filter die in mijn tent erbij past, maar om nou opnieuw dezelfde filter te kopen, degene die niet werkt, voelt wat suf. Zou ook een andere filter kunnen kopen en die buiten de tent kunnen plaatsen, om in af te blazen (daar past de k2600 flat weer niet). Dan zou evt. aanzuigende van valse luchtnook niet meer uitmaken. Problemen, problemen...

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Moet vast wel een filtertje van een ander merk zijn met dezelfde eigenschappen toch? Wel goed gezocht al? Naja misschien ook wel niet. idk.
                  Hangt je afzuiger al buiten de tent? Scheelt ook weer ruimte.

                • Rauwe Bonk
                  Rauwe Bonk commented
                  Editing a comment
                  De k2600 flat heeft een behoorlijk afwijkende maat; 23cm hoog en slechts 13,5 cm lang. Ik heb niks in die maten kunnen vinden verder, maar als iemand iets weet hoor ik het graag. De afzuiger hangt in de tent, past er ook niet buiten op de plek waar de tent staat. Tis allemaal maar krapjes in huize Rauwe Bonk.

                #29
                Ik heb bij het lst-en (of de poging daar toe) wat van het slechte blad weggeknipt (en wat goed blad ook). De planten zijn zo laag en compact dat ik anders niet kon werken. Water geven is ook lastig. Ze drinken behoorlijk, of mijn bleumat heeft kuren. Dagelijks krijgen ze gezamenlijk iets van 1,5 liter water en elke dag staat de meter ergens in de 300. Als ik net water heb gegeven onder de 50.

                20210414_142116.jpg 20210414_142058.jpg 20210414_142122.jpg 20210414_142109.jpg
                Last edited by Rauwe Bonk; 14 April 2021, 14:21.

                Comment


                  #30
                  Nou, dat valt nog niet mee, zo'n kweekje

                  Drie planten in zo'n klein tentje niet handig. Ik kan ze eigenlijk niet in de tent verzorgen, zelfs water geven gaat niet goed, omdat ze zo compact en dicht op de aarde zijn.

                  Ik heb inmiddels een extra filtertje (een goedkope Empire 250m3) op de uitblaas gezet. Daarmee lijken de geur'problemen' weg. Behalve dan als ik de planten uit de tent haal, wat soms haast wel moet om ze te verzorgen.

                  Alledrie de planten hebben andere waterbehoefte. In een heb ik een bleumat staan, maar die vertrouw ik niet echt. Ook als ik net flink water gegeven heb zegt hij een uur later nog gerust dat hij het water een cijfer in de 400 geeft. Nou ja, volgens alle instructietesten uit het boekje zou hij ok zijn...

                  Dan blijk ik ook nog, bij het LSTen, iets te enthousiast te werk te zijn gegaan. Een van de planten is gespleten aan de top. Ik ben met ductape aan de slag geweest te reparatie. Hopen maar dat dat geen problemen gaat geven.

                  Geen zorgen geven de temperatuur en de luchtvochtigheid. Zo tussen de 18 en 23c en stabiel rond de 45-50 LV (iets hoger na het water geven)

                  Ter vermaak wat fotootjes. Ik zal jullie niet meer vermoeien met welke plant welke soort is, ik merk dat ik dat in de loop van dit topic door elkaar ben gaan halen.


                  20210418_132818.jpg 20210418_133059.jpg 20210418_133200.jpg 20210418_132822.jpg 20210418_132845_01.jpg 20210418_133040.jpg 20210418_133226.jpg 20210418_134315.jpg

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Stonden ze al op 12/12? Normaal zet je de klok om als 50/70% van je tent vol is. Na 12/12 krijgen ze eerst een week of wat bloeistrek een groeien ze als een malle.

                  • Rauwe Bonk
                    Rauwe Bonk commented
                    Editing a comment
                    De dames staan een n week op 12/12 nu

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Ohja, las er blijkbaar 3x overheen
                Bezig...
                X