Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Shark Shock CBD] en [Tatanka Pure CBD] onder 240w Led Bars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: [Shark Shock CBD] en [Tatanka Pure CBD] onder 240w Led Bars

    Korting op 420shop
    Bijna 30 jaar geleden plantte ik mijn eerste wietzaadje bij pa en ma in de tuin. Een paar jaar later kocht ik, vol wilde plannen, het boek Kastwiet, van Ed Rosenthal. Verder dan wilde plannen is het echter nooit gekomen, tot nu. Ondanks dat ik inmiddels ruim tien jaar niet meer blow (vandaar de CBD soortjes, die wil ik wel graag eens proberen) gaat het nu eindelijk gebeuren. Een bucketlistdingetje, zeg maar, met een kweekverslag natuurlijk.

    Het plaats delict is een Gorilla Grow Tent van 60x75x210cm. Deze staat in een speciaal daarvoor getimmerde kast in de bijkeuken. Als verlichting hangen er 240w Kingbrite Samsung LM301H + Cree 660nm Quantum Led Bars. De boel wordt afgezogen door een 250m3 softbox op een Variac en een PrimaKlima K2600 Flat filter. Voor de ventilatie gebruik ik een 5w clipfan.

    20210305_081451.jpg

    20210305_081721.jpg
    ​​​​​

    ​​

    Ik heb gekozen voor de aarde en voeding van BioCanna: Bio Terra Plus, BioRhizotonic, BioVega, BioBloom en BiaBoost.

    Twee planten dus, Shark Shock CBD van Dinafem en Tatanka Pure CBD van Royal Queen Seeds. De Shark Shock heeft THC:CBD ratio van 1:1, met zo'n 6% van beide. De Tatanka is een pure CBD soort. Twee indica-dominante soortjes, dus ik hoop dat die een beetje gelijk op zullen gaan. Op 28 februari was het zo ver en ben ik met ontkiemen gestart via de koffiefiltermethode. Op 2 maart waren beide goed ontkiemd en heb ik ze gepland in 0,7l potjes met met BioRhizotonic bevochtigde Bio Terra Plus.

    Vanochtend werd ik begroet door een vrolijk opkijkend koppie van de Tatatanka! De Shark Shock was wat meer verlegen, maar keek voorzichtig al wat door de aarde. Ik heb ze daarop naar de tent verhuisd, met de verlichting (wellicht wat voorzichtig) op 50cm en op 50w.

    20210305_075030.jpg

    ​​

    De afzuiger heb ik voorlopig nog uit staan. Volgens mijn (ik vrees niet zo nauwkeurige) hydro/ thermometer is het nu 22,75C met een luchtvochtigheid van 47,35.

    Tips zijn welkom, vragen beantwoord ik graag!
    Last edited by Rauwe Bonk; 10 March 2021, 12:58. Reden: Verdwenen foto's opnieuw toegevoegd.

    #2
    Ben benieuwd, ik volg.
    Veel succes!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ik volg ook, succes kerel

      Comment


        #4
        succes!

        Comment


          #5
          Succes, ik kijk mee!

          Comment


            #6
            20210307_085315.jpg 20210307_085324.jpg Bedankt voor de interesse!

            Laat ik beginnen met wat informatie die ik in mijn eerste post vergeten was te melden. Deze ronde moet, incl. drogen, uiterlijk half juli afgerond zijn. Ijs en corona dienende ga ik dan met het gezin op vakantie en ik ben niet van plan de kweektent door een ander beheerd achter te laten. Ook niet gemeld; ik heb door de BioTerra Plus wat Bio-granules gedaan. We hebben hier in huis een hinderlijke rauwvarenmug plaag gehad en daar heb ik echt geen zin meer in.


            Nou ja, de kweek dan. Precies een week nadat de zaden de koffiefilters in gingen zijn daar de eerste problemen. Waar de Tatanka zich volgens verwachting ontwikkelt, blijkt de Shark Shock geen lob blaadjes te hebben. Een ongelukkig zaadje, of misschien zijn de blaadjes ergens in haar worsteling naar boven in de aarde blijven hangen. Hoe dan ook, het is niets meer dan een steeltje.

            In de hoop dat het toch nog wat wordt heb ik besloten iets meer licht te geven. De lamp is 10cm naar beneden gegaan, naar 40cm, en het wattage heb ik met 20 opgeschroefd naar 70w. Ik overweeg nog om snel nieuw zaad te bestellen en dat nog te ontkiemen, maar planten van verschillende leeftijden bij elkaar lijkt me ook niet ideaal.

            Los van wat BioRhizotonic hebben de meisjes niets anders dan water van me gekregen. De temperatuur schommelt tussen de max 24c overdag en de min. 18c 's nachts. De luchtvochtigheid is constant ergens tussen de 40 en de 45.






            Hebben jullie ervaring met lobbladloze zaailingen, en is dat ooit nog wat geworden?

            Nu weet ik dat het verstoren van de donkere (nacht) periode stress en daarmee problemen kan veroorzaken. Geldt dat ook voor het verstoren van de licht (dag) periode? Als ik de planten verzorg doe ik het licht altijd uit en staan de planten dus een paar seconden in het donker. Daarna, de periode dat ik bezig ben en de tent openstaat, staan ze in veel minder licht dan normaal in de tent. Kan dat ook problemen gaan geven?
            Last edited by Rauwe Bonk; 10 March 2021, 21:52. Reden: Foto's weer toegevoegd

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Het kan ook zijn dat de lobblaadjes vastzetten, ff sproeien met wat water en heel heel heel voorzichtig met een pincet of naald proberen open te maken

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Geen ervaring mee. Maar een zaailing zonder blad gaat het niet redden lijkt mij zo. Er is echt wel wat photosynthese nodig om het jonge plantje van energie te voorzien voor het volgende blad.

            #7
            Ik reserveer ook 'n plekje. Heel veel succes.

            Comment


              #8
              Omdat de Tatanka toch wat lijkt te strekken de lamp verlaagd naar 30cm. Nog steeds 70w. Het Softenonsharkshockje staat nog overeind, maar daar is alles mee gezegd. Voor de zekerheid nieuw zaad besteld.

              Comment


                #9
                Ga ook meekijken, geen foto's.
                buiten-2020, 2021, 2022
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                  #10
                  Jaja wa foto's je maakt me wel nieuwsgierig , is gemakkelijker voor mij want ik kan namelijk niet zo goe lezen , verder veel plezier en keep it green ! !
                  🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

                  👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

                  Comment


                    #11
                    Ja. 'n paar fotootjes zouden hier wel op z'n plaats zijn

                    Comment


                      #12
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #13
                        Jaja, duidelijk, foto's

                        Deze zijn van vanochtend. Ondanks mijn beginnende verziendheid (oh, de vloek van het ouder worden) denk ik toch wat bladontwikkeling te zien bij het lobbladloze sharkshockje. Ze mag het gewoon nog even proberen. Voor de zekerheid heb ik gister een nieuw Shark Shock CBD zaadje in de koffiefilter gehangen.


                        Een of twee keer per dag krijgen ze met de plantenspuit wat water. Deze foto's waren van voorcdexwatergift van deze morgen. De temperatuur schommelde afgelopen dagen tussen de 24,8c en 17,7c, de luchtvochtigheid tussen de 42 en 47. Lampje op een krappe 40cm op 70w.

                        Comment


                        • Corleone1933
                          Corleone1933 commented
                          Editing a comment
                          No pics, dat is wel jammer

                        • Kunichika
                          Kunichika commented
                          Editing a comment
                          Beetje water op de onwaarschijnlijke lobblaadloze spritsen dan opent hij zich wel. En heel zachtjes met een pincet je wat freutelen echt minimaal ( waww 2typische limburgse mijnstreek oost woordjes haha)

                        • Rauwe Bonk
                          Rauwe Bonk commented
                          Editing a comment
                          Snap er niets van. Ik heb er toch echt foto's bijgezet (via upload attachments) en ik zie ook nog steeds staan.

                          Frutselen he. Nou dat ga ik eens proberen dan.

                        #14

                        Comment


                          #15
                          Zijn de foto's nu zichtbaar, en zo niet, wat kan ik daaraan doen?

                          Comment


                          • Nederhigh
                            Nederhigh commented
                            Editing a comment
                            Bij mij gaat het foto's uploaden altijd mis als ik de pagina refresh tijdens het maken van een post.
                            Stel ik typ wat text, upload een foto, refresh de pagina, druk op herstel bericht, typ nog wat text, en druk dan op post.
                            Dan ben ik de einge die de foto kan zien. Zal dan wel in mij cache staan ofzo.
                            Heb hetzelfde als ik van ip verwissel tijdens het maken van een post.
                            Refresh jij de pagina toevallig tijdens het maken van een post?

                          • Rauwe Bonk
                            Rauwe Bonk commented
                            Editing a comment
                            Ok, bedankt, daar ga ik rekening mee houden!
                        Bezig...
                        X