Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 115: dag 75 12/12

Vandaag elk een halve liter water. Trichomen van de criticals zijn allemaal melkwit dus deze gaan vrijdagavond om.
    Gelatos zullen wel nog een week of 2 moeten denk ik.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Zou je dat nu wel doen, je hebt een dag of 70 en geleden de 12/12 cyclus gestart tel daar een een week of 2/3 voorbloei van af dan staan ze 55dagen ik de bloei. Eerder was je niet blij met je microscoop/loep en nu weet je zeker dat ze allemaal melkwit zijn. Ik heb die fout ook gemaakt te vroeg oogsten. Je toppen zullen vast al lekker dik zijn maar wacht nog een dikke week of langer en je krijgt toppen zo hard als "steen" coffeeshop material iff you will

Comment

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Heb die fout ook al gemaakt, ik zal vanavond nog eens goed kijken. Ik probeer mij wat "vast" te zetten in de kast zodanig ik een wat vastere hand heb. Als ik de loep mooi stil kan houden zie ik het redelijk goed. Maar zoals je zegt wacht ik mss beter tot volgende week.

Dag 116: dag 76 12/12

Vandaag geen water.
      Even de lens van mijn zak microscoop gereinigd.
      Ik zie het al veel beter nu
      2 foto's proberen te nemen door de lens maar dat was niet zo gemakkelijk
      Het zal dus nog een weekje duren denk ik.
      This gallery has 3 photos.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Goed checken op schimmel met dit weer.

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ik hou het in de gaten, criticals zullen volgende week wel klaar zijn

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Aan dat loepje heb je niks, als je er zo naar kijkt lijkt alles al milky, maar als je echt een micro gebruikt zal je zien dat alles nog helder is.

Blijkbaar ben ik iets te enthousiast geweest met mijn "oogstdatums" ...ben net aan het flippen dat ik binnen hier en een goeie 2 weken, een week op vakantie ben...
      ​​​​​​De criticals zullen wel geen probleem zijn maar ik vrees voor de Gelatos, deze hebben al iets bruine haren maar echt niet veel...
      Mijn trouwe "waterman", die telkens water komt geven als ik even niet thuis ben, is natuurlijk ook met vakantie dezelfde periode, of toch enkele dagen ervan

Kan ik dit snel oplossen met een diy watersysteem, ga daar nu geen zotte kosten aan doen, of doe ik ze dan maar om de dag voor ik vertrek. Met drogen nog nooit geen problemen gehad dus dat vertrouw ik wel als in weg ben.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Je hebt ook van die low tech druppelaars van 3 euro bij de tuinwinkel waar je een 2 liter colafles ondersteboven in kunt draaien.

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        jeuj...waren er nou maar topics over water geven tijdens vakantie...dan had je het geweten...

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        QnQ ik doe mijn best om te lezen maar heb daar weinig tijd voor, maar je reactie is terecht, al lezen leert men.

Dag 117: Dag 77 12/12

Vandaag allemaal aangezuurd water.
      Aangezien de Gelatos ondanks de nog weinig bruine haren al redelijk melkwitte trichomen hebben deze dan ook maar beginnen spoelen. Ik spoel liever te vroeg dan te laat. Bedankt voor de tip Remco wat betreft bruine haren VS trichomen, je kan er idd geen staat op maken want de Gelatos hebben zelfs al een klein amber trichoompje.
      ​​​​​​Daar mijn zak microscoop eens gekuist is zie ik het wel beter. Ook poging tot foto's ​​​​​​

HOE ik het probleem ga oplossen daar ik een week weg ben, zit uurtje van huis maar toch, weet ik nog niet...noodplan = knippen en drogen tot weer thuis...zo zie je maar weer dat je eigenlijk geen datum op planten kunt zetten, gelijk hoe ze zeggen.
      In dacht, Ok, tegen half juli zijn ze klaar maar het gaat toch iets langer duren.
      Klote maar ik leer bij...

​​​​​​​
      This gallery has 8 photos.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zeiknat zetten voor je vertrekt en dan zijn ze erg droog als je terugkomt. En dan kun je meteen oogsten.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Yup strak plan !!

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ok, merci! Nu, het zal maar 4 dagen zijn, mijn trouwe watergever gaat niet zo lang weg als ik blijkbaar. Ik zet ze dus heel nat en na een dag of 4 krijgen ze weer normaal water

Hebbie zo'n vangbak voor t water in je hok? Als die goed water dicht is kan je er makkelijk 50L water in zetten, word over 2 a 4 dagen tijd opgenomen, en dan kunnen ze nog 2 a 3 dagen zonder water
      ben naar festivallen etc geweest met de planten een week thuis alleen

Comment

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ze staan in plastic bakken, wel iets van de grond dus zet ik ze gewoon erin met water, bedankt!

Dag 118: dag 78 12/12

Vandaag allemaal aangezuurd water, elk ong een halve liter.
      Ik denk wel dat ik ze zal kunnen oogsten voor ik vertrek...als ik de trichomen bekijk.
      Ik volg het verder op en zal dan last minute wel beslissen.
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Je zal idd mss net op tijd zijn om te oogsten, maar ze moeten ook nog drogen en curen

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Was ik net aan het denken...nu, ik regel het wel met mijn waterman

Dag 118: dag 79 12/12

Vandaag niks, trichomen bekeken en dit komt volgende week goed denk ik...geen stress qua oogsten en drogen, ik oogst nog voor ik weg ben en de "waterman" komt alles opvolgen...dus ik plan het drogen net voor ik vertrek en tegen dat ik thuis ben gaan ze in potten
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Zors; 15 July 2021, 23:31.

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        goei planning

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Tis even stress voor niks denk ik, deadline halen gdv éè!

Dag 119: dag 80 12/12

Vandaag allemaal een halve liter aangezuurd water.
      Trichomen van criticals zijn nu zo goed als allemaal melkwit dus deze gaan zaterdag om. De Gelatos wacht ik nog zolang ik tijd heb...
      This gallery has 8 photos.

Comment

Dag 120, dag 81 12/12

Vandaag allemaal halve liter aangezuurd water.
        Naar ik ergens gelezen heb stopt men een paar dagen voor het knippen met water geven...klopt dit? Indien ja, hoeveel dagen?
        This gallery has 5 photos.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tzien er stevige drinkers uit he, in een dagje droog? Kweet het niet , met die stoffen bags gaat het mss sneller dan potten.

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Helemaal laten uitdrogen is dan ook nefast voor de oogst(kwaliteit) Rreppellsteeltjam?

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Yep.

Dag 121: dag 82 12/12

Vandaag niks gekregen, met in het achterhoofd dat morgen wel eens "het laatste avondmaal" zou kunnen zijn voor de dames.

​​​​​​Reden:

1: ​​​​​​Aan de kleur van de trichomen te zien...

de criticals geen doorzichtige meer.
        de Gelatos overwegend melkwit
        ​​​​​​Ik rook ze graag, zeker indica dominante soorten, als ze niet te "rijp" zijn...liever meer high dan stoned effect.

2: Aan de toestand van de planten te zien, vooral de criticals, lijkt de herfst nu wel zijn intrede gedaan te hebben.

3: de toppen zijn zeker niet fluffy meer, toch de bovenste niet, en voelen keihard aan.

4: als ik ze nog wil drogen en een oogje in het zeil houden qua schimmel heb ik nog tijd voor ik een week weg ben. Dan in potten en mijn waterman komt ze dan even luchten.

5: ik wil ze liefst samen drogen in de kast met de afzuiger aan. Geen geur en het droogt perfect in de kast, traag maar goed. Dag of 4 a 7 en dan in potjes.
        This gallery has 2 photos.
        Last edited by Zors; 15 July 2021, 23:32.

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment

• Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          èé

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Met de huidige lv buiten wat langer.

Dat is een lekker tentje vol wel!
        De Bloemen Van Bri

Comment

Dag 122: dag 83 12/12

Vandaag geen water en morgen ook niet, zaterdagnamiddag gaan ze om!

Net even de trichomen gecheckt en zien er allemaal melkwit uit.

Mss zou de "kleine" Gelato wel nog even langer kunnen maar in wil alles netjes ik de kast kunnen drogen.

Dit zullen dus bijna de laatste foto's worden van de levende dames! Blij dat ik het hele verslag kunnen maken heb, heb er enorm veel uit geleerd vooral, waarvoor dank!

Ben aan het twijfelen om te investeren in een afzuiger van 500m3 (denk 250€) een davin regelaar (120€?) en nog iets die de potten kan opwarmen in de koude dagen (€????). Deze kast was iets van "afval" die ik snel kunnen opbouwen heb tot "kweekkast"...maar deze is iets te klein daar het vooral te warm wordt op warme dagen. Al twijfel ik om met dezelfde setup als hierboven beschreven en hetgeen ik nu al heb, toch maar een tent van 1x1x2 te kopen, ene van secret Jardin kost 100 euro of zo...al ben ik meer voorstander van een degelijke kast, tegen dat je dat materiaal ook nog eens gekocht heb zit ik aan ...euro.

Volgende binnenkweek zal hopelijk in een iets degelijker kast zijn.
          This gallery has 10 photos.

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Die is wel duur Rietslang, deze bijna net zo groot maar stuk goedkoper https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel...RoCqI8QAvD_BwE

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ontbreekt een degelijke thermostaat en de mat oogt van mindere kwaliteit , dan nog komt er bij mij een beschermlaag met uiteraard isolatielaagjes deronder gaat het lekker dus het moet ook wel lukken.

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ja inderdaad je moet er wel een thermostaat bijkopen, maar dan ben je denk ik toch nog een stuk goedkoper uit

Dag 124: dag 84 12/12

Gisteren even niet thuis dus geen update.
          Vandaag ben ik weer weg tot morgen dus kan ik ze morgen pas knippen. Ze waren al redelijk droog dus nog een beetje water om tot morgen te rekken. Heb wel even de kast moeten opentrekken in de nachtperiode maar dit zal nu voor de laatste dag ook niet meer uitmaken.

Dit zullen nu dus de laatste levende fotos worden. De foto's van de opbrengst volgen nog
          This gallery has 4 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            De volgende in zwart-wit dan maar.

• Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ben ook heel benieuwd, hopelijk de moeite want is de langste kweek ooit tot nu toe.

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Lekker knippen en dan op vakantie, suc6

Dag 125:

Net geknipt en het ziet er zeker niet slecht uit!
          De kluiten zien er ook goed uit.
          Het supercroppen was niet echt geslaagd maar we leren bij.
          This gallery has 4 photos.

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Mooi handje vol zo nen top , ge moet hem maar eens wegen dan weet je hoeveel vochtverlies je hebt tegen dat hij droog is ! 20% zou er overschieten !!

Dus hier ligt een lekkere lading groen goud op u te wachten !!

• Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Idd, zal alles eens wegen als het droog is

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Lekkere wortelvorming
        Bezig...
        X