Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    hoi, koop geen tros producten die vaak niet interessant zijn als je niet weet wat je moet gebruiken, want je kunt zonder ... bijvoorbeeld gewoon met water en een goede temperatuur .. met een beetje geduld vooral met zaailingen we kan wonderen doen tegen lagere kosten ...

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Donboe, geen 4 weken maar 4 kWeken, had ik zoveel voeding gegeven had ik allang een andere hobby gezocht denk ik

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Goed lezen Donboe, er staat 4 kweken hahaha

    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Ik zie 't nu ook hahaha

    #17
    ​​​​​​dag 11 na ontkiemen:

    Vandaag waren de resterende 3 zaden ontkiemt! Lang leve de koffiefilter methode!

    De enige overlevende doet het goed in haar stekgrond blijkbaar. Geen strek te bespeuren met de lamp op zo'n 5 a 7 cm.
    De andere vandaag in de aarde gestoken en goed vochtig gemaakt met een plantensproeier en een kapje overgezet om alles goed vochtig te houden.
    Blij dat ze alle 3 ontkiemt zijn. Zo gaat mijn kast mooi vol staan, als deze nu ook niet hun oren laten hangen tenminste

    LV was nu wat aan de lage kant maar heb alles goed vochtig gemaakt.
    temperatuur zit constant rond de 22 a 24 gr

    Komt wel goed denk ik
    Helaas zijn de powerroots nog niet geleverd maar dit is nu nog zo dringend niet denk ik.





    Attached Files

    Comment


      #18
      hallo, sorry om erop terug te komen, maar je doet te veel moeite voor niet veel ... de zaailingen drinken graag elke dag een beetje, dan verhoog je een beetje door niet te veel te groeien, anders wordt de wortel lui. anders adviseer ik je een beetje te lezen over andere kweek, je zult zien hoe het gaat met de zaailingen.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik heb het hem al uitgelegd, normaal zal het nu wel goed komen.

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ik geef nu 5ml water om de 24u zoals Waterfall420 mij reeds vertelde.

      #19
      EC meter aangekomen, alsook de power roots
      Net even een glas water uit de kraan gevuld en blijkt een EC van 1,2 te hebben. Volgens het plagron Kweekschema moet ik nu een EC van 0,8 hebben.
      Nu is mij vraag, moet ik (voor het ene plantje alvast) nu power roots toevoegen tot de EC zakt tot 0,8 of wacht ik best nog een beetje? Plantje is nu 5 dagen "oud".
      Vanavond volgt nog een update nadat het licht aan is.
      Attached Files

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik meet ook .9 of zelfs 1.0 voor kraanwater hier oost vlaanderen, twee meters geven hetzelfde aan, ik doe 50/50 kraanwater , regenwater, dan ec van 0.4

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ok, ik wacht nog even met de p roots en zal mij eerst ook calibratievloeistof aanschaffen, bedankt voor jullie info! Waterfall420 ik dacht al dat je een landgenoot was aan het "accent" waarmee je schrijft te zien groeten uit West Vlaanderen!

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Zors EC in vlaanderen ligt blijkbaar aan de hoge kant

      #20
      Corleone1933 bij deze het stukje uit de handleiding. Kan ik zo beginnen met de meter of moet ik eerst van die calibratievloeistof aanschaffen?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Filmke opzoeken op Youtube !!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zoals ze schrijven is hij al gecalibreerd, maar vind die 1,2 wel veel, normaal is tussen de 0,3 en 0,7, van regenwater zou hij tussen 0,01 en 0,05 moeten meten.

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Ok, zal ik doen! Bedankt voor de tip!

      #21
      Even gezocht naar kalibratie vloeistof... blijkt dit dezefde waarde te zijn als op de handleiding...dus het EC gehalte is hier heel hoog blijkbaar...even een vergelijkende "test" gedaan met wat regenwater die toevallig opgevangen werd (aangezien ik nog geen ton heb) en wat blijkt...
      regenwater: 0,1
      Kraanwater: 1,3

      De temperatuur scheelt natuurlijk ook maar dat zal volgens mij ook wel een invloed hebben.

      kan ik er dus vanuit gaan dat de meter wel degelijk juist aangeeft?

      ​​​​​
      Attached Files

      Comment


        #22
        Ik vind dit wel interessant. Ze geven bij Plagron (of welke leverancier dan ook) een EC waarde aan in het kweekschema (diegene die een kweekschema hebben). Ik heb er zelf nooit over nagedacht, omdat mijn EC waarde nooit te hoog was. Maar hoe verlaag je de EC waarde?

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Remco, gedistilleerd water dan?

        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Ja als die dus al te hoog is kan dat idd niet met je kraanwater @Remco.Dat is nl juist te hoog

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          De meting van het regenwater is ook te hoog, geeft aan 0,1 en normaal is 0,01 tot 0,05

        #23
        Heb zojuist mijn regenwater en kraanwater gemeten
        Regenwater 20210324_190056.jpg

        Kraanwater 20210324_190217.jpg
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #24
          Dag 11:

          De eerste gelato blijft groeien en de 2 criticals tonen al hun kopje na gisteren te zaaien, als dat niet goed komt!

          Vanavond geen water aan de ene gelato want ik had vanmorgen de vroege shift en heb 5 ml gegeven rond 4u vanmorgen dus wacht in nog even. Enkel de dekseltjes op de zaden beneveld. Wel even de dekseltjes weggenomen voor de foto

          ​​​​​​​
          Attached Files

          Comment


            #25
            Corleone1933 blijkbaar kan de meter in verschillende standen gezet worden, ik denk dat ik mij best eens ga verdiepen hierin want de gebruiksaanwijzing is redelijk beknopt.
            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              #26
              Ppm is de Total particals disolved by million.
              maw deeltjes , de geleidbaarheid
              Voorbeelden van typisch elektrisch geleidingsvermogen

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


                #27
                Er zijn 3 verschillende conversie standaards, zo kan je vergelijken welke wordt gebruikt door jouw meter, heb hier een link:
                https://manicbotanix.com/ec-to-ppm-conversion-chart-2/

                En hier een link waar jezelf de waardes kan invoeren:
                https://www.lenntech.nl/calculatoren...arheid/tds.htm

                Succes

                Comment


                #28
                ​​​​​​Net even mijn EC en PH meter in een glas kraanwater (dat er sinds gisteren staat) en ook eens in een glas flessenwater. De PH meter zal gekalibreerd moeten worden want flessenwater is volgens mij PH neutraal. EC meter is volgens de handleiding gekalibreerd op 700ppm wat ong EC 1 volgens de tabel die Old dawg gepost heeft. Dus denk ik dat het kraanwater hier nu eenmaal een hoog EC gehalte van 1,2 a 1,3 heeft. Ik heb ergens gelezen als je het water maakt, je de EC van het water moet optellen bij de EC waarde die op het voedingschema terug te vinden is.

                Dus bv: week 7: Voedingschema zegt 1,7 (louter als voorbeeld) en het water is 1,2. Dan moet je in totaal een EC hebben van 2,9...klopt dit?​​​​​​
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.
                Last edited by Zors; 25 March 2021, 17:07.

                Comment


                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Meet exact ook 1.1 hier! Vers uit de kraan

                • Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Waterfall420 merci voor de info, zo weet ik dat de meter wel zal kloppen.

                • Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Als je vergelijkt met de bovengenoemde soorten water kan je zeker weten dat ze werken
                  Koop een liter oceaan water en half litertje amazone-bekken water. Als de EC's kloppen zal het wel goed zijn zeker
                  Wat een eerste keer kweken met het letten op je EC betreft. Hou t simpel, zorg gewoon dat de de EC Total nooit overgaat... Zal je voedingsverbranding vermijden enzo. Ik zou toch mixen met regenwater. Beter je start EC, kan je zelf kiezen. 0.4 is de meeste start voor voedingstabellen. Ook intressant maar wist je mss al, warmer water heeft een hogere electrische conductiviteit. Moet maar es testen
                  Last edited by Waterfall420; 25 March 2021, 22:51.

                #29
                Dag 12:

                Wat een zalig moment toen ik de kast open trok daarnet!
                De 2 criticals en de ene gelato zijn uitgekomen, en zeg niet hoe! Amai, zo snel heb ik het nog nooit zien gebeuren. Hun "serretje" verwijderd en vervolgens
                weer elk 5ml zuiver kraanwater gegeven en even met de sproeier de aarde wat bevochtigd.
                Ondertussen ook de ventilator aan gezet, vandaar de 2 bakjes om de potten een beetje te beschermen tegen de (koude) wind.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                Comment


                  #30
                  Even een vraag, want ik wil alles mooi voorbereiden voor hun volgende pot, deze zijn 1,5 L.
                  zou ik deze al met plagron grow mix aarde vullen of nog altijd zaai-en stekgrond? Deze aarde is al vooraf gevoed voor zo'n 3 weken...
                  De volgende potjes zijn doorzichtig, zo kan ik zien indien de wortels beginnen rond te groeien.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X