Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De tweede ronde Fems - Spiders Secret Passion: Strawberry Cough & Freddy's Best (haze)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dag 48

    Het gaat ineens heul hard​, me rekkie zit bijna vol.
    Ik houd me hart vast.
    ​De prinsesjes kunnen de extra Calcium goed gebruiken en volgens mijn heeft Freddy meer Fosfaatjes nodig.
    Kijkt u mee, ik hoor ook graag wat jij ervan vind​.
    20210627_031221.jpg Door de roestplekjes op het oudere blad bij beide dames denk ik aan een calcium tekort.

    20210626_235305.jpg 20210626_235256.jpg
    Nieuw dor blad onder het
    bladerdek bij Freddy
    20210626_235037.jpg

    Wat me vooral opvalt aan "geknipte" Freddy is dat ze geen nieuwe zijtscheuten heeft ontwikkeld aan de onderkant. Opzich geen probleem, de bovenkant groeit gelukkig onverminderd verder!

    PasOp!
    De volgende beelden worden als schokkend ervaren...
    2 ongewilde knakkers bij de Aardbei. Sjongejongejongens​?!
    Aardbei is veel en veel stugger dan Freddy. Had ik de tip van Rreppellsteeltjam maar eerder geweten.
    De hoofdtakken dus eerst onder het gaas langs terug trekken en dan pas terug binden wat er omhoog schiet.
    In de derde ronde ga ik die zeker gebruiken, thanks menn

    Verder zal ik vanaf nu:
    • Beter knijpen voor ik der naar beneden trek!
    • Extra voorzichtig zijn!
    • Meer liefde tonen!

    BioBizz
    Iedere dag een halve liter voedingswater gegeven sinds de laatste post.
    Grow 1mL/L
    Bloom 0,5mL/L
    Alg-A-mic 0,5mL/L
    Activera 0,5mL/L
    BioHeaven 1mL/L
    Callmag 0,8mL/L


    Aangevuld door de druppeldwergen (vooral Freddy is een zuiper):
    Callmag 0,8mL/L
    Rootjuice 2mL/L


    Het weer
    De permanente zonsondergang en woei zijn aangestoken. Stevige woei produceert die garden highpro voor mijn kleine tentje.



    20210624_002002.jpg
    De ledstrips nog naast de big spidersun. De meisjes mogen nog even wennen voor ik ze laat zakken.









    -----Minimus-------------Momentelius------------Maximus
    20210627_031332.jpg 20210627_031324.jpg 20210627_031329.jpg
    Zonnetje: 3 x 100%
    Afstand: 30cm
    Dag/Nacht regime: 12/12
    Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
    Afzuiging: 24/0 100%


    PieZzz
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 30 June 2021, 00:48.

    Comment


    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Heel goed! Welke ledstrips gebruik je? Zit erover na te denken om ook extra strips erbij te hangen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Secret Jardin, T-ledstrips bloei.

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Lux meet ik simpel en gratis met een appie. Zal niet heel nauwkeurig zijn. Het verschil met de ledstrips aan of uit, aan de buitenkant van het net heb ik helaas niet gemeten. Misschien leuk om nog te doen...

      Yess Fuego de oldskool T-led bloei (thanks mr Rrepel), Gaat rappiedo met die ledontwikkelingen tegenwoordig. Meer dan genoeg keus, de nieuwe versie heet cosmorrow al zijn er dus meer dan genoeg andere merkies die die mooie romantische goudgele kleur brengen met een ledstrip.

    #32
    Dag 54 ​​
    10 dagen 12/12 regime

    Up, Up, Up!!
    De extra dosis CallMag geeft niet het gewenste resultaat. Ik kan er niks anders van maken dan dat het huidige bladprobleem, waar vooral Freddy last van heeft, een vorm van lightburn is. Weer omhoog dus met die spidersun, 5cm om precies te zijn! Kijken of dat verbetering brengt. Hoop het van harte!! Ik weet het anders ook niet meer.

    Het goede nieuws:
    De eerste ekte ekte bloeiharen zijn gespot!! Freddy
    20210703_100814.jpg
    Duurt lang​!!
    Aardbei
    Duurt lang​!!

    Het menu

    Drinken
    Kraantjeswater 6.3
    Gegeven door de druppeldwergen, geactiveerd rond de 180 - 200mbar.

    BioBizz eten
    Afhankelijk van de blumatwaarde krijgen de prinsesjes om de 1-2 dagen 0,5/0,75L te eten.

    Grow 1mL/1L(af en toe vervangen door fishmix, alleen voor de aardbei)
    Bloom 0.5mL/1L
    Callmag 1mL/1L
    Alg-A-mic 0,5mL/L
    Activera 0,5mL/L
    BioHeaven 1mL/L


    Stekkies
    Eindelijk allemaal in nieuwe sneakers (gister pas hoor). Nog geen dood en verderf en geen zichtbare bovengrondse groei. Bij de 3 kleinste heb ik ook geen wortelgroei waargenomen zoals de lange stekkies dat wel lieten zien. Pas bij waarneembare groei worden ze in het licht gezet.

    Het weer
    Die luchtvochtigheid slaat nergens op en is vragen om (rot)problemen met de huidige scrogtoestanden..Daarbij mag ik blij zijn dat mijn filter gewoon nog zijn werk doet.
    Ik heb dus maar een luchtontvochtiger besteld (voor in de kamer, niet voor in de tent).

    -----Minimus-------------Momentelius------------Maximus
    20210703_101034.jpg 20210703_101022.jpg 20210703_101028.jpg
    Zonnetje: 3 x 100%
    Afstand: 35cm (5cm verhoogd)
    Dag/Nacht regime: 12/12
    Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
    Afzuiging: 24/0 100%


    Pieazz Folksz, geniet van je weekend
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 4 July 2021, 15:15.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De helft wel gaatjes dan!?

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Mmmm, such a great idea mister!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat word dus anderhalf bekertje.

    #33
    Dag 61
    17 Dagen 12/12 regime

    Als je heul snel kijkt gaat het best lekker.
    De eerste ekte ekte koningklijke pruikjes worden langzaam zichtbaar.
    Luchtvochtigheid is ook weer binnen perken.
    Scrogrekje zit vol, iets te vol en iet wat scheef maar al een stuk beter als in ronde 1!
    20210708_005838.jpg
    Freddy is een stuk kaler geplukt als de aardbei
    20210708_005855.jpg
    Geen plek meer om terug op het rooster de binden, vanaf nu mogen de prinsesjes hun eigen ding weer doen.
    20210708_011420.jpg
    Niet te veel hun eigen ding hoop ik, de zonnelamp hangt al op het hoogste standje in zijn teugels.
    20210708_011413.jpg


    Bij een nadere inspectie wordt het minder leuk. Ik denk dat ik de oorzaak van mijn bladprobleem te pakken heb: 20210706_000723.jpg
    Freddy20210708_005919.jpg
    Aardbei: raar krullend blad, past ook in het straatje TMV volgens het nationale www.


    Oorspronkelijk geplaatst door Highrider View Post
    Doel voor deze ronde:
    • Verbeter de eerste ronde (150g kwaliteit)
    • Groen tot het einde
    Dat wordt dus een verdomd lastig verhaal momenteel. Maargoed ik geef niet zomaar op, dit virus schijn je gewoon te kunnen roken en ik heb geen idee hoe snel het zich zichtbaar zal verspreiden. We gaan daarom door tot het bittere eind en nog beter de handjes wassen voor ik met de meisjes ga stoeien en spelen.
    Samen staan we sterk!!20210708_010743.jpg


    Het menu
    Grow (1.5mL/1L)
    Bloom (1mL/1L)
    Topmax(0.5mL/1L)
    Callmag (1mL/1L)
    Alg-A-mic (0,5mL/L)
    Activera (1mL/L)
    BioHeaven (1.5mL/L)
    In 0.75L water, om de dag
















    Het weer
    Die luchtvochtigheid slaat weer ergens op, vochtvretertje is binnen en sinds zaterdag naast de tent geplaatst. Doet goed zijn werk, 13L water gevangen in 5,5 dag (wel het opvangwaterresevoir op tijd legen anders gaat die dus uit).

    -----Minimus-------------Momentelius------------Maximus
    20210708_011154.jpg 20210708_011138.jpg 20210708_011150.jpg
    Zonnetje: 3 x 100%
    Afstand: 35cm (hoogste stand in de ophangteugels)
    Dag/Nacht regime: 12/12
    Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
    Afzuiging: 24/0 100%
    Vochtvreter: 100% De'Longhi Tasciugo AriaDry DEX210



    Tips en opmerkingen zijn nog meer welkom dan ooit!!
    Pieezz Luitjes
    Last edited by Highrider; 1 February 2022, 23:28.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Pompje met schakelklok in opvangbak zetten.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ben nog nie 100% overtuigd van tmv, maar het kan zeker. Heb er iedere ronde van, toch laat ik het niet van eraan te komen. Bij tabak is het overal aanwezig las ik eens en zorgt het voor 3% minder opbrengst. Er zijn slechtere dingen dan dit denk ik dan . Ik rook bij de planten, rol dikwijls eentje erbij om dan pas te inspecteren. Ik vertik het een beetje om dat gevoel te missen . Handschoenen heb ik maar draag ik nooit. Deze ronde nog geen en evenveel bepoteld. En verspreid zich soms wel, soms niet. Daar heb je ook niks aan he lol. Maar het zal wel meevallen hoor bij mij viel het toch altijd mee 2-3x op een rij.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Aspirine van Bayer voor een sterker immuunsysteem, de kindertabletjes moet je hebben, 1 per liter schoon water.

    #34
    Dag 69 ​​​​​​​​​​​
    25 Dagen 12/12 regime
    4 Dagen bloei

    Sorry peepz! We zijn er weer, iet wat druk geweest.
    Rreppellsteeltjam, Wesley pipes Bedankt voor de info, 3% opbrengst vermindering door TMV is veel minder erg dan ik dacht! Gelukkig heb ik geen nieuwe problemen meer gezien dus ik ben weer een gerust man!
    Paracetomol als behandelplan had ik ook gelezen inderdaad. Wil het niet dat ik die dingen zelf niet eens slik en daarom liever ook niet aan mijn meisjes wil geven. Een extra druppie Acti-Vera en Bio-Heaven wordt daarom het behandelplan voor de prinsesjes!
    Je laat even niks van je horen en KABOEMM
    20210714_001928.jpg
    Lampafstand: 20cm hier. Zo hebben de meisjes twee volle dagen doorgebracht met de gedachte dat ik de strek wel wat kon drukken.
    Volgens de zaadboer zou mijn Aardbei niet zo'n strekker zijn. Nou ik merk er vrij weinig van, ze staat hoger als Freddy. Al zou dat natuurlijk ook aan mijn scrogkunsten kunnen liggen.
    20210716_002657.jpg
    Om hoogte te winnen heb ik de ophangteugels van de grote zon vervangen voor tieraps. Het zonnetje ken alleen nog maar hoger als ik de afzuiging buiten de tent hang.
    20210716_002646.jpg
    lampafstand momenteel 25cm​, ledstrips zijn op dezelfde hoogte blijven hangen.

    -Grote lange potten 30cm.
    -Te lang gewacht met het 12/12-regime.
    -Scrogrekje te hoog..30cm ipv 20cm.
    Fingers crossed!! Denk dat er nog wel een keer geknipt moet worden helaas en in uiterste nood moet ik dus die afzuiging buiten de tent pleuren.


    ​​​​Het menu​​​
    Freddy heeft naar mijn bescheiden mening momenteel meer PK'tjes nodig dan de Aardbei.

    Grow (2mL/1L)
    Bloom (2mL/1L) (1mL/1L)
    Topmax(1.5mL/1L) (1mL/1L)
    Callmag (1mL/1L)
    Alg-A-mic (1mL/L)
    Activera (1mL/L)
    BioHeaven (2mL/L)



    Het weer
    LV redelijk tot goed. Mag niet klagen zo met die vochtvretert/demiwatermaker.​
    20210716_003251.jpg

    Externe afvoerslangfunctie aangesloten van dat ding, eigen voorraadvaatje is maar 2Liter en zit zo vol met dit vochtige weer buiten.






    ​​
    -------Minimus-----------Momentelius------------Maximus
    20210716_001223.jpg 20210716_001206.jpg 20210716_001214.jpg

    Zonnetje: 3 x 100%
    Afstand: 25cm
    Dag/Nacht regime: 12/12
    Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
    Afzuiging: 24/0 100%
    Vochtvreter: 100% De'Longhi Tasciugo AriaDry DEX210



    Peez ganjafarmers
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 16 July 2021, 10:41.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      GEEN PARACETAMOL, wanneer snappen mensen nou eens dat dat wat anders is als ASPIRINE van bayer.

    #35

    20210726_093905.jpg Dag 78

    34 Dagen 12/12 regime
    13 Dagen bloei
    Ofzoiets, omennabij, hangmeernietaanop


    Well hello Ganjafarmers

    Het tentje staat weer open. Er schiet een heerlijke krachtige bekende verse Ganja geur door de kamer(s) van huize highrider heen die ik graag met jullie had willen delen.


    Mmmm I lovee the smell of fresh marihuana.
    ​​​ 20210726_093749.jpg
    Geen idee in hoeverre je geur kan onthouden, maar het valt me op dat ondanks de 2 totaal verschillende soorten het geurtje precies het zelfde ruikt als in ronde 1. Zou dat door BioBizz komen of ruiken alle beginnende toppen simpelweg gewoon het zelfde?
    Met een beetje stammetje wrijven komen de personlijke specifieke geuren wel goed naar boven, dat beloofd wat als we het overleven​!


    M'wuakeeay beide voetjes weer op de grond highrider!!
    Freddy heeft het er maar moeilijk mee. Niks meer van de TMV symptomen waargenomen, dat is het goede nieuws.
    20210726_093804.jpg
    Zelfs als je snel kijkt is het Calciumprobleem? (Met vraagteken, omdat ik niet 100% zeker ben) goed zichtbaar.
    De "roestplekken" breiden inmiddels ook uit naar het hoger gelegen jonge-kleine blad.
    Een tekort aan calcium in het bodemleven lijkt me uitgesloten doordat de meisjes meer CallMag hebben gekregen dan de aanbevolen hoeveelheid (1:1 ipv 0.8:1).
    Daarom denk ik eerder aan een blokkade, lamp te dicht op of misschien zelfs wel pH probleem?
    Op moment van schrijven heeft Freddy daarom alleen maar afgezuurd bluematwater (6.2) en voedingswater light (enkel Bioheaven en Activera) gekregen de afgelopen 5 dagen.
    Verder staat de BigSpiderSun tijdelijk op 80% omdat ik deze niet zo 1 2 3 even hoger kan hangen.
    Vandaag gaan we langzaam weer beginnen met voeden
    Ik hoop dat ik op de goede weg zit, fingers crossed!


    Mijn Aardbei, de kleine kleinste, niet zo klein meer inmiddels, gaat gelukkig prachtig en zwelt al lekker op.
    20210726_093847.jpg
    Der taaie koppies, onverschrokken, wat een knappie!
    Heeft 3 dagen met Freddy mee gedaan in het spoelritueel en is inmiddels weer helemaal terug op der oude voedingsschema.



    Stekkies
    Op kleine lange Freddy na heeft niemand het verder overleefd.
    Heel even zichtbare groei gezien(dacht ik dus). Vervolgens zijn ze allen in het vensterbankzonnetje gezet waarna ik ze na een half uur af kon schrijven...
    Na een ondergrondse inspectie bleek uiteindelijk dat niemand wortel heeft geschoten. Helaas pindakaas

    Volgende keer langere stekkies nemen,
    Minder inwateren,
    De grootste bladeren toch maar verwijderen en
    vooral dus geduld hebben om ze naar het "licht te brengen" beetje volgens de door bobo voorgeschreven methoden. (Mooi stukje uit het JD archief!! Bedanktbobo )


    Stekkie
    Kleine lange Freddy ging heerlijk totdat ik op een dag besloot 2x zoveel kraantjeswater te geven als dat ik de dagen daarvoor deed... Ze is van mooi lang groen, naar lang en hangend klauwblad, naar lang en verkleurd hangend klauwblad gegaan. Helaas heb ik daar geen goede foto's van dus kan ik jullie alleen maar verblijden met het "eindresultaat".

    De bladvlekken lijken me een Fosfor probleempie geworden?? Aaahjaa goed voor het onderzoek zullen we maar zeggen, heb ik dat ook weer meegemaakt.
    20210726_114300.jpg 20210726_114248.jpg
    Ga der ietiepietsie voeding geven (thanks JD​)!!
    Ben benieuwd wat er van der over blijft.



    Het weer
    Om de SpiderSun hoger te kunnen hangen moeten de demper en afzuigfan (en filter?) buiten de tent geplaatst worden. Een helse klus in zo'n klein tentje met levende prinsesjes. Ik kijk het nog een paar daagies aan met de Sun op 80%. In de hoop dat ik de laatste cruciale bloeiweken toch weer 100% mee kan pakken op deze hoogte.
    Heb hier nog een schoon reserve filter liggen, zou kunnen proberen om de afgezogen lucht door het filter heen te duwen "buiten" de tent ipv af te zuigen "binnen" in de tent. Niet ideaal maar zou mogelijk moeten zijn in een ideale wereld.

    -----Minimus-------------Momentelius-----------Maximus
    20210726_093958.jpg 20210726_093944.jpg 20210726_093952.jpg
    Zonnetje: Spidersun 80%, 2x bloedledstrips 100%
    Afstand: 25cm 15cm (gemeten vanaf de spidersun)
    Dag/Nacht regime: 12/12
    Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
    Afzuiging: 24/0 100%
    Vochtvreter: 100% De'Longhi Tasciugo AriaDry DEX210


    Latertje friends
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 26 July 2021, 12:32.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Gebruik je gel of stekpoeder? Ook bezig met
      stekken , lang, kort, fijn , dik, hoog laag, ik probeer alles eens , halfweg de tak zelfs. En dat cal mag probleem is maar na de bloei begonnen he, terwijl je altijd cal mag bijgaf? Ik dacht dat het iets met N te maken had, en in de bloei minder nood eraan te hebben. Maar ga ik nog even opzoeken ook... hier n goeie gevonden . N staat r idd tussen ook.https://chelal.com/nl/blog/u-oogst-b...bieler-calcium
      Last edited by Wesley pipes; 26 July 2021, 13:28.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Meet jij je ph wel!?

    #36
    Ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de dames! En hoeveel verschil maken die 2 bloeistrips uit. Ik zit er zelf ook aan te denken om 2 van die bloeistrips te halen, als het echt verschil maakt tenminste

    Comment


      #37
      Ik vrees dat ze RIP zijn

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Mocht dat zo zijn rook ik er eentje op ze

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat zou zonde zijn van de dames

      #38
      Vertragung vertragung!! Onder het mom van beter laat dan nooit, toch alsnog. Het spijt me een klein beetje mede hobbyisten. De tijd heeft mij iets te veel geleefd de laatste maanden, maar we zijn er weer.

      Let op! In de bovenstaande berichten is Freddy eigenlijk de Aardbei, terwijl de Aardbei dus eigenlijk Freddy is. Makkie toch?
      Juist nadat ik zo zorgvuldig was geweest met de naamgeving, kwam ik zo'n beetje aan het einde van deze ronde(door het aanzien van de toppen) erachter dat de meisjes ergens in de tijd zijn verwisseld​​..door dit gestuntel heeft de aardbei denk ik ook te veel stikkiestof gekregen (schreef Wesley pipes al​).
      PFFFOOE BEN JE DAN STONED GEWEEST HIGHRIDER..


      Dag 130
      86 Dagen 12/12 regime
      65 Dagen bloei

      De meisjes zijn met pijn in me hart omgehakt en kaalgeknipt. De wisseltruuc is eigenlijk nog de minst erge fuckup geweest. Knippen is een extra pleuris werk als je oogst mislukt is en je toch wat te blowen wilt!
      Screenshot_20220130-220507_WhatsApp.jpg
      ​​94grammetjes overleef wietje met een hoop onafgewerkt mannelijk klote zaad...blijf Freddy pulken voor ze me crusher in verdwijnd. Niet iets om over naar huis te schrijven, maargoed in het kader van kennis is macht, delen is pracht begin ik toch maar aan deze brief (met de foto's die ik nog heb).

      Man man wat is dit een leerzaam tering zooitje geweest. Mishandelingen en verwaarlozingen zijn minder erg als je ervan leert zeggen ze. Nou zal ik dan maar, niet schrikken okey??.
      Screenshot_20220201-001456_OneDrive.jpg foto dag 100
      Helaas geen foto's later dan dag 100. De aardbei heeft vanaf dit moment nooit meer gegroeid.


      Mishandeling 1
      !!CALLMAGG OVERSCHOT!!


      Zowat de gehele ronde is 1mL/L ongeveer de dosis geweest..zowel in het blumatvoorraadvaatje als in de flessenvoeding. Nadat de eerste tekeken van een calcium tekort tevoorschijn kwamen in de tent ben ik onwetend als ik was nog enthousiaster gaan gieten met dat spul. Nou met alle gevolgen van dien heb je wel gezien.
      20210820_001756.jpg







      Bijna geen blad meer over op de Aardbei. Het blad wat er nog is zit vol met roest plekkies












      Aanbevolen hoeveelheid CallMag: #steunkroket
      Mijn aanbevolen hoeveelheid voor kraantjeswater: 0.3 - 0.8mL/L nagelang de groei en niet elke voederbeurt meegeven!! (onder led) Less is more.

      Meen hier ergens bij een slimme meneer gelezen te hebben dat de hoge pH van de "in de aarde gebufferde" CallMag juist voor een blokkade van zichzelf zorgt.


      Mishandeling 2
      !!Afzuren, Bio pH-!!


      BIO pH- weg ermee, gewoon niet doen! Buiten het feit dat het zo onstabiel is als Tjernobyl en de pH hier dus zo nu en dan heeft staan dansen, is het ook helemaal niet nodig om je voedingswater af te zuren met Biobizz (is ook maar 100x terug te lezen hier op het forum denk ik, jaja eigenwijs weet ik wel​​).

      Oorspronkelijk geplaatst door Highrider View Post
      Denk dat er ipv zuurwater ook wel is Callmagwater in de flessen zal gaan. Volgens Biobizz mag Callmag in bewateringssystemen.
      NIET doen!! Gewoon NORMAAL kraantjeswater plaatsen in uw blumaat voorraad vaatje in combinatie met Biobizz! Voedingswater ook niet afzuren!

      Mishandeling 3
      ​!!TE DROOG EN TE NAT!!


      Scherpe klauwen. Gevolg van een stikkiestof overschot en te nat staan. In mijn geval dus te nat.
      20210822_103757.jpg
      Blumaatjes watergeefdwergen menn o mennn die dingen zijn gevoeliger als klaargekomen geslachtsorganen.

      Door een combinatie van lucht in de aanvoerslangetjes (had ik nog door) en half leeggezogen buisjes in de aarde (kom je later achter)is het blumatsysteempie compleet ontregelt geraakt.
      De meisjes hebben hierdoor eerst iets te lang te droog gestaan om vervolgens een paar dagen later langzaam in 1 nacht elk 5L water voor der kiezen te krijgen.
      Begrijp me niet verkeerd, als je die gevoelige klaargekomen watergeefdwergen met veel souplesse afsteld en zorgt dat je voorraadvaatje niet leegraakt (dus geen lucht in je slangen) kunnen de Blumaatjes je beste vriendjes zijn.


      Met al die ellende zat er voor mij maar 1 ding op, zag door de bomen het bos niet meer. Spoelen, blumatwaarde rond de >100mbar houden en op de klauwen zitten. Wat er eigenlijk op neerkomt dat de meisjes precies in glorietijd op dieet werden gezet.Tevens heeft die 5L leegloop ook wel aardig geholpen met spoelen, ieder nadeel heb ze voordeel.
      Uiteraard hebben ze na mijn wanhopige spoelactie nog wel wat voeding gekregen op halve kracht ofzo.

      20210820_001743.jpg 20210820_001717.jpg
      20210820_001534.jpg















      Resultaat: Ongeveer 30 gram kleine Aardbeitjes tegenover 64 gram Forse Freddy toppen, niet te lang naar Freddy kijken, hoe langer je kijkt hoe meer zaad je ziet. Maar raad is.... Ze mogen gelukkig nog best smaken en ik word er nog stoned van ook.
      Screenshot_20220131-000720_WhatsApp.jpg Screenshot_20220131-000727_WhatsApp.jpg
      Ik geef mezelf en daarmee de dames een 5,5 voor de moeite. Okeeey een 6 voor het geduld! Hoe bedoel je objectief?
      Screenshot_20220131-000733_WhatsApp.jpg
      Trichome dag 120:
      Screenshot_20220201-002454_Gallery.jpg Screenshot_20220201-002505_Gallery.jpg Screenshot_20220201-002358_Gallery.jpg

      Het weer.
      Door het kleine tentje, in het kleine kamertje met de elektrische vochtvretert en de nabije airco heb ik de lv aardig binnen de perken weten te houden deze zwoele zomer en gelukkig dan ook geen rot bespeurd in de tent​​​










      Zonnetje: Spidersun 80%, 2x bloedledstrips 100%
      Afstand: 25cm 15cm (gemeten vanaf de spidersun)
      Dag/Nacht regime: 12/12 (13/11 in de laatste week)
      Woei: 5W Garden Highpro Clipfan
      Afzuiging: 24/0 100%
      Vochtvreter: 100% De'Longhi Tasciugo AriaDry DEX210




      Ojaa
      26grammetjes bonus Stekkie Freddy wiet in de bezemkast tellen ook nog mee, zou je bijna vergeten..
      huh freddy stekkie wiet?!
      ​​​​ 20210920_112506.jpg Screenshot_20220130-230449_WhatsApp.jpg
      Nee geen freddy wiet L*L! Huub huub wisseltruuc ook hier het geval. Toch wel een sterkte tante hoor die binnen Aarbei​​​​, zonder wortelhormomen in veel ste natte aarde in de vensterbank gepleurd. Vervolgens is ze in een grotere pot naar buiten verbannen om in het ruige leven op te groeien.
      20210920_112544.jpg 20210920_112528.jpg​​​​​​ ​​​​​
      Zeker 3 weken te vroeg omgehakt door de enge rotvrees. Maargoed samen met 130gr knipafval (hoop fluff) verwerkt in een lekker experimentje heb ik er best nog wel wat appetijtelijke stoney chocola van weten te maken met de methode van roller
      Screenshot_20220131-010548_WhatsApp.jpg Screenshot_20220131-010601_WhatsApp.jpg
      ​​​​​​ ​​
      Choco A la highrider:


      Screenshot_20220131-010514_WhatsApp.jpg Screenshot_20220131-010444_WhatsApp.jpg
      Combinatie van CannaKOkOil, Cacao, Shit load Sugar en de iets minder lekkkere chocoladerestjes uit de kast. Zorgt ervoor dat je lekker helemaal niks meer doet.


      Peeez faux, bedankt iedereen die hier wat heeft geschreeuwd. Ik blijf denk ik nog wel een klein beetje rond hangen, latertje​​​​
      Attached Files
      Last edited by kroket; 10 February 2022, 18:50. Reden: Tag fixen

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Toch een mooi voorraadje , ziet er best wel lekkee uit ook vind ik, voor 3 weken te vroeg? Vorige ronde ook te vroeg gedaan. Zou de ontvochtiger een groter formaat tent aankunnen? Laat ze je smaken hoor!

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Thanks mannen!
        De liefde heeft er denk ik voor gezorgd dat de dames mij deels hebben vergeven. Momenteel is het voorraadje al aardig op en moet ik nog 3 weken wachten op de huidige oogst. Verslagies komen in de toekomst misschien wel weer. Kan hier iig weer met een gerust hart rondhangen omdat deze nu eindelijk af is gemaakt.

        Wesley pipes De vochtvreter stond buiten de tent in het kleine slaapkamertje(tent blaast ook uit in de kamer). Met gemak werd 50% gehaald in de kamer, 40% werd niet gered. Zou het niet aanraden om hem in de tent zelf te zetten aangezien ze erg warm worden van de aarbeid
        Last edited by Highrider; 10 February 2022, 17:04.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb me de eurom best dry 20 aangeschaft , valt mee van temp, mag zelfs wat warmer eigenlijk . Ze staat in de tent , die bol trekt maar de ontvochtiger werkt nog perfect daar.

      #39
      Mooi om te zien dat je toch iets te roken had!
      chill dat je terug bent raad je die bloeistrips aan?

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Highrider

        Zo herkenbaar al die vragen 😂 je wil het allemaal een keer doen.

        Als 200w te veel is voor het tentje, hang ik de lamp wel in de badkamer neer, zet ik de de dames daar wel neer 🧐

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Wat past, dat past zegt ons mam altijd

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met actieve in en uitlaat kan je de temp beter regelen.

      #40
      Heel mooie rnde

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #41
        Ik heb dit verslag even snel doorgelezen, misschien iets te snel, maar ik begrijp niet helemaal waar het nou mis ging??
        Bijna een ons wiet is toch zeker ook niet slecht, wel jammer van het zaad.

        Wel hele mooie foto's, zeker aan het begin, die close-ups zijn super scherp en goed belicht bij jouw.

        Ben je al weer bezig met een nieuwe ronde?

        Comment


          #42
          Slome Joop, op het moment van misgaan heb ik JD en mezelf een beetje verwaarloosd waardoor er wat info achter is gebleven.
          De voornaamste problemen zijn hier (denk ik) geweest:
          1. Onstabiele biologische pH-
          2. Te veel CallMag
          3. Lamp te dicht op 't gewas(te lang gewacht met 12/12 schakeling)

          1. Bio pH- gebruikte ik in een 10L blumatvoorraadvaatje.
          Bio pH- kan je echter niet in een voorraadvaatje gooien.
          24uur na het 2x zorgvuldig afzuren (6.3) liep de ph weer op naar 8. Die afwisseling van pH hebben de meisjes niet leuk gevonden en zowat de gehele kweek in meer en mindere maten voor hun kiezen gekregen. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik daar zo laat pas achter ben gekomen, helemaal omdat ik meermaals al over de onstabiliteit van bio pH- gelezen had.

          2. Met de CallMag heb ik veel te enthousiast lopen gieten --> (te veel) gebufferde Callmag zorgt voor een hoge pH waardoor er hoogswaarschijnlijk een blokkade is ontstaan en daardoor een te kort aan calcium (te zien aan de roestplekkies). 2x in de week minimaal meegeven in kraantjeswater is ruimschoots voldoende weet ik nu. Voor Biobizz dan, hoe het met andere merkies zit weet ik niet.

          3. Verder heb ik TE lang gewacht met de 12/12 schakeling. Hierdoor zijn de meisjes te groot geworden en te dicht tegen de zon aangegroeid. De lamp heb ik daarom noodgedwongen naar 80% gedimt.

          Hoop fouten gemaakt en op het einde amper voeding gegeven omdat ik niet meer wist waar ik goed aan deed.
          Toch nog best appetijtelijk wietje er voor terug gekregen. In dat opzicht hoef je je dus geen zorgen te maken over kleine foutjes en vooral lekker genieten van de hobby
          Mijn nieuwe huidige verslag kan je hier terug vinden, zal m'n best blijven doen tot het eind met de foto's!


          Peez Joop, fijne dag gewenst

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ruimte voor verbeteringen dus, maar mislukt zeker niet.
            Ik ga je nieuwe verslag ook even doorlezen.

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            die schommelingen zijn inderdaad dodelijk, zeker als er dan ophoping van voedingstoffen plaatsvind en uiteindelijk een verstopping!
            Ze waren al verzwakt door het te veel aan water= stress, dan de PH te hoog en inderdaad dan is er gewoon geen opname van voedingstoffen meer, die hopen op en blokkeren. kheb hetzelfde voor gehad ;D . da ga je nooit meer voorhebben
        Bezig...
        X