Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spider Farmer SF1000 in een 60x60x140 kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spider Farmer SF1000 in een 60x60x140 kweekverslag

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik ben nieuw op dit forum, en heb vandaag de complete 60x60 growtent kit van spider farmer binnen gekregen met de SF 1000 lamp.

    In de tent staat 4 keer een 11 liter pot met daarin 3 keer northern lights en 1 critical ( allemaal fotoperiodieke)

    Ik heb 19 dagen geleden de zaden ontkiemt, en hebben al die tijd voor het raam op het zuiden gegroeid.

    Ik ben nu sinds vandaag begonnen met het toevoegen van biobizz bio-grow voeding.

    Morgen komt die clipfan binnen, die ik vergeten was te bestellen.

    Mochten mensen tips hebben, dan zijn die tips van harte welkom!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het begin is er, wel jammer dat ze 19dagen voor het raam hebben gestaan. Zo compleet was die set dan niet als er geen fan bij zat haha. Het gaat wel lastig worden in de zomer binnen kweken, qua temp. en luchtvochtigheid. Succes en welkom hiero.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Oww 26m2 da's niet erg veel. Ik hoop wel dat je straks goeie afzuiging hebt en die een beetje stilletjes is. Anders riekt het erg naar weed daaro. En je niet kunt slapen door de afzuiging. En dat tentje van 140, plantenpot is meestal 30cm hoog en die spider moet 35cm boven je toppen hangen dan kunnen je plantjes nog maar 75cm worden,maarrrrr dan moet je je filter ook nog een goed plekje vinden en de lamp zo hoog mogelijk in de tent hangen. Dus al het bevestingmateriaal moet zo klein als mogelijk. Dus ik denk dat je plantjes maar 60cm hoog kunnen worden. Sorry voor deze informatie, maar het zijn allemaal dingen waar je aan moet denken.
      Last edited by Kunichika; 30 May 2021, 15:48.

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Zat nog even na te denken over het hoogte probleem. Het is natuurlijk een optie om de afzuiging en filter buiten de tent te plaatsen, dat scheelt een centimeter of 20. Moet ik alleen even weer knutselen

    #3
    Update! Dag 22

    De dames staan nu 3 dagen in de tent onder de SF1000. Naar mijn idee doen ze het erg goed! Ze staan op 18/6 en geef ze momenteel elke 1 a 2 dagen 150ml water + biobizz grow. De luchtvochtigheid zat onder in de 40%, dus heb 2 glazen water in de tent neergezet.

    Ik wil een deze dagen beginnen met training, echter wacht ik nog heel even tot er nog een node is. Als mensen hier tips over hebben zijn die welkom uiteraard!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      volgens BioB is het aan te raden om fishmix i.p.v grow te gebruiken tot de eerste 2 weken van de bloeifase, daarna stap je over naar grow omdat deze een iets lagere Nwaarde heeft en de smaak van het eindproduct beter maakt.

    #4
    Yoo concullegaa

    Welkom man
    Lachen dit, hier draait ook een biobizz spider kweekie op dag 22.

    4plantjes, Mijn ervaring met 2 was al een ontploffing. Ajaah niet zo lang voorgroeien denk, zal wel buigen en snoeien voor je worden idd. Misschien is een scrog netje een idee?

    Direct op 12/12 gooien als ze aan het led licht gewend zijn is wat ik zou doen, maar jij bent de baas natuurlijk

    Rustig aan met die grow, de meisjes zien er goed uit!!
    Heb je ook een flessie Callmag, die ga je wel nodig hebben.

    Goodluck & Peez

    Comment


    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Top dankjewel! Daar heb ik inderdaad een hoop aan. Ik ben erg benieuwd wat de eerste keer indoor gaat brengen

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik zou eerst maar eens gaan checken hoe hoog of laag die lamp hangt. Ik vind dat ze nog steeds gestrekt uitzien. Dit word een hoge smalle plant. Duurt ook nog even voordat je die in de bloei kan zetten ik zie alleen een hoofdcola geen zijtakjes.

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      De lamp hangt op 35cm. Ze zijn de eerste 19 dagen vrij veel gestrekt inderdaad. Er begint zich wel het een en ander te ontwikkelen qua zijtakjes! Ik zal over een paar dagen even een nieuwe update plaatsen. Hopelijk zijn de dames dan iets verder ontwikkeld.

    #5
    Dag 23!

    De dames groeien goed nu ze sinds vrijdag onder de lamp staan. Het verschil is enorm als je naar het eerste bericht kijkt in dit kweekverslag.

    Vanochtend hebben ze ook weer water + biobizz grow gekregen.

    Ook beginnen zich er zijtakken te ontwikkelen
    Attached Files

    Comment


      #6
      Ik zou de lamp lager hangen, ze zijn redelijk gestrekt.
      Leuke setup! Ik volg je

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ik heb de lamp nogmaals 2cm lager gehangen! Even uittesten wat het verschil is thanks voor de tips, wordt gewaardeerd

      #7
      Staat de lamp nog gedimd omdat ze zo strekken, als dat zo is langzaam naar vol vermogen
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Nee staat op 100%, maar ze staan pas sinds afgelopen vrijdag onder de lamp. De eerste 3 weken hebben ze voor het raam gestaan. Daarna zijn ze niet nog verder gestrekt naar mijn idee, kan het mis hebben natuurlijk!

      #8
      Hi Fuego,
      veel succes met je kweek!

      Ik heb ook een Spider Farmer SF1000 en kweek op dezelfde oppervlakte. Nu 2 Bubblegum en 2 Green Doctor die in week 8 van de bloei zitten!
      Ben benieuwd wat je van de Spider Farmer SF1000 denkt! Ik ben een tevreden klant!

      Comment


      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Hey banjo,

        Dankje! Jij ook

        Ah nice, ben benieuwd naar jouw resultaat!
        Tot nu toe ben ik heel tevreden, want sinds ze eronder staan doen ze het heel erg goed

      #9
      Normaliter heeft een plant van 3 weken oud al zeker 4/5 nodes, deze is alleen maar op zoek geweest naar licht daarom is het een palmboom geworden. Ziet er erg leuk uit, ben erg benieuwd hoe het verder verloopt

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Nice, ja zeker het word zeker goeie!!

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik zou ze alleen nog de aarde in de pot stevig aanvullen!

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Ah oke, zal ik even een zak aarde halen morgen! Het zakt wel al iets inderdaad.

      #10
      Dag 24

      Op advies van enkele reacties had ik de lamp nog iets lager gehangen, wellicht iets te laag, omdat het blad iets begon op te krullen (lamp weer iets omhoog gehangen).

      1 northern lights blijft iets achter vergeleken met de andere 2 northern lights en de critical.

      De dames beginnen ook iets dorstig te worden merk ik, de voeding mixen in een rivella fles is dus ook verleden tijd. Maar even naar een betere plantenspuit kijken.

      3 planten hebben inmiddels 4 nodes, en de achterblijver 3.

      Attached Files

      Comment


        #11
        Dag 25!

        Ik heb geluisterd naar alle tips! De lamp hangt nu helemaal goed, en heb ook de aarde bijgevuld.

        Ze begonnen aardig groot te worden. Ik las dat je Low stress training niet te laat moet toepassen, dus heb ik dat gedaan!

        Ik heb ook 3 van de 4 planten getopt (niet zeker of dat helemaal goed is gegaan). Misschien heb ik ze per ongeluk gefimd, maar heb niet de ervaring om dat goed te kunnen zien

        Ook vandaag zijn ze erg dorstig, ik geef ze nu iets meer water (180ml) met momenteel 1ml biobizz grow per L.


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #12
          Op een of andere manier kan ik maar 1 foto per bericht toevoegen.

          Hier een foto van mijn topping skills is het op deze manier goed gegaan? Of moet ik in vervolg iets anders doen.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit, hellemaal goed gegaan

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Fijn om te horen! Het is nog al een gepriegel

          #13
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Da's een flinke die rechtsvoor! Mooi.

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            Fuego mooi :p en dan heb je wel geluk met de ph precies!

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Rechtsvoor is inderdaad een beste unit
            Inderdaad wel geluk met de ph waarde inderdaad. Heb ook geen ph meter hoor, misschien handig inderdaad. Ze doen het tot nu toe erg goed

          #14
          Ik kom deze volgen! Ik kweek zelf op 70x70 dus ook een klein oppervlak
          Ben benieuwd hoe vol je tent komt te staan!

          Comment


          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Lekker hoor! Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, dus we gaan het allemaal meemaken

          #15
          Dag 27

          Vandaag is er niet enorm veel gebeurd, planten worden steeds groter en herstellen rustig van de aanslag op hun hoedje.

          Het is een beetje wachten tot er nieuwe takken omhoog groeien, zodat ik opnieuw LST kan toepassen.

          Toch even een foto, zodat jullie toch nog kunnen genieten van de dames!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          Bezig...
          X