Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spider Farmer SF1000 in een 60x60x140 kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ziet er fantastisch uit man!

    Comment


      #32
      Dag 69!

      Ik ben momenteel echt aan het genieten hoe het nu gaat, toppen zien er goed uit en worden elke dag dikker!

      IMG_20210720_120203.jpg

      Inmiddels zitten we in het begin van bloeiweek 4, dus ongeveer een maand nog en dan zijn we er als het goed is!

      IMG_20210720_120217.jpg IMG_20210720_120213.jpg IMG_20210720_120208.jpg
      De luchtvochtigheid blijft 's nachts wat hoger steeds, ik hoop dat het binnen de perken blijft in ieder geval.

      IMG_20210720_120253.jpg
      Vandaag weer wat gele bladeren weggeknipt en ook aan de onderkant wat overtollig blad weggeknipt.

      ​​​​​​Ik hoop dat de bladeren nu minder snel geel worden, nu ik de voeding weer iets heb opgeschroefd!

      Biobizz grow 1ML P/L
      Biobizz bloom 3ML P/L
      Biobizz top max 1ML P/L

      IMG_20210720_120238.jpg IMG_20210720_120233.jpg IMG_20210720_120243.jpg
      Als er verder nog tips zijn, hoor ik het graag!
      ​​​​​

      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Geen ervaring met biobizz voeding, maar alles ziet er heel goed uit , ik geniet mee met je als ik de foto's zie

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Mooi om te lezen! Ben zo benieuwd wat deze eerste kweek gaat brengen. Bij 80 gram droog of meer ben ik al tevreden!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dat zal wel het geval zijn , ik zou zelfs een stukje meer durven gokken . Kduim mee !

      #33
      Dag 73!

      Vandaag weer even een kleine update! Vandaag heb ik weer wat gele bladeren gesnoeid
      Ik ben wel een beetje dom geweest, omdat ik zonder er bij na te denken 2 waterbeurten achter elkaar voeding heb gegeven. Nu even rustig aan doen en dan trekken ze wel bij. Ze moeten nog 3 a 4 weken staan en dan zijn ze klaar volgends de zadenbank.


      IMG_20210724_095339.jpgIMG_20210724_095328.jpg
      Je kan hier wat bladproblemen zien door overvoeding. Komende kweek ga ik dit voorkomen door betere aarde te kopen. Biobizz lightmix heeft de voorkeur!

      De toppen worden echt steeds dikker nu, hier een paar close-ups
      IMG_20210724_095402.jpg IMG_20210724_095416.jpg
      Bovenste 2 zijn Northern light - RQS
      IMG_20210724_095411.jpg
      Critical - zamnesia seeds

      Ik hoop dat ik jullie blij heb gemaakt met deze kleine update en net zo genieten als ik zelf

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gewone potgrond van de super is ook prima, alleen krijg je bij sommige gratis vliegjes

      • Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        Daar had ik dus ook last van inderdaad, die zijn gelukkig weg! Het nadeel voor mij vind ik dat het voorbemeste potgrond is. Vond de dosering van de voeding daarom erg lastig. Heb nog niet de ervaring om op gevoel voeding te geven. Lijkt me daarom makkelijker om alles van dezelfde lijn te hebben

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die voeding is vrij snel op, dus kan je na een paar weken met kleine doses beginnen.
        Nooit schema's aanhouden.

        Of klein potje beginnen, dan 2x overpotten, ben je 6-8 weken verder.

        Vrm pak je aan met metselzand, diamoteenaarde of aquarium grind.

      #34
      Dag 76

      Over 3 weken zijn ze volgens de zadenbank helemaal klaar ik heb een zakmicrosoop aangechaft en de trichomen zijn allemaal nog helder, dus het is nog lang geen tijd!


      IMG_20210727_120811.jpg

      Zoals op de foto te zien, verschijnen er her en der wat roestplekken en worden bladeren wat geel. Ik heb meerdere dingen geprobeerd, maar vind het nog steeds lastig om te zeggen wat het is. Nu heb ik ook een ph meter aangeschaft en het leidingwater is hier rond ph 7.7 . Dit zou heel goed de reden kunnen zijn voor dit alles. Nu ga ik ze een tijdje afgezuurd water geven om te zien of het beter gaat. Ik was in de veronderstelling dat het weinig uitmaakte met biobizz voeding. Echter geef ik ook wel is water zonder voeding, en dan is de PH waarde veel te hoog. Niet handig, maar zo leer ik weer meer voor de volgende keer!

      IMG_20210727_120840.jpg IMG_20210727_120815.jpg IMG_20210727_120828.jpg IMG_20210727_120824.jpg

      Comment


        #35
        dag 81!

        Nog ongeveer 2 a 3 weken en dan is de kweek klaar na wat problemen m.b.t. overvoeden is het einde nu echt in zicht, en ik heb alweer zin in de volgende kweek.

        De trichomen worden hier en daar al een beetje melkachtig, dus het zit er echt aan te komen!


        IMG_20210801_113456.jpg

        De RV is 's nachts nog wel wat hoog 70-80% maar goed northern light is wel een sterke soort m.b.t. schimmels, dus hoop dat het goed gaat.
        IMG_20210801_113510.jpg IMG_20210801_113524.jpg IMG_20210801_113516.jpg IMG_20210801_113528.jpg ​​​​​​​

        Comment


        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Ziet er al smakelijk uit. Laatste loodjes

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd, lekker hoor !

        #36
        Dag 83

        Bloeiweek 6 is echt begonnen! De geur is heerlijk bij het opendoen van de tent ik heb zelfs al een heel klein topje kunnen proeven die er bij het snoeien af kwam! En u raadt het al natuurlijk! Smaakte helemaal nergens naar

        De RV:

        IMG_20210803_111223.jpg IMG_20210803_111214.jpg IMG_20210803_111219.jpg
        ​​​​​​'s nachts is de rv hoog, maar kan daar momenteel weinig aan doen, de lamp is net aan, en we zitten op 59%. Gaat direct enorm omlaag.

        IMG_20210803_111248.jpg
        de onderkant is mooi open nog steeds helaas wel wat stress aan de rode takken te zien, maar goed, volgende ronde extra mijn best doen om dat allemaal te voorkomen.

        IMG_20210803_111251.jpg IMG_20210803_111333.jpg IMG_20210803_111316.jpg IMG_20210803_111307.jpg IMG_20210803_111325.jpg
        Ik vind dat de toppen er goed uitzien! Ondanks het overvoeden ben ik nog niet heel ontevreden met hoe alles er uit ziet .

        Nog 2 a 3 weken en dan is het klaar maar dan beginnen we weer vrolijk opnieuw.

        Zit al weken te kijken naar zaden, omdat het lastig is om een keuze te maken wat we de volgende ronde gaan kweken. Ik zit zelf te denken aan een runtz of iets dergelijks. Misschien iemand suggesties wat leuke en lekkere strains zijn?
        Attached Files

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          De new york diesel van vision. Qua smaak en plantvorming top, net als de runtz. Ge gaat u da niet beklagen

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bubbas gift smaakt naar zure matten.

        • Fuego
          Fuego commented
          Editing a comment
          Top! Thanks guys, ga er even naar kijken

        #37
        Ziet er goed uit, lekker hoor.
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #38
          Dag 89!

          Afgelopen week zijn de dames lekker wezen rijpen. De trichomen zijn voor ongeveer 30% melkwit dus ze moeten nog even staan!

          Sinds een week geef ik nu om de dag 0.5 Liter afgezuurd water per plant, vinden ze lekker

          IMG_20210809_105240.jpg
          IMG_20210809_105254.jpg
          IMG_20210809_105302.jpg

          Er zit nog wel wat blad aan waar het voedingsoverschot nog duidelijk zichtbaar is, maar een groot deel van die bladeren is weggeknipt. Het nieuwe blad blijft mooi groen, dus dat is een goed teken

          Week 7 van de bloei is net begonnen, dus even aankijken wanneer ze klaar zijn voor de oogst


          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik heb daar wel ervaring mee, en dat hoef je niet aan/af te zuren.
            Het mag, maar het is overbodig.

            btw. stop eens met blad wegknippen. Juist nu hebben ze dat blad nodig, anders blijven ze zo mager.
            Die toppen worden precies de laatste 2 weken nog eens zo dik, mits ze genoeg blad en licht hebben.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Citroenzuur is niet stabiel, de rest wel.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Ik heb een reactie per ongeluk in een nieuwe bericht geplaatst, gaat even helemaal mis. Het lukt me ook niet om te taggen...

          #39
          Fijn om te horen dat het afzuren niet nodig is, dan stop ik daar gelijk mee!

          Heb blad wat ik wegknip is helemaal geel bedoel n of aangetast door het overvoedingverschijnselen van afgelopen weken. Ik knip uiteraard geen groen blad weg! Moet ik het gele en aangetaste blad dan wel gewoon laten zitten?

          Ps. Het lukt me even niet om te taggen op mijn telefoon.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Nou, als je even tegen de stam aantikt, vallen de echt losse bladeren er wel af, of als je er even met je vingers langs strijkt.

            Knippen laat een wondje achter, waardoor ziektes een kans krijgen.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            True daar heb je helemaal gelijk in. Ik had gelezen dat het goed was om die bladeren weg te knippen, zodat het meer licht door laat. Nu laat ik het gewoon zitten dan!

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Schadebladeren laten zitten of het probleem kan verkruipen soms op gezond blad. Hier geleerd ook..mss niet van overvoeden maar is een gouden regel

          #40
          Dag 95!

          De planten rijpen lekker door, heb vandaag weer even de trichomen bekeken. Meeste is melkwit, her en der nog wat heldere. Dus nog minimaal een week schat ik zo in

          Vandaag de plant ook gecheckt op schimmels, niks kunnen vinden gelukkig!




          Nu viel mij toch mijn schrik 1 ding op, waar ik mij zorgen over maak. Ik heb namelijk een zaadje gevonden in een topje die per ongeluk af was gebroken. Nu heb ik net even gecheckt, maar ik zag ook onder 1 topje wat banaantjes zitten.

          Hoe kan ik dit het beste aanpakken, en is dit een enorm probleem? Het kan niet anders dan dat er toch een herma bij zat, of zit dit anders?

          Comment


          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Oow dan doen ik dat ook gewoon! Zijn eventuele zaden die ik ga vinden bruikbaar? Of heb je niets aan die zaden

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Hebben kans om vrouw te worden, maar onbetrouwbaar. 5 generaties zijn nodig om fem zaad betrouwbaar te maken dacht ik...

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Gooi ze volgend jaar wel ergens in de natuur dan

          #41
          Dag 99

          We zitten inmiddels halverwege bloeiweek 7, en alles ziet er na mijn mening erg goed uit! (Had beter gekund uiteraard). Toch ben ik voor de 1e keer binnenkweek helemaal niet ontevreden
          ik probeer de luchtvochtigheid zo laag mogelijk te houden, echter is het 's nachts wel lastig af en toe.

          IMG_20210819_101300.jpg

          De toppen worden nog steeds dikker en dikker, het is echt goed kijken wanneer het goede moment is om te oogsten.

          De trichomen zijn 80% melkwit 10% helder en 10% amberkleurig. Ik schat zo in dat ze zeker nog een weekje moeten. Ik kan wel een wazige foto maken door de microscoop heen, maar je ziet dan toch geen zak.


          IMG_20210819_101341.jpg IMG_20210819_101310.jpg IMG_20210819_101334.jpg IMG_20210819_101327.jpg

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ziet er heerlijk uit, lekkere toppen.

          #42
          Dag 100 oogst dag
          Helaas rot gevonden in 1 topje, dus uit voorzorg alles maar geoogst, eigenlijk een week te vroeg, maar ik wil het risico niet lopen

          IMG-20210820-WA0001.jpeg

          heb het ruim weggesnoeid en de rest opgehangen

          IMG_20210820_113852.jpg IMG_20210820_113843.jpg

          NU wachten tot het droog is!!


          Comment


            #43
            Ik heb de airco)/verwarmingssysteen nu zo in kunnen stellen dat de RV stabiel op 55% blijft de hele tijd.... Was top geweest als ik eerder wist hoe dat ding fatsoenlijk werkte

            Het droogt allemaal rustig door.

            Comment


            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Ik moet toch een kleine rectificatie doen op mezelf, want na deze enorme regen is de RV weer flink hoog 80% +. Het is hopen dat alles goed droogt...

            #44
            De oogst!!!

            Vandaag is het zover!

            Ik heb alles geknipt en ben best blij met het resultaat! Had stiekem op meer gehoopt maar voor de 1e binnenkweek ben ik tevreden

            de 3 northern light hebben 45 gram gegeven samen

            En de critical 19 gram. 64 gram in totaal.
            Enige kanttekening is dat 1 northern light van 11 gram toch heel veel zaden in de toppen heeft. Maar goed RQS.

            Hier wat foto's !


            IMG-20210828-WA0005.jpeg IMG-20210828-WA0010.jpeg IMG_20210828_142236.jpg IMG_20210828_145539.jpg IMG_20210828_145628.jpg IMG_20210826_174541.jpg

            Comment


            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Ja zeker! Prima oogst voor de eerste keer!

              De afzuiging hoor je zeker, op de zachtste stand lukt het mij prima om doorheen te slapen. Qua geur ruik je weinig tot niks, vooral als de tent open is idd.

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Helaas is deze kweek alweer op, maar nieuwe is bijna klaar

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Anders softbox nemen, Doobie.
          Bezig...
          X