Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2xMars Hydro 2000 TSL in 120x120 tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    En het gaat vooruit
    wat zouden jullie doen klok al om of nog even wachten ?
    23 dagen oud nu enkel een paar l water met wat cal/mag tot nu toe gegeven
    Attached Files
    Last edited by Haze smoker; 8 September 2021, 22:35.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ik zou nog zo'n 3 a 6 dagen wachten en dan switch omgooien


      De sativa eigenlijk tussen nu en 3 dagen de indica tussen 3 en 6 dagen

      Tenminste zeg k da goe...
      2 links voor en ene rechts achterin kunnen over 3 dagen al, de andere 3 over 6 dagen pas

      Helemaal rechtsonderin miss zelfs 9 dagen eigk... Loopt ietwat achter, niet?

    • GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Zien er goed uit zeg!
      Ik zou nog ff een paar dagen wachten..

    • MeanoPheno
      MeanoPheno commented
      Editing a comment
      Dat schiet lekker op!

    #32
    BackYardPlant
    links achteraan 2 blue cheese 100% indica
    daarnaast staat aan Jack herer voornamelijk sativa dus
    En dan links vooraan 2 runtz die zijn 50/50
    dan die nakomer nog ( ik vermoed dat er wat veel Batmix in die bak zit )
    de kalini Asia die is 70 procent indica

    paar dagen wachten vind ik prima hoor ze mogen nog best wat groeien

    Comment


      #33
      Hmm de lv loopt wel erg hoog op waardes van 80% nu
      nu heb ik ontdekt dat de mobiele airco die ik hier heb ook een ontvochtiger functie heeft
      dus heb ik dat loodzware ding net de trap af gesleurd en alle filters Uit gewassen
      zo nog eens even uitblazen met de luchtcompressor en dan als straks de lampen aan zijn eens kijken of ik dat ding nog ergens kwijt kan in het hokie waar de tent staat

      Fuck a duck voor niks die zware airco naar beneden gesleurd en bijna van de trap geflikkerd diene Airco maakt het nog erger
      begin bijna te vrezen dak wel een erg zware ( en dure )
      Ontvochtiger ga moeten aanschaffen
      Last edited by Haze smoker; 10 September 2021, 20:12.

      Comment


      • blawan
        blawan commented
        Editing a comment
        die tensionmeters hoeveel ML water moet je geven op de hoeveel tijd? ik bedoel kun je mij grofweg een getal geven om de hoeveel tijd jouw plant water nodig heeft?
        zoals 300ml op 1 week tijd of?

      #34
      blawan
      dat ligt een beetje aan de grote van de pot
      En aan in welke periode de plant zicht bevind
      momenteel zuipen ze ruim 2 l per dag
      met de tensio waardes probeer ik ze tussen de 80 en 200 te houden
      bij 200 hebben ze erge dorst
      bij 80 hoeven ze geen extra water
      hopelijk kun je daar wat mee
      en als andere andere waardes aanhouden dan hoor ik het graag hoor

      Comment


        #35
        Deze nacht na een paar whisky cola’s het net maar eens over de meiden geschoven om de boel een beetje open te trekken
        nou dat zag je deze ochtend al niet meer
        ik zou de lamp wel willen omgooien naar 12/12 alleen ik vrees dat de hele boel zo gaat wegrotten met zo hoge Lv waardes met de lamp uit
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe camping kacheltje bij de g amma halen, 250/500/1000 watt.

        #36
        Rreppellsteeltjam heb er daarstraks eentje
        van 1500 watt in gegooid
        maakt nog niet Zo gek veel verschil helaas en freet stroom als een malle helaas

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Dan is je lamp langer aanlaten goedkoper marja dat kan alleen met autos

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          ik heb ook minder vochtige lucht naar binnen geblazen, dat scheelt ook.

          Je moet nu een andere balans zien te vinden, die warme droge lucht zal toch wel effect hebben.

          Of de ruimte waarin de tent staat verwarmen.

        #37
        BackYardPlant ik had waardes van 80 Lv met de lamp aan dus is echt wel erg

        normaal zou ik die stroom wel kunnen missen
        maar deze zomer hebben de zonnepanelen niet veel opgeleverd helaas
        Last edited by Haze smoker; 11 September 2021, 22:40.

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Whaaat neejoh hoe dan

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Buisje naar beneden.

        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Haha ik bedoelde de 80%lv met lamp aan :p

        #38
        BackYardPlant


        Tja in huis is de Lv ook rond de 80 % nu
        enige wat ik nog kan bedenken is inplaats van de gefilterde lucht afzuigen en uitblazen in de ruimte naast me kweekruimte is terug in dezelfde ruimte laten uitblazen alleen
        dan komt er zo goed als geen verse lucht binnen

        nu met de lamp uit en verwarmimg op 28 graden Lv op 65% nog te hoog voor einde bloei helaas en erg duur Qwa stroom
        zit al te denken aan een 30/ per 24 uur ontvochtiger
        maar ja wat als dat ook niet werkt
        heb er nou met die nieuwe ontvochtiger en verwarming ( extra stroomkosten er nog niet bij )
        al bijna 300 € extra in gestopt zonder echt resultaat

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Waarom zo warm dan?

        • Ritagrasaf
          Ritagrasaf commented
          Editing a comment
          Mss met de warme dagen vaak tegen de avond verlucht? Dan valt de dauw en is het heel vochtig buiten. Zo komt de vochtigheid snel binnen.

        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Overdag op warme dagen huis luchten zolang t nog warm is, dus vanaf dat t warm is zo rond 11-12 tot ongeveer uur of 16 a 17

          Hoge temperatuur betekend ook dat er meer vocht in de lucht kan zitten
          Je wil niet dat t vocht verdunt word met warmte maar dat t vocht verdwijnt, anders blijf je stoken voor de kat zn viool/dweilen met de kraan open

        #39
        Kunichika zonder die verwarming loopt de Lv heel snel en hoog op

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat is vervelend ja, maar ik denk dat je dan beter een gaskacheltje met gasfles kan halen, is een stuk goedkoper om die ruimte op te warmen denk ik. Weet niet hoe het zit met de luchtkwaliteit dan.

        #40
        hallo , hoe kwam het dat je schimmel had ?
        schimmel krijg je niet alleen door een hoge LV.
        waar staat je kweektent?
        denk als je begint te snoeien en knippen en hoge LV en dan veel water geven dat je meer kans krijgt. en ook meestal zovaak gaan zien in de tent. tent altyd open en dicht.
        ik kweek nietmeer in kelder omdat ik condens heb en wat schimmel op muur. zolang ik mijn kelder niet goed behandel kweek ik er nietmeer.

        Comment


        • Haze smoker
          Haze smoker commented
          Editing a comment
          Nou die krijg je dus wel van een hoge Lv
          De sporen voor meeldauw hangen altijd wel
          Ergens in de lucht die hou je dan ook niet buiten van wat ik er van begrijp
          Enkel zorgen voor lage Lv zorgt dat die schimmel geen goede plek vind om te gaan ontwikkelen

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Hoge luchtvochtigheid heb je altijd last van in de zomer. Daarom hebben de meeste coffeeshop na de zomer ook slechte weed haha

        #41
        Klinkt leuk dat luchten door de
        dag alleen de afgelopen 3 weken heb ik maar 2 dagen gehad met een Lv buiten lager dan 70%
        verwarming staat weer uit
        ontvochtiger aan en ik blaas nu in dezelfde ruimte uit
        Heb de verwarming nu zo getimed dat die een half uur voor de lamp uit gaat de ruimte verwarmt tot 25 graden en dit blijft doen tot de lamp
        weer aan gaat om zo het dauwpunt geen kans te geven en in ieder geval condensvorming tegen te gaan

        nou dat werkte ook niet

        dus vannacht me oude ontvochtiger uit de kelder gehaald en die ook nog in de kweekruimte er bij in gedauwd
        die zat 5 uur later al vol met 10 l water dus die moet ik vanavond zo gaan fixen dat die aangesloten is op de
        afvoer en kan blijven draaien
        Lv zit nu op 62% en is nog altijd aan het zakken eindelijk
        Last edited by Haze smoker; 13 September 2021, 08:22.

        Comment


        • GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Heb je nog iets gehad aan mijn tip om de oude ontvochtiger te reinigen?
          Wat werkte er niet bij het gebruik van de verwarming?

        #42
        GroteSmurf
        zelfs bij een temp van 30
        graden had ik nog een lv van 65%
        Euhmm mja ik was deze nacht al
        paar whiskey’s ver voor ik besloot die
        oude ontvochtiger bij in de
        Kweekruimte te gooien

        op dat punt zat ik weer met een lv van 80% met lamp aan dus dacht tja met zo waardes krijg ik zeker schimmel

        Comment


          #43
          Wat een zeik je die hoge lv, hoe zit dat eigenlijk als je op HPS zou kweken. Kan me voorstellen dat die bulps stralingswarmte afgeven dus daardoor ook lagere lv. Maar geloof dat je dan weer zit me de te hoge temperatuur dat je de afzuiging volle gas moet zetten. Wie kan daar kers over zeggen? Je planten zien er wel mooi groen uit btw

          Comment


          • Haze smoker
            Haze smoker commented
            Editing a comment
            Ik heb eerst een paar rondes op hps gedraaid en ook schimmel problemen en een slechte vochtmeter hij gaf 40% aan en het was 60%
            Dus deze ronde wil ik gewoon dat vermijden
            En tja buiten hele dagen een lv van 90% dan is het moeilijk de kweekruimte op de juiste lv te houden

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            In de zomer binnen kweken is lastig met die lv. Maar ik ga zelf ook starten met eerste binnenkweekje ben alleen nog moet uit of het led of hps word. Het gaat kouder worden dan gaat de lv ook omlaag maar ikmlees hier veel dat ze onder led moeten bijverwarmen in de winter. Zou je dat met hps niet kunnen opvangen als je in de avond/snachts de lamp aanzet?

          #44
          Zo de meiden staan nu
          29 dagen waarvan 26 groei
          en nu al 2 dagen op 12/12
          vind ze der goed bij staan al beginnen ze wel wat lichter van kleur te worden

          als ik zie hoe groot runtz 1 er bij staat dat beloofd nu hopen dat de Lv een beetje onder controle blijft
          deze nacht was wa waterdarm van de ontvochtiger los geschoten dus hele ruimte de beton kletsnat
          nu de ontvochtiger op een 45 l ton gezet met deksel daar gaatje in en dan elke
          avond leeg maken als de ontvochtiger goed blijft lopen dan krijg ik de Lv tot 65% vrees dat met die waardes er snel schimmel gaat komen
          maar voorlopig staan ze er goed bij ik blijf
          hopen dat het goed komt
          Attached Files

          Comment


            #45
            Ik kan er niet bij waarom de Lv zo hoog op loopt met de lamp
            aan alle 2 op 75%!
            en de ontvochtiger aan krijg ik nog een lv van bijna 80%!
            WTF lamp uit en ontvochtiger aan haalde ik gisteren waardes van 56% Lv

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Normaliteit zakt de rLV als de temperatuur stijgt, maar dat is er van uit gaande dat er niet planten volop staan te verdampen in dezelfde ruimte

              Des te warmer het word des te meer ze verdampen en omdat het warmer is blijft er ook meer vocht in de lucht hangen, waardoor de rLV omhoog schiet
              Minder warm en goed luchten

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Zolang je lucht mengt, kan de warme vochtige lucht niet stijgen en afgevoerd worden, dus alleen koude lucht beneden invoeren.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Mijn ervaring met de TSL is ook dat de LV vrij hoog is. Ik heb gedurende de kweek dan ook de ontvochtiger aan staan op 55%. Actieve inlaat helpt ook enigszins mits de afgevoerde lucht naar buiten gaat en niet de ruimte ingeblazen wordt waar je tent staat (anders ben je echt letterlijk de lucht aan het rondpompen inclusief het vocht.) Zet de ontvochtiger niet in je tent maar in de ruimte, dat scheelt enorm in de warmte.
          Bezig...
          X