Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2xMars Hydro 2000 TSL in 120x120 tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Reset je hygrometer eens.
    Als je de temperatuur in je kelder kan gelijk stellen met de temperatuur buiten zou dit een oplossing kunnen zijn.

    Ontvochtiger gaat je niet echt helpen hoor.
    Gebruik die alleen maar om de lv op peil te houden tijdens het drogen.


    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


    • Haze smoker
      Haze smoker commented
      Editing a comment
      Nou zonder ontvochtiger ( die was uitgevallen vanacht ) loopt de lv op tot 90% dus da gaat ook Nie werken

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Buiten wat bladeren snoeien, goede luchtcirculatie, bijwarmen, kelderdeur wat open zetten zou ik niet weten wat je nog meer kan doen.

      Ik heb deze zomer ook gekweekt in de kelder met een lv van gemiddeld 65%

      Heb bijna 300g droog geoogst zonder rot maar wel Afjes en 24u licht.

      Merkte wel wanneer de temperatuur in de kelder oploopt de lv ook wel zakt.

      Succes kerel.. komt wel goed

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Hier in huis is het ook 80-90% de hele dag.
      Er zit teveel vocht in de grond. Het is gewoon te nat.

      Laat het maar snel koud worden, dan kunnen de kachels aan. Dat helpt wel.
      Je kan de haard flink opstoken, mja, zo koud is het nog niet

    #47
    QnQ
    ik heb gisteren de kachel naar buiten gesleurd
    ben aan het verbouwen en vandaag de hele woonkamer vloer er uit gesloopt dus ja erg vochtig in huis ook

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, kweekhok gaat naar de kelder?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Succes met de verbouwing ! En al de rest ook !

    #48
    Wat balen dat het met de luchtvochtigheid niet lukt! Ik wil graag even met je mee proberen te denken, maar kan zo geen informatie vinden over je afzuiging. Hoe heb je het geregeld v.w.b. de afzuiging?

    Hiernaast kun je, zoals Krisdc al aangeeft, denken aan het snoeien van bladeren die weinig licht vangen. De zonnepanelen van de plant zijn natuurlijk fijn, maar als ze onder andere zonnepanelen liggen is de afschrijving hoger dan de opbrengst zegmaar.

    Tot slot begrijp ik dat de luchtvochtigheid oploopt ondanks het gebruik van de verwarming, maar ik begrijp nog niet hoe dit niet voorkomt dat je in die knoei komt met het dauwpunt. Naar mijn weten zou je het beste de (verwarming en) lampen 's nachts uit kunnen zetten, mits je hiermee niet in de knoei komt met het dauwpunt door de temperatuurdaling i.c.m. de relatieve luchtvochtigheid. Vervolgens een uur of anderhalf voor het opstarten van de lampen kun je de ontvochtiger en de verwarming laten draaien om te voorkomen dat er condensatie optreedt door het dauwpunt en/of de stralingswarmte op de koude toppen. Wanneer de lampen eenmaal aan staan zouden de toppen in principe droog moeten blijven door de stralingswarmte.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kachel uit gaat lv omhoog, led heeft nauwelijks stralingswarmte.

    • GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      De luchtvochtigheid zou enigszins op peil gehouden moeten kunnen worden met goede ventilatie volgens mij.

      Zoals gesteld kan de ‘s nachts afgekoelde lucht minder vocht bevatten (alsnog uitkijken voor het dauwpunt uiteraard), dus is de start gunstiger.

      Het klopt dat LED niet veel stralingswarmte geeft, maar het maakt wel snel een graad of twee verschil ter hoogte van de hoofdtoppen is mijn ervaring. Daarnaast zorgt het opwarmen van de omgeving ervoor dat het vocht door de verdamping, welke begint zodra de lampen aan gaan, afgevoerd kan worden.

    #49
    Klinkt goed heb de afzuiger terug zo gemonteerd dat ie buiten de kweekruimte uitblaast

    met de lamp uit is het nu 25 graden en een Lv van 55%
    ondertussen ook nog 2 extra temp/ Lv loggers besteld om uit te kunnen sluiten dat die heel erg afwijken van elkaar

    zal straks de lamp ook nog eens wat laten zakken zodat die op een 25 cm van de bovenste takken af hangt

    en dat snoeien liever niet als ik het kan vermijden vind het al zonde als ik een paar van de allerlaagste bladeren weg haal om beter water te kunnen geven
    ik wil straks wel een paar foto’s maken en van jullie horen welke toppen weg te dieven
    Last edited by Haze smoker; 16 September 2021, 08:15.

    Comment


      #50
      Lekker bezig! En fijn dat je er wat aan hebt. Zou je wat meer info willen geven? Waar staat de kweekruimte? (Kelder?) Hoeveel kuub wordt er afgezogen? In welke ruimte wordt de lucht afgeblazen? (Kelder?)

      Wat houdt je tegen om te snoeien?

      Comment


      • Krisdc
        Krisdc commented
        Editing a comment
        Klopt wat GroteSmurf zegt.
        Op stand 2 van de afzuiging had ik 68% lv en 26gr en op stand 1, 65% lv en 28gr.

        Scheelt ook weer een paar procenten natuurlijk.

        Goed opgemerkt GroteSmurf

      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment

      • GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Krisdc Thnx!
        Last edited by GroteSmurf; 17 September 2021, 07:54.

      #51
      Tijd voor een update
      De meiden hebben 26 dagen groei gehad
      en nu al 5 dagen 12/12
      eerste foto is van maandag de andere 2 zijn van vandaag
      de meiden krijgen tot nu toe enkel water
      heb er af en toe wat cal/mag bij gedaan
      maar moet zeggen dak da meestal wel vergeet
      geen idee waar dat aan kan liggen hoor
      de lamp staat ondertussen op 100% en hangt op een 35 cm van de hoogste toppen
      DLI waardes van 55! Zijn niet gek dus dat belooft
      ben aan het twijfelen om ze wat fish mix te geven
      en na het opnieuw lezen van een erg interessant topic over dat bloeivoeding nou net de vergeling veroorzaakt die we einde bloei altijd zien
      zoek ik nog een goede groeivoeding
      om te gaan geven tijdens de bloei
      En eindelijk lijkt ik de Lv een beetje onder controle te krijgen
      ik heb nu 2 kleine ventilators in de tent die inplaats van over de toppen blazen
      nu over de lampen blazen richting de filter
      Ik hoop dat de lv nu met de lamp aan ook een beetje gaat meevallen

      dan een vraagje aan jullie
      dieven jullie nou al die kleine takjes weg die van onder op de takken naar boven schieten ?
      Attached Files
      Last edited by Haze smoker; 19 September 2021, 09:09. Reden: Foto er bij gezet van de Temp en Lv meters

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Op hydro heb ik geen vergeling.

        Misschien minerale voeding?

      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Geen tips / advies ? Over het dieven

      #52
      Ow en wat lijkt jullie een goede maat afzuiger voor een 120x120x2m
      Tent met 2x300w mars hydro er in ?

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Voor een 240x120 tent heb ik 1 die 420m3/800m3 kan gaan. Geur al weg op de eerste stand, ook vaccuum creatie

      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Ja ik merk nu met de led lampen dat ik veel en veeel minder moet afzuigen als ik deed met de hps
        Heb nu de Lv eindelijk onder controle door de afzuiger maar tussen de 30 en 40% te laten draaien heb dan alleen schrik dat het te weinig m3 dan zijn om door een 800m3 filter te trekken ?
        Al had ik met de hps s’nachts dat ding ook maar op 30% draaien en nooit geur overlast

      #53
      Rond onschakeling even de dunne/ sateprikker takjes onderaan weghalen, die zelf niet eens tot op de helft van de afstand plant tot onderkant scrognet komen
      die vangen zo weinig licht, dat word niet veel soeps en geeft wel vocht/verdamping van onder het bladerdek wat er dan moeilijk langs kan
      + Weghalen zorgt voor meer luchtverplaatsing onder het bladerdek door, wat weer juist helpt om t mooi droog te houden

      Comment


        #54
        Nou die led lampen knallen jonge
        heb die 120x120 nog nooit zo vol staan gehad
        de meiden staan nu 8 dagen op 12/12 en heb al een hoop blad / kleine stengels weg gehaald en hoop omgebogen maar dat zie je de dag erna al niet meer
        Lv loopt nog omhoog naar 70% met lamp aan in plaats van 85 % dus dat is al winst
        lamp uit ligt ie rond de 50%
        wel gaaf om te zien hoe de meiden een paar uur voor de lamp aan gaat al meer beginnen verdampen
        Attached Files

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Planten weten dat precies :p

        #55
        Volgens mij mag er nog wat blad eraf, als het goed is kan de onderkant best kaal zijn

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat verdwijnt vanzelf door lichtgebrek.

        #56
        Leuke grow man!

        Comment


          #57
          De meiden zeurde vandaag dat ze ook eens van de linkerzijde op de foto wouden dus vooruit
          we hebben wat te vieren
          de Lv ligt nu met de lamp uit op op 47%
          En met de lampen
          aan 54% recht tussen de bladeren en 23
          graden
          en 51% en 29 graden tussen de hoogste takken
          whoop whoop
          ow
          en Dat plaatje tja als je het van jezelf weet
          en er vrede mee hebt
          Attached Files

          Comment


            #58
            12 dagen op 12/12 nu en ze schieten de hoogte in
            eerste pruikjes worden al zichtbaar
            heb nog maar een hoop blad aan de onderzijde weg gehaald met pijn in het hart ( ik haal niet graag gezond blad weg )
            de Lv loopt toch nog hoog op bij momenten
            eergisteren hebben de meiden een eerste keer 3 ml plagron groei voeding gehad
            Attached Files

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Als dat blad toch geen licht opvangt kin je zonder problemen weghalen.

            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Mooie voorbereiding op scrog hoor! Blad die geen licht vangt zal idd autmatisch afsterven... Beter 1 of twee keer voor de start van de bloei goed dieven.

            #59
            Nou ik ben toch danig aan het snoeien geweest
            en denk dat ik nog een tweede scrog net ga nodig hebben
            Attached Files

            Comment


              #60
              Het gaat hard heb nog maar een dikke 50 cm dat de lampen Omhoog kunnen

              Attached Files

              Comment


              • Haze smoker
                Haze smoker commented
                Editing a comment
                Ik zou ze nog eerder knakken dan hoor lijkt me zonde om die weg te halen

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment

              • Haze smoker
                Haze smoker commented
                Editing a comment
                Ik zal straks nog eens wat foto’s maken maar er zitten zo veel toppen hoog en heb aan de onderzijde al 3’grote boodschappen tassen aan bladeren en popcorn topjes weg gehaald
            Bezig...
            X